Plug-in hybridní čtyřkolka EU-LIVE jako nové řešení městské mobility

Evropské konsorcium EU-LIVE představilo nové řešení elektromobility. Spadá do kategorie lehkých vozidel L5e, která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel.

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Tento projekt městské mobility získal podporu Evropské komise (6,7 mil. €) v rámci výzkumného a inovačního programu „Horizont 2020 GV5“.
foto: EU-LIVE

Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzínovým spalovacím motorem. Skupina PSA tak rozšířila během fáze výzkumu a výroby tohoto předváděcího vozu své působení týkající se designu a návrhů nových produktů mimo oblast automobilů.

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:

• lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu;

• jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení příčného kymácení. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.

EU-LIVE

Plug-in hybrid EU-LIVE
foto: EU-LIVE

• Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/hod díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo.

Elektrická baterie 48 V – navržená společností Samsung SDI – se může dobíjet pomocí rekuperace energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/hod přebírá pohon jednoválcový benzínový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/hod.

• Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu a jiné prvky individuální ochrany.

EU-LIVE

EU-LIVE
foto: EU-LIVE

Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L, a dosáhnout tak úspor z rozsahu.

„Skupina PSA se zavázala podporovat individuální svobodu pohybu. EU-LIVE je toho příkladem. Tento nový lehký elektromobil umožňuje individuální, bezpečnou a odpovědnou mobilitu díky režimu s nulovými emisemi. Jsme hrdí na to, že jsme se se všemi partnery zapojili do tohoto evropského projektu,“ prohlásila Carla Gohinová, ředitelka pro výzkum a pokročilé inženýrství.

EU-LIVE

EU-LIVE
foto: EU-LIVE
tisková zpráva

37 Comments on “Plug-in hybridní čtyřkolka EU-LIVE jako nové řešení městské mobility”

    1. To se nám to vymýšlí hranatý Twizy, který má o kolečko
      To se nám to vymýšlí hranatý Twizy, který má o kolečko míň, když nám to ovčani sponzorujou. Čekám, kdy EU poskytne grant na vynález kola. Ne bickylu, ale kola jako kruhu, použitelného v dopravě. Následovat bude vynález volantu namísto řídítek. Pak už nic, pak už je snad konečně odpálíme na Mars.

      1. Já se přiznám, že nechápu, proč třeba Twizzy stojí
        Já se přiznám, že nechápu, proč třeba Twizzy stojí tolik peněz… Přijde mi, že udělat sklolaminátovou kabinu ve tvaru kapky, to posadit na hliníkový rám, přidělat dvě nápravy a jedno hřebenové řízení, k tomu 10 kWh baterii, 10 kW elektromotor s měničem a můžeme jet. I kdyby baterky stály 200 dolarů za 1 kWh, tak to je 2000 dolarů za baterie a ten zbytek může stát maximálně tak 4000 dolarů. Výsledná cena 6000 dolarů, tedy asi 130 tisíc. Aaaa nic.

  1. Osobně se mi z toho chce zvracet. Stejně jako z vodíkových
    Osobně se mi z toho chce zvracet. Stejně jako z vodíkových aut viz článek níže. Prostě proč dělat věci jednoduché když je můžeme dělat složité.

    Ví ještě někdo jak chutná chleba s máslem? Nebo brambory na loupačku? V jednoduchosti je krása a dokonce i lahoda.

    1. Absolutně s Tebou souhlasím. Ke snídani jsem si dal housku
      Absolutně s Tebou souhlasím. Ke snídani jsem si dal housku s máslem. Bez lososa, bez kaviáru, prostě jen tak s máslem. Výborný. Nerozumím tomu, proč většina mudrlantů chce dělat věci složitější a složitější. A to bohužel nejen v tomto oboru.
      Elektrice ZDAR ZDAR ZDAR !!!

        1. Přidávám se ke skupině. Brambory na loupačku s máslem a
          Přidávám se ke skupině. Brambory na loupačku s máslem a se solí je jedno z mých nejoblíbenějších jídel. A takový hořovický rohlík s máslem je řekl bych skoro „mana“, pochoutka, lahůdka, kterou si bohužel můžou vychutnat jen v okolí Hořovic.

          Oni totiž hořovické rohlíky jsou nejlepší v republice. Dají se jíst i druhý den, a chutnají tak jak má rohlík chutnat. Ne jako jiné rohlíky, co se už po pár hodinách musí žvýkat, chutnají jako guma s umělou moukou, nebo jsou zase naopak tvrdé, někdo to nazývá křupavé, které vám roztrhají dásně.

          1. Chce to budovat patriotismus a preferovat české kvalitní
            Chce to budovat patriotismus a preferovat české kvalitní výrobky. V Lidlu mají 400g jogurty tuším z Polska a kilovku z Čech. Ta kilovka vychází dráž, ale vždycky ji vezmu. Přijde mi i na hlavu kupovat něco co sem musí po D1 přijet kamionem, když totéž vyrábí v sousedství. A mnohdy i kvalitnější.

      1. Bublina rostouci na bubline. Tak oni budou vyrabet nejdriv
        Bublina rostouci na bubline. Tak oni budou vyrabet nejdriv baterie a az pozdeji se pry dohodnou jake automobilce je budou dodavat. Automobilka naplanuje auto podle uz existujici baterky he3da. Dobry vtip.
        Kupodivu nikde nejsou nejake duveryhodne zpravy. Vse vychazi jen na webu he3da. A samochvala jim asi nesmrdi. No budeme dal sledovat…

          1. A máš nějakou praxu, že píšeš, že se termíny vždy
            A máš nějakou praxu, že píšeš, že se termíny vždy plní? Tedy skutečně nejenom papírově, kdy se „práce předá protože pokuta“, ale pak se dělají „opravy“ o kterých se ví dopředu, protože se reálně nestihnul termín…

            Asi další co reálně řídili a postavili prd, ale ví co je normální :D, chlapi víc zkušeností s řízením a předáváním celků ve stavebnictví, než začnete psát pohádky o termínech…

    1. Když čtu tvoje bláboli už nějakou dobu, ověřuješ
      Když čtu tvoje bláboli už nějakou dobu, ověřuješ někdy co píšeš nebo žvásty programově píšeš na základě too, že dáš joita a pak necháš ruku plynout pod dojmem jak byl joint dobrej?

      Pokud je pravda článěk:
      www ceskenoviny cz/zpravy/u-havirova-zacala-stavba-tovarny-na-baterie-za-miliardu/1538933

      Tak začali stavět, dáš nějaký odkaz na informaci, že máš pravdu nebo seš jenom nýmand, co ví kulový, ale psát pohádky ti to nebrání..

      P.S. Kdžy vezmu, že v práci vedení napíše termín a vše je hotové i 1,5roku poté, protože úřednící na úřadech, tak tvoje lpění na termínech mi dává otázku, stavěl jsi sám vůbec něco, že píšeš kecy co ukazují, že o stavebnictví víš nula nula nic…

      1. To je zvláštní, skrývka tam byla udělaná, už když se
        To je zvláštní, skrývka tam byla udělaná, už když se klepalo na základní šutr. Proto byla k šutru vyrobená cestička, aby se nikdo v tom bahně kolem neutopil. Byť teda bylo hezky a bahýnko nebylo matlavoučké. Skrývka byla všude kolem oploceného parkoviště u haly, kde probíhalo představení a rautík. A kde kávovary napájely baterie. Asi se tam ve volné chvíli sjedu podívat.

        Na poklepání říkali i termíny – 2018 továrna, 2019 výroba. Pokud budou zdroje, tak 2019 pokračování stavby další továrny na navazujícím kusu průmyslové zóny vzadu vpravo (z pohledu od haly).

      1. Jo, jo, proto to konsorcium velkých výrobců zkusilo s
        Jo, jo, proto to konsorcium velkých výrobců zkusilo s dotací EU udělat znovu a lépe. Zatímco Twizzy i iRoad se vyrábí sériově, tak tady máme za peníze daňových poplatníků prototyp. Existuje ještě něco více padlejšího na hlavu?

Napsat komentář