ČEZ, ČVUT a izraelský Technion spolupracují v elektromobilitě

redakce - 10 Květen 2019

Co s bateriemi, které doslouží v elektromobilech? Studenti z ČVUT a izraelského Technion pro ČEZ vymýšleli, jak je využít dál.Česko-izraelský tým u nabíjecích stanic ČEZ

Česko-izraelský tým u nabíjecích stanic ČEZ
foto:

Program česko-izraelského akcelerátoru CIPA má za sebou první úspěšný ročník, který se věnoval tematice chytrých měst. Týmy studentů z technických univerzit ČVUT a haifského Technionu v Haifě představily výsledky v Izraeli i v Česku.

Evropský automobilový průmysl prochází zásadní proměnou a míří směrem k elektromobilitě. Úměrně tomu roste globální poptávka po li-ion bateriích a elektromobilech.

Zatímco v roce 2016 se celosvětově prodalo tři čtvrtě milionu elektromobilů a předloni to už byl milion, v roce 2030 se očekává 24,4 milionu prodaných e-aut. Vedle kapacity baterií, dojezdu, ceny elektromobilů nebo pokrytí dobíjecími stanicemi bude při vědomí tohoto boomu nutné vyřešit také, co udělat s použitými bateriemi.

Záruka na baterii se většinou pohybuje okolo osmi let, tak aby její kapacita neklesla pod 70-80 procent. To samozřejmě neznamená následnou okamžitou výměnu baterie, přesto bude po čase nutné baterii vyměnit.

Podle společného výzkumného týmu ČVUT a Technionu je nejvhodnějším způsobem následného využití baterii nerozebírat, ale ponechat ji i nadále vcelku, aby mohla plnit funkci energetického zásobníku tam, kde nebude vadit její o něco nižší kapacita. Tím by se mohla prodloužit její využitelnost o dalších deset let a teprve pak by byla recyklována.

„Elektromobilita je budoucnost evropského automobilového průmyslu, řada otázek je ale stále nedořešených. Baterie nevydrží v elektromobilu věčně, ale bude ji nutné po čase vyměnit,“ říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák. „Náš studentský tým přišel s řadou zajímavých nápadů, jak použité baterie dále využívat, například jako pohotovostní zdroje v nemocnicích nebo v mobilních dobíjecích stanicích.“

Secondhandové baterie by mohly fungovat například v mobilních dobíjecích stanicích pro rychlou první pomoc elektromobilistům, kteří se ocitli v nouzi s vybitým akumulátorem, nebo jako zásobníky energie pro jednorázové akce v místech, které není připojeno k síti. Další možností je sestavení velkého bateriového úložiště s vlastním zdrojem výroby ekologické elektřiny. Baterie mohou sloužit také jako záložní zdroje místo dieselgenerátorů, například v nemocnicích.

„Elektromobilitou se musí Česko zabývat i kvůli své závislosti na automobilovém průmyslu a v rámci své pozice významného subdodavatele komponent pro nadnárodní automobilky. Právě zapojení do hodnotového řetězce u baterií bude tvořit největší část budoucího přírůstku přidané hodnoty. Na nápadech, které česko-izraelský tým přinesl, budeme nyní dále pracovat,“ vysvětluje mentor týmu Jakub Kabourek z ČEZ ESCO.

Dalšími zapojenými společnostmi v letošním prvním ročníku CIPA byli Nordic Telecom, ELTODO a AERO4TE. „Mezinárodní spolupráce ve virtuálních týmech je již dlouhou dobu samozřejmostí v komerční sféře, kde probíhá řešení úkolů většinou jako spolupráce lokálních týmů prostřednictvím pravidelné elektronické komunikace napříč zeměmi a kontinenty a na to se naši studenti musí připravovat,“ říká doc. Vojtěch Petráček, rektor ČVUT.

„První ročník projektu CIPA byl pouze začátkem česko-izraelské spolupráce v oblasti inovací a dopadl úspěšně. Už nyní zahajuje ČVUT ve spolupráci s Technionem přípravu dalšího pokračování,” uzavírá Daniel Meron, velvyslanec Státu Izrael v ČR.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Pan Tvrdý a jeho el Peugeot z roku 1999

V Praze 5 potkáte „dědečka“ elektromobilů
https://www.metro.cz/v-praze-5-potkate-dedecka-elektromobilu-d9g-/praha.aspx?c=A190507_162810_metro-praha_hyr

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

procházka manuálem EV1
https://www.youtube.com/watch?v=yF5EdhZ_-Sw&t=307s

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Požadují výjimky, podávají žaloby: energetiky tráví rtuť
https://www.euro.cz/byznys/pozaduji-vyjimky-podavaji-zaloby-energetiky-travi-rtut-1449828

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Giga 3
https://www.youtube.com/watch?v=X5aVBrItaYQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: UNREAL ENGINE 4 - Photorealistic Graphic (2019)

absolutely amazing :-)

youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ

Obrázek uživatele Michelin

off:

Pred nedavnem jsem tu s nekym vedl diskuzi na tema vyuzitelne kapacity 100kWh baterie Tesly.
Vzhledem k tomu, ze muj kolega sehnal OBD redukci az kdyz jsme meli auta vice nez rok stare tak jsem sam vlastne nevedel jakou jsem mel na zacatku k dispozici kapacitu.

Zacatkem roku jsem radil jednomu krajanovy, ktery se na me obratil s postupem objednani Xka. Vcera si ho privezl na plataku z Tilburgu a dnes rano s nim prijel (25km jeste pochopitelne na ostro bez RZ, evidentne se tim netrapil :-) bylo to asi silnejsi nez on) za mnou. Tak jsem to hned vyuzil a pripojil se.
Ukazalo nam to celkovou 97,2kWh a vyuzitelnou tradicne minus ctyri, takze 93,2kWh.

https://postimg.cc/xqtS8TTd

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Takže ho Tesla už stáhla o nějakých 100 tisíc za kapacitu, kterou zaplatil, ale nemůže využívat.
To je boží kauf :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Kuk

Když si to nekoupí nějakej nadšenec jako nový tak, ty si to pak nekoupíš jako tu svou vojetinu. Celkem jednoduchá matematika.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Vy mate fakt pod cepici.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Vy asi ne, pokud vám přijde normální používat 93.2% zaplaceného produktu.
To je jako prodávat 100 metrový byt, který má v reálu 93.2 metrů a zdůvodnit to tím, že by se jinak moc rychle vybydlel.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

Mimochodem to jste uvedl pekny priklad.
Developerske firmy, kdyz stavi bytove domy, tak v nich pak byty prodavaji take podle celkove zastavene plochy, tedy bez odecteni obvodovych zdi a vnitrnich pricek, prestoze tuto plochu take nemuzete vyuzivat.

Lepsi priklad ze zivota jak vysvetlit neznalkum jako jste vy, tak aby pri svem iq pochopili jak je to s temi lithiovkami jste najit nemohl.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Kravina, ve smlouvě máš užitnou a podlahovou plochu.
Kolik příček si vymyslíš, je tvoje věc. Diskutabilní je pouze započtení nosných konstrukcí do podlahové plochy (díky OZ), které je ve spoluvlastnictví, ale i tam je samozřejmě užíváš.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

Dobra.
A v cem je tedy problem, kdyz si pan koupil Teslu X Long Range a ma (na trhu absolutne nejvetsi) vyuzitelnou kapacitu baterie 93,2kWh?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zamerte se radeji na prodej kurat. Stezujte si, ze vam prodaji s masem i kosti ktere jsou vam uplne k nicemu. Zazalujte Vodnany.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano a proto se maso prodava za jinou cenu s kostmi a jinou cenu bez nich.

Kdyby se prodavaly elektromobily s 100% vyuzitelnosti instalovane kapacity baterie, tak by byly asi za jinou cenu. Urcita rezerva kapacity je u baterii technologicka nutnost a nic s tim neudelate. Stejne tak u spalovaku vam zbyde nejaky litr PHM v nadrzi aby se nezacpaly trysky pri vycucnuti poslednich kapek s bordelem na dne nadrze. Kdyz stavite nejakou stavbu, tak mate konstrukcni prvky dimenzovane silneji nez za beznych podminek uzivani potrebujete. U vsech lidskych cinnosti mate vzdy zakalkulovanou rezervu, protoze zatez az na maximalni moznou mez je riziko. Ano, existuji jedinci kteri jdou vzdy na limit a nekdy i za limit. Ty se pak stavaji kandidaty na Darwinovu cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...tak urcite... nadrz mate na 65 litru, tak tam 65 litru date a muzete je vycerpat (a obcas se i stane).

A mimochodem, vsude uvadi dojezd az... to asi nebude ta hodnota pro doporucovane nabijeni v intervalu 20-80%, ze? Takova elektromobilni klasika... "az"...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono se to často řeší např. že výrobce Kia Soul napíše v tech. specifikaci 28 kWh baterie, která je ve skutečnosti 30 kWh a degradace je na začátku např. 104% a postupně se snižuje, takže dosáhne 100% až za dva roky provozu. Prostě část kapacity schová. Myslím, že by výrobce měl označovat baterie podle jejich využitelné kapacity a pak nedochází k takovým rozdílům v kapacitě jako u Audi eTron apod.

Obrázek uživatele Michelin

Vratte se do jeskyne, nez vam ji obydli nejakej jinej neandrtalec a nebudete z ni moct vyuzivat ani procento.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

Já bych to odporný lhaní těm zlejm automobilkám taky hned zatrh.

Reálná spotřeba nových aut je o 39 procent vyšší, než uvádějí výrobci. Řidiči přicházejí o desetitisíce
https://www.euro.cz/byznys/nove-vozy-maji-o-39-procent-vyssi-spotrebu-nez-uvadeji-vyrobci-1435526

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja nevim, pouzivat argument "oni taky lzou" mi neprijde uplne to prave.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Nic takovýho jsem neřek, ale ty v tom samozřejmě vidíš jen to co chceš ty. Zajímavé a u tebe nepřekvapující :)))
Na rozdíl od tebe my vadí oboje.
Jediný pozitivum co ukázala Tesla je že požádala EPA ať poupraví dojezy u M3 směrem dolů od toho co naměřili.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Tak, tak.
A mimochodem Tesla presne kvuli temto idiotum z jeskyne uz neprodava 75kWh nebo 100kWh verze, ale “standart range” nebo “long range” verze.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzdy jsem si vás Micheline vážil za slušný a věcný přístup. Taky za to že jste měl koule přiznat, že vyrobek který jste si koupil vykazuje vady. To že se teď chováte jako primitivní hulvát je dočasné, nebo už to tak bude pořád?

Obrázek uživatele Michelin

Nemám problém přiznat, že to co jsem si koupil má nějaký problém.
Unavuje mě, ale číst příspěvky člověka, který nemá ani nejmenší vědomosti o lithiových bateriích ani o problematice elektromobilů, ale hlavně že shortuje Teslu, naváží se tady do lidí, kteří se snaží sdílet věcné informace a plácá při tom úplné nesmysly.
Máte pravdu, už nějak ztrácím trpělivost neustále dokola vysvětlovat to stejné někomu kdo o to vlastně ani nestojí a jehož jediný zájem je poškozovat elektromobilitu, a dělat z lidí co nejezdí s výfukem pod zadkem blbce a mosochisty.
Takže pokud vám moje příspěvky poslední doby nesedí pak je nečtěte. Mohu vás, ale uklidnit. Patrně už se tu už dlouho rozepisovat nebudu.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepřijde mi, že runner plácá nesmysly, ani ty neplácáš nesmysly, jen reaguješ zbytečně agresivně na kritiku, přestože má něco do sebe.
a jestli shortuje akcie, tak si může gratulovat, viděls co se s teslou zase dneska děje? je na pětiletém minimu!!

Obrázek uživatele runner42

Bude hůř a Tesla na 170$

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někdo prodělá :))

Obrázek uživatele Michelin

Nezlobte se na mě, ale to s tou kapacitou baterie, jakože někoho Tesla okradla (a ještě tam hodí nějakou částku) o peníze za kapacitu baterky, kterou nemůže využívat, to je fakt síla.

Co se děje s akciemi Tesly mě moc nezajímá, protože s nimi neobchoduji. Jejich hodnota ani neodráží hodnotu firmy, takže pro mě nezajímavé.
Obchodování s akciemi je podle mého názoru pouze hazardní hra. Asi jako poker.
Pokud to někoho baví pak ať si s nimi samozřejmě obchoduje jak uzná za vhodné. Ovšem skutečnost, že se někdo chlubí na tomto serveru tím, že Teslu shortuje odráží jeho smýšlení a snahu tady provokovat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Víš co je síla? Koupit si baterku za mega, deset procent odečíst rovnou a zbytek používat v rozmezí 20-80%, aby člověk někde netrčel dlouhé hodiny.
To je síla.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Michelin

A jak jste došel k tomu, že jsem si koupil nějakou baterku za milion?
Já si nekupoval baterku, ale auto které podle normy EPA ujede na jedno nabití 465km. A to s ním skutečně normálním tempem ujedu.
Naproti tomu jsem v minulosti nakoupil mnoho aut se spalovacím motorem, u kterých jsem měl od výrobce uvedenou spotřebu v technickém průkazu takovou k jaké jsem se nikdy ani nepřiblížil. To je síla.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele runner42

Protože to je cena tvého akupacku.
Je super, že víš přesně, kolik dojedeš. Já se přiznám, že to nevím. Řeším jiné věci.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromobily zbytečně neřeš, rozumíš se tomu starou belu. Užívej si svoje sračkomety, pokud to puje. Dlouho to trvat nebude :-D

Obrázek uživatele Michelin

Jj, ty řešíš jakej má tvoje Škodovka výkon. A věděl jsi, že těch 206kW máš k dispozici jen v určitém krátkém spektru otáček? Věděl jsi, že obsah motoru, který ti slíbili ve skutečnosti tvůj motor taky nemá? Už tě napadlo, že tě okradli? Nenapadlo, protože takové věci tě napadají jen v souvislosti s Teslou, že...

Cena mého akupacku zase nezajímá mě. Řeším jiné věci.

PS: Mimochodem na to, že obchoduješ s akciemi máš docela problém s počty. Jestli 100kWh baterka podle tebe stojí milion, pak pomyslná částka, o kterou Tesla okrádá zákazníky je při využitelné kapacitě 93,2kWh 68.000Kč a ne tvých 100tisíc.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moralizovat začni nejdřiv u sebe!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemám pro to žádný důvod. Vyjadřuji se vždy slušně. Ostatně, můj příspěvek nebyl ani určený vám. Tudíž vaši reakci považuji za bezpředmětnou.

Tu su hodnoty celkovych a vyuzitelnych kapacit tesiel ako ich vypocital/nameral znamy tesla hacker Jason Hughes:

75/75D – 75 kWh total capacity, 72.6 kWh usable
85/P85/85D/P85D – 81.5 kWh total capacity, 77.5 kWh usable
90D/P90D – 85.8 kWh total capacity, 81.8 kWh usable
100/100D - 102.4 kWh total capacity, 98.4 kWh usable

Rozdiel medzi celkovou a vyuzitelnou kapacitou je u tesiel vzdy 4kWh - buffer na ochranu baterie.
Energiu vyuzitelnej kapacity je mozne dostat z baterie len ked je nova, ma idealnu teplotu a vybijanie prebieha malym vykonom - spravidla sa dosahuje len pri hypermilingovych testoch.

Pri realnom pouzivani auta je vyuzitelna kapacita baterie ako ju ma vypocitanu BMS baterie a da sa precitat aplikaciou ScanMyTesla o niekolko kWh (okolo 4kWh) mensia ako uvadza Hughes.

Obrázek uživatele Michelin

Viz. můj příspěvek úplně na začátku.
Nedělní načtení ScanMyTesla auta co si přivezl v sobotu z Tilburgu:
https://postimg.cc/xqtS8TTd

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ano, cital som vas prispevok, je super, ze sa vam podarilo cez ScanMyTesla nacitat novu bateriu. No bolo by to treba nacitat aj o nieco neskor, po niekolkych desiatkach nabiti/vybiti normalnym sposobom, pretoze je mozne, ze samotnu bateriu a neskor aj skompletovane auto vo vyrobe testovali velkymi vykonmi, co mohlo mat vplyv na hodnoty ktore si z mozneho agresivneho pouzivania baterie vypocitalo BMS baterie.
Povazoval som za potrebne vysvetlit to obsirnejsie s tym, ze kapacita baterie zavisi od mnozstva parametrov - hlavne od sposobu vybijania a realny svet je uplne inde ako teoria.

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Super jste to shrnul.

Taky mě to napadlo, že ten údaj nebude nyní úplně košér.
Načíst to po nějaké době nebude problém (obrací se na mě teď s hodně věcmi, se kterými mu pomáhám), ale obávám se, že to bude také zkreslené klasicky tím jak si užívá na začátku ty akcelerace a jak je všem předvádí... :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele spetak

Zdá se, pane Horčíku. že je na čase omezit diskusi zase pouze pro registrované. Jinak si tady budeme moci objednat i heroin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl bych zájem. Za kolik máte gram?

Obrázek uživatele spetak

Nemůžu sloužit, měls přijít před hodinou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už to zkoušel na jeden den, ale poklesla návštěvnost stránek na třetinu, takže business je business :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně to nemá smysl. Třeba Kuk a Koudelka maj taky registraci a nic jim nezabrání dávat sem ty jejich zvratky.

Obrázek uživatele Michelin

Souhlasim. Je to zamerne uzpusobene (fraze) pro vyhledavace. Nekdo si tady z vas dela zdarma anonymne necenzurovany inzertni server.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

off

Plán na to jak udělat ze střechy Norte Dame solární elektrárnu a skleník na zeleninu :D
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/notre-dame-fire-damage-roof-design-new-solar-energy-paris-a8905141.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&#Echobox=1557391063

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Už se ví co bylo příčinou této vánoční expolze CNG Audi A3 g-tron v německém Achernu, Báden?

"úlomky vozu létaly až do vzdálenosti 35 metrů od místa incidentu."

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/u-cerpaci-stanice-zahadne-explodovalo-audi-s-tovarnim-pohonem-na-plyn/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

https://bnn.de/lokales/achern/fragen-nach-explosion-eines-erdgasautos

https://www.bild.de/auto/mobilitaet-reisen-motorrad/mobilitaet-und-mehr/erdgas-audi-sicherheits-bedenken-nach-explosion-an-tankstelle-59423452.bild.html

Rozšklebené kompozitní nádrže od firmy Hexagon. Měla vydržet 500 barů.
https://bnn.de/wp-content/uploads/2019/01/Gasachern7-1200x942.jpg

z nádrže zbyl jen kus hadru
https://bfg-ev.com/zur-sachecng-gastankbersten-bei-einem-audi-a3-in-achern/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chybička se vloudila, no :-))
Ale když se taková chybička vloudí do vodíkáče, to pak bude jinej BUMBÁC ! ! ! !
Tak ale zas bude stačit jenom jednou a už do toho nikdo soudný nesedne a bude po vidíkovem blbnutí.

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je husty. A to se vodik tlakuje jeste na vetsi hodnoty.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

off

Vstup Uberu na burzu se asi moc nepoved.

Congratulations to Uber, the Worst Performing IPO in U.S. Stock Market History
https://gizmodo.com/congratulations-to-uber-the-worst-performing-ipo-in-us-1834681882

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Zajímavý, i po tom poklesu stále o 80 % vyšší tržní hodnota než má Tesla. Ještě to má kam padat :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super přivýdělek 10 USD na hodinu. (Mínus palivo, servis, daně, amortizace a 25% provize
)
Tak hurá všichni nové auto na úvěr a jdeme jezdit pro Uber.

Obrázek uživatele Kuk

off

EK: Největším znečišťovatelem ovzduší (co se týče CO2) v ČR je elektrárna Počerady
https://oenergetice.cz/emise-co2/ek-nejvetsim-znecistovatelem-ovzdusi-v-cr-je-elektrarna-pocerady/

Podle Greenpeace elektrárna Počerady produkuje podobné množství emisí jako všechna nákladní auta v České republice. Vyplývá to z dat Centra dopravního výzkumu z roku 2017.

„Zavřít nepotřebnou a velice plýtvavou elektrárnu Počerady by snížilo české emise oxidu uhličitého stejně, jako kdyby přestala jezdit úplně všechna nákladní auta. ČEZ však stále neřekl, jestli ji opravdu zavře a bude tak naplňovat Státní energetickou koncepci ČR, nebo jestli ji prodá Pavlu Tykačovi. Co by se asi dělo se ukazuje ve Chvaleticích, kde Tykač zvyšuje spalování uhlí, a dokonce žádá výjimku, aby mohl vypouštět více toxické rtuti,“ uvedl programový ředitel Hnutí Duha Jiří Koželouh.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když už jsme u baterií, je tady spousta expertů na EV, může mi někdo vysvětlit, když mám kapacitu baterie 25,3 kWh a ujedu 113 km a ukazuje mi auto průměrnou spotřebu 17,5 kWh, proč mi ubyde 81% kapacity baterie?

Obrázek uživatele runner42

Důvody jsou dva.
Předně měřit nabití baterie je trochu problém - úroveň nabití v podstatě změřit nelze, používají se metody odhadu s různou mírou přesnosti.
Zadruhé battery management chrání baterií tak, že neumožní úplné vybití a zbývající procentuální kapacita je opět jen odhad na základě různých parametrů.

Z toho důvodu se ojeté elektromobily moc neprodávají, protože určit stav baterie bez jejího rozebrání v podstatě nelze a reálný stav se může lišit od indikovaného o desítky procent zbývajícího dojezdu.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože, petrohead radí s elektromobilitou...

Dá se to změřit (napětí jednotlivých článků pomocí BMS) nic se nemusí rozebírat.

Obrázek uživatele runner42

Pokud si myslíš, že stav baterie změříš pomocí napětí, nemáme se o čem bavit.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Auto ukazuje pomocí OBD II kapacitu 25,3 kWh, tedy předpokládám, že umí i počítat. Spotřeba 17,5 kWh/100km je přepočteno na 113km celkem 19,78 kWh a když je 100% 25,3 kWh, pak 19,78 kWh je 78%. Proč tedy ukazuje 81% je mi záhadou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

petr:
"...předpokládám, že umí i počítat...."

Jedna věc je počítat a druhá věc je MĚŘIT.
JAK změříš, kolik energie je v akumulátoru?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ukazuje auto, nepotřebuju měřit. Měl jsem namysli, že když auto něco měří a počítá, mělo by ty čísla mezi sebou být validní. Buď to špatně měří nebo špatně počítá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Petr:
"To ukazuje auto, nepotřebuju měřit."

To auto ten údaj někde muselo vzít, že?
Nejspíš měřením.
A měření energie v akumulátoru je nepřesné, obtížně měřitelné.
Navíc má akumulátor ztráty.

Rozdíl mezi 81% a 78% vůbec neřeš, je naprosto zanedbatelný.

Nejlepsi moznosti vyuziti vyrazenych baterii CEZ pro jistotu nerika. Jsou to bateriova uloziste v RD spolu s FVE. Takova kombinace je primo v rozporu se zajmy CEZ. Nezavisly obcan je nocni mura vsech energetickych monopolistu. S rozsirenim emobility pribude mnozstvi second live baterii a jaderne elektrarny budou na prd. Proto ted mafiani musi rychle protlacit nove bloky. Pozdeji jim uz nikdo jejich bachorky nesezere.

Jasne, par tisic baterii, co tu jezdi po silnicich, spasi coby uloziste par milionu domacnosti... A ted tu o Vondrakovi a Cervene Cipisce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To šílenství kolem ev mi připomíná šilenství kolem biopaliv a solárni energie. Obojí skončilo průserem. U obojího bylo kacířské ptát se na nepříjemné otázky. Kdo se zeptal byl nepřitel planety a blb. A nyní je to zcela stejné. Všichni jsou nekriticky nadšení a přibarvují si realitu a napadají ty co mají otázky či nesouhlasí . Přitom téměř každý z vás v tom spalováku nedávno seděl a sedí občas ještě dnes a kazdý z vás využívá zboží a služeb založených na dovozu spalováků. Spousta z vás i létá a to samozřejmě nevadí. Zdá se že o ekologii vám vlastně ani nejde. Byl bych jen rád kdyby to nebyl další tunel na peníze a ve finále věc co poškozuje přírodu.

Obrázek uživatele spetak

Myslím, že trochu přeháníš, zejména s tím šílenstvím. Ne že by se tady občas nějakej šílenec nenašel, například jeden, pro kterého jsou všichni, co nejezdí v teslách blbečci. Ale stejní šílenci se najdou i na druhé straně barikády.
Většina lidí, co sem píší a jezdí v EV se ostatním jen snaží vysvětlit, proč ten krok udělali. A rádi se podělí o své zkušenosti. A většina z nás nikoho nenapadá - proč taky. A pravdu máš v tom, že všichni jsme před časem jezdili ve spalováku a že většina z nás v něm ještě stále občas jezdí, o létání nemluvě.
A jsem bytostně přesvědčen, že většina majitelu EV si ho nekoupila kvuli ekologii-v tom s tebou také souhlasím. Každý měl pro pořízení EV možná trochu jiný duvod. Koneckoncu automobilky dnes paradoxně taky nevyrábí EV kvuli ekologii.
Jisté ale je, že nikdo /až na vzácné výjimky/, by se ke spalováku už nevrátil.
Ať si každej koupí co chce a jezdí v čem chce - pokud splňuje literu zákona. A jestli se mu to vyplatí nebo ne, to už je jenom na něm.
Přeji všem krásný den.

Obrázek uživatele Kuk

Jseš v panice? Zajdi si ke cvokaři.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem. To jste jen nepochopil muj prispevek.

Obrázek uživatele Kuk

Začal jsi slovem šílenství, jenže já v elektromobilitě vůbec žádné šílenství nepozoruju ty ano? Nějak to na tebe doléhá? Prodeje jsou stále minimální a 99 % obyvatestva na to nemá, tak o čem to mluvíš? Osobně si myslím, že to šílenství nás teprve čeká a moc se na to těším. ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to jen módní výstřelek, který zase přejde.
Elektromobil má perspektivu jen jako lehký tratárek podobný golfovému vozítku, pro jízdyna krátké vzdálenosti.
Všechny ty fantasmagorie s dvoutunovými obludami půjdou do háje - nejsou energeticky výhodné a navíc ani ekologicky šetrné.
Co se týká lůetadel, tam je to jasně dáno fyzikálními zákony a nepomůže žádné ječení o tom, že už někdo postavil experimentální eroplán na hranici možností...

Obrázek uživatele Tomáš

A jeste takova zajimavost. Ja jezdim s Priusem plugin hybrid 2012 a presne polovinu veskere ujete vzdalenosti mam ciste v elektrickem modu. A to jezdime docela casto na vylety. Nebyt toho, tak je v EV modu tak 80%. Ano, Prius netrha asfalt jako Tesla ale po tom stejne netouzim. Ale I do kopce v 5-ti lidech to na EV mod jede v pohode. Ale kdo EV auto nevyzkousel, neuveri. Prekvapilo me kolik toho clovek najezdi jen po meste. A ano, nabijim jak vzteklej, to s tou minibaterii ani jinak nejde.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Nemyslim si. Je vic indicii ze se podari vyrobit levne a kvalitni baterie. Piech Zero slibuje (a v nemecku to TUV uz I otestoval) nabiti asi na 400km dojezdu za necelych 5 minut. Jakmile se tohle povede a klesne cena a staty budou pokryty tomu odpovidajicimi nabijeckami, v tu ranu vetsine lidi nebude vadit dojezd 300 km, protoze si proste zase rychle nabije. Piech Zero slibuje dokonce ze baterie nebude mit ani thermomanagement. Priznavam ze je to vypada az neskutecne dobre. Jenze to vypadala na zacatku kazda technologie. Ono to rychlonabijeni bude potreba uz jen z toho duvodu, aby se nemusely stavet nabijeci stanice s 50-ti a vice stojany. Uz ted jsou obcas Superchargery obsazene a to jezdi Tesel par. Nebude to zitra ale za takovejch 5 let by se uz neco dit mohlo.

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

názor mozku, co přestal přijímat informace již před 20 lety

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radek:
Takže milej bambulko, šup sem s nějakým reálným argumentem!

:O)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo tak ty ses zasekl už v předškolním věku, tak to jo.
Obávám se, že já ti školní výuku nenahradím brumbulko, tak snad se základy brzy naučíš, ahoj ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radek:
Milé děcko, energetická hustota je termín, který vyjadřuje množství energie v určité hmotnosti materiálu.
Jelikož elektrické akumulátory ji mají nízkou, není možné konkurovat například kapalným uhlovodíkům a tedy nelze stavět elektromobily na roveň autům se spalovacím motorem.
U letadel je zcela vyloučeno.
Doporučuju ti začít se zajímat o realitu, fyzikální zákony, vlastnosti hmoty a také techniku kolem dopravních prostředků, pak možná pochopíš, kdo z nás dvou je na omylu...

:o)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

realisto jaksi zapomínáš na jednu věc, že chemie není fyzika :-)), nové vhodné chemické materiály vhodné na baterie teprve čekají ještě na svoje objevení...je to jen otázka času, dej tomu čas a buď v klidu, uvidíme jestli to budou desítky, stovky nebo tisíce let :-))) každopádně spalovací motory jsou už za zenitem, ale na druhou stranu určitě vydrží o něco déle než parní motory

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RS:
Chemické prvky mají své vlastnosti jednoznačně určeny počtem nukleonů a elektronů (nukleární fyzika).

Elektrický akumulátor je chemické zařízení.
Jeho energetická hustota je omezená - nelze v určitém objemu mít uloženo množství energie nad určitý limit, protože by nevydržely separátory, obal, samotné elektrody a elektrolyt.

Hodně se také básní o kouzelných kondenzátorech - jejich energetická hustota také nemůže konkurovat uhlovodíkovým palivům.
Navíc jsou dosti nebezpečné při výbuchu (málokdo viděl na vlastní oči - já třeba tu smůlu měl, je to ohnivá koule).

Spalovací motory v letadlech nahradit nelze (případné pohádky o úspěšných experimentech si necháme pro legraci králíků, protože let kolem komína je vcelku k ničemu).
Pozemní elektrická doprava používá s úspěchem trolej, takže na velké objemy je vyřešeno a tyhle oslavované elektromobily stejně skončí u lehkých vozítek, hmotnost ve stovkách kg a s akčním rádiem desítek km.

Nesmysly jako TESLA X časem vyšumí, jsou nepraktické, neekonomické a samozřejmě i neekologické.

Milý bambulko, je fajn, že už jsi slyšel o termínu energetická hustota. Ale svět už je dnes úplně jinde než 20 let staré informace, které používáš.
Věz, že se od roku 1990 se hustota Wh/Kg více než zdvojnásobila:
https://www.youtube.com/watch?v=AdPqWv-eVIc
Současně klesla cena článků o přibližně 90%

A příslib do budoucna slibují další zlepšení. Maxwell si hodně slibuje od svých nových Solid state článků, kde slibují zvětšení hustoty ze současných 250 Kw/Kg na více než 500 Kw/Kg. Nejspíš proto je nyní kupuje Tesla.
Což pro automobilový průmysl už stačí.

No a jiní jdou zase cestou anorganického elektrolytu, který slibuje i daleko víc:
https://www.svethardware.cz/innolith-revolucni-baterie-s-1000-wh-kg/49141

S takovou by mohlo dojít i na ten letecký průmysl, pokud se to podaří.

Ale já být tebou, tak s výrazy "… není možné" a "… zcela vyloučeno" radši šetřil, ať za pár let nejseš za vola.

Tak hurá do školy, a až se něco naučíš tak zase přijď ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radek_:
"...současných 250 Kw/Kg na více než 500 Kw/Kg...."

Nauč se nejdřív používat označení jednotek hmotnosti a energie.
Neznáš ani základní věci...

Li-S baterie maji teoretickou hustotu 2,6 kWh/kg. To stael nestaci? Kolik vazi plna nadrz na 500 km? 40 kg? To mame 100 kWh baterii. Vaha palivoveho ustroji se srovna s vahou packu okolo te baterie. Vaha elektromotou s reduktorem nebude vyssi jak spalovaciho s prevodovkou, ne? Co pocitam spatne nebo proc je to v autech narozdil od uhlovodiku nepouzitelne? Uhlovidiky maji vyssi hustotu energie, ale zapomnel jste, kolik z te energie umime vyuzit pro pohyb.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že elektromobility problémy řeší, protože elektromobily se můžu nabíjet na obnovitelné zdroje v době kdy je jich přebytek.
Spíš je problém v tom že lidi jako vy nadávají na všechno co by mohlo být ekologické.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy vidíte že bych někde nadával? Kde prosím?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, takže budeš dobíjet jen když je přes den jasno nebo silně fučí vítr.
No a jinak asi nebudeš jezdit, že jo...?

:O)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu nabíjet na NT, tedy také v noci když uhelnou elektrárnu stejně nemůžete vypnout a je potřeba tu energii někomu přes HDO předat.
Obecně přebytek energie je každý den a je výhodné ji spotřebovat a nevyvážet do zahraničí, případně ji trochu ze zahraničí koupit.

Obrázek uživatele runner42

Víte, co je to hospodářský cyklus?
To je jistota, že produkt s problémy s odbytem během konjunktury nepřežije recesi.
Víte, kdo na poklesu ekonomiky vydělá? Dacia a podobné automobilky.
Kdo sází na elektromobily bude za pár let čelit hluboké krizi - žádné dotace, žádné peníze na rozvoj infrastruktury a drahý produkt pro radikálně zmenšený trh.

Evropský automobilový průmysl nemíří k elektromobilitě, ale do p****e díky Německu, které se díky tradičnímu fanatismus chytilo na eko vějičku a uzavírá si alternativy, zatímco americké a asijské automobilky vyčkávají.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě v době krize bude těch 30 Kč za litr nafty pro mnoho firem rozhodující a půjdou do elektromobilů. Dotace nebudou potřeba, stačí parkování zdarma dálnice zdarma apod.

Obrázek uživatele runner42

Elektromobil má TCO/km jednoznačně vyšší, než auto se spalovacím motorem.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč tedy damejidlo používá elektromobily? To je zrovna firma, kterou nic jiného, než peníze nezajímá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Praze to dává smysl jen díky parkování zdarma, věčně jejich auta stojí na modrých zonách. Když si vezmu cenu Citygo 180-220 tis. a cenu eUP 500 tisíc, tak se to EV prostě nikdy nezaplatí ani s těmi výhodami, ekonomický nesmysl. Stačí jezdit na CNG.

Obrázek uživatele Kuk

Oni maj eUp za 500 tisíc? Opravdu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jich objednáte pár desítek tak ano. Pokud chce člověk jeden kus, pak z Německa s najetými 2000 km kolem 20 tis. EUR vč. DPH.

Obrázek uživatele Kuk

No vidiš. Maj jich 35 takže teď si budeš muset svůj výpočet poupravit. Tak za kolik reálně lze pořidit flotilu 35 novejch eupů bez DPH?
http://www.hybrid.cz/dame-jidlo-rozsiruje-vozovy-park-elektromobilu-spori-desitky-tisic-korun-rocne

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vzhledem k tomu, že už je nevyrábí a je jenom doprodej, tak nových moc nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotace, výhody s parkováním.

Obrázek uživatele Kuk

Spočítejto ty joudo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parkování a dálnice zdarma je jen jiná forma dotace ale pořád dotace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednozávit a jeho ekonomické vize.... Píšeš pořád a pořád ti to nevychází, ale důležité je vydržet jednou to určitě vyjde...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Edison už vymislel žárovku před miliardou světelnejch let, tito vymejšlí žárovku více žárovkovatější !!!
Další nonwork flákec a prodrbávání peněz, na to jsme u nás v česku nejlepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Světelným rokem se neměří čas, ale vzdálenost :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

další takovej :) jako ten debil Kuk

Obrázek uživatele Kuk

Edison nevymyslel žárovku ty troubo hloupej :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kdo teda?

Obrázek uživatele Kuk

Co takhle použít Gůgl? S rožhaveným vláknem v baňce si hráli ještě než se vůbec Edison narodil.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuku ty kluku, všichni nemůžou bejt chytří. Kdyby blbost nás hloupejch nevynikla tak Tvoje chytrost by zapadla v davu :D

Obrázek uživatele Kuk

Nejdůležitější je si to vokecat, aby dušička měla pokoj. :D
Bejt blbej je normální, ale bejt blbej v základních věcech, který si může snadno dohledat i 5tiletý dítě je prostě tupost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proboha Kuku ty seš grandiózní blb !
Musíš se tady pořád do někoho strefovat ? Asi to tvoje pokřivený bezcharakterní ego vyžaduje !

Obrázek uživatele Kuk

Dej si ještě panáka hysterko ať si prohloubíš ty svoje mindráky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ved to je jednoduche, nech ich daju na bazos za dobru cenu a oni sa hned predaju. Ludia si ich daju k solarnym elektrarnam, alebo si spravia nejake to vozitko :)

Přesně tak, na Basoš, už aby tam nějaké byly k mání! To by se přes ně ale nedaly “prohnat” dotace nebo se zviditelnit majoritní dodavatel energie.

Obrázek uživatele Krueger

Pepa pisal BAZOS ne BASOS ty joudo :-)))))


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol