Citroën Ami - malý dvoumístný elektromobil s cenou pod 150 000 Kč

redakce - 05 Březen 2020

Služba sdílení aut Free2Move, patřící do koncernu PSA, zařadí na jaře do své nabídky služeb sdílení automobilů v Paříži poslední novinku značky Citroën: Ami – 100% ëlectric.auto elektromobil Citroën AMI 100% Ëlectric

Citroën: Ami – 100% ëlectric je nekonformní kompaktní objekt mobility, který lze řídit od 16 let bez řidičského oprávnění.
foto: PSA

Free2Move přidá na jaře do své nabídky vozů inovativní Ami – 100% ëlectric značky Citroën. Okamžitě rozpoznatelný Ami je objekt mobility zvláště vhodný do města. Víc než auto je to ovšem dvoumístná čtyřkolka s dojezdem max. 70 km na jedno nabití (baterie 5,5 kWh).

Max. rychlost auta je 45 km/h. Free2Move nabízí Ami v rámci carsharingu, bez řidičského oprávnění a od 16 let věku. Citroën Ami vznikl u přílležitosti 100. výročí značky Citroën.

Ami bude k dispozici bez minimální doby pronájmu se dvěma tarify: Bez předplatného stojí pronájem 0,39 € / min, 18 € za první hodinu (za následující hodiny 9 € / hod) a 60 € za den. S měsíčním předplatným 9,90 € bez smluvního závazku stojí nájemné 0,26 € / min, 12 € za první hodinu (za následující hodiny 6 € / hod) a 40 € za den.

Bez ohledu na to, jak dlouhá je doba pronájmu vozu, vždy je automaticky aplikován nejvýhodnější tarif, např. od 46. minuty pronájmu, Free2Move uplatňuje sazbu, která je pro klienta výhodnější.

Free2Move umožňuje přes mobilní aplikaci najít a rezervovat více než 500 elektromobilů v samotné Paříži, ale také v blízkých městech Issy-Les-Moulineaux, Vanves, Sèvres, Saint-Cloud a Saint-Mandé.

Vozový park Free2Move, který je dostupný nepřetržitě, v současné době tvoří vozy Citroën C-Zéro a Peugeot i0n, v pětidveřových verzích a se 4 sedadly. Po příjezdu do cíle může uživatel zdarma parkovat na autorizovaných parkovacích místech a na stanicích Autolib’ zobrazených v aplikaci Free2Move.

Pro optimální cestu přesně dle potřeb uživatele, je nyní zajištěn přístup také k celé řadě služeb mobility (skútry, jízdní kola, koloběžky, veřejná doprava atd.). Elektromobil Ami bude běžně v prodeji od letošního jara za cenu kolem 6000 eur.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Já bych ho taky brala hned, přesněji uvažuji o něm, moc pěkný elektro, hezký. Málo to žere, bez zátěže na přírodu, při nehodě to moc asi nevybouchne:-), vidím i pozitiva. Auta na benzín bych už začla pomalu ze silnic stahovat- smrdí....

Obrázek uživatele Radovan

Já bych to bral hned. Za malé peníze použitelné elektro se střechou nad hlavou. Ale se SW úpravou omezení rychlosti, jako to má Twizy. Protož do města je nutných 90 km/h kvůli spoustě rychlostek a procházejících dálnic, o krátkém výjezdu za město, kde je taky 90 mez obcemi, nemluvě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Taky se mi ten minimalismus moc líbí... ale z rychlosti nad 50 bych se v tom asi bál... a to hodně.

A vydat se v tom na D0 nebo nedej bože dálnici... tak mě asi trefí šlak ještě před nájezdem ;-)

Dal bych tomu schválně max 60-65 aby to nezpomalovalo provoz ve městě a byl nějaký prostor pro výkon (a šanci dostat pokutu).
Kdyby tomu šlo zakázat magistrály a všemožné silnice ve městě kde je 70 tak ať si to pak má třebas nějakou sportovní verzi s rychlostí 85.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Já bych teda nikdy do něčeho takového nesedl. I na jižní spojce kde je 70km/h občas při bouračce někdo umře. V tomhle by to měl téměř jisté, Protože tyhle rádoby auta nemusí splňovat vůbec nic.

A jezdit po městě za něčím takovým co se plouží 45 km/h taky musí bejt zážitek.
Největší radost z toho budou mít určitě kamiony na obchvatech, kde bude zákaz předjíždění.

To je tak na ježdění po velké fabrice, ale né na silnici.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Radovan

Výhoda je, že v tomhle člověk každému průšvihu ujede. Znám to, mám malý Ion 6 let.
Ale ta rychlost problém je, loni jsme na 80 km/h čtyřproudovce ráno potkávali studentíka 45 km/h v Aixamu, bohužel smraďochovi. Brzdil ranní špičku fakt fest.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Já bych spíš řekl, že v tomhle člověk ničemu neujede.
Srovnávat to s IONem, který má 180nM je trošku mimo.

Ale výhodu to mít bude. Člověk se nebude trápit na jipce, ale půjde rovnou k funebrákům. :)

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Jsem pro, pokud to bude jezdit po centru a na rychlejších komunikacích ve vyhrazených pruzích tak proč ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

také čosi sa už dávno tuná predáva a bez nejakých ovácií
https://www.autobazar.eu/zhidou-d1-zhidou-d1-id16262367.html
podobné dva zvládali v zime cestu kopčekami bojnice-trenčín a späť.

Akorát, že to stálo víc než dvojnásobek toho mrňouse od PSA.

Obrázek uživatele Anonym123

už ste si mrňouse kúpil/videl faktúru?
všetky sumy sú prestrelané vzhľadom k tomu ako sú vozidlá/vozítka použiteľné.

Jestli myslíte toho číňana, tak v tom jsem seděl a bavil se z dovozcem. Stačí?

Obrázek uživatele Anonym123

písal som o peniazoch.
neodvádzajte : už ste si mrňouse kúpil/videl faktúru?

O čem proboha mluvíte? To si musím něco koupit, abych viděl, kolik to stojí?

Obrázek uživatele Anonym123

pánbožko s tým nemá nič spoločné,
to zaplatíte vždy "cenníkovú cenu"? najmäpri autách je to najvypuklejšie. preto sa pýtam, či ste kúpil, resp. či ste videl reálnu faktúru. pri elektroautách sa jedná i o tretinu z "odporúčanej".

príklad - €21.320.00/37.320.00
a ak nedosiahnem na štátnu dotáciu, predsa niečo zľavia.
r.v.: 2/2020, 9999cm3, 100kW (136PS), Generácia vozidla: mod.19, P, A, Elektro, 5 dv., (5-miestne), 10 km, Modrá sv. metalíza...
Stav vozidla:Nové vozidlo, Možný odpočet DPH, Možný úver, TOP stav!, Len výmena!, Neprihlásené
Elektrický automobil na salóne v St. Ľubovni. Cena po odrátaní uvádzacieho bonusu 8000 € a po odrátaní štátnej dotácie 8000 €. Cenníková cena vozidla 37320 €....

Celé znenie inzerátu nájdete na Autobazar.EU: https://www.autobazar.eu/renault-zoe-r135-ze-52-kwh-intens-id16245842.html

Trošku s křížkem po funuse... obdobných přibližovadel se už v ČR prodává několik.

Z naprosto stejné kategorie L6e sk. ŘO AM od 15ti let lze vybírat třeba na:
www.elblesk.cz nebo na www.vxt.cz

a pro náročnější z kategorie L7e = sk. ŘO A1 od 16ti let lze sáhnout třeba sem:
www.zd-cars.cz

a pokud chcete levňoučké městské přibližovadlo, ale už v kategorii M1 - tedy ŘO sk. B tak sem:
www.greencars.cz

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

By mě zajímalo, kolik se toho v ČR reálně prodalo. Protože nic z toho jsem na silnici zatím neviděl :-) To spůš vidím Teslu, i3, eGolf, Ioniq, Konu, Zoe... než tyto prcky.

---

Lexus GS 450h Premium

Elblesk tiger 219 tis s olověnou baterkou. za příplatek 80 tis. s lithiovou 7,5 kWh tj. 300 Tis. to je cena jak tyhle dva krásný Citroeny.

Myslím že to na silnici uvídíte méně často jak citigo za 450 tis.

Obrázek uživatele Marek_

Np právě, cena těch motorek, co se tváří jako auta je nesmyslná. Když dnes lze za 450 tis. koupit plnohodnotné auto i s bezpečností auta a ne motorky. A Citigo je i dost malé, aby se s tím ve městě dobře jezdilo.

Tak kolega tady vedel psal, že se toho všeho všudy prodalo pár desítek, to znamená tolik, co se Citigo prodá za týden nebo za měsíc.

---

Lexus GS 450h Premium

Tak za některé nevím vůbec, ale tři z těch prodejců znám osobně, a tam jsou to řádově nižší desítky kusů.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Ja snad vidim zle. Taketo odporne EV hracky sa tu rojili pred 10timi rokmi ked kazdy tvrdil, ze sa poriadne EV vyrobit neda. Lenze vtedy nevyrabala Tesla.

45 kmh je i v městě nepoužitelné, alespoň tedy v Praze. V Praze je spoustu silnic s rychlostí 70, 80, které se v podstatě nedají rozumně objet a při představě, že jedu 45 km a za zadkem přilepený naštvaný kamion.

Obrázek uživatele tvkuba

Ale tam takový elekro ani nemůže. Můj escooter sice jede 75km/h, ale na Jižní spojku s ním stejně nesmím (v TP 45), za prvé nejsem blázen a za druhé musí mít konstrukční rychlost aspoň 80km/h.
A mopedauta tady jezdí, i když jich není zrovna moc.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
11 let na e-skůtrech,65+ t.el.km.,ostrovní FVE ve stavu zrodu!

Myslím třeba Strakonickou. Jak se chcete dostat na Zbraslav nebo do Radotína?

No... po druhé straně řeky... a nebo počkat až tam sníží rychlost na 50 (protože to jednou přijde jako na magistrále ;-) ).

Když to není auto s řidičákem... není to možné také vzít přes park ? :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Vy sice jen žertujete, ale někteří by takový nápad mohli dostat zcela vážně, takže je třeba dodat, že v ČR to samozřejmě bez řidičského oprávnění nepůjde. Je to klasická kapotovaná čtyřkolka kategorie L6e, na kterou je třeba k řízení ŘO skupiny AM. Jen na rozdíl od Francie jej u nás lze získat již o rok dříve, tedy v 15ti letech.
(Pro úplnost, je ještě kategorie L7e (nad konstrukční rychlost 45 km/h), a na ten už je třeba skupina ŘO A1 a ta je od zmíněných 16ti let.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

S kolem a Babetou na takove silnice take neni dobre lezt, a presto se jich po svete prodavaji stovky milionu. Proste nekde to ma smysl a nekde ne.

Kolo může jet po cyklostezce. Kolo i babeta se dají jednoduše objet aniž bych musel opustit svůj pruh. Todle auto objet nepůjde, pokud chci zůstat ve svém pruhu.

No tak to berte tak, ze se to na nejakou Strakonickou nehodi. Na zbylych 65 milionech km vhodnych komunikaci ve svete to snad uplatneni najde. Nebo musi byt vse ve svete univezalne pouzitelne pro vsechny pripady?

Infekce bude v cene, nebo za priplatek?

Obrázek uživatele Radovan

Infekce už tu dávno je. Každý rád praská bublinkovou fólii, co v ní chodí zboží, většinou vyrobené v Číně. Nejraději děti. No a ta obsahuje vzduch. Nakažený samozřejmě :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele ozana

Uvádí se, že na hladkém povrchu z plastů nebo kovů přežije virus maximálně 48 hodin.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Na plastu pry pretrva az tyden. Ono take zalezi na forme v jake tam byl prenesen. Kdyz to bude nejaky vetsi kus hlenu, vydrzi mnohem dele, protoze ma k dispozici jine bunky k pretrvani.

Obrázek uživatele Kuk

Jo vypadá to že ty už nakaženej jsi :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Skutocne bez vodicaku? Na SK, v Rakusku aj v Nemecku treba na take auticka do 45km/h 4kW a 350kg vodicak AM - taky, ako na male motocykle.
Neverim, ze by francuzi nedodrzovali harmonizovanu legislativu EU a dovolili by na cestach jazdit takejto kategorii vozidiel uplne bez vodicaku.

V ČR to samozřejmě bez řidičského oprávnění nepůjde. Je to klasická kapotovaná čtyřkolka kategorie L6e, na kterou je třeba k řízení ŘO skupiny AM. Jen na rozdíl od Francie jej u nás lze získat již o rok dříve, tedy v 15ti letech.
Pro úplnost, je ještě kategorie L7e (nad konstrukční rychlost 45 km/h), a na ten už je třeba skupina ŘO A1 a ta je od zmíněných 16ti let.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

https://www.uamk.cz/informace/mezinarodni-turisticke-informace/details/4/15/francie

Řidičský průkaz je nutný, s výjimkou následujících případů:

- Řidiči mopedů s objemem nejvýše 50 ccm a maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 km / h; přičemž řidiči ve věku mezi 14-ti a 16-ti lety musí projít testem pro bezpečnost silničního provozu, aby jim bylo umožněno užívat moped.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion