Česká firma EnergyCloud vyvíjí unikátní rychlonabíječky elektromobilů pro domácnosti

Rozvoj elektromobility v České republice brzy může dostat nový impuls. Plzeňská firma EnergyCloud, která vyrábí domácí baterie na ukládání energie, totiž pracuje na vývoji unikátních rychlonabíječek.

Schéma domácí rychlonabíječky plzeňské společnosti EnergyCloud
foto: EnergyCloud

Nabíjení elektromobilu v domácích podmínkách dnes trvá až 12 hodin, společnost EnergyCloud chce dobu nabíjení stlačit na hodinu, a to za využití energie z obnovitelných zdrojů. Domácí rychlonabíječky by se na trh měly dostat příští rok.

Zájem o elektromobily v Česku roste, a to i přes zatím málo rozšířenou síť nabíjecích stanic. Pro srovnání – zatímco u nás mohou řidiči nabíjet u několika stovek stanic, v Německu jich mají k dispozici přes deset tisíc.

Ne všechny veřejné dobíjecí stanice navíc využívají energii z obnovitelných zdrojů, to je přitom předpokladem pro ekologický provoz elektromobilu. Řidiči si dnes svůj elektromobil mohou nabít i doma, musí ale počítat s poměrně dlouhou dobu nabíjení, ideálně přes noc.

Plzeňská společnost EnergyCloud, která loni spustila sériovou výrobu domácích baterií na skladování energie ze solárních panelů, v těchto měsících pracuje na vývoji domácích nabíječek, které běžný elektromobil nabijí do hodiny.

„Naši zákazníci mají doma krabici plnou zelené a levné energie ze Slunce a často ji ani nestíhají všechnu využít. Proč jí tedy nenačerpat do elektromobilu? Díky tomu, že nabíječka bude připojená přímo na domácí baterii, můžeme elektřinu do auta poslat stejnosměrným proudem, takové nabíjení je výrazně rychlejší než z klasické zásuvky se střídavým proudem,“ vysvětluje princip domácích rychlonabíječek majitel firmy EnergyCloud, pan Tomáš Jelínek.

Firma na vývoj domácích rychlonabíječek dostala dotaci od Ministerstva průmyslu a obchodu ve výši jedenácti miliónů korun, tu využívá především na mzdy pro talentované programátory. Domácí baterie i nabíječky totiž mají fungovat jako samostatná chytrá jednotka, která kalkuluje například i s předpovědí počasí.

„Baterie i nabíječky vyrábíme od prvního do posledního šroubku, na softwaru pracuje tým odborníků z celé ČR, zapojili jsme i studenty z ČVUT a ZČU a další talenty stále hledáme,“ doplňuje Jelínek.

Rychlonabíječky z dílny EnergyCloudu by měly uspokojit řidiče, kteří chtějí jezdit ekologicky, využívat vlastní akumulovanou energii a nečekat na plné nabití několik hodin. Domácí rychlonabíječky by měly být hotové do Vánoc, na trh se dostanou na začátku příštího roku.

tisková zpráva

17 Comments on “Česká firma EnergyCloud vyvíjí unikátní rychlonabíječky elektromobilů pro domácnosti”

  1. Pokud tato firma dostala dotaci 11mio pak ať zveřejní
    Pokud tato firma dostala dotaci 11mio pak ať zveřejní podrobnosti tj. název jejich projektu. Jedná se o veřejné peníze a vše musí být dohledatelné. V seznamu přiklepnutých dotací se neobjevuje ani jméno p.Jelínek ani jméno jeho společností, které z nějakého důvodu přejmenovává a ve sbírce listin jsou evidovány závazky po splatnosti takže by taková firma žádnou dotaci nemohla obdržet – celé tvrzení pana Jelínka vypadá jen na poměrně hodně nafouknutou bublinu

  2. redakce by si měla nejdřív ověřit to co píše. Článek
    redakce by si měla nejdřív ověřit to co píše. Článek je jen slátanina páně Jelínkových bludů. Tak jak jeho firma nemá žádné klienty s jejich nesmyslem-který není dokončený a už jej dokončuje od roku 2016. Tak prostě žádné nabíječky a navíc unikátní nebudou. to jen p.Jelínek něco někde přečetl a rychle se buší do prsou „my taky“.
    tady pár linků mouder jimiž p.Jelínek zapleveluje internet:

  3. Pro domácnosti je to nesmysl, možná pro bohaté USA s
    Pro domácnosti je to nesmysl, možná pro bohaté USA s obřími baráky.
    Ale i v Česku se to může hodit pro firmy s velkým skladem nebo továrnou, kde si můžou zaměstnanci dobíjet mimo zimu levněji do hodiny pár firemních vozů.

  4. FVE bezi s napetim 500 az 900 VDC. Staci naprogramovat malou
    FVE bezi s napetim 500 az 900 VDC. Staci naprogramovat malou ridici jednotku s protokolem CCS nebo Chademo a regulovat proud pres PWM. Zalezi pak na vykonu panelu. Pokud by bateriove uloziste pracovalo na stejne vysokem napeti, pak muze byt vykon vyssi. Nejdrazsi komponenta bezne rychlonabijecky neni vubec potreba. Menic napeti neni zapotrebi. Akorat to musi bezet na takovem napeti jake EV potrebuje.

  5. Mam take zakladne otazky:
    Akej kapacity FVE maju vasi

    Mam take zakladne otazky:

    Akej kapacity FVE maju vasi zakaznici?
    O akych prebytkoch hovorime?- “často ji ani nestíhají všechnu využít”

    Pokial som doma a varim obed (dve jedla) tak spotrebujem za den okolo 30kwh aj s pripravou teplej vody. Ak sa nepletiem, tak potrebujem FVE o vykone 4kw peak a krasny bezoblacny den k tomu. Dalej, kapacita baterie by mala byt cca 10 kwh (samozrejme moze byt vacsia ale berme standardnu cestu aj koli cene fve)

    Co mi z toho vyplyva:

    Kolko kwh potrebujem naakumulovat extra, aby dojazd auta daval zmysel z prebytkov?
    Ake vybijacie prudy pojdu z uloziska? Kolko C to bude?
    (Predpokladajme co i len 5C.)
    Kto si necha nicit akumulator?- pokial ma standardny k velkosti fve
    Co sa tyka DC pripojky:
    Chcete mi povedat ze budete DC napatie viest z aku do garaze pripadne pred dom a prenasat tak desiatky KW? Aky prierez budu mat tie kolajnice?

    Ako chcete riesit bezpecnost? Viete si predstavit taku nabijacku pri prieraze polovodicov?

    V neposlednom rade:
    Pomale nabijanie je vyhoda, ktora minimalne opotrebuva aku ci uz nabijany alebo vybijany. To je benefit domaceho pomaleho nabijania, ktoreho sa nevzdam!!!

    1. Myslim, tedy jsem si dost jisty, ze Vam z toho opravdu
      Myslim, tedy jsem si dost jisty, ze Vam z toho opravdu vyplyvaji bludy 😉
      30kW varite asi stareho berana a to 20hodin v kuse. Kazdy ma domacnost jinou, ale ujistuji Vas, ze byste mel byt nekde kolem 8-12kWh /den a to pri 3 dospleych a 1 adolescentovi. Pokud jste nekde vice nez 2,5x vyse – pak je asi nekde chyba – mozna ve spotrebicich.
      Zbytek ani komentovat nebudu, je to ve stejnem smyslu.

      *disclaimer: nejsem ani zakaznikem ani nikterak interesovan v subjektech hybrid.cz ani EnergyCloud.

  6. Jako add-on HW ke stávající domácí baterii by to mělo
    Jako add-on HW ke stávající domácí baterii by to mělo být bez dc konektoru do 500€.
    Ovšem ta 1 hod je nereálná, když vezmu, že potřebuji doplnit v průměru 20kWh, tak běžná domácí baterie takovou kapacitu nemá a FVE také ne.
    No, uvidíme další info od nich.

  7. Cena bude zcela jistě atakovat 500 tisíc. Nevěřím, že se
    Cena bude zcela jistě atakovat 500 tisíc. Nevěřím, že se jim podaří dostat níž. Zvláště, jestli to bude obsahovat baterie, AC/DC/AC měnič 20 kW (jako že ten určitě) a zároveň nějakou řídicí elektroniku a na míru vyvinutý software. To si asi domů nepořídím.

    1. Když má někdo na trhu unikátní produkt, tak do doby,
      Když má někdo na trhu unikátní produkt, tak do doby, než se probere ze spánku konkurence, nasadí cenu, kterou jsou v první fázi ochotni utratit nadšenci a bohatí zákazníci. Někdo ten vývoj zaplatit musí. Po nasycení tohot segmentu, co se logicky projeví poklesem odbytu, se cena už snižuje, aby si výrobek mohla dovolit střední třída. Jestli tyhle dva stupňe výrobce stihne do příchodu (čínské ?) konkurence má to v cajku a může slavit….:-)

    2. Plně souhlasím na webu mají cenu od 250 tis. bez DPH
      Plně souhlasím na webu mají cenu od 250 tis. bez DPH počítám za to nejmenší 7,6 Kwh úložiště.

      I při slibované životnosti 10 tis. cyklů stojí jedna uložena Kilowat hodina 4 Kč.

      Záruku mají 3 nebo 3+3 tedy šest let a za tu dobu uděláte max 2500 cyklů což je podle mě reálná životnost, cena uložené Kilowaty je raálně 16 Kč.

      Podle mě jen opět past na peníze …

      A nabíjet elektromobil z baterií doma je asi největší blbost co může být. Když už se slunce , tak rovnou DC-DC ze střechy 400 V do auta bez měničů.

Napsat komentář