Čína hraje klíčovou roli v elektromobilové strategii koncernu Volkswagen

Čína sehraje klíčovou roli v globální transformaci koncernu Volkswagen, která směřuje k eliminaci emisí. Již v letošním roce bude rozšířena nabídka elektrifikovaných vozidel.

Do roku 2028 se bude více než polovina z koncernem plánovaných 22 milionů elektromobilů vyrábět v Číně. Chystá se i posílení vývoje zavedením jednotné struktury výzkumu a vývoje značek Volkswagen, Audi a koncernového výzkumu.
foto: Volkswagen

Nový společný podnik se navíc zaměří na výstavbu nabíjecí infrastruktury, která urychlí elektrickou ofenzivu a zvýší akceptaci elektromobility. Volkswagen Group China také zefektivní a zintenzivní výzkumné práce na budoucích technologiích zastřešením vývojových oddělení značek Volkswagen a Audi a koncernového výzkumu v rámci nové jednotné struktury výzkumu a vývoje (ONE R&D).

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, k tomu říká: „Plníme nejen náš slib, že budeme snižovat emise v rámci stanovených legislativních limitů v Číně, ale postupně budeme směřovat k neutrální bilanci emisí CO2. Proto sázíme na čistou mobilitu a ekologické výrobní procesy. Čína má v tomto ohledu mimořádný význam.“

Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, řekl: „Volkswagen Group China bude v roce 2019 rychle rozšiřovat produktové portfolio elektricky poháněných modelů. Na konci roku budeme našim zákazníkům v Číně nabízet mimořádně široký výběr 14 elektrifikovaných modelů. Pokračováním transformace koncernu Volkswagen v příštím roce bude uvedení dvou vozidel na základě modulární platformy MEB pro elektromobily a další investice do digitalizace. Společně s našimi čínskými partnery tak zcela nově definujeme mobilitu.“

V rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility plánuje koncern Volkswagen do roku 2028 vyrábět v Číně 11,6 milionu elektromobilů. To je více než polovina koncernem plánované celkové produkce 22 milionů elektricky poháněných vozů.

K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Jakmile bude v příštím roce zahájena výroba vozidel na základě MEB v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne roční kapacita jejich výroby 600 000 elektromobilů ročně.

JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily. Ve všech 33 čínských výrobních závodech značky Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování ekologické zátěže. Jen v uplynulém roce došlo ke snížení emisí CO2 v čínských výrobních závodech o 13 %, resp. 390 000 tun CO2.

Vylepšování nabíjecí infrastruktury

Nový společný podnik Volkswagenu bude mít za úkol zlepšovat nabíjecí infrastrukturu. Čínští zákazníci budou díky tomu moci nabíjet svá elektricky poháněná vozidla ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce mezi společnostmi Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromým zákazníkům nástěnné nabíječky.

Kromě toho bude vybudován také velký počet veřejných nabíjecích stanic. Síťové propojení uživatelů a nabíjecích stanic umožní řidičům rychlé a snadné nalezení vhodné nabíjecí stanice. Integrované řešení pro konektivitu bude nabízet Mobility Asia, dceřiná firma společnosti Volkswagen Group China, která vytváří digitální „ekosystém“ pro veškeré požadavky v oblasti mobility.

Nové technologie pro budoucnost, nové modely pro současnost

Pro značky Volkswagen a Audi a pro koncernový výzkum bude zavedena jednotná struktura výzkumu a vývoje (ONE R&D). Tento krok rozšíří kapacity pro výzkum a vývoj budoucích technologií. Díky této úzké spolupráci dojde k ještě intenzivnějšímu využívání synergií a dalšímu zvyšování efektivity.

Jen v letošním roce uvedou koncernové značky na trh osm nových modelů SUV, z nichž pět bude vyráběno v Číně. Tím vycházejí vstříc současné poptávce zákazníků.

tisková zpráva

28 Comments on “Čína hraje klíčovou roli v elektromobilové strategii koncernu Volkswagen”

    1. Podle nařízení mají být od roku 2030 emise CO2 u nových
      Podle nařízení mají být od roku 2030 emise CO2 u nových osobních aut v průměru o 37,5 procenta nižší, než budou v roce 2021…

      V letech 2025 až 2029 se musí snížit o 15% …

      idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-co2-autoprumysl-oxid-uhlicity.A190416_095013_automoto_fdv

      1. Nesrovnatelně zásadnější ovšem je, že pro ten rok 2021
        Nesrovnatelně zásadnější ovšem je, že pro ten rok 2021 už dlouho platí nařízení 4 litry benzínu nebo 3,5 litru nafty na 100 km. Naopak těch 2,5 litru benzínu po roce 2030 je poměrně vzdálená a velmi nejistá budoucnost, protože po světové krizi 2020 a většinové robotizaci 2030 se neskutečné množství dlouho „zaručených“ věcí změní.

    1. Vida je koumáky. Dýzlgejt je naučil různá chytrá
      Vida je koumáky. Dýzlgejt je naučil různá chytrá řešení. Člověk by měl mít radost, že evropská kapitalistická automobilka nepodlehla tlaku diktátorské komunistické Číny, leč to je pro Evropana přínosem stejné, jako v tom letitém vtipu:
      „To je Vám pane takový smíšený pocit, jako když se Vám zabije zlá tchýně, ale ve Vašem novém autě….“

    1. Teprve donutí. Až zjistíme, že jejich EV ujede 500km a
      Teprve donutí. Až zjistíme, že jejich EV ujede 500km a bude stát stejně jako naše 1,0TSI. Jen bude jezdit za třetinové provozní náklady a bude mít životnost půl milionu km.
      Nejdříve náplní svůj trh, koupí pár evropských značek a je vyřešeno.

        1. Já myslím, že odborníci z automobilového průmyslu
          Já myslím, že odborníci z automobilového průmyslu přijdou na to, jak ty flotilové emise splnit. Ani bych se nedivil, kdyby ty EV Volkswagen v Evropě vyrobil, tady to uvedl na trh a v Číně ty auta prodal. Taková škatulata hejbejte se.
          Si vzpomínám na zákaz žárovek, když se dnes prodávají jako tepelný zdroj s funkcí svícení. Dnes se žárovce říká Tepelný zdroj E27 standard 40W. 🙂

            1. Myslím, že v tomto případě nešlo o důchodce. Hlavní
              Myslím, že v tomto případě nešlo o důchodce. Hlavní změnu ve snížení spotřeby za osvětlení měl průmysl a obchody. Ono nahradit v obchodě s nábytkem 200ks zářivek za 100ks led světel, která svítí 16hodin denně má mnohem větší efekt, než u spotřeby 200důchodců v okolí takové prodejny.
              Důchodci by dříve či později stejně přešli na úsporné osvětlení. Pravda, že zákazem žárovek to šlo asi rychleji i u těch důchodců.

                1. No jasně a pak vám „levná“ LEDka odešla pár dní po 2
                  No jasně a pak vám „levná“ LEDka odešla pár dní po 2 leté záruce a drahé po 4 letech klesla svítivost o polovinu.

                2. Minulý týden jsem měnil LEDku v koupelně, kvalitní
                  Minulý týden jsem měnil LEDku v koupelně, kvalitní Philips koupenou v květnu 2012 (svítivost do poslední chvíle normální).

                3. Od začátku si na ně před instalací píšu centrofixem
                  Od začátku si na ně před instalací píšu centrofixem datum uvedení do provozu a jsem příjemně překvapen. Ty, co odešly nejdříve, odsloužily vždy přes 5 let, další jedou stále. Jediná co zlobila už po roce byl dárek Východoslovenských elektráren na jednom elektrosrazu, myslím že v Tatrách. Ale darovanému koni, na zuby nekoukej…

                4. Dělám to úplně stejně, akorát že to tam reju 🙂
                  Jediný

                  Dělám to úplně stejně, akorát že to tam reju 🙂
                  Jediný co mě odešli byli nějaký český šmejdy, který jsem pak reklamoval a odešli znovu. Teď kupuju ikea ledky.

Napsat komentář