Závodní hybrid Toyota má za sebou náročné umístění

redakce - 23 Září 2014

Tým Toyota Racing absolvoval 6h závod Circuit of the Americas, jenž se ukázal jako velmi dramatický, ale pro tým současně i frustrující. Ve čtvrtém kole světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA si Toyota dojela pro pódiové umístění, přestože naděje mířily mnohem výše.Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Vozy TOYOTA byly nasazeny již v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) s týmem TOYOTA Racing a svým prvním hybridním vozem kategorie LMP1, modelem TS030 HYBRID.

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Vozy TOYOTA byly nasazeny již v 16 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) s týmem TOYOTA Racing a svým prvním hybridním vozem kategorie LMP1, modelem TS030 HYBRID.
foto: Toyota

Silný déšť hned v počátku závodu způsobil zmatek na trati a vůz TS040 HYBRID č. 8 v sestavě Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi musel absolvovat náročné dobývání pozic, aby nakonec dojel třetí s jedenáctibodovým náskokem v hodnocení pilotů.

Vůz č. 7 s jezdeckou sestavou Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway (premiéra v týmu TOYOTA Racing) dojel jako šestý, což pro Toyotu znamená sestup na průběžné druhé místo ve světovém poháru konstruktérů (16 bodů za vedoucím Audi v polovině závodní sezóny).

Závod začal velmi slibně, když se nadvlády ihned po startu ujaly oba vozy TS040 HYBRID s pohonem všech kol a výkonem 1000 koní. Sébastien startující z pole position si vytvořil značný náskok, zatímco Alex se hned v úvodních kolech probojoval s vozem č. 7 až na druhé místo.

Když přibližně hodinu po zahájení závodu seděli za volantem svých vozů Mike s Nicolasem, nastal až neuvěřitelný chaos kvůli silnému dešti. Za nezvládnutelných podmínek s hladkými pneumatikami si oba vozy vyzkoušely akvaplaning, po němž vůz č. 8 uvízl na štěrku u trati.

Stejný osud postihl i několik dalších vozů, a tak pořadatelé v zájmu bezpečnosti dali signalizaci červeným praporkem k dočasnému pozastavení závodu.

Po pauze trvající bezmála hodinu (během níž oficiální časomíra pokračovala v odpočítávání) startoval Nicolas za safety carem ze čtvrté pozice a Mike ze sedmé.

Oba vozy ve zmatku před odmávnutím červeným praporkem ztratily jedno kolo. Nicolas v polovině závodu (počítáno podle vzdálenosti) přezul na přechodné pneumatiky a pustil se do tvrdého boje o ztracenou pozici. Mike mezitím s příchodem tmy pokračoval v jízdě na pneumatikách do mokra.

Po ustálení podmínek během dalších plánovaných zastávek v boxech se Anthony s vozem č. 8 dotahoval na pódiové pozice, zatímco Stéphane udržoval své šesté místo. Oba vozy v té době již obouvaly hladké pneumatiky.

Sébastien zahájil rozhodný boj o pódiová místa a díky sérii několika rychlých kol, včetně nejrychlejšího kola v celém závodu, si vydobyl třetí pozici, která v ranějších fázích soutěže vypadala velmi nerealisticky. Alex projížděl cílem jako šestý.

Tým TOYOTA Racing se 12. října pokusí o již tradiční vítězství na domácí trati v rámci 6h závodu ve Fuji a míří do Japonska s cílem ukořistit již třetí vítězství za sebou na této proslulé trati.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil