Scania a firma Nobina, která je největším provozovatelem veřejné dopravy ve skandinávských zemích, budou spolupracovat na spuštění zkušebního provozu autonomních autobusů na pravidelných linkách v oblasti Stockholmu.
foto: Scania
„Technologie je v současné době již dostatečně vyspělá na to, aby mohl být zahájen zkušební provoz na skutečných autobusových linkách. Tento projekt s autobusy této velikosti je v Evropě jedním z prvních svého druhu,“ říká Karin Rådström, vedoucí divize autobusů a autokarů ve společnosti Scania. „Projekt poskytne spoustu informací ohledně dalšího vývoje velkých autonomních autobusů před jejich nasazením v plném rozsahu.“
NEPŘEHLÉDNĚTE Volvo nasadí robotické kamiony v dolu na vápenec
Zkušební provoz bude probíhat ve dvou fázích – zpočátku bez cestujících na palubě a následně pak i s nimi. Jelikož je bezpečnost v průběhu zkušebního provozu nejvyšší prioritou, bude v autobusech přítomen řidič, který bude sledovat provoz a pomáhat cestujícím.
Dva dvanáctimetrové elektrické autobusy Scania Citywide LF spojí rychle se rozšiřující novou obytnou oblast Barkarby, která je vzdálena přibližně 20 kilometrů od centra Stockholmu, s nedalekou stanicí metra.
Autobusy budou v provozu na nové speciální trase s délkou 5 kilometrů a čtyřmi zastávkami. Zpočátku je plánováno, že autonomní jízda bude probíhat na úseku dlouhém zhruba jeden kilometr. Během druhé fáze zkušebního provozu se očekává, že každodenně bude tuto linku využívat přibližně 300 cestujících.
Dopravní a řídicí systémy pro autonomní autobusy budou společně spravovány společnostmi Scania a Nobina. Tento projekt byl již zahájen a zkušební období má začít v roce 2020. Během zkušebního provozu budou shromažďována data například o průměrných rychlostech, době provozu, včasném příjezdu, reakci na odchylky a spokojenosti cestujících.
V oblasti Barkarby, jejíž systém městské dopravy byl označen za nejmodernější na světě, již probíhá několik inovativních projektů ve veřejné dopravě. Mezi tyto projekty patří první evropské samořízené elektrické autobusy na pravidelných linkách, vozidla a infrastruktura pro rychlou autobusovou dopravu a také nová digitální řešení – to vše ve spolupráci mezi regionem Stockholm, městem Järfälla a společností Nobina.
off
Tim Cook očumuje FV panely Hanergy pro střechy
off
Tim Cook očumuje FV panely Hanergy pro střechy aut.
https://twitter.com/khalilamar/status/1102348364748857344?s=21
Aha, tak té žhavá novinka z roku 2016
http://www.storagebattery-factory.com/news/Apple-Solar-Power-Cars–Solar.html
off
Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3,
off
Model Y, being an SUV, is about 10% bigger than Model 3, so will cost about 10% more & have slightly less range for same battery.
Ukážou ho 14. března.
Model Y unveil event on March 14 at LA Design Studio
Zdroj: ílon
Napiste to prosim cesky. Vetsina ceskych sedlaku neznaet po
Napiste to prosim cesky. Vetsina ceskych sedlaku neznaet po englijsky.
Tak si česká sedlák holt počká až to vyjde v ruštině a
Tak si česká sedlák holt počká až to vyjde v ruštině a mezitím si může chroupat tuřín a přemejšlet proč se ještě nenaučil englejsky :)))
Ti chytřejší sedláci si to hodí do Google Translatoru.
Ti chytřejší sedláci si to hodí do Google Translatoru.
Nebo si to nechaj přeložit od svejch děcek.
Nebo si to nechaj přeložit od svejch děcek.
Hele a zapomel jste na spusteni prvniho Supercardzru verse 3.0
Hele a zapomel jste na spusteni prvniho Supercardzru verse 3.0 ve stredu.
To Vam asi nak uniklo ze?
Neuniklo, ale tolik mě to nezaujalo 😉 zase nemusím
Neuniklo, ale tolik mě to nezaujalo 😉 zase nemusím referovat o všem a milerád to nechám vám. ;-D
off
62 kWh Leaf 2 bude stát od 36 550 $
The Nissan Leaf Plus
off
62 kWh Leaf 2 bude stát od 36 550 $
The Nissan Leaf Plus starts at $36,550
https://electrek.co/2019/03/01/the-nissan-leaf-plus-starts-at-36550/
Konkurence přituhuje a to je dobře, protože pak z toho konečně může těžit zákazník.
Jé hele Järfälla, tam jsem v roce 87 reprezentoval ČR :))
Jé hele Järfälla, tam jsem v roce 87 reprezentoval ČR :))
Reprezentoval v čem?
Reprezentoval v čem?
Skateboarding, freestyle 🙂
Skateboarding, freestyle 🙂
Autonomni jizda na trati ktera je dlouha 1 km a ktera se
Autonomni jizda na trati ktera je dlouha 1 km a ktera se prakticky nemeni, je nejjednodussi pripad. Bus se pohybuje v presne zmapovanem terenu a muze behem opakovanych jizd zdokonalovat ridici algoritmy. Vidim to jako dobry vstup do robotizace a riziko by melo byt vcelku male. Ridic z masa a kosti take neni bezchybny.
Zkušební období začně v roce 2020. Po roce se zjistí,
Zkušební období začně v roce 2020. Po roce se zjistí, že je třeba také nákladná infrastruktura. Dají se požadavky na její vývoj – ten bude zahájen v roce 2022. V roce 2024 bude testována v provozu. Po dalších dvou letech se zjistí, že bude třeba důkladné revidování všech vstupních požadavků. A v roce 2028 dojdou k závěru, že nemá smysl vytvářet snadno zranitelné, nespolehlivé a málo funkční systémy jen kvůli ušetření několika osob na funkcích řidičů.
Řekl bych že ten směr je nezastavitelný. Jen ho je třeba
Řekl bych že ten směr je nezastavitelný. Jen ho je třeba testovat ve skutečném provozu. Za sto let nebude nikdo vědět kdo to byl řidič.