Bonett potřetí za sebou největším prodejcem CNG v ČR

redakce - 08 Únor 2018

Bonett se potřetí za sebou stal největším prodejcem CNG pro dopravu v Česku. V roce 2017 prodal rekordních více než 9 mil. m3, čímž si meziročně polepšil o 20 %. Může se také pochlubit nejširší sítí vlastních plnicích stanic, má jich 32. auto CNG plnící stanice na stlačený zemní plyn

Bonett byl největším prodejcem pohonné hmoty CNG do vozidel v ČR v letech 2015, 2016 a 2017. Působí na českém a slovenském trhu a orientuje se na investice, provozování a dodávky stanic na alternativní paliva.
foto: Bonett

Skupina Bonett zažila další velmi úspěšný rok. Přestože nízké ceny klasických paliv CNG tak úplně nepřály, rok 2017 přinesl pro tuto ryze českou firmu další rekordní výsledek. Podařilo se jí totiž prodat 9 milionů m3 stlačeného zemního plynu, což je o 20 % víc než v předešlém období.

Již potřetí za sebou navíc Bonett obhájil pozici největšího prodejce CNG pro dopravu v České republice. Dvojku našeho trhu, innogy Energo, za sebou nechal skoro o 1,5 milionu kubíků plynu. Celkem logicky si tak Bonett ukrojil největší díl z koláče celkové spotřeby v České republice, a dosáhl podílu 13,33 % z celkového trhu s CNG.

Zemnímu plynu se u nás daří, vloni se v oblasti dopravy prodalo 67,6 milionů m3, čímž spotřeba meziročně vzrostla o 13,9 %. S připravovanými novými modely vozidel Škoda Octavia s velkým dojezdem na CNG, Škoda Rapid, Fabia, Seat Arona a dalšími je předpokládáno podpoření dalšího růstu.

„To, že se nám opět podařilo meziročně prodat více plynu, je mimo jiné dáno i vysokým tempem rozšiřování naší sítě plnicích stanic,“ říká Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.

Ke konci loňského roku Bonett provozoval celkem 32 plnicích stanic v hodnotě téměř 300 milionů korun, což je suverénně nejvíc ze všech prodejců zemního plynu v Česku.

Klíčový pro rozvoj sítě v roce 2017 bylo zahájení spolupráce s  řetězcem MAKRO. „Ve stejném tempu rozvoje sítě chceme pokračovat i v letošním roce, kdy plánujeme otevřít až 15 nových Bonett CNG stanic po celé České republice s předpokládanou investicí více než 100 milionů korun,“ poodhaluje plány na letošní rok Václav Holovčák.

Spotřeba CNG v České republice roste nepřetržitě již několik let za sebou, a to díky čím dál většímu počtu plnicích stanic (170) i zvyšujícímu se počtu provozovaných vozidel na CNG. Jen loni jich na našich silnicích přibylo přes 4000, celkem jich jezdí skoro 20 000.

Na celkové spotřebě se podílí i CNG autobusy, jejichž počet rok od roku roste. Zatímco na konci roku 2016 CNG autobusy jezdily v padesáti městech, o rok později už v šedesáti. „Skoro polovina všech autobusů na CNG je plněna na technologiích dodaných naší skupinou, více než 15 % autobusů plníme z námi investovaných stanic“, dodává Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment.

Aktuálně skupina buduje například pro Dopravní podnik města Děčína velkou plnicí stanici se čtyřmi stojany s kapacitou až 700 kubíků CNG za hodinu pro flotilu více než 20 autobusů na CNG od firmy MAN, a připravuje další projekty.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

To mi řekněte, jak se na tom CNG vydělává, když stanice stojí okolo 10 mil. Kč, podle článku. A těch CNG vozidel zas nejsou bůhví jaké mraky. Že by vydělávali na jejich nájezdu nebo měli plyn fakt za hubičku?
Protože vypadá divně, když pro Dopravní podnik města Děčína udělají velkou plnicí stanici se čtyřmi stojany s kapacitou až 700 kubíků CNG za hodinu pro flotilu více než 20 autobusů na CNG. Tedy pokud by stála (i když velká možná stojí více) 10 milionů, tak na každý z 20 autobusů, jen aby se zaplatila vstupní investice, vychází půl milionu korun. Zvláštní ekonomika.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Kolik stojí postavit benzínka?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Prý rychle postavitelná modulární jen 1.899,- Kč, ale cenový rozptyl je nechutných 29% :-)))

P.S. Dělám si samozřejmě srandu, ale pokud je starší a na slušnějším místě, tak třeba tady http://drevostavby.24-business.cz/tanky.html 13-15 milionů a pak to jde nahoru.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ok díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26