Cena nového Hyundai Ioniq Electric s dojezdem 294 km začíná na 895 000 Kč

Jan Horčík - 29 Červenec 2019

Hyundai oznámil cenu nové verze elektromobilu Hyundai Ioniq Electric s 38,3kWh baterií a dojezdem 294 km WLTP. V Německu začíná na 34 900 eur.auto elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric si bere některé prvky z úspěšného elektromobilu Hyundai Kona Electric.
foto: Hyundai

Od uvedení na trh v roce 2016 bylo prodáno více než 60 000 vozů Ioniq všech tří typů - elektromobilu, hybridu i plug-in hybridu. Nová verze bude na českém trhu k dispozici od září 2019.

Elektromotor nově disponuje výkonem 101,2 kW (původně 88 kW), výkonnější je také 7,2kW palubní nabíječka. Mnoho novinek čeká na zákazníky také v oblasti asistentů, bezpečnosti a konektivity. Viz. podrobnosti o novém Hyundai Ioniq Electric.

Zpět na HybridPřidat komentář

Je to drahý.
A má to naprd nabíječku. A jestli má 88kW nebo 102 už je podle mě jedno.

Tak já nevím, ale než v solidní výbavě Škoda Kamiq/Scala za 600kKč a výdaji na palivo cca 2Kč/km, to radši tohle s ještě vyšší výbavou a cenou za km 0,3Kč/km
Ale ano, každý elektromobil bude při pořízení dražší...

---

BMW i3 60Ah REX

Když už, tak bych to srovnával s něčím z domácí stáje. Ioniq se jako čistý spalovák nedělá, ale myslím, že taková i30 by velikostí zhruba vyhověla, ne? Ta se dá v pohodě sehnat v max. výbavě srovnatelné s tímto Ioniqem, s 1.4 T-GDI 103 kW a s AT za půl mega a to i kombi. To je rozdíl 400 tisíc, to není málo.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak tedy Hyundai i30fastback asi bude srovnatelný. cena s vyšší výbavou a Vámi vybraným motorem cca 600kKč také
Záleží kolik najedete km, ale cca po 150-200kkm se cena srovná (nezapočítávám cenu za servis, tam také dost ušetříte za provoz EV oproti benzínu)
A navíc benefity elektromobilu oproti spalovacímu motoru do srovnání nedostanu.
Ale záleží na každém, co si vybere. Dnes tu už reálně jezdí elektromobily, a budou přibývat. O to víc i poroste trh s mírně ojetými vozy, což někteří ocení více než nové auto...

---

BMW i3 60Ah REX

Já tam vidím v konfigurítoru 559 tisíc za výbavu Style + Ultimate, 1.4 T-GDI automat. Ten Ioniq za 900 tis. je taky max výbava? Nebo je to jako u předchozího, že byly dvě výbavy Future a Ultimate a ta Ultimate bude ještě dražší?

Pořád je to ale min. 340 tisíc rozdíl za sice levnější provoz, ale vykoupený těmi omezeními. Ano, někdo s tím dokáže žít, což chápu. Jinak, známá to má a jezdí s tím za 5-6 litrů na 100 km. Cena za km vychází na 1,80 KČ to je reálně o cca. 1,30 více než s EV. Návratnost tedy po 250 tisíc km, to nenajezdí za 10 let :-)

Ale ano, chápu výhody EV, jen prostě je to zatím drahé a to je taky důvod, že jich tady jezdí málo.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak na Ionic nejsem expert, sám jsem pořídil po 3 letech jeté BMW i3 za polovinu původní ceny a s vyšší výbavou.
Pro někoho je evidentně elektromobil již dneska, pro jiné ta doba teprve přijde.
Dokud si budou lidi myslet že to je drahé, nikam to nedojede a nedá se to kde nabít, tak budu ještě dlouho jezdit za 0,25Kč/km a nebudeme se potkávat na těch nabíječkách při delších výletech..

---

BMW i3 60Ah REX

Tak to jste měl dobrou cenu, 3 leté i3 za polovinu. Kolik to bylo? Já koukám a nejlevnější tady v ČR vidím kolem 500 tis. za r.2014. A v DE je to kolem 400 tisíc, taky za r.2013-2015.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele spetak

Absolutně souhlasím. Hlavně ať nám to vydrží co nejdýl :-)

Musí se brát v úvahu i vyšší zbytková hodnota :) Jinak IONIQ nejezdí za 0,5, ale spíš 0,35 a to nepočítám dobíjení zdarma u Lidlu a obchodních centrech. :)

Takže návratnost cca. 220 tisíc km.

O zbytkové hodnotě je předčasné se bavit, moc jich na trhu zatím není. Co jsem našel, tak v Německu jich je docela dost za ceny do 25.000 eur (cca. 650 tis. KČ) za kousky z 2017 a 2018 minimálně jeté. Nevím, kolik to stálo jako nové, ale pokud jako u nás cca. 850 tisíc, tak to je pokles o 200 tisíc za dva roky.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Velmi si Hyundai za její snahy v Elektromobilitě vážím, a samozřejmě Ioniq je skvělé auto a skvělá volba, ale měli by ještě trochu zlevnit.
Již je v ČR na trhu Čínská konkurence. Tohle se dá v Praze koupit za rovných 799 000,- Kč a je to hned bez čekání, mají je skladem. Inoiqu se to ve všem směrech vyrovná a v některých ho to převyšuje.
Osobně jsem si oboje vyzkoušel.

https://autoroad.cz/novinky/91092-cinsky-elektromobil-opet-ohromil-jac-iev-slibuje-dojezd-500-km-a-interier-tesly-krizene-s-bmw

Tedy skladem je ta verze se 47 kWh baterií. Verzi s větší baterií je třeba si objednat, není hned k odběru.

A kde v Prahe sa to da kupit?

Motocentrum Praha.
Telefon na dealera je 736 732 987

Dik krasne

Kdy už chlapci korejští pochopí, že 3x16A je výrazně lepší, než 1x32A... Obzvláště, kdy u baráků je nejčastější jištění 3x25A, takže reálně budou majitelé dobíjet 1x16A, aby měli majitelé nějakou rezervu pro zbytek domácnosti...

To by moc vadit nemělo, holt se to v baráku na jednotlivé fáze prehazi, a pokud auto stojí doma cca 12 hodin tak stačí dát omezení dobíjení klidně na 16A

Na domácí nabíječce Vám to stačí. Nicméně 3x16A využijete i na cestách. Já když jdu do kina, tak to hodím na wallbox a za ty 2,5 hodiny mám nabito výrazně více, než třeba Ioniq vedle, který nabíjí jen 1x16A, protože ty dva wallboxy mají sdílených 3x32A a když se připojí dvě auta, tak to podělí jištění mezi oba stojany.
Když jezdím do Prahy, tak v klidu parkuji na wallboxu a než si vyřídím věci, tak mám s 3x16A nabito na cestu zpátky a i něco navíc. S jednofázovým nabíjením by mi to trvalo déle nebo bych musel nabíjet na rychlonabíječce při odjezdu a to už ztrácím čas.

To je právě to že výrobci nabíječek nedokážou udělat AC nabíjení inteligentním a ty co je zapojují a provozuji také nejsou moc inteligentní.
Pokud se dva stojany dělí o 3x32A tak mi není jasné proč u nich neprohodi fáze. Jednoduchá věc.

Takže pokud přijede auto 1 s jednofázovou nabijeckou 32A tak vezme že stojanu 1 32A a pokud přijede auto 2 má stojan dvě kde jsou přehozené fáze tak si vezme také 32A a auto číslo 1 neomezí. Jednoduchá věc ale jak je vidět tak nemožná.

To samozřejmě platí i pokud je u stojanu 1 auto 1 má 32A nabíjení a u stojanu 2 auto 2 má 16A nabijeni.

Zase auto 2 omezí auto 1

A to se pro zjednodušení nyní bavím pouze o autech s jednofázovým 32A nabíjením a ne o dvoufazovem. Pokud by to zapojili zpřeházený tak jim zbyde ještě jedna volná fáze na 32A nebo pro dvě auta po 16A.
Všichni nadávání jak je málo nabíjecích míst ale že by ty nabíječky upravili a vybavili logikou to ani náhodou.

Teoreticky dva sloupky se sdíleným přívodem 3 x 32A mohou obsloužit 6aut na 16A nebo 3 na 32A a v případě logiky a jednoduchého přepínání i jejich kombinace.

Kašlou na to a nevím proč. Prodali by přece víc elektřiny. Navíc mennekesu kabel si dost lidí vozí svůj a dlouhý takže by se ke dvoum stojanům mohlo i 6 aut vejít.

Proč odpovídáte 2x tím samým textem? :-)

Píšu na telefonu a občas aplikace nereaguje.

Aha. Tak to upřímnou soustrast. Psát komentáře v tomto redakčním systému na mobilu je peklo.

Děkuji. Ze spoda se pletou reklamy, občas zmizí tlačítko odeslat, občas je nutno skopirovat a odeslat znovu. Nicméně chrníme v NV e 200 na dovolené se malým synkem. Jedeme kam chceme skoro zadarmo, zastavíme kde chceme a prespime. Buď jedeme přes DC chargery a nebo mám nabíječku 8,10,12 a 16A prepinatelnou, tak nám stačí dobrá duše se zásuvkou.

Poslední dobou se to na mobilu chová divně, zmenšení, pak zvětšení, pak posunutí.
U psaní příspěvků někdy pomůže otočit na šířku a zpět a tlačítko odeslat se objeví.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele spetak

Tak hlavně klídek a užívejte si čas s rodinou.

Ja myslim, ze vyborne chapou, ze na jednofazovem trhu (v Asii i USA) je 1x32 lepsi nez 1x16... Nejaka Evropa (resp. jeji cast, trifazove pripojky ani tady nefrci vsude) s mizernymi prodeji nikoho nezajima (snad krome Tesly a jedineho evropskeho vyrobce - VW). Bohuzel.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ještě jsem neviděl veřejný wallbox Typ2, který by měl zapojenou jen jednu fázi. Kde a kolik jich tady v ČR najdete? Jinak 3 fázové připojení k distribuční síti je standardem pro domky, neznám žádný barák, který by nebyl připojen na 3 fáze (ale je možné, že nějaké výjimky se mohou najít, byť takové sám neznám)
Dále nemáte pravdu, že 3 fázové nabíjení nikoho nezajímá. Evropští výrobci vesměs vícefázové nabíjení podporují (nebo budou podporovat)- VW, Škoda, BMW, Audi, Porsche, Renault, Mercedes. Jediný evropský výrobce, který podporuje pouze 1 fázové nabíjení je Jaguar. A tam už se množí drby, že v brzké době nabídne vícefázovou nabíječku.

To je právě to že výrobci nabíječek nedokážou udělat AC nabíjení inteligentním a ty co je zapojují a provozuji také nejsou moc inteligentní.
Pokud se dva stojany dělí o 3x32A tak mi není jasné proč u nich neprohodi fáze. Jednoduchá věc.

Takže pokud přijede auto 1 s jednofázovou nabijeckou 32A tak vezme že stojanu 1 32A a pokud přijede auto 2 má stojan dvě kde jsou přehozené fáze tak si vezme také 32A a auto číslo 1 neomezí. Jednoduchá věc ale jak je vidět tak nemožná.

To samozřejmě platí i pokud je u stojanu 1 auto 1 má 32A nabíjení a u stojanu 2 auto 2 má 16A nabijeni.

Zase auto 2 omezí auto 1

A to se pro zjednodušení nyní bavím pouze o autech s jednofázovým 32A nabíjením a ne o dvoufazovem. Pokud by to zapojili zpřeházený tak jim zbyde ještě jedna volná fáze na 32A nebo pro dvě auta po 16A.
Všichni nadávání jak je málo nabíjecích míst ale že by ty nabíječky upravili a vybavili logikou to ani náhodou.

Teoreticky dva sloupky se sdíleným přívodem 3 x 32A mohou obsloužit 6aut na 16A nebo 3 na 32A a v případě logiky a jednoduchého přepínání i jejich kombinace.

Kašlou na to a nevím proč. Prodali by přece víc elektřiny. Navíc mennekesu kabel si dost lidí vozí svůj a dlouhý takže by se ke dvoum stojanům mohlo i 6 aut vejít.

To už je trochu jiné téma, ale budiž. Problémem je "protokol", kdy auto nedokáže nabíječce sdělit, kolik maximálně a z jakých fází bude odebírat proud.
Komunikace probíhá pouze jednostranně. Nabíječka "sdělí" autu, kolik A může odebírat (v případě zásuvky (wallbox bez pevného kabelu) je to ještě omezené kabelem, který příslušným odporem "řekne" wallboxu, kolik proudu snese) a auto odebírá tento maximální proud.
Takže i když prohodíte fáze na pinech, tak si nepomůžete. Wallbox neví, zda auto bude odebírat na jedné nebo více fázích.
Jsme v třífázové Evropě a máme ohromnou výhodu v 3 fázových připojeních oproti zbytku světa, takže je spíše logičtější, aby se přizpůsobili výrobci aut, protože vždy je lepši vytěžovat rovnoměrně všechny tři fáze (z pohledu distribuční soustavy) než vytěžovat jednu fázi a další nechat "spát".
My, zákazníci, můžeme udělat jen jednu věc. Prostě nekupovat auta, kde výrobce "kašle" na Evropu.

A že by tam tu komunikaci na AC někdo vymyslel a sjednotil kdy za chademo a cca jsou protokoly?

Zjednodušeně řečeno, není důvod. V podstatě chcete po ostatních, aby se přizpůsobovali nepřizpůsobivým.. V Evropě prostě máme 3 fáze a tak jako dodavatel nějakého výrobku se máte přizpůsobit místnímu trhu a podmínkám.
Také Sony nedodává do USA televize pouze na 230 V s argumentem, že přizpůsobit se musí ostatní.

No právě, jako dodavatel wallboxu na evropský trh bych raději dodával wall box s třemi mennekes konektory kde budou poprehazene faze a ne s jedním. Pro dobro prodejce elektřiny který prodá víc a pro dobro uživatelů co nebudou stát ve fronte

No právě, jako dodavatel wallboxu na evropský trh bych raději dodával wall box s třemi mennekes konektory kde budou poprehazene faze a ne s jedním. Pro dobro prodejce elektřiny který prodá víc a pro dobro uživatelů co nebudou stát ve fronte

Jak jsem psal, vzhledem k tomu, že auto nedokáže wallboxu říct, ze které fáze bude odebírat elektřinu, tak je vám, jako výrobci wallboxu, toto řešení na nic.

Pokud po někom chcete dobro, chtějte ho po výrobci aut, aby dodával 3 fázové onboard nabíječky. Protože já se svojí 3x16A nabíječkou jsem o polovinu rychlejší (víc mi toho prodejce prodá, takže spokojenost na obou stranách) než člověk s 1x32A nabíječkou (a ještě k tomu bude muset prodejce platit vyšší jištění, což musí prodejce promítnout do ceny a spláče zákazník).
Takže shrnuto, s 3x16A jste o polovinu rychlejší a ještě ušetříte peníze za nižší jištění (stačí 16A místo 32A).

Obrázek uživatele Tomáš

Dalsi lidofka.... :-(

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj ;)

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Anonym123

nuž, keď ho preperúvo firme, zlacnie -)
a bude to viac ako v prvej várke, tam sa po 100kkm odpočítala iba dph.

Obrázek uživatele Kuk

off
ílon slibuje, že si brzo budete moci pouštět filmy od Netflixu a HBO ve svý Tesle.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Uz cca rok se pres datove pripojeni nestahuje ani novy firmware (rekneme jednotky giga za mesic) a najednou tam potece full HD video, to chci videt.
Ale je fakt, ze je to za minimalni usili dalsi dobre marketovatelna feature, tak proc plytvat usilim na skutecne problemy/chyby, ktere stejne vidi jen lide, co uz zaplatili...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Video bude len cez wifi... bude k dispozicii na superchargeroch.

To uz zni pravdepodobneji (v clanku na CNN nebylo).

I tak si myslim, ze kdyby radsi udelali moznost streamovani videa z mobilu (jako umi skoro kazda nova televize), bylo by to uzitecnejsi. Zvlast kdyz z zadneho clanku nevyplyva, ze nebudu muset mit vlastni netflix ucet.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a to jako doted v roce 2019 v káře za 3 mega jako nešlo jo ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

a aspon flešku s mkv z uložto jako to už 10 let zvládne každá tívo tesla umí přehrát ??

ílon drbe co to dá co ;) nj Není nad vlastní noutas v autě za pár drobných :)))))

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Tomáš

A to jako i za jizdy? Nebo jen pri zapnutem AP? Nebo jen behem parkovani? Das ist ein Rätsel.

---

Prius PHV (2012)

Nikdo nám nemůže dát tolik kolik nám Elon slíbí.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele Tomáš

To je fackt.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

Agent Bureš jo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

A VW koncern, včetně obrázků a videí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Tomáš

Bejvavalo. Za chvili prijde takova VW tsunami, ze se nebudete stacit divit.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele spetak

Tak šup šup, ať nám to tady pokácí to naše zahnilý Středozemí !!!
Ale nevím, nevím, chlapče. Já sám jsem tady viděl houpat se lustr jen jednou, asi v roce 1986. Tak nevím, snad máš pravdu.

Jo no, elektromobil do každé rodiny od VW za lidových 30k euro a 350l kufrem.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Tomáš

Uz se brzy dockame. I Vy si ho budete moci poridit.

---

Prius PHV (2012)

Moc rád bych, bohužel finance a kufr mě s mimčem (korbička s podvozkem) celkem limitují. Dojezd 300km stačí na denní dojíždění do práce i na dovolenou do HR jednou ročně. Mám přípravu na wallbox na baráku, už jen teda ta cena, aby za slušně velké auto byla do 500k. :-)

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Tomáš

Jo to souhlasim. Ja nevydrzel cekat tak sem koupil jetej Prius plugin 2012 a uz jsem jen na elektriku najezdil asi 13000 km, vetsinou po meste. Pomer EV/HV mam 50/50.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jooo dotlač videorecenzi na vlastních stránkách, dyt je to dneska už tak ízyvole ;)

https://www.webnode.cz/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Napiš sem něco, co už jsme stokrát nečetli.
Nebo radši nic!

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Jeste me napadlo ze jsem si koupil Prius plug-in a ......po 101.

---

Prius PHV (2012)

Elon moze Elon ma starlink.

Obrázek uživatele Kuk

Tak ne HBO, ale Youtube. Whatever.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Takže další nenápadné zdražení o 10 % oproti stávající verzi. Přijde mi, že se ty ceny zhušťujou jak tarify našich tří operátorů, jak se všichni snažej vměstnat do intervalu začínajícího na 800 tisících za 4metrový prcky a shora omezeného cenou TM3.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Inflation is merciless.....

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele honza.t

Rýchlovlak 600 km/ h v Číne a aktuální ceny Benzínu.
Nafta není v prodeji ( prý je její prodej zakázán ? )
Ten pán by mohl podat ( podávat ) informace jaký je aktuální vývoj elektifikace v Číně ?
https://www.youtube.com/watch?v=MVn_oritVKU

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ano prodej dízlu je v číně zakázán? jedině dobře ;)

https://www.youtube.com/watch?v=SkitNc-349U

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Elektromotor nově disponuje výkonem 101,2 kW (původně 98 kW), výkonnější je také 7,2kW palubní nabíječka.

Aktuálny Ioniq má 88 kW motor.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pardon, překlep, opravujeme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon