Audi chce být digitální automobilkou a vyrábět udržitelně

Audi spustilo na cestě k prémiové digitální automobilce největší transformaci ve své historii. Bude kompletně digitální, její hospodaření trvale udržitelné a cílem je nově definovat městskou mobilitu.

Hlavní technologií chytrého výrobního závodu (Smart Factory) jsou bezobslužné přepravní systémy (FTS). Akce Audi Summit ukáže tento náskok naživo na příkladu automatizovaně řízeného vozidla AGV (Automated Guided Vehicle).
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

Premium“ znamená více. A toto „více“ ukazuje akce Audi Summit v Barceloně. Audi představuje všechny dimenze svého nového působení, od automobilu přes podnikové procesy až po podporu společnosti.

Proměna, způsobená digitálně síťově propojenou technikou, zásadním způsobem mění konkurenci v automobilovém průmyslu. Pro značku se čtyřmi kruhy to je velká příležitost, jak nadchnout lidi náskokem a nejlepšími technologiemi.

Na cestě k trvale udržitelné prémiové digitální automobilové společnosti – Premium Digital Car Company – uvádí Audi na trh svou novou vlajkovou loď. Audi A8 posouvá měřítka v oblastech designu, sportovních vlastností, komfortu a ovládání a definuje budoucnost prémiového segmentu (Future Premium).

Audi AI razí svými inteligentními systémy a technologiemi cestu ke zcela automatizované jízdě a rozvíjí automobilovou techniku směrem k empatickému, osobnímu partnerovi v kontextu mobility. Prémiový automobil zítřka dokáže přemýšlet, zjednodušuje život a šetří nám čas.

Zákazníci, zaměstnanci i společnost jako celek obdrží vyšší přidanou hodnotu, od prvního kontaktu se zákazníkem přes práci v chytrém výrobním závodě až po život v městském prostředí. Digitální revoluce je totiž doprovázena změnou hodnot. Audi integruje moderní život svých zákazníků a vytváří pro ně osobní svobodný prostor v trvale udržitelném světě.

Digitální, trvale udržitelný a městský: 
Středem pozornosti je zákazník

Čtvrtá průmyslová revoluce přináší radikální změny. Každý hráč na trhu stojí před nutností od základu nově definovat svou existenci. Jinak hrozí nebezpečí, že ztratí konkurenceschopnost. V neposlední řadě jej mohou předstihnout nováčci na trhu s mobilitou, kteří přicházejí s novými přístupy, službami a nápady.

Audi vstupuje do nových obchodních oblastí rychle a nekonvenčně jako „start-up“, zavádí nové způsoby výroby a mění mobilitu ve městě. Náskok jako příslib je přitom vždy spojen s touhou nespokojovat se s aktuálním stavem věcí, ale neustále hledat lepší řešení.

Tato strategie má tři jasné pilíře, které jsou představeny v Barceloně. Audi. Vorsprung. 2025. – to je vždy digitální, trvale udržitelný a městský.

Digitální

S nástroji virtuální reality si zákazník interaktivně sestaví automobil podle svých přání. V souladu s mottem „vůz Audi, když chci a kde chci“ rozšíří Audi do roku 2020 individuální mobilitu na 15 trzích o prémiová řešení podle požadavků zákazníka. Nová digitální platforma nabídne cestujícím ve vozech Audi informace, zábavu a přidanou hodnotu.

Síťově propojená bude také výroba budoucnosti. Chytrý výrobní závod digitálně synchronizuje veškeré výrobní kroky. Modulární výrobní postupy, umělá inteligence a spolupráce mezi pracovníky a roboty zvýší flexibilitu výroby automobilů i efektivitu využívání surovin a zdrojů.

Trvale udržitelný

Pohonem Audi v závodě o budoucnost je elektrická mobilita. Do roku 2020 budou na trhu tři výkonné elektromobily s výrazným designem. V souladu s mottem „čisté automobily z čisté výroby“ inovuje Audi v současnosti výrobu modelů Audi e-tron v Bruselu tak, aby měla neutrální bilanci emisí CO2.

auto Audi Vorsprung digitální automobilka

„Chairless Chair“ je tzv. exoskelet, pasivní vnější kostra. Zaměstnanec ji nosí jako druhý pár nohou, o který se může opřít, kdykoli to potřebuje. Exoskelet si připevní k zadní straně nohou, aby ve funkci židle vylepšoval držení těla během práce.
foto: Audi

Také ve světě spalovacích motorů se Audi rozhodujícím způsobem zaměřuje na cíl mobility s neutrální bilancí emisí CO2. Syntetická paliva, hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení, částečně hybridní systémy, aerodynamika a lehká konstrukce – všechny tyto aspekty zvyšují hospodárnost hlavních modelových řad.

Městský

Audi. Vorsprung. Ambice této strategie sahají daleko za rok 2025 a zvedají celou společnost a její aktivity na novou úroveň. Investice do jakékoli ze tří strategických oblastí mají vždy pozitivní vliv také na ostatní oblasti. Digitalizace je přitom často klíčem k větší trvalé udržitelnosti a lepším řešením ve městech.

Tuto skutečnost dokládá následující příklad. V současnosti tvoří 40 % dopravy ve městech vozidla, jejichž řidiči hledají parkovací místo. Audi propojuje informace o dopravě s daty, které lze získávat anonymně ze senzorů ostatních automobilů prostřednictvím poskytovatele digitálních mapových podkladů HERE.

Výsledkem bude již brzy přesná navigace na volná parkovací místa. Hledání odpadne, dopravních zácp ubude. AUDI AG je od roku 2016 podílníkem ve společnosti HERE. Investice do poskytovatele obrazu světa v reálném čase přinese přidanou hodnotu všem lidem ve městech, protože dojde například k enormnímu snížení objemu zbytečné dopravy. To je významným příspěvkem k trvalé udržitelnosti.

tisková zpráva

5 Comments on “Audi chce být digitální automobilkou a vyrábět udržitelně”

  1. Růžové snění otce Dízlegejtu vždy pobaví. Teď honem
    Růžové snění otce Dízlegejtu vždy pobaví. Teď honem honem chce vyrábět udržitelně, ale světu dala hromady neudržitelnejch rakovinometů >:-(((

    Na Dieselgate se podílelo i Audi. Vyvinulo systém pro falšování emisí, píše Handelsblatt
    http://byznys.ihned.cz/c1-65256570-na-dieselgate-se-podilela-i-audi-vyvinula-system-pro-falsovani-emisi-pise-handelsblatt

    1. Tak tu digitální automobilku stihnou už velmi brzo, akorát
      Tak tu digitální automobilku stihnou už velmi brzo, akorát v čas k nadcházejícím kybernetickým „válkám“, takže se to pak rozesere jestě mnohonásobně víc, než když začínali s elektronikou před 20ti lety, a naráz se ztrojnásobila potřeba oprav ve značkových servisech.

  2. no tak to každopádně se současnou filozofií VW Audi nemá
    no tak to každopádně se současnou filozofií VW Audi nemá šanci ;))DDD reklama a zastírání skutečnosti to nevyřeší :))) chjo to je tady poslední dobou furt samá audina a přitom je to taková srajda ;)) co ta se nadělala dízlů, to odčiní až vyrobí jednou tolik elektrik 😉

Napsat komentář