Rychlonabíjení pro elektrobusy míří do Británie

redakce - 27 Červen 2017

ABB získala zakázku na dodávku nabíjecí infrastruktury pro vozový park elektrických autobusů Volvo, který bude od roku 2018 provozovat společnost Transdev Blazefield. Infrastruktura OppCharge pro příležitostné nabíjení umožní celodenní nepřetržitý provoz elektrických autobusů Volvo.

Infrastruktura OppCharge pro příležitostné nabíjení umožní celodenní nepřetržitý provoz elektrických autobusů Volvo.
foto: ABB

ABB dodá tři nabíjecí stanice HVC 300P a elektrickou rozvodnu. Zařízení bude instalováno na autobusovém nádraží v Harrogate, historickém lázeňském městě na severu Anglie.

Zakázka je významná tím, že se jedná o první projekt elektrických autobusů ve Velké Británii, který bude využívat koncept OppCharge, tedy „příležitostné nabíjení“, kdy se autobusy pomocí rychlonabíjecí infrastruktury nabíjejí při čekání v konečné stanici.

Alex Hornby, generální ředitel Transdev Blazefield, uvedl: „Rychlonabíjecí stanice od ABB mají významné místo v dlouhodobé vizi společnosti Transdev. Usilujeme o to, aby se Harrogate stalo městem nízkoemisních autobusů s využitím nejnovější světové technologie. Naším cílem je odstranit dopravní zácpy, zlepšit možnosti volného pohybu a vytvořit lepší prostředí v Harrogate i okolí.“

a odpadá tak nutnost dlouhých zastávek za účelem nabíjení. Tato inovace je nejnovější technologií, kterou Transdev Blazefield zavádí za účelem snížení emisí a zlepšení dalších aspektů autobusové dopravy.

Příležitostné dobíjení ve veřejné dopravě vedle nulových emisí dovoluje menší velikost akumulátorů autobusu. Tím se snižuje celková hmotnost vozidla, a tím se zvyšuje energetická efektivnost celé autobusové sítě.

Daan Nap, ředitel globálního prodeje nabíjecích technologií pro elektrické autobusy v ABB, uvedl: „Tato zakázka navazuje na naše nedávné úspěchy v jiných zemích. Jedná se o první zařízení s rozhraním OppCharge ve Velké Británii. Tato technologie přispěje k dalšímu rozšíření elektrických autobusů, neboť umožňuje využívat totéž nabíjecí zařízení pro různé značky vozidel.“

Autobus se automaticky spojí s nabíjecí stanicí ABB HVC 300 P. Ta je vybavená nabíjecím sloupem a akumulátory autobusu se z něj nabíjí přes palubní pantografy. Hlavní výhodou je kompatibilita nabíjecích stanic HVC 300P s rozhraním OppCharge, která znamená i kompatibilitu s jinými značkami a modely elektrických autobusů využívajících příležitostné nabíjení.

Vzhledem k tomu, že společnost ABB svou rychlonabíjecí technologii vyvinula ve spolupráci s předními výrobci elektrických vozidel, zohledňuje budoucí požadavky vozových parků. To přináší příznivý poměr cena/výkon pro provozovatele, neboť nabíjecí infastruktura se dokáže přizpůsobit rozšíření vozového parku.

Tento projekt je další premiérou ABB ve Velké Británii v oblasti nabíjení elektrických autobusů. Mezi minulé úspěchy se řadí například dodávka nabíjecí infrastruktury pro první plně elektrické autobusy ve městě Coventry v roce 2011.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Zase máme koho dohánět. U nás lázeňské město Klimkovice elektrický taxík, oni rovnou MHD.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26