Renault vyvíjí stacionární baterii o kapacitě až 60 MWh

Skupina Renault vyvíjí největší evropský systém skladování energie založený na autobateriích pro elektromobily.

Jednou z hlavních výzev, které jsou spojeny s využíváním obnovitelných zdrojů energie, je její skladování, které by umožňovalo vyrovnávání poptávky po energii a její nabídky.
foto: Renault

Slunce a vítr jsou velmi důležitými a nevyčerpatelnýmí zdroji obnovitelné energie. Množství elektřiny vyráběné díky větrným turbínám nebo fotovoltaickým panelům je však proměnlivé, a navíc závislé na počasí. To znamená, že spotřeba elektřiny se nemusí vždy shodovat s množstvím elektřiny, které je zrovna v nabídce.

Řešením tohoto problému je skladování elektrické energie. K tomu mohou posloužit akumulátory do elektromobilů. V současné době Renault vyvíjí systémy stacionárního skladování energie, a dává tak druhý život akumulátorům pocházejícím ze značkových elektromobilů.

Elektrické ekosystémy

Podmínky panující na portugalském ostrově Porto Santo jsou příznivé pro výrobu energie ze slunce a větru. Místní úřady a energetická společnost EEM, Empresa de Electricidade da Madeira, zahájily v roce 2018 spolupráci se skupinou Renault, aby na ostrově za její pomoci vybudovaly inteligentní elektrický ekosystém v rámci progamu „Smart Fossil Free Island”.

Advanced battery storage

Advanced battery storage
foto: Renault

Tento systém je založen na elektrických automobilech, inteligentním nabíjení, reverzibilním nabíjení a rovněž i na skladování energie. Pro účely skladování energie vytvářené větrnými a slunečními elektrárnami jsou regenerovány autobaterie, které pocházejí z elektromobilů Renault.

Ty kromě jiného plní také důležitou roli v místní elektrické síti: regulují a stabilizují síťové napětí a akumulují energii produkovanou lokálními slunečními a větrnými elektrárnami.

Na podobných principech funguje i program „FlexMob’ile” na francouzském ostrově Belle-Île-en-Mer. V rámci tohoto programu skupina Renault vybavila ostrov svými akumulátory. Cílem programu „FlexMob’ile” je podpora transformace elektrické energie.

Baterie pocházející z elektromobilů Renault mohou být využívány pro skladování přebytečné energie, kterou v průběhu dne vyrobí fotovoltaické panely umístěné na střechách budov. Nashromážděná energie následně slouží pro napájení elektromobilů nebo pro vytápění rekreačních domů.

Největší systém tohoto typu v Evropě

V tomto roce by měl být dokončen projekt „Advanced Battery Storage”, který je realizován skupinou Renault. Tento projekt předpokládá vytvoření největšího stacionárního systému skladování energií s využitím trakčních baterií z elektrických automobilů, jaký kdy byl vytvořen v Evropě.

Tento systém bude schopen akumulovat minimálně 60 MWh a bude disponovat výkonem 70 MW. Bude rozmístěn v mnoha městech ve Francii a Německu a bude schopen skladovat energii, která odpovídá roční spotřebě více než 5 000 domácností.

Díky tomu pomůže zachovávat správnou frekvenci napětí v síti. Projekt „Advanced Battery Storage”, prováděný skupinou Renault, je součástí strategie pro rozvoj inteligentního elektrického ekosystému podporujícího transformaci elektrické energie.

tisková zpráva

5 Comments on “Renault vyvíjí stacionární baterii o kapacitě až 60 MWh”

  1. 60MWh je 60.000 kWh. Nejspis doslo k osekani puvodniho clanku
    60MWh je 60.000 kWh. Nejspis doslo k osekani puvodniho clanku a chybi udaj ktery je nastinen ve vete o umisteni nekolika takovych zarizeni ve F a DE. Prumerna ceska domacnost spotrebuje neco kolem 2500kWh/rok. Jedna tato jednotka vystaci pro 24 domacnosti. Trojclenkou zjistime, ze 5000/24=208. Z meho pohledu bude instalovano 200 jednotek, kazda 60MWh a jedna bude zasobovat 25 domacnosti.

  2. Máte tam chybku nebo dvě, 60MWh rozhodně neodpovídá
    Máte tam chybku nebo dvě, 60MWh rozhodně neodpovídá roční spotřebě 5000 domácností. V originální zprávě Renaultu se mluví o denní spotřebě. Trošku rozdíl.
    Sice mi to zas připadá hodně v přepočtu na jednu domácnost, ale oni mluví o celém „městě s 5000 domácnostmi“ takže by to mohlo sedět.

      1. Původně jsem si taky myslel, že je to nejasně napsáno a
        Původně jsem si taky myslel, že je to nejasně napsáno a bude se jednat instalaci více 60MWh jednotek. Ale podle originálu to tak nevypadá, resp. bude se instalovat více jednotek o souhrnné kapacitě :´60MWh.
        It will have a storage capacity of at least 60 MWh, making it the biggest system of its kind ever built in Europe. The first facilities will be developed in early 2019 on three sites in France and Germany: at the Renault plants in Douai and Cléon and at a former coal-fired plant in North Rhine-Westphalia. The storage capacity will then be gradually expanded over time to contain the energy of 2,000 EV batteries. At this phase, the system will have reached – or more likely, exceed – the 60 MWh, equivalent to the daily consumption of a city of 5,000 households.

Napsat komentář