Autosalon Detroit 2017: koncept plug-in hybridu Audi Q8

redakce - 09 Leden 2017

Audi představuje na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu studii Audi Q8 concept. Auto pohání výkonná hybridní soustava s možností vnějšího nabíjení o celkovém výkonu 330 kW a max. točivém momentu 700 N.m. Koncept je vzorem pro sériový model, který Audi uvede na trh v roce 2018.auto plug-in hybrid autosalon detroit 2017 Audi Q8 concept

Jak Audi slíbilo, tak činí - na autosalonu v Detroitu představuje koncept Audi Q8.
foto: Audi

Audi Q8 concept je s vnější délkou 5,02 metru nepřehlédnutelným vozem vyšší třídy. Díky třímetrovému rozvoru nabízí koncepční vůz velkorysý prostor pro cestující i zavazadla. Navzdory linii střechy, která se jako u kupé svažuje směrem k zádi, mají i cestující na sedadlech vzadu dostatek prostoru pro hlavu a ramena.

Nový koncept ovládání na přístrojové desce sází na velké dotykové displeje, které doplňuje nejnovější evoluční stupeň panelu přístrojů Audi virtual cockpit a kontaktně analogový průhledový displej. Ten používá inteligentní techniku rozšířené reality, u níž se vzájemně prolínají reálné a virtuální světy.

„Q8 concept je Audi v nejlepší formě. Demonstruje silné stránky naší značky jak v oblasti techniky, tak i v oblasti designu, a poskytuje výhled na budoucí sériově vyráběné SUV vyšší třídy,“ říká Dietmar Voggenreiter, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej a marketing. „Prostřednictvím nadcházející generace zobrazovacích a ovládacích řešení budou moci naši zákazníci prožívat konektivitu zcela novým způsobem.“

Masivní auto

Již při pohledu zpředu působí 2,04 metru široká studie Audi Q8 concept impozantně. Nejvýraznějším prvkem je osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou. Maska chladiče má výrazně prostorové tvary a je o poznání širší než u současných sériově vyráběných modelů Audi.

autosalon Detroit 2017 Audi Q8 Concept

Audi Q8 Concept
foto: Audi

Tlumená a dálková světla používají techniku Digital-Matrix Laser, díky níž je nepřehlédnutelný také modrý laserový „světelný podpis“ ve tvaru písmene X. Paprsek světla, rozdělený na více než milion pixelů, osvětluje vozovku s vysokým rozlišením a citlivě řízeným rozložením.

Pod hranou kapoty motoru se nachází štíhlý světlovod LED, z něhož vychází světlo dynamických ukazatelů směru a světlometů pro denní svícení. Světlovod obklopuje světlomety z vnější strany, kde jeho žebra tvoří nový charakteristický „světelný podpis“ modelů e-tron. Veškeré osvětlovací funkce jsou dynamické.

Atletický a působivý profil

Také silueta technické studie Audi zanechává dojem dynamického napětí. Dveře mají bezrámová okna, a umocňují tak nízkou linii střechy. Audi Q8 concept má vnější výšku 1,70 metru. Veškeré linie na karoserii – spodní hrana bočních oken, ramenní linie, dynamická linie a linie prahů – dynamicky stoupají směrem k zádi. Plochy blatníků, dveří a bočních panelů jsou atleticky klenuté.

Spodní oblast dveří definuje hluboce vydutá plocha. Mezi další stylistické prvky patří vyfrézovaný nápis quattro pod zadními dveřmi a vnější zpětná zrcátka s rozmanitými hranami. Dveře se otvírají prostřednictvím dotykových senzorů. Jakmile dveře rozpoznají dotyk ruky, dojde k jejich odjištění a otevření do definovaného úhlu.

autosalon Detroit 2017 Audi Q8 Concept plug-in hybrid

Audi Q8 Concept
foto: Audi

Extrémně skloněné a zároveň velmi široké střešní sloupky C, stejně jako výrazně rozšířené ramenní oblasti nad koly, připomínají první model Audi quattro z 80. let 20. století. Studie tak stojí v logické řadě koncepčních vozů Audi Prologue.

Vyvážené proporce studie Audi Q8 concept zdůrazňují ve stejné míře jak přední, tak zadní kola – i to je typické quattro. Zvýrazněné podběhy kol jsou dvojité. V oblasti prahů se na dveřích leskne kartáčovaný hliník, který vytváří přitažlivý kontrast s lakem koncepčního vozu v odstínu modrá Bombay.

Nízká a kompaktní záď

Dlouhý střešní spoiler vytváří stín pro mimořádně šikmo skloněné zadní okno koncepční studie Audi. Pod ním definuje dvojitá odtoková hrana výraznou konturu na elektricky ovládaném víku zavazadlového prostoru. Světelný pás, který se táhne v celé šířce zádě, je součástí markantního „světelného podpisu“ modelů e-tron.

Světelný pás zajišťuje funkce koncových a brzdových světel i dynamických ukazatelů směru. Čtyři vnější světelné prvky jsou obklopeny hliníkovými lištami a přebírají motiv designu předních světlometů. Také jednotlivé prvky zadních světlometů mají otevřenou podobu a všechny světelné funkce jsou dynamické.

Prostor pro registrační značku je na studii Audi Q8 concept vyhrazen na černém panelu mezi zadními světlomety, což je typický rys prvního modelu Audi quattro. Difuzor je vyroben z hliníku, jeho ozdobná lišta z materiálu Carbon Atlas s lesklou povrchovou úpravou. Tato kombinace materiálů demonstruje sportovní charakter i v oblasti světlometů.

Interiér jako luxusní salonek pro čtyři osoby

Interiér studie Audi Q8 concept poskytuje čtyřem osobám a jejich početným cestovním zavazadlům opulentní prostor. Zavazadlový prostor má objem 630 litrů. Velkoryse vedené, napnuté linie propůjčují interiéru sportovní a zároveň elegantní atmosféru.

Nad středovým tunelem se téměř vznáší konzola, do níž je integrována páka voliče pro elektronické ovládání osmistupňové samočinné převodovky tiptronic (shift-by-wire). Konzola svým vzhledem připomíná záď plachetní jachty.

Z předních dveří vychází velký horizontální oblouk, který probíhá podél spodního okraje čelního okna a obklopuje sedadla řidiče a spolujezdce vpředu, aniž by v cestujících vyvolával pocit stísněnosti.

Sportovní sedadla – stejně jako obě samostatná sedadla vzadu – jsou složena ze segmentů, od výrazných bočních polštářů až po opěrky hlavy, které působí dojmem samostatných geometrických těles. Horizontální hliníková lišta rozděluje opěradla v úrovni spodní hrany bočních oken.

Přístrojová deska s výrazně horizontálním charakterem stupňovitě klesá směrem k cestujícím. Centrální ovládací a zobrazovací plochy jsou integrovány do pásu s černým, lesklým povrchem (tzv. black panel), vymezeného hliníkovou lištou. Ve vypnutém stavu je displej neviditelně začleněn do plochy, a přispívá tak k harmonickému průběhu linií.

Nové cesty v oblasti ovládání a zobrazování

Elegantní uspořádání interiéru studie Audi Q8 concept se snoubí s progresivním konceptem ovládání a zobrazování. Informace a povely jsou z velké části realizovány prostřednictvím dotykových displejů, které doplňuje panel přístrojů Audi virtual cockpit future a kontaktně analogový průhledový displej. Všechny ukazatele mají nový digitální design, který se důsledně soustředí na nejdůležitější sdělení.

Tzv. kontaktně analogový průhledový displej promítá důležité údaje na čelní okno v přímém zorném poli řidiče, který zobrazení vnímá, jako by bylo zdánlivě umístěno v reálném okolí. Příkladem inteligentního využití rozšířené reality je například navigační šipka, která se objeví na stejném místě jako skutečná šipka na vozovce. Také u pokynů asistenčních systémů dochází ke vzájemnému prolínání virtuálního a reálného světa.

Audi virtual cockpit future s rozlišením 1920 x 720 pixelů se díky novým funkcím vyznačuje ještě vyšší mírou dynamiky a nabízí ještě věrnější a detailnější grafická zobrazení. V režimu zobrazování Auto nabízí 12,3“ displej TFT velkou plochu pro mapy, seznamy a dodatečné informace.

Projížděnou trasu vizualizuje náhled mapy seshora. Při zvětšení se zobrazí aktuální poloha a okolí v režimu 3D. Řidič může tlačítkem na volantu přejít do režimu Performance. V něm mají ukazatele rychlosti jízdy a výkonu trojrozměrnou podobu.

Všechny ostatní displeje ve studii Audi Q8 concept jsou dotykové. Velkou výhodou tohoto řešení je bezprostřední, rychlé a intuitivní ovládání. Řidič si vybírá každou funkci přesně tam, kde ji vidí. Designéři značky Audi navíc snížili díky dotykovým displejům počet tlačítek, ovládacích prvků a páček. Interiér tak působí ještě přehlednějším a uspořádanějším dojmem.

K ovládání informačního a zábavního systému a nastavení vozidla slouží displej MMI umístěný uprostřed na přístrojové desce. Do šikmo skloněné části středové konzoly je integrován displej pro klimatizaci. Řidič si může při jeho ovládání pohodlně opřít své zápěstí o nízkou páku voliče osmistupňové samočinné převodovky tiptronic.

Jakmile senzory v sedadle rozpoznají přítomnost spolujezdce vpředu, objeví se na dotykovém displeji ovládací panel klimatizace pro jeho část interiéru. Cestuje-li řidič sám, není tato funkce k dispozici. Další dotykový displej je vyhrazen pro funkce osvětlení.

Výkonné a velmi úsporné poháněcí ústrojí

Audi Q8 concept využívá v oblasti pohonu a podvozku technická řešení, která se již sériově vyrábějí. Jejich použití v této studii je dalším dokladem jejich velkého významu. Hybridní poháněcí ústrojí s možností vnějšího nabíjení kombinuje sportovní výkony s vysokou hospodárností.

Roli spalovacího motoru plní jednotka 3.0 TFSI, která poskytuje nejvyšší výkon 245 kW (333 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW a točivého momentu 330 N.m. Elektromotor je společně s odpojovací spojkou integrován do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic.

Hybridní systém nabízí celkový nejvyšší výkon 330 kW a maximální točivý moment 700 N.m. Audi Q8 concept tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 250 km/h. Podle platné normy pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 2,3 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím 53 gramů CO2 na kilometr.

V zádi uložená sada lithium-iontových akumulátorů je složena ze 104 prismatických článků. S kapacitou 17,9 kWh umožňuje dojezd až 60 kilometrů v režimu čistě elektrického pohonu. Celkový dojezd s motorem TFSI dosahuje až 1000 kilometrů. Kompletní nabití (nabíjení s výkonem 7,2 kW) trvá přibližně dvě a půl hodiny.

Systém řízení hybridní soustavy inteligentně a flexibilně mění za jízdy provozní stavy studie Audi Q8 concept. SUV vyšší třídy může v závislosti na situaci využívat kombinovaného výkonu spalovacího motoru a elektromotoru, využívat jízdu setrvačností nebo získávat zpět kinetickou energii.

Systém řízení hybridní soustavy dostává k tomuto účelu velmi detailní informace o blízkém okolí od asistenta pro předvídavou hospodárnou jízdu, který podporuje řidiče jako součást sériové výbavy. Informace doplňují také data o průběhu trasy z navigačního systému a služby Audi connect Car-to-X.

Stejně jako systém start-stop ovládá řidič také systém Audi drive select prostřednictvím prismatického satelitního tlačítka na volantu s dole zploštělým věncem. Na výběr jsou tři jízdní režimy. Režim „EV“ upřednostňuje elektrický pohon, v režimu „hybrid“ rozhoduje o druhu pohonu systém řízení hybridní soustavy a v režimu „battery hold“ šetří disponibilní elektrickou energii pro pozdější využití.

High-tech ze sériové výroby: převodné ústrojí a podvozek

Hnací síla hybridní poháněcí soustavy studie Audi Q8 concept je suverénně přenášena na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro. Při průjezdu zatáčkou na hranici fyzikálních možností spolupracuje quattro se systémem selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, které minimálně přibrzďuje vnitřní kola, aby došlo k dalšímu zvýšení jízdní dynamiky a stability.

Také v konstrukci podvozku s širokým rozchodem kol využívá technická studie nejvyspělejší sériově vyráběnou techniku. Adaptive air suspension sport – vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči – umožňuje velký rozsah nastavení mezi měkkým odpružením a velmi tuhým nastavením pro dynamickou jízdu. Navíc přizpůsobuje světlou výšku ve dvou stupních v rozsahu 90 mm. Přední i zadní náprava má lehkou pětiprvkovou konstrukci.

Velká kola rozměru 11J x 23 jsou vybavena pneumatikami rozměru 305/35. Kola mají působivý design s pěti štíhlými a trojrozměrně navrženými paprsky ve tvaru písmene Y. Suverénní zpomalení zaručují studii Audi Q8 concept keramické brzdové kotouče s průměrem 20 palců.

tisková zpráva
 

Tadle briketa vypadá jak pojízdný vězení se 2 norama :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Michelin

To se bude prodávat samo...

---

To Tesla dává křídla.

Obrázek uživatele Radovan

2 x skoro 2 x 5 metrů pro 4 osoby. Příď jako ledoborec délky tenisového kurtu. Ideální samozřejmě do města. Narváno zbytečnosti. Prostě náskok díky technice. Ale opět jen koncept........ Co dodat, že?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 48 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 12 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

tak tohle se přiznám jsem nedočetl. Je to pořád dokola - udělat kolem auta omáčku, ať těch spalováků ještě co nejvíc prodáme... Však on se někdo chytne.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kedy už Audi prestane šaškovať a postaví poriadny elektromobil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sa mi páči že plugin hybrid má 18kWh baterku na 60km dojazdu a LEAF má 24kWh na 200km :)

Už aby tu boli EV 60kWh až 100kWh štandardom a zmiznú tieto čudá.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupElektromobil a akumulace energie s dotacíProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil Tesla Model X!