Ruský Petrohrad má první celoměstskou síť rychlonabíjecích stanic

redakce - 05 Říjen 2017

V Petrohradě byla uvedena do provozu první celoměstská síť rychlonabíjecích stanic ABB pro elektromobily. Stanice podporují různé nabíjecí normy.Jedna z nových rychlodobíjecích stanic ABB v Petrohradu

Jedna z nových rychlodobíjecích stanic ABB v Petrohradu
foto: ABB

Švýcarská společnost ABB dodala ruské firmě Lenenergo, jednomu z největších distributorů elektrické energie v Rusku, dvacet rychlonabíjecích stanic. Část jich byla uvedena do provozu v rámci pilotního projektu v Petrohradě, další budou uvedeny do provozu během nadcházejících měsíců.

Nabíjecí stanice ABB nyní již fungují v Moskvě a dalších ruských městech, mimo jiné v Kazani a Uljanovsku. Projekt, který se realizuje v Petrohradě, je však jedinečný, neboť sestává z dvaceti rychlonabíjecích stanic Terra 53 a Terra 23.

Rychlonabíjecí stanice ABB Terra 53 se ideálně hodí pro využití na dálničních odpočívadlech, čerpacích stanicích, v autosalonech a v městských aglomeracích s rušnou dopravou. Umožňují nabíjení všech druhů elektrických vozidel až na 80 % kapacity akumulátoru za pouhých 10 až 30 minut.

Spotřebu elektrické energie lze nastavit na stejnosměrný nebo střídavý proud, a to pomocí tří konektorů: CCS, CHAdeMo nebo AC Type 2. Stanice je určena pro provoz i v extrémním počasí v teplotním rozmezí od -35 do +55 stupňů Celsia.

Díky cloudové technologii mohou uživatelé zjistit, kde se nachází nejbližší napájecí stanice, a mohou platit kreditní kartou. Frank Muehlon, ředitel produktové skupiny ABB, která se zaměřuje na infrastrukturu pro elektrická vozidla, uvedl:

„Jako lídr v oblasti nabíjení elektromobilů jsme hrdí, že můžeme rozvíjet rychlonabíjecí infrastrukturu v celém Rusku, a pomoci tak této zemi splnit její cíle v oblasti obnovitelné energie.“

„Naše nabíjecí stanice jsou součástí portfolia digitálních řešení ABB Ability™, v jehož rámci připojení ke cloudu rozšiřuje možnosti pro zákazníky. V tomto případě poskytujeme koncovým zákazníkům spolehlivou infrastrukturu a další funkce.“

Významnými přednostmi nabíjecích stanic ABB jsou dálkové monitorování stavu a dálkové řešení problémů. Propojením nabíjecích stanic, servisních řešení a lidí lze diagnostikovat přes 90 % servisních případů dálkově.

Během dvou let bylo více než 60 % procent případů vyřešeno bez nutnosti zásahu na místě. Výsledkem je výrazné zkrácení času odstávky a úspory na nákladech na dopravu i čas servisních techniků a další zdroje.

Společnost ABB dodává nabíjecí řešení v rámci své snahy o podporu ekologické mobility od roku 2010 a celosvětově již prodala přes 5000 rychlonabíjecích stanic pro osobní automobily.

Mezi úspěchy ABB patří výstavba celostátní sítě nabíjecích stanic pro elektrická vozidla v Estonsku, Dánsku a v Nizozemsku a také pět pilotních projektů na instalaci ultrarychlých nabíjecích stanic a obrácené pantografy pro elektrické městské autobusy.

Ruský trh nabíjecích stanic podle nejnovějších odhadů zaostává za evropským trhem, ovšem do roku 2020 se má nabíjecí infrastruktura založená na nabíjecích stanicích s výkonem 50 kW na stejnosměrný proud v městských aglomeracích v Rusku rozvinout více.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Asi někdo makal v Tilburgu a pak využil/prodal svoje znalosti zlodějům. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vladimir Putin má rád elektromobily. I když znečišťují planetu více než auta na zemní plyn ;)

auto.cz/vladimir-putin-ma-rad-elektromobily-i-kdyz-znecistuji-planetu-vice-nez-zemni-plyn-110331

Obrázek uživatele Radovan

Dobrotivý bože...... Podpis raději Redakce auto.cz, než by si naběhl jmenovitě některý redaktor sám.

Vyzývám tímto redakci auto.cz ke garážovému testu, aby si obhájili svá tvrzení, že elektromobily znečišťují planetu více, než auta na zemní plyn. Zavřeme se každý do garáže, oni s nastartovaným plynoprdem, já s elektrikou, a po hodince dvou uvidíme, kdo více znečišťuje. Asi pak bude potřeba nabrat nové redaktory. V Haló noviny se zcela jistě najdou, píší stejně nezaujatě.

Putin není blbec, myslel tím jednoduchou věc, že má smysl jezdit na jejich domácí surovinu, plyn, již má přehršle a technologie je už dlouho k mání. Než zavádět elektromobilitu. Byť v centrech měst se mu líbí. Ale samozřejmě se to dá napsat tak, aby se shodily elektromobily. To je tak infantilní.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele tyto podpásovky si nech pro mentálně postižené fanatiky.

Čím vyrábíš leketřinu v noci když to nabíjíš? Jak znečistíš v současné době prostředí pro výrobu a recyklaci auta vs elektroauta?

Jasně můžu být demagog ze strany automobilek, ale i elektromobilů, kdy ani jedna strana ráda nezapočítává tu položku andy jinou, podle toho co se hodí, ale v posledních dvou letech zrovna ty perlíš bohovsky, co příspěvek to fanatickej žvást...

Co si říci, že ČR, kde vše máš blízko je v jiné situaci jako ruske kde je vše daleko (stejně jako USA), takže si nech ty žvásty, když nejsi schopen porovnávat optikou potřeb rusa a díváš se optikou tvojich potřeb občana Ostravy... (vtipné je, že své potřeby aplikuješ i na všechny v ČR což je ještě vtipnější aplikovat na potřebu rusa...)

Co přestat psát tyto fanatické demogigie? Když štu auto.cz tak i blbec pochopí, že to jsou fanatici, ale ještě směšnější je pak číst tvoje příspěvky, které si snima v ničem nezadají...

Obrázek uživatele Radovan

Někdo Vám rozšlapal bábovičku, že? Že by mentálně postižený fanatik? Proto takový masivní kobercový nálet? Možná zkuste dechová cvičení, pomáhá to. Nejlépe ovšem v přítomnosti elektromobilu. U spalováku se sice dechovým cvičením taky uklidníte, ale současně se otrávíte.
Já v noci auto prakticky nenabíjím, 99% ve dne ze solárů a větru. Žena ano, přebytky elektřiny z nízkého tarifu, který existuje proto, že není poptávka po elektřině a elektrárny nejde jednoduše vypnout.
Já prostředí nijak neznečišťuju, páč nic nevyrábím. Co se započítávání toho či onoho týče to nechám na vypočítávačích, protože vždycky je nutno proces ohraničit a pak druhá strana volá po posunu hranice, když to nevyjde k jejímu obrazu. Budete započítávat i výrobu ropné plošiny? Nebo i stroje na výrobu plechu na výrobu stroje pro výrobu části ropné plošiny????
Nějak nevidím žádné napadání ruského pohledu na věc z mé strany. Byl jsem tam a vím, že nědalěkó ot Moskvý znamená tak +-300 km, čili Ostrava-Praha.
Když chápete, že auto.cz jsou fanatici, proč odkazy na jejich články zaplevelujete místní diskusi? Asi protože chcete reakci, nebo se mýlím?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spise vam nekdo rozslapal babovicku. Jste uz pro legraci s vasim garazovym testem. Pokud ho chcete delat, zapoctete do vyrobniho cyklu auta uplne vsechno - klidne i tanker, ktery prevazi ropu. Ale zaroven do nej zapoctete i vse potrebne na vyrobu elektriny - chapete - vse - i to rypadlo, co vam skrabe uhli v jame, i stroje, po kterych se vozi zemina z uranoveho dolu, ze ktere se pak ziskava uran atd. Nebo, vite co, zkuste to jednoduseji - uznejte, ze i vase elektroauto zanechava spinavou stopu uz z vyroby a prestante demagogicky porad psat jen to, co se vam hodi (a to je to, ze auto lokalne nesmrdi). Budte ferovy a pouzivejte vsechny vstupy a ne jen ty, ktere se zrovna vam a jen vam hodi pro tu vasi a jen vasi pravdu. Co myslite, dokazete to? Diky moc za ferovost!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

potom se musí na druhé straně započíst i výroba těch tankerů. A taky výroba rafinérií. A taky výroba elektráren zásobující elektřinou ty rafinérie. Když všechno tak všechno, ne? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsak tam ten anonym pise: "Pokud ho chcete delat, zapoctete do vyrobniho cyklu auta uplne vsechno - klidne i tanker, ktery prevazi ropu. Ale zaroven do nej zapoctete i vse potrebne na vyrobu elektriny - chapete - vse - i to rypadlo, co vam skrabe uhli v jame, i stroje, po kterych se vozi zemina z uranoveho dolu atd." Kdyz vsechno, tak vsechno - a napada me, ze on tam zapomnel napsat treba i lakovnu, nebo trajekt, ci kamion, kterymi se auto prepravi ke koncovemu zakaznikovi. Jak si tak procitam Radovanovy prispevky, tak on si vybere to, co se mu hodi k jeho dnes uz opravdu trapnemu garazovemu testu a pak tim pleveli diskuzi (abych pouzil jeho slova z prispevku nize) a dokazuje svoji pravdu. No nic, budeme nad veci, panove, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však jo, ono je to dnes jedno.
Ale objektivně - spalováky mají jen omezené zdroj energie - Ropu či Plyn. Elektromobily umí brát energii z větru, ze slunce (jako u Radovana), vody, jádra, geotármálů, a pak samozřejmě i z uhlí, plynu a i té ropy. Což hovoří samo za sebe.
Ještě bych to zjednodušil - jestli bude někdy elektromobil ekonomicky výhodnější než spalovák bez dramatických omezení, tak všichni budou kupovat elektromobily. Ekologie neekologie. Což je dle mého názoru jen otázka času :)

Obrázek uživatele Kuk

Tobě snad šplouchá na maják ne? Co je mi známo tak Radovan nevlastní žádný rypadlo, ani neškrábe uhlí a z valné většiny jezdí na slunce a rozhodně nefouká s každým kilometrem žádný jedy, takže přestaň psát moralistický blbiny a radši si zjisti fakta :)))
A nezapomeň si dát garážovej test, ten nelže ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To je v klidu, já bych se nad Anonymem nerozčiloval. On má prostě morální problém s těžbou lithia v Africe a uranu na Sibiři, zato hrozně rád dýchá všechny spalovací smrady u něj doma před barákem, poslouchá kravál a užívá si vibrace ze spalovacího motoru. Proto nesnáší elektromobily. Někdo rád holky, jinej vdolky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy perlite ;-) z vaseho prispevku lze vycist, ze tezba surovin tisice kilometru daleko od vas vam jsou jedno. Hlavne, ze doma mate cisty vzduch ... no bomba. Tak to obratime - a co kdyz vam ti lide v Africe a na Sibiri, abych pouzil vas mistopis, reknou - ne, nam tady nebude nic smrdet pod nos, nebudeme si uzivat vibraci z aut, nebudeme poslouchat kraval z nich - co reknete potom? Budete jim vysvetlovat, ze pro vas je vas cisty vzduch dulezity? Predpokladam, ze je. A co myslite, ti lide "tam daleko" - nechteli by nahodou ten cisty vzduch taky? Zamyslete se nad tim, co pisete. A polud me chcete taky narknout, ze nesnasim elektromobil, jako jste ucinil pisareli vyse, chci vas ujistit - rezervaci na TM3 mam, tak pevne verim, ze ani mne nenapisete, ze nesnasim elektromobil.

Obrázek uživatele Radovan

Každý svého štěstí strůjcem. Nikdo ty lidi tisíce kilometrů daleko těžit nic nenutí. Je to jejich volba, co budou prodávat a čím se živit. Ano, já chci mít doma čistý vzduch, vodu i jídlo. Protože to ovlivňuje moje zdraví a kvalitu života.
Lidé v Africe a na Sibiři čistý vzduch mají a taky mají volbu, zda si ho zašpiní či ne, jako my.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ePavel

V noci konkretne hlavně z jádra protože ostatní elektrárny leze aspoň trochu v době přebytku utlumit. Paradox je že třeba po půlnoci je cena energie na energetické burze záporná To znamená že kdo je schopen spotřebovat dostane ještě zaplaceno. Obecně platí že elektřina pro elektromobily se vyrábí ze stejných zdrojů jako elektřina pro rafinerie které spotřebují na rafinaci benzinu spousty spousty spousty elektřiny

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

V noci nabíjí proudem, který by jinak musela elektrárna prodat za hubičku do zahraničí.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mezi námi Radovan má na střeše FVE což si můžeš jednoduše ověřit. Být Tebou tak do toho testu s ním nejdu. Protože on přijede s vybitým elektromobilem, vytáhne pojistky z HDS, zapojí auto na rozvod v domě, nabije si jej a jde na ten test. Takže zbývá to Tvé "výroba znečišťuje". Výroba elektromotoru s jednoduchým převodem asi náročnější na životní prostředí v porovnání s motorem a převodovkou sračkometu nebude. Mezi námi - životnost volověné startovací je tak 3-5let. Několik jich za životnost vozu vyměníš. Akumulátor elektromoblilu ten elektromoblil přežije a navíc poté poslouží do domácí UPS či OZE výrobny energie.

Tak tu zase netopoř blbosti odmítačů elektromoblility. Můj názor je, že Tebou předkládané argumenty jsou mimo prostor a čas a ti co to nevidí jsou již v menšině.

Ano, motor je mozna jednodussi, ale menic o vykonu desitek az stovek kW a nabijecka o vykonu jednotek az desitek kW budou dohromady mozna slozitejsi nez cely spalovak. Ale to se nehodi do kramu, tak tyhle komponenty taktne opomineme, ze? O slozitosti hlavni baterie, BMS, chlazeni... radsi nemluvime vubec.

A argument o 12V baterie je taky falesny, pokud vim, neni dneska EV, ktere by ho nemelo. A odchazi taky (viz diskuze o Soul na elektroforu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Špatně se elektromobilu dohání složitost spalováku. Konference o elektromobilitě Olomouc 4.10.2017 doc.Horák VŠB-TUO: Škoda Favorit spalovací motor 1432 součástek, Kaipan elektrický 46 součástek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A muzu videt ten seznam? Resp. vi se, co se zapocitalo jako jeden dil (i kdyz je to slozene z mnoha kusu) a co se pro jistotu nezapocitalo vubec (napr. se vzal opravdu jen samotny elektromotor a slozite dily (menic, aku, ktere spalovak nema, se nepocitaly)?
Predem dik
Carovat (podle toho, co chci, aby vyslo) se urcite necha i s tim poctem dilu u spalovaku, staci kdyz reknu ze zapalovani, ventily nebo karburator jsou jeden dil. Nebo naopak u elektromotoru spocitam vsechny plechy ve statoru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono je asi tak trochu rozdíl zda se jedná o mechanickou součástku která se mechanicky o něco tře - vytváří pohyb, přenáší síly - opotřebovává se, což předpokládám byl původní smysl sdělení na přednášce, nebo elektronický díl, který je dnes od číňana za pár šupů. Bohužel dnes v servise na mechanické díly neexistují ti co vědí jak věci fungují a jsou tam zaměstnáváni pouze "zkoušeči" (paninko, zkusíme za Vaše peníze vyměnit turbodmychadlo, snad Vám to to neustále unikající kolo udrží pod tlakem) kterým stačí dát za jejich výkon hrst rýže na jednu směnu..... Takže změna dílů na téměř bezúdržbové (elektromotor obecně vydrží řádově déle motohodin bez údržby než spalovací a jeho následná revize je o výměně ložisek za řekněme 2000 v českých včetně DPH i s prací) je ku prospěchu zákazníka.

Pisu neco o spolehlivosti nebo nakladech na servis? Opravdu narazim jen na to, ze "spalovaci pohon ma 1400 soucastek a elektricky 40" bez toho, aby bylo jakkoliv upresneno co a jak se pocita za "soucastku".

Ackoliv i to je spekulativni, navrhnout elektroniku, aby "zdechla" par mesicu po zaruce bude mozna jeste snazsi nez u mechanickeho zarizeni. A ze optimalizace na zivotnost prijde, se da celkem ocekavat. Ze to za to dnesk nikomu nestoji za to u "par kusu" neznamena, ze to neprijde s "masovkou".

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak nemá vůbec cenu řešit klasický asynchronní motor vs spalovací, ovšem ty elektromotory v EV autech mi přijdou dost ošizené oproti klasice v průmyslu 200kW motor má klidně i půl tuny

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromotory v elktromobiloch nie sú "ošizené" len nie sú zbytočne predimenzované aby nemali zbytočnú hmotnosť. 193kW-ový motor v Tesle má trvalý výkon iba 33kW, pretože to úplne stačí. Hmotnosť je desatinová oproti priemyselnému motoru, ktorý tých 200kW musí dodávať trvale.

Obrázek uživatele Radovan

Já nic o seznamu nepsal. Doc.Horák uvedl tato čísla. S dotazy se obraťte na něj.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opetovna demagogie. Napisete cisla a pak se odkazujete na nejakeho jineho cloveka. Jak pekne se vam na ta cisla na konferenci koukalo, ze jo? A proc nejste transparentni a sam nedodate seznam soucastek? To mate tak malo odvahy a schovavate se za jineho cloveka? Mate vubec souhlas toho cloveka, abyste aktivne sdilel jeho kontaktni udaje (i kdyz si je sam muzu dohledat ...). Radovane, vice odvahy do vasich prispevku, vice pokory! Prospeje to zdejsi debate. Diky moc

Obrázek uživatele Radovan

Promiňte, jste tak hloupý nebo to v rámci prodlužování diskuse o ničem jen hrajete? Vy jste se ještě nenaučil, že se dá citovat někoho jiného a uvést jej jako zdroj? Že to je ta transparentnost? A dokonce to nazýváte demagogií? A nedostatkem odvahy? A ještě píšete nesmysly o tom, že mám mít souhlas člověka s kontaktními údaji 24/7 na webu s jejich sdílením? Zkuste se zamyslet, než odpovíte (protože odpovíte, Vy tu diskusi zaplevelit prostě chcete).
Představte si třeba demagogický slabikář, díky němuž umíte číst a psát a můžete se zde projevovat. Nebo jste si došlápl na autora a vymyslel sám svoje písmo a jazyk? Byl jste tak odvážný?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je sranda - nekolikrat jste byl pozadan o seznam soucastek a nedodal jste ho. Kdyby jste ho dodal hned, diskuze by byla kratsi. A pobavil jste poznamkou o citacich - kdyz uz jsme u toho, tak pravidla citace jsou lehce jina (teda - o dost jina), nez jak jste vy "citoval". To jen tak pro pobaveni a zaroven snad neco i pro otevreni oci a treba i pro zvetseni obzoru

Ty si fakt debil.
Už mu prosím neodpovídejte na nic, jinak se ho nezbavíme.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jenom dodám i v rusku v petrohradě mají lepší infrastrukturu jako ta ČR, takže útok na Putina je o to směšnější...

Co vytáhnout Radovane hlavu z prdele a začít to brát z hlediska běžného provozu od výroby, přes nákladů na koupi, provoz až po recyklacu a TO POHLEDEM POTŘEB SPOTŘEBITELŮ OBECNĚ NE POUZE TVOJICH?

Jasně, kdybych bydlel v Praze/Brně v rodinném domě s garáží, kde bych mohl dobíjet a pracoval v tom městě, pak bych si sám koupil ojetej LEAF, ale bohužel pracuju 25 km o hranice města, integrovanou dopravu organizuje člověk co v životě nejezdil autobusem a tak většina co mohla utekla z autobusů a jezdí jenom ten kdo nemá na výběr a tak jaksi nemám narozdíl od tebe možnosti volby, když cca2x do v průměru týdne najedu za jeden den 380km, abych mohl mít leektromobil, když se tedy chovám ekonomicky a neberu to jako hobby...

Obrázek uživatele Radovan

Vy vážně čtete to co chcete, ale co tam není..... Zkuste mi ukázat, kde a jak útočím na Putina. Nikde a nijak, že?

Byl jsem se pro jistotu - abych nekecal - podívat do zrcadla a mohu Vás informovat, že hlava je na svém místě nahoře a zadek na opačné straně dole. Vaši žádosti tak nemohu vyhovět. Lituji.

Pohled spotřebitelů neexistuje. Existuje pohled 1 zákazníka a individuální potřeby. Ano, všichni jíme chleba. Někdo takový, jiný makový, někdo z krámu, někdo si ho peče.

380 km není pro moderní elektromobil žádná velká porce. Otázkou je, kudy jezdíte, zda můžete nabíjet průběžně nebo musíte vyjíždět plný, opět je to individuální.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taky bydlím v bytovém domě s 24 nájemníky a nabíjím z vlastního sloupku před domem. Tuto možnost má každý. Ale každý líný hledá argumenty jak jen pro Boha nic nedělat, protože práce je přeci životu škodlivá. Běž se vycpat netáhlo!

Tu moznost rozhodne kazdy nema, alespon ne v obecne lokalite...
Teda pokud za "moznost" nepovazujeme prestehovani se jinam.
Treba ted zrovna tu z okna koukam na hromadu panelaku, kde parkovaci mista jsou tak pro ctvrtinu bytu. Natoz aby kazdy byt mohl mit alespon jedno reservovane misto s nabijecim sloupkem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Pravda, že každý nemá možnost. Je také fakt a s těmi lidmi mluvím, že když fakt chtějí řešit jak EV provozovat, že to nějak řeší. Co vím, tak EV a sídliště budou jednou možná dobrý byznys. V té předvolební debatě někteří ani netušili, co to EV je a co potřebuje k provozu.

Obrázek uživatele Radovan

Kdo chce, jde a udělá to. Kdo nechce, hledá důvody, proč to nejde.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Hezky fanaticky vystrik. Ano, prvnich par moznost ma. Ale co tak konstruktivni odpoved - alespon jedna moznost, kterou ma tech zbyvajicich 75%, na ktere misto nezbyde (krome odstehovani se)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Buď mají místo pro vůz dnes, nebo jej nemají. Jestliže nemají, pak jejich vůz neexistuje a prosím nebudeme je řešit, ano? Jestliže existuje jinde - na jiném parkovišti...., tak tam není neřešitelný problém zařídit elektrickou zásuvku. Chcete mi říci, že vozy je tak převozována naše republika, že některé vozy nemaj kde zaparkovat a tudíž 24 hodin x 365 dnů v roce brázdí naše silnice? Mezi dva vozy na parkovišti tvrdíte že nevleze jedna zásuvka o rozměru 7x7x2,5cm ze které by šel ten vůz nabíjet? Jděte se vycpat demagogu.

Doporucuji dojit se podivat treba na jizak, Palmovku (a urcite jsou i podobna mista v jinych mestech). Parkuje se kde se da treba v pulkilometrovem az kilometrovem okruhu od bytu, sance mit vsechno pokryte zasuvkami (nebo si pro netrivialni lidi zaridit rezervovana mista) je dost iluzorni.

Jeste jednou, nepisu, ze nema sanci dnesni nadsenec. Pisu ze nema sanci KAZDY.

A nez prijde dalsi osobni utok, ano, ja jsem si za parkovaci misto zaplatil (nespoleham na "verejna" mista "zadarmo") a mam domluvene pripojeni elektriky, az bude EV, co pro me bude davat smysl.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak třeba časem EU vydá nařízení že povinně každý zaměstnavatel od 25lidí musí v zaměstnáni zřídit nabíjecí místo, každý nový bytový dům povinně nabíjecí místo, baráčníky nemá cenu řešit ale lidi na sídlištích si 99% EV auto nekoupí, 1% jsou EV nadšenci, osobně si raději počkám na EV auto s redox flow baterií , přijedu na benzínku, vycucne to vybitý elektrolyt, natankuje nabitý a jede se dál

Ono uz dneska (pokud se to zase nezmenilo) novostavby musi mit alespon jedno parkovaci misto pro kazdy byt (takze zasitovat bude relativne jednoduche). Prusih je stara zastavba, ktera pocitala s jednim autem na pet rodin nebo tak neco.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prostě to parkování ve městech a na sídlištích je všeobecně problém ale města těžko s tím budou něco dělat, jo vlastně dělají, když člověk zaparkuje jedním kolem na nezpevněné ploše tak vám dají jako bonus botičku :-)) důchodci za oknem s mobilem v ruce si přece chtějí s někým popovídat... člověk přijede za tmy zaparkuje kde je ještě místo a do 30m už má v 22h večer botičku

Bingo :)
Presne sem jsem se chtel pred 10 prispevky dostat :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za mně v pohodě, já fandím EV ale evidentně stejně jako vy nenosím na očích růžové brýle :-))) narozdíl od spousty místních EV nadšenců, ale proto jsou taky nadšenci a já jim to neberu

Obrázek uživatele ozana

Ani fetky nejsou tak blbé, aby kradli pár metrů kabelu. Kde prodají kus uříznutého kabelu? Kolik za něj dostanou? 0,10Kč na bankovní účet?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

V lepsim pripade izolaci orezou, v horsim opali a zbytek (az toho nasbiraji nejake mnozstvi) prodaji na srotak jako med nebo hlinik. Podle pozustatku izolace v krovich na krajich Prahy (a urcite i dalsich mest, kde tahle sebranka zije) to docela frci.

Zadny duvod, proc neurezat i par (desitek) dobijecich kabelu, kdyby byly pres noc nekde nechane napospas.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

To je příliš mnoho práce a výdělek je nulový. A ve sběrně se za kovy nevyplácí v hotovosti(!), člověk musí nahlásit číslo účtu a na peníze si pár dní počká.
Výhodnější je ukrást něco do zastavárny.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Jestli se jim to vyplati posoudit neumim, ale evidentne se kabely kradou porad.
Jen prvni odkaz z google pro letosek (ukradeno OSM metru): iDnes: Neznámý pachatel na koleji železničního koridoru u odbočky Parník v České Třebové odcizil u jedné z výhybek dvakrát čtyři metry měděné lanové propojky

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bohužel je nutné v čezku řešit vandalismus i fetky a dost dobře si neumím představit na spoustě sídlištích v noci auta co budou nabíjet a z auta bude trčet měděný kabel, jo kdyby v každé lampě pouličního osvětlení byl bezdrátový indukční nabíjecí modul to by bylo jiné kafe, ale co není dnes není řečeno že za 5 let nebude běžná věc

Obrázek uživatele Radovan

Kuk Vám E-rycu odpověděl......

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

V tom pripade dekuji za konstruktivni urazku nabizejici reseni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

No vždyť to říkám, ty pořád čekáš, že ti někdo přinese řešení na stříbrným podnose a schováváš se za davy nemohoucých. A když si někdo řešení najde, tak je u tebe hned podezřelej nebo zbohatlík co si určitě ty prachy nakrad nebo se s nima narodil. Pořád stejná zamindrákovaná písníčka.

Já nemám ani možnost toho tvýho zaplacenýho parkovací místa s možností přípojky a vidím to pozitivně. Analytický myšlení ti nechybí, ale ta věčně ukřivděná negativní zacyklenost to porád potápi.

Slunce v duši!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak kdyz provoz spalovaku ti na stribrnem podnose donesou, tak je to docela konkurecni nevyhoda pro elektro, ze kolem toho pomalu postavit svoji existenci ne?

Ja jen cekam, ze nekdo, kdo si troufne na (podle me celkem velkohube) prohlaseni "kazdy ma sanci" se nad touhle netrivialni skupinou (20%? 30%?) domacnosti bez zaruceneho parkovani a jejimi problemy zamyslel a ma, kdyz uz ne reseni, tak alespon nejaky napad (jiny nez "prestehuj se" nebo "kup si garaz, ktera neni v okoli k dispozici")...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Projděte si diskuse mnoho let zpět a najdete pořád tutéž odpověď. Lidi ve městech, a proto města máme, mají využívat MHD, prostě těžit úspory z rozsahu. Když na jednom místě jich bydlí v 1 domě tolik, že jinde je to půlka vesnice se stovkou baráků. Že ale volí blby, kteří jim nedokáží pro jejich potřeby MHD zajistit, je věc zcela jiná. Nejkrásnější ukázka jsou průmyslové zóny, budované ve jménu plné zaměstnanosti stejnými blby, kam nejezdí MHD ani při budování, ani po dostavění a obsazení fabrikami.
Taky se mohu rozčilovat, že nemohu před rodinný barák dojet lokomotivou, že tam mám jen úzkou asfaltku a ne železniční koridor. A to patřím k netriviální třetinové populaci. Tak už by se nad tím mohl někdo zamyslet a koleje přivést :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Jakmile by zamindrákovanec něco udělal, tak by přišel o tu báječnou možnost mít mindráky a to přece nikdy nemůže dopustit. Radši bude fňukat dál :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV mají v Rusku, ale konec konců i v jiných zemích, jeden problém, sídla jsou daleko od sebe a síť cest není nejlepší. Navíc je otázka zda v sibiřské zimě nebude třeba ruského kutění:
i.imgur.com/rNt9AbG.jpg

Obrázek uživatele DomoKun

To auto je volvo a ta fotka přímo ze švédska či jiné severské země a dostalo to i homologaci...ale rusa jde nacpat kamkoli se hodí...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To Radovanovi v posledních 2 lůetech nevysvětlíš, on prostě Ví co všichni ostatní potřebují a i když máš zkušenost že tím autem jezdíš často v práci a rozporuješ ho, jsi prostě nímand co nic nevím, protože nechápeš...

Obrázek uživatele Radovan

To je zvláštní, jak každý z Vás dvou nadhodí, co já říkám, a pak to rozporuje. Sídla jsou v Rusku daleko od sebe a síť cest není nejlepší a elektrická taky ne, o důvod více být nezávislý a soběstačný. I na distribuci paliv pro spalováky. Protože i to se musí vozit po stejných silnicích na stejné vzdálenosti.

Vím, že každý potřebuje kvalitní, rychlou, častou a čistou MHD, nejlépe elektrikou. Že nás politici a úředníci svým šlendriánem nutí do individuální a spalovací, to vím také.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

"Významnými přednostmi nabíjecích stanic ABB jsou dálkové monitorování stavu a dálkové řešení problémů. Propojením nabíjecích stanic, servisních řešení a lidí lze diagnostikovat přes 90 % servisních případů dálkově.

Během dvou let bylo více než 60 % procent případů vyřešeno bez nutnosti zásahu na místě. Výsledkem je výrazné zkrácení času odstávky a úspory na nákladech na dopravu i čas servisních techniků a další zdroje."

No konečně, teď ještě to monitorování obsazenosti stojanů dostat online do elektromobilů ať jejich navigace může plánovat kam si zajet nabít a kam ne tak jako to má Tesla.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už i RUSKO je na tom líp než ČEZKO :)))
Ruský Petrohrad má lepší kvalitnější a spolehlivější nabíjecí síť stanic ABB TERRA než ČEZký Pragohrad !! ... kde se to furt leda srrr, blokujou fosily anebo díleři ;)))

hybrid.cz/uz-i-belorusky-prezident-chape-tesla-udelala-skvele-auto-elektromobily-jsou-budoucnost

ANO i ČSSD NEpodporují elektromobily !!

1:41:33
ceskatelevize.cz/porady/11966400156-parlamentni-volby-2017/217411033200918-predvolebni-debata/

Prosím koukněte na nadpis. :) .... celoměstskOU....

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, opraveno.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon