Desetina nových aut v Evropě za rok 2020 měla zásuvku, po světě jich jezdí už 11 milionů

Za rok 2020 se po celém světě prodalo 3,24 milionu elektromobilů a plug-in hybridů. Celkově jich po světě jezdí už 10,8 milionu.

Volkswagen ID.4 patří k nejnovějším elektromobilům na trhu, který by letos mohl pořádně zamíchat kartami a zajistit celému odvětví další výrazný růst. Celkové globální prodeje aut do zásuvky se k prosinci 2020 vyšplhaly už na 10,8 milionu kusů.
foto: Volkswagen

Zatímco od roku 2015 byla největším světovým trhem s auty do zásuvky Čína, v roce 2020 přebrala štafetu Evropa. Přísnější emisní omezení, mnohem větší nabídka a snaha samotných automobilek znamenala prodej 1,4 milionu aut do zásuvky (meziročně +137 %). A to i navzdory faktu, že celkový trh s novými auty klesl o pětinu.

Podíl aut do zásuvky na prodejích nových aut se tak v Evropě v roce 2020 vyšphal na neuvěřitelných 10,2 % (v roce 2019 to bylo 3,3 %). V Číně se tento podíl zvýšil z 5,1 % na 5,5 %.

Graf globálních prodejů aut do zásuvky od roku 2011 do roku 2020

Graf globálních prodejů aut do zásuvky od roku 2011 do roku 2020
foto: EV Volumes

V USA rostly prodeje aut do zásuvky pouze o 4 %, a to z 316 000 na 328 000. Po Číně nominálně druhým největším trhem pro auta do zásuvky se v roce 2020 stalo Německo s 398 000 prodanými vozy. Auta do zásuvky tam meziročně vyrostla o 254 % (191 % BEV, 351 % PHEV).

Rozdělení prodejů aut do zásuvky v roce 2020 na jednotlivé regiony

Rozdělení prodejů aut do zásuvky v roce 2020 na jednotlivé regiony
foto: EV Volumes

61 Comments on “Desetina nových aut v Evropě za rok 2020 měla zásuvku, po světě jich jezdí už 11 milionů”

    1. PHEV zatím moc výhodné nejsou, ale až se trochu zlepší
      PHEV zatím moc výhodné nejsou, ale až se trochu zlepší baterky a v pohodě dají 100 km a 5000 cyklů, tak bude PHEV hodně zajímavý. Na denní dojíždění do práce elektro a dobíjení v noci. Na delší vzdálenosti benzín.
      U toho benzínu pak bude problém, aby se nezvodnatěl, když třeba 2 měsíce člověk nepojede delší trasu.

        1. Nabíjecích stanic je i u nás tolik, že není sebemenší
          Nabíjecích stanic je i u nás tolik, že není sebemenší problém cestovat po republice i tím nejlevnějším elektromobilem s dojezdem 250-350 Km. Problém je v ceně nabíjení, která se už blíží moderním spalovacím jednotkám s hybridním systémem.

          Takže PHEV má pro jistou klintelu, která jezdí kolem komína,ale občas potřebuje udělat dálku smysl, navíc PHEV jsou obvykle o stovky tisíc levnější než srovnatelný elektromobil, takže i čistě finančně se vyplatí.

                1. Jak neni? Se podivejte na soucasny cenik kony power 64. Zacina
                  Jak neni? Se podivejte na soucasny cenik kony power 64. Zacina na 1049 tis. To neni Mil+ ? A tak ma dojezd 485 dle wltp. V zime se dostat pod 350 km ,tak to uz chce opravdu natvrdleho ridice.

                2. To ale jaksi není ten nejlevnější elektromobil.
                  viz:

                  To ale jaksi není ten nejlevnější elektromobil.

                  viz: „Nabíjecích stanic je i u nás tolik, že není sebemenší problém cestovat po republice i tím nejlevnějším elektromobilem“

                  Auta mil+ už jste si poněkud změnil zadání. Za mil + to umí vyřešit každý..problém je, že mil + rozhodně není běžná cena auta, na které stačí kupní síla v čr

                3. Dovolil bych si podotktnout, že hypotetický požadavek na
                  Dovolil bych si podotktnout, že hypotetický požadavek na 250 Km zimního garantavaného dojezdu za všech okolností, jste podal vy. Sám vidíte, že se v citaci

                  „Nabíjecích stanic je i u nás tolik, že není sebemenší problém cestovat po republice i tím nejlevnějším elektromobilem“

                  nezmiňuji o dojezdu ,ani o ceně vozu.

                  Fakt je, že zrovna u nás se rozhodně nečeká na rozšíření nabijecich stanic, aby se mohli prodávat elektromobily nějak masově. Ale protože elektromobilem nejezdíte, tak ani nevíte jaké jsou možnosti bezproblémového cestování po republice.
                  Ovšem problém je cena, koupit si drahé auto se dá obhájit, když má i levný provoz, což díky novým ceníkům největších hráčů na trhu přestává platit.

                4. Ano nejezdím denně elektromobilem, to neznamená, že s ním
                  Ano nejezdím denně elektromobilem, to neznamená, že s ním nejezdím nikdy (myslím, že BEV jsem začal jezdit v dobách, kdy většina tady o nich max snila). Nicméně, kde se pohybuji, tak si troufám říct, že mám zmapované dobíjecí stanice dostatečně a z toho vyšel můj požadavek na dojezd. A zimní dojezd je snad jasné, že chci, protože mluvíme o autě.

                  Koupě drahého auta lze obhájit jedině tehdy, pokud se stane nákladem firmy a samo si následně na sebe vydělá, jinak je to plýtvání či rozmařilost (i fandovství je formou rozmařilosti)

                5. Asi se někomu může stát, že má k nabíječce zajíždku,
                  Asi se někomu může stát, že má k nabíječce zajíždku, ale podle mě to není hlavní problém nekupování EV. Až budou mít EV takový dojezd, že bude stačit jen levný domácí nabíjení tak se to rozjede nezávisle na síti nabíjecích stanic. Nokdo nechce čekat u nabíječky a jako bounus za to platit jak se spalovákem.

                6. Hlavní problém je, že na to lidi nemaj.
                  Hlavní problém je, že na to lidi nemaj.

      1. Skoro všechna moderní PHEV při větším přidání plynu
        Skoro všechna moderní PHEV při větším přidání plynu stejně startují spalovák, takže s tím vodnatěním benzínu rohodně problém není. Oni nemají tak výkonný elektrický systém, aby zvládl po delší dobu plné výkony, ani to není třeba když tak je spalovák. Dnešní PHEV mají 50 Km což pro někoho kdo nabíjí jen v noci doma v garáži a každý den jezdí, tak to může dělat 365*50 bez emisních Km tj. nějakých 18 tis. Km za rok a to není úplně málo, když se podíváte na inzerci jak šíleně málo najede většina EV za rok.

                1. Sociálně spravedlívý by mohl být snad jedině komunismus.
                  Sociálně spravedlívý by mohl být snad jedině komunismus.

                2. Myslíte ten systém, kde si všichni byli rovní, ale
                  Myslíte ten systém, kde si všichni byli rovní, ale někteří si byli rovnější ?

                3. Komunismus byl utopický cíl, existoval jen socialismus.
                  Komunismus byl utopický cíl, existoval jen socialismus.

                4. Ani ten moc neexistoval. Byla diktatura proletariátu (lůzy).
                  Ani ten moc neexistoval. Byla diktatura proletariátu (lůzy).

                5. Spravedlivý systém by byl tento: Základní plat 1000 Kč.
                  Spravedlivý systém by byl tento: Základní plat 1000 Kč. Když moji práci umí každý desátý tak 10 tis. Když jeden ze sta tak 100 tisíc atd. Bohužel to tak není a schopnější pořád doplácí na ty lemply. Tomu se říká sociální spravedlnost.

                6. Ja myslim, ze zbytecne mlzite. Jde proste o to, aby zavadeni
                  Ja myslim, ze zbytecne mlzite. Jde proste o to, aby zavadeni novych technologii nedopadalo na penezenky tech nejchudsich, coz se napr. o cele zelene agende rict neda. Prave naopak.
                  Jakakolik podpora se v prvni rade projevi na fakture za elektrinu.

                7. U mě zatím skóre 2:7 v prospěch ojetin. Plus nějaké
                  U mě zatím skóre 2:7 v prospěch ojetin. Plus nějaké sluzebky, ale to nepočítám 🙂

                8. no to by mě zajímalo co je v týhle republice sociálně
                  no to by mě zajímalo co je v týhle republice sociálně spravedlivé,nemohl by jste dát nějaký příklad?

    1. Ten 0.68 procentní podíl aut na globálních emisích má
      Ten 0.68 procentní podíl aut na globálních emisích má zásadní vliv na vzduch, co dýchám u nás ve městě. Ne, že by mne nezajímal vzduch jinde na světě, ale ten nemám denně ve 100% koncentraci pod nosem. Takže autor článku je slušný demagog ve prospěch fosilů.

        1. To je jako kdybych měl dva sousedy se starými kotly, co mne
          To je jako kdybych měl dva sousedy se starými kotly, co mne celou zimu oblažují žlutým dýmem z uhlí, a oni mi doporučili, ať se odstěhuji, když mi to nevoní. Oni tak přece topí od jakživa, tak je to přece normální a oni na tom nebudou nic měnit. Nebo kuřák, co se ve veřejném prostoru postaví kousek ode mne proti větru, a já bych ten smrad měl snášet?

          1. Pokud tak topí odjakživa, je to tvůj problém a nemáš
            Pokud tak topí odjakživa, je to tvůj problém a nemáš právo je k ničemu nutit.
            Můžeš jim nabídnout a koupit nové kotle, ale hezky za tvoje a ne za moje daně, mě totiž následky tvé volby kde chceš žít naprosto nezajímají.

      1. Vy jako měšťák máte problém s emisema z dopravy,
        Když

        Vy jako měšťák máte problém s emisema z dopravy,
        Když se vyřeší emise z výfuků začne vám vadit prach ze silnic
        Když se odstěhujete na vesnici, tak problém z emisema z dopravy bude nahrazen smradem z komínů z lokálních topenišť.
        Vždycky se v okolí najde nějaké emitace emisí, co vás bude prudit.

        Jediné řešení je z tohohle pohledu bydlet na samotě, ale tam si zase budete poplakávat že se nikam nedostanete snadno a začnete tím spalovákem sám jezdit, protože to přece máte daleko a už nemáte příjmy na to, aby jste si ze zdaněných peněz koupil BEV…a těmi emisemi zase někoho naštvete.

        Prostě realita je taková, že i kdybychom zakázali spalováky, tak až na několik výjimek hneme s emisema v čr o jednotky procent.

        1. A proc myslite, ze ve mestech jezdi tramvaje misto naftovych
          A proc myslite, ze ve mestech jezdi tramvaje misto naftovych autobusu? Autobusy jsou urcite levnejsi nez udrzba koleji a trakcniho vedeni, navic je plocha vymezena vetsinou jen pro tram a tim je zabrana plocha spatne vyuzita. Uz i komunisti vedeli, ze smrad z vyfuku neni to prave do mesta. A ze tenkrat byl provoz aut skoro zanedbatelny. Zastanci smradochu bojuji za uplne spatnou vec. Venujte se vyssimu vydelku a pak nemusite brecet, ze vam zdrazili Daciu.

            1. Protoze autobusy jezdi vetsinou po periferii, kde ten smrad se
              Protoze autobusy jezdi vetsinou po periferii, kde ten smrad se trochu vic rozfouka. Trolejbusy beru jako tram, protoze jsem porovnaval elektrinu proti nafte. Myslete v souvislostech. Daciu jsem zminil, protoze nekdo dal link na toto tema. Jojo, moje RC vrtulniky jsou fakt na baterky. Bohuzel uz jsou jen na kukajdu. A proc jste nepsal neco na obranu spalovaku?

                1. Abyste hrde drzel smradosskou vlajku.
                  Abyste hrde drzel smradosskou vlajku.

                2. Plynovy autobus v Evrope by jezdil na rusky plyn. Takovou
                  Plynovy autobus v Evrope by jezdil na rusky plyn. Takovou kravinu bych mohl tezko podporovat. Tak zkuste to jeste jednou prezvykat. A zitra dejte vedet.

                3. Zatim to je rusky plyn, tak pro me No-Go. Az bude US plyn, tak
                  Zatim to je rusky plyn, tak pro me No-Go. Az bude US plyn, tak budeme jezdit ciste na elektrinu. Od jara do podzimu elektrina ciste OZE a v zime cast OZE a cast konvencni zdroje (plyn, jadro).

                4. tak proč ho chceš dovážet do evropy? nestačí ti snad už
                  tak proč ho chceš dovážet do evropy? nestačí ti snad už čínská tesla 3/y??

                1. V centru prednostne elektrina a mimo centrum mix. Snaha je
                  V centru prednostne elektrina a mimo centrum mix. Snaha je samozrejme vsude jezdit elektrinou, ale na vse nejsou zrejme prachy. Periferie je cast mesta mimo centrum. Ale to je uplne jedno jak tomu rikate. Dulezite zjisteni je, ze spalovak je ve mestech spatny. Drzte se temata a nezabihejte do zbytecneho zvaneni, zda je periferie to ci ono.

    2. Ceny nizkoenergetickych stavebnich cihel se behem 2019-2020
      Ceny nizkoenergetickych stavebnich cihel se behem 2019-2020 zdvojnasobily. Proc nebreci luza nad timto zdrazenim, ktere se jich tyka mnohem vic? Bydlet musi, auto je luxus. A staci jen ojetina za par slupek. Ale to pan redaktor nema na koho hazet spinu a luza ty cihly sama nekupuje, tak drzi zobak.

Napsat komentář