Nissan Esflow – elektrický sporťákAUTO
Nissan Esflow – elektrický sporťák
Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!ZÁVODY
Formule 1 bude jezdit na elektřinu!
Asie ujíždí Evropě levnými elektromobilyASIE
Asie ujíždí Evropě levnými elektromobily

Britsko-čínský elektromobil MG Dynamo: uspěje?

Jan Grohmann - 06 Květen 2014

Britská automobilka MG Motor představila koncept elektrického vozu MG Dynamo. Britský elektromobil vychází z čínského vozu Roewe E50, který vznikl ve spolupráci britských a čínských inženýrů. Ryno

Malý elektromobil MG Dynamo
foto: MG Motors

Firma MG Motor je nástupnickou značkou legendární britské automobilky MG Rover. V roce 2005 MG Rover zbankrotoval a o rok později její aktiva převzala čínská Nanjing Automobile, dceřiná společnost SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation Motor) . V současné době MG Motor sídlí ve Velké Británii, ale je 100% vlastněná čínským kapitálem.

V roce 2006 v Číně vznikla automobilka Roewe, vlastněná SAIC Motor. Vozidla značky Roewe jsou postavené na technologii britské značky MG Rover. V Číně se vozidla prodávají pod značkou Roewe, mimo Čínu pak právě pod značkou MG.

Značka MG Motor ve svém historickém závodě Longbridge provádí finální montáž vozů Roewe vyrobených v Číně. Ve městě také zůstává významné vývojové centrum zaměstnávající 500 odborníků.

Ve spolupráci britských a čínských odborníků vznikl před lety elektromobil Roewe E50. Vůz byl poprvé představen v roce 2012 na Mezinárodním automobilovém autosalonu v Pekingu. První zájemci si mohli elektromobil Roewe 50 koupit v Číně na začátku minulého roku. Cena auta bez pobídek a slev je v Číně v přepočtu asi 750 000 Kč.

Roewe E50 pohání 47kW elektrický motor, který získává elektrickou energii z 18kWh baterií. Baterie dodává americká firma A123 Systems. Za zmínku jistě stojí, že A123 Systems v roce 2013 přešla pod čínskou skupinu Wanxiang Group.

Lithium železo fosfát (LiFePO4) baterie firmy A123 Systems jsou sice dražší, ale mají vynikající schopnost rychlého nabití a vybití a také velkou výdrž. Životnost baterie se odhaduje na 3000 nabíjecích cyklů. Při rychlém nabíjení velkými proudy (50 kW) dokáží zvládnout 1500 nabíjecích cyklů.

Dojezd Roewe E50 auta se má díky kvalitním bateriím pohybovat kolem 180 kilometrů. Dobití baterie pomocí DC rychlo-nabíječky na 80 % kapacity nemá trvat déle než 30 minut.

Zatím není jasné, jakým způsobem (a zda vůbec) se bude lišit britská verze MG Dynamo od čínské verze Roewe E50. S oficiálním představením vozu se počítá ve Velké Británie v polovině letošního roku.

MG Motors
 

Tenhle článek vypadá jako kdyby měl vyjít před pěti nebo více lety a to včetně absurdní ceny, která by po importu do Evropy narostla vysoko nad BMW i3 o Leafu nemluvě, a "úžasných" vlastnostech článků A123, které jsou dnes naprosto nesrovnatelné s tím, co je Voltu, Leafu, i3 nebo Tesle. Na tom je hrozně vidět, jak je vlastní vývoj v Číně zoufale zaostalý.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články