Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině
Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 kmŽENEVA
Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 km
Prius c - nejšetrnější hybrid do městaAUTO
Prius c - nejšetrnější hybrid do města
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900

Biopaliva 2. generace se vyrábějí i v Česku

redakce - 22 Duben 2015

Kontroverzní problematika biopaliv dnes hýbe českou politicko-ekonomickou scénou. Přitom už dnes se u nás vyrábějí pokročilá biopaliva druhé generace, která jsou pro využití v motorových vozidlech vhodná například i podle Hnutí DUHA.auto výroba biopaliv druhé generace

Výroba biopaliv druhé generace funguje také u nás
foto: Oleo Chemical

Proti nepravdivým tvrzením, že v České republice v současné době není kapacita pro výrobu efektivnějších biopaliv takzvané druhé generace, se oficiálně ohradila společnost Oleo Chemical (OCH).

Tato tvrzení se podle ní opakovaně objevují v médiích a zazněla i v nedávné sněmovní debatě o další státní podpoře biopaliv.

Podle Kamila Jirounka, člena představenstva OCH jde o zcela účelové jednání vedoucí k ohýbání unijních norem a lobování pro pokračující podporu konvenčních biopaliv vyráběných ze zemědělských plodin.

Ta chce postupně nahradit právě moderními biopalivy nových generací.

„Výroba biopaliv druhé generace v Česku není fikcí,“ tvrdí Jirounek. „Na otázku kdo, z čeho a v jakém objemu jej u nás vyrábí, mohu dát nejen našim politikům zcela konkrétní odpověď. Od roku 2010 je to například výrobní závod Oleo Chemical v Liberci, který má kapacitu pro výrobu bionafty z odpadních živočišných tuků (TME) podle původní české technologie v objemu 62 000 tun ročně,“ řekl.

Bionafta z odpadních živočišných tuků je ekonomicky i energeticky výhodnější - představuje úsporu 88 % emisí oproti fosilním palivům, tedy až dvakrát víc než u biopaliv získávaných ze zemědělských plodin. V České republice ji však dodávat nelze.

Podle Jirounka je totiž česká technická norma záměrně nastavena tak, aby jí bionafta, kterou OCH vyváží například do Itálie, Francie, Holandska, Belgie nebo Velké Británie, v Česku nevyhověla.

Přechod k pokročilým biopalivům je jedním z klíčových bodů reformy biopalivové politiky EU. Výbor pro životní prostředí Evropského parlamentu před týdnem schválil stanovení 7% stropu pro konvenční biopaliva ze zemědělských plodin.

Zbylá 3 % pro dosažení povinného 10% podílu obnovitelných zdrojů energie na spotřebě paliv v dopravě do roku 2020 musí představovat pokročilá biopaliva jako je například TME. Celý Evropský parlament bude o návrhu hlasovat 29. dubna.

tisková zpráva
 

Stejně to nakonec skončí, že to budou dělat nějaké bakterie nebo řasy. Prý je ale nevětší problém s tím, že to obrovské množství energie je obrovské lákadlo pro požírače bakterií a řas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Biopaliva 2. generace? Bionafta vyrobená z jakýchkoliv tuků se vyrábí stejným procesem. I bionafta vyrobená z tuků živočišných je pořád biopalivo 1. generace. Biopaliva 2. generace se vyrábí technologicky úplně jinak a mohou být např. z odpadů, dřeva, plastů atd.

62 000 tun je pěkné číslo. Kdysi jsem spočítal, že moje Fabka za rok propálí půl tuny benzínu. Takže z takových sraček by mohlo jezdit okolo 3% českých osobáků. A to se dá ještě mastnota sbírat třeba na ČOV a bůhvíkde jinde.

Obrázek uživatele Radovan

Na jednu stranu stranu chvályhodné zpracování živočišného odpadu na palivo, na straně druhé palivo pro spalovací vozidla, která nám otravují život zápachem, jedy, hlukem a vibracemi. A teď si vyberte.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

problém není spalování, ale to jak se spaluje, tedy pod vysokým tlakem, explozemi. Kdyby se spalovalo kontinuálně, problém to není. Švýcaři mají nejekologičtější lokomotivu nezávislé trakce, přestavěnou parní lokomotivu tak, že může spalovat olej, samozřejmě bezpečnější než sovětské pokusy, které vedly k několika explozím kotlů pro jejich propálení.

Tady je rozbor výfukových plynů:
dlm-ag.ch/en/modern-steam?start=5

tady je rozbor přímých nákladů na provoz:
dlm-ag.ch/en/modern-steam?start=2

pro anglicky mluvící, zde je brožurka:
dlm-ag.ch/attachments/article/52/Modern%20Steam%20english.pdf

Zajímavá je strana 17, kde jsou lokomotivy stejných řad, na uhlí a na kapalná paliva, rozdíl v množství dýmu je značný. Podobně ta společnost předělala již několik dalších vozidel vč. lodě.

Zbývá najít efektivní procesy výroby topných olejů z biomasy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalovací vozidla se ještě prodávají, tedy budou zde ještě minimálně 20 let(průměrné stáří vozidla). A ta vozidla prostě jezdit budou a nějaké pohonné hmoty spotřebují. Díváme-li se na problematiku paliv jiným úhlem, pak jde v jiném pohledu o to, komu za ně platíme a odkud je vozíme. Platíme-li na území ČR pak dle mého děláme dobře, nepodporujeme firmy a režimy "lehce nabyl, lehce pozbyl" kteří si obvykle člověka neváží. Každý krůček k "nezávislosti" dobrý.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, je to posun peněz směrem do našich kapes, které končí převážně v zahraničí. A to je dobře. A jak neopomeneme my elektromobilisté vždy říci, kdybychom ještě nevyváželi průměrně ročně 16 TW elektřiny a používali je pro místní elektrickou dopravu (vlaky, metro, trolejbusy, tramvaje, elektrobusy, elektromobily), bylo by ještě lépe.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad si nemyslíte že se v ČR pálí elektřina vyrobená v ČR?
Taková naivita!

Obrázek uživatele Radovan

Zklamu Vás anonyme, já si ji vyrábím na vlastní střeše RD. Takže v ČR pálím elektřinu vyrobenou v ČR.

Ostatně - jen tak na okraj - a jakou jinou by jste chtěl u nás pálit, když Rakušáci svou nemají a nakupují od nás plus Němci po zavírání elektráren jsou na tom stejně. Pokud nezafouká na Baltu do větrníků.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, tak jsem tedy pochopil ten posun peněz do Vašich kapes - od nás k Vám prostřednictvím zeleného bonusu. Tak to tedy bylo myšleno.

Jinak Vy víte, kde a od koho hráči na našem energetickém trhu elektřinu nakupují? Pokud ano, tak sem s tím - pro pobavení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žádný přesun peněz od vás k "solárním baronum" se nekoná. Jedinný velký přesun peněz se koná od ČEZu k solárníkům.

Chápu, že se lidem v České kotlině podařilo vnutit demagogii o solárních baronech a zlodějích, media jsou mocná. Jedinný kdo na "solárním tunelu" ztrácí je ČEZ,kterému extrěmně klesly zisky, tyto zisky se z větší části přesunuly právě solárním "baronům". Jinak spotřebitelé na OZE vydělají v nižších cenách EE, tedy pokud parazit Mládek nevymyslí další podraz na lidi, ať už v NEZ nebo podporou jádra.
Výsledná cena EE pro spotřebitele je i s OZE poplatky nižší:

solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2015041403/ceny-elektriny-jsou-diky-boomu-oze-nejnizsi-za-poslednich-10-let

Obrázek uživatele Radovan

To jste pochopil špatně. Ale bohužel ve stylu zde přispívajících Anonymů s dehonestací diskutujícího. Ano, mám FVE a čerpán na ni zelený bonus. Tu možnost měl každý, riskovat a nainvestovat svoje prostředky do neprověřené technologie. A proto o žádný přesun Vašich peněz do mé kapsy nejde, FVE se mi zaplatí nejdříve v roce 2018.

Měl to být přesun od posílání peněz do zahraničí k posílání peněz místním subjektům vyrábějícím elektřinu. A v tomto kontextu je zcela jedno, kde nakupují silovou elektřinu obchodníci. Pro ještě lepší pochopení, jde o náhradu paliv, která netěžíme a nevyrábíme, palivy která vyrábíme a máte pro ně naddimenzované kapacity.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Aby jste nebyl rozčarovaný z Anonyma, tak vás chválím. Zelený bonus byl určený k tomu, aby se domácím spotřebitelům, kteří mají podmínky a odvahu do toho jít, u nás žilo trochu lépe. Mimoto jsem si spočítal, že plošná výroba elektřiny ze střešních FVE (byť nárazová) by pokryla asi tak 30-60% spotřeby domácností. Vzhledem k tomu, že malospotřebitelé mají celkově 30% podíl tj. cca 60TWh/rok, není to zas tak málo. Z celkového krajíce by to pak mohlo být kolem 10%.

P.S. Marně se znažím přesvědčit družstvo, aby dalo něco na střechu. Mohlo by tam být klidně až 200m2 a na sousedních domech také.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se zeptejme Babiše, miliardáře, který zbohatl hlavně díky těmto palivům, kdy prosadí naše zájmy místo svých?!

Mělo by to svou logiku podporovat výrobu biopaliv z odpadu a ne z plodin na zemědělské půdě, které zemědělskou půdu dlouhodobě znehodnocují. Je vidět, že to je politika.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

místo elektřiny dále podporují poruchová a rakovinotvorná auta.... smutné

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blabol, za kazdu cenu hanit co nie je na elektrinu takym nezmyslom..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bylo řečeno něco, co není pravda?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co to meleš? Jakým nesmyslem? Diesely nevypouští rakovinotvorné látky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to vezmi z opacnej strany, a posud co rakovinotvorne nie je a preco, ..evolucia. Prisposobujeme sa kladenemu odporu. Rakovina sama o sebe, nesposobena prostredim na ktore nemame dostatocnu ochranu nie je choroba, ale prirodzeny proces mutovania bez ktoreho by sme sa neposuvali. To je len okrajom, k veci, elektrifikacia mobility nie je nevyhnutne predpokladom znizenia rakovinotvorneho bujenia (dochadza k nemu neustale, imunitny system ale vzdy rozpozna odchylku v znamom vzore a take bunky znici, napr. pri prekysliceni, opalovani a pod.).
Neexistencia dokazu ze elektrifikacia sposobuje zvysenu mutaciu, poskodenie, DNA v bunkach, este nehovori v ich prospech ako o argumente v jednom dychu proti paleniu oleja v tepelnom stroji. Podporuje alebo hani sa vzdy to co sa tlaci presadit koli financnemu zisku, nie je to tak davno ked chodila reklama ako kladli servitku k vyfuku "moderneho" Dieslu a ukazovali, aha, nic tu nie je, aka je cista.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, zkus si k tomu modernímu dieselu pár hodin klást sám sebe a jistě přirozeně zmutuješ a posuneš se. Předem gratuluji k evolučnímu skoku, který tím jednoznačně zažiješ (soudě podle dosavadních příspěvků zde).
:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články