Daimler, Volvo a Traton postaví v Evropě síť výkonných nabíječek pro elektrické náklaďáky

Společnosti Daimler, Volvo a Traton uzavřely nezávaznou dohodu o vybudování 1700 vysoce výkonných nabíjecích stanic pro nákladní auta napříč Evropou.

Nově založený společný podnik firem Daimler Truck, Volvo Group a Traton Group začne fungovat v roce 2022. Společně chtějí firmy investovat 500 mil. euro do vybudování a provozu minimálně 1700 vysoce výkonných nabíjecích stanic pro nákladní auta.

Nabíječky mají vyrůst primárně podél dálnic, ale také v logistických centrech a nejčastějších destinacích. A to do pěti let od založení společného podniku. Skupina je otevřena dalším partnerům, stejně jako veřejnému financování.

Cílem skupiny je připravit Evropu a její nákladní dopravu na přechod na bezemisní bateriovou elektromobilitu. Prvních 1700 stanic bude ale jen pomyslné „nakopnutí“. Podle některých odhadů bude potřeba už v roce 2025 kolem 15 000 vysoce výkonných nabíječek a nejpozději v roce 2030 jich bude potřeba dokonce 30 000.

tisková zpráva

7 Comments on “Daimler, Volvo a Traton postaví v Evropě síť výkonných nabíječek pro elektrické náklaďáky”

  1. co je vysoce vykonna nabojeci stanice? protoze pro tranzit
    co je vysoce vykonna nabojeci stanice? protoze pro tranzit kamionu si myslim neni potreba az tak brutalni nabijeci vykon nad soucasnych treba 350kW u Ionity, kazde BEV a tedy i ten nakladni je nejlepsi nabijet kdys nucene stoji, a jak vime tak kamiony maji predepsane prestavky, takze 4,5 hodky jizda a pak 45 minut pauza, pak zase 4,5 hodky jizda a pak pauza 11 hodin, realne najezdy za 4,5 hodiny bejvaj okolo 350km, za stynt dvou po sobe jdoucich jizd tak kamion udela cca 700km
    jakou baterii takove kamiony cca budou mit? a taky jakou zivotnost, protoze kamiony proste davaj rocne cca 200-220 tisic km najezdu, a ty nabiti budou za den proste minimalne dve, tedy rekneme 2 cykly za den, a urcite nebudou chtit firmy menit baterky co 3-4 roky, takze spis nez po ultrarychlem nabijeni bych koukal na zivotnost baterie a zda kamion zvladn eujet na jeden zatah 350-700km, protoze pak se muze nabijet klidne 11-12 hodin do dalsi jizdy

    1. Výkon je důležitý parametr, ale za mě je mnohem
      Výkon je důležitý parametr, ale za mě je mnohem důležitější přestat vymýšlet kraviny a konečně dobíjecí stanice začít stavět pořádně. To znamená pro začátek zcela okopírovat současné čerpací stanice. Tedy průjezdné, aby se tam vůbec vešly i dlouhé vozy, střecha a samozřejmě umístění hned u komunikací a ne v nějaké díře, kde je zrovna k dispozici přípojka.

      Co se týče výkonu nabíjení. Po nutném zopakování fáze vymýšlení kravin, kterou již moc dobře známe z osobních BEV, dojdou výrobci k „nečekanému“ zjištění, že minimální dojezd i nákladního vozu musí být >200 mil / 320km EPA či WLTP, jinak budou taková vozidla v praxi pouze generovat problémy. Tedy se časem dostaneme k bateriím od >500kWh s optimem někde kolem 800kWh (samozřejmě technologie na takové kapacity v nákladních vozech byla běžně dostupná již od roku 2010) No a pak výkon 350kW bude v podstatě dlouhodobě doporučený nabíjecí výkon, tedy nižší nabíjecí výkon nepřinese žádné prodloužení životnosti baterie.

      1. ocekavam ze Daimler, Volvo a Traton to proste okepcej od Tesly
        ocekavam ze Daimler, Volvo a Traton to proste okepcej od Tesly ktera to zacina nejak ted stavet v USA pro Semi a bude to mit +- podobne parametry, podobne to udelaj i s baterkama u jima chystanych elektrickych tahacu/nakladaku, aneb nac vymejslet neco co za tebe vymysli a vykouma nekdo jinej 🙂 mozna tak jako to udelali u Ionity daj ty vykony trosku vejs nez ma Tesla

        1. Právě to že Tesla nezvládla uvedení Semi umožnilo
          Právě to že Tesla nezvládla uvedení Semi umožnilo zavedeným výrobcům opakování té ničemnosti s nesmyslně malými bateriemi, což opět přinese jen oprávněné nasrání uživatelů a veřejnosti. To samé jako přes kopírák proběhlo u elektrobusů kde dopravní podniky a zejména řidiči jsou na ně také většinou nasrané, ale to není chyba technologie. Lid prostě neví jaký je v technologiích baterií standard a co je ničemnost výrobců.

          Máme tu takové skvosty jako např eActros od Daimleru s baterií již od 105kWh, nebo Scanii s baterií až 300kWh. To je průmyslový odpad rovnou z výroby a za 5let již nic takového nebude v nabídce. Bohužel společnost má tendenci na tyto zvěrstva zapomínat a tak se například dnes už nikdo moc nevrací k Leafu či eGolfu první generace s 24kWh bateriemi a zejména těm neskutečným marketingovým a rádoby vědeckým kecům rádoby odborníků, které jejich uvedení doprovázely.

          1. „Group začne fungovat v roce 2022“ tazke ocekavam ze v roce
            „Group začne fungovat v roce 2022“ tazke ocekavam ze v roce 2022, co zje teda za par mesicu se zalozi nejaka dcerijna firma kde budou mit vsichni podil, pak se rok bude neco resit okolo papirovani, mozna nejaky vizual projektu, tedy nic realneho, a skutecna stavba tech nabijecek zacne mozna tak v roce 2024 aby v tom planovanem roce 2025 meli aspon nejakou hotovou
            a do te doby Tesla Semi zrejme v USA jiz bude k zakoupeni, nebo spise dodani tem co si ji objednali, kdybych mel odhadovat atak zacnou dodavat prave 2022

    1. uvidime za par mesicu, jak se pise vyroba jiz ma bezet a prvni
      uvidime za par mesicu, jak se pise vyroba jiz ma bezet a prvni auta k mani za mesic, predpokadam ale ze pujde o auta s C3 baterkou

      Cinan bude ted v pristich letech asi hodne prekvapovat, neco jako Japonci, taky se jim dlouho svet vysmival jak musi vse nakupovat , a nakonec se na par desitekj let Japonec smal svetu ktery zaspal, ted je tim kdo zaspal Evropa a jeji automotive v oblasti BEV a svet se ji zacina smat

      o tom jak to bude ci nebude super se rozhodne tak behem 5 let, to je tak cca doba na to aby se odhalili uskali a neduhy date technologie

Napsat komentář