Oxford se možná stane prvním britským městem, které zakáže spalovací auta

Jan Horčík - 16 Říjen 2017

Město Oxford se svými stosedmdesáti tisíci obyvateli nepatří v Anglii mezi největší, ale rozhodně se řadí mezi nejznámější. Teď i díky plánu na vytvoření bezemisní zóny.Ač se v Oxfordu hodně jezdí na kole, hlavní roli přeci jen hrají auta spalující fosilní paliva

Ač se v Oxfordu hodně jezdí na kole, hlavní roli přeci jen hrají auta spalující fosilní paliva
foto: keem1201, licence public domain

Městská rada města Oxfordu a rada hrabství Oxfordshire ohlásily plán na vytvoření městské bezemisní zóny. Chtějí se tak vypořádat s "nelegálně vysokými úrovněmi toxických oxidů dusíku".

Bezemisní zóna by měla vzniknout v roce 2020 a týkala by se zpočátku pouze městského centra Oxfordu. Postupně by však měla být rozšiřována až na téměř celý Oxford.

Cílem je dostat se do roku 2035 na 40 % povoleného emisního limitu pro NO2. To by nutně znamenalo zákaz vjezdu aut se spalovacími motory do nejužšího centra.

Zákaz by se týkal aut spalujících benzín nebo naftu, včetně vozů taxi, lehkých dodávek a autobusů. Na rok 2040 už Británie ohlásila záměr ukončit prodej konvenčních vozů se spalovacím motorem.

Městská rada samozřejmě nechce rozhodnout bez toho, aby dala příležitost vyjádřit se svým občanům. Od 16. října do 26. listopadu se proto mohou k věci vyjádřit.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Není třeba nic zakazovat. Městům by stačilo vybudovat zásuvky na nabíjení EV, nebo PHEV a ty dát dočasně zdarma k nabíjení.
První kdo by přešel z TDI a TSI motoru za elektro by byli taxikáři. Až by prostý lid viděl, že to funguje u taxíků, pomalu by přešel k EV také.

Jsem zvedav jak dlouho jim to vydrzi
https://www.novinky.cz/auto/452069-norsko-po-podpore-elektromobilu-zavede-dan-z-tesly.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak, zásuvka AC22kW na každým kandelábru, už aby od PRE bylo ;)

hybrid.cz/nejlepsi-dobijeci-stanice-pro-elektromobily-poulicni-lampy

zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dobijeni-elektromobilu-ze-sloupu-verejneho-osvetleni-je-geni/r~7a50435c33c511e6bff10025900fea04/?redirected=1508225719

vsb.cz/info/?reportId=28970

inbudovy.cz/artykul/article/ceske-firmy-jdou-do-elektromobility-dobijet-budeme-i-z-lamp-verejneho-osvetleni/

Elektromobily mají v Opavě nabíjecí stanici Na parkovišti na Masařské ulici byla integrovaná do sloupu veřejného osvětlení

denik.cz/moravskoslezsky-kraj/opava-elektromobily-nabijeci-stanice16052016.html

Obrázek uživatele M.Krupka

A přitom by stačilo málo.Kdejaký kemp to má vyřešené. Na každém parkovišti nebo na náměstí by to mohla města nainstalovat. Jenže priority jsou jinde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, mělo by se dát všem všechno zadarmo. Komunismus je špatný v jakékoli formě. Většina lidí to už pochopila.

Obrázek uživatele M.Krupka

Takže kapitalistické dotace jen vybraným jsou jako lepší?? Třeba kotlíkové dotace. To je jako dávat peníze kuřákům na cigarety s filtrem, aby nekouřili cigarety bez filtru. Jenže ten zamořený vzduch je společný.
Pochopil jsem to správně?
Nikdo neříkal, že to zdarma bude na vždy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakékoli dotace jsou špatně. Cokoli, co lidi dostanou zadarmo bez vlastního přičinění.

nie je chyba v dúsledku (dostanú zadarmo), ale v tom AKO to dostanú. žiaden výber produktu, žiaden výber dodávateľa, vytváranie proetredia preryžovanie, tunelovanie a naviac umelo zdvihnuté ceny.
obyčajné odpojenie od vykurovania a dodávky vody riešili susedné domy rôzne - jedni sa pokúsili o dotáciu, čím sa dostali do administratívnej pasce, v druhom si každý obstaral produkt sám. hádajte, kto mal skôr vymaľované a s akým rozdielom. naviac - dotované zariadenia po každom lapsuse je nutné ODBORNE spustiť.

A nejen proto že cena dotovaného produktu jaksi magicky vyskočí nahoru zhruba o hodnotu té dotace :-D

---

Boo

To lze říct o jakékoliv vábničce světlých zítřků.

p.s.: technicky vzato nikdo nemohl pochopit jaký komunismus je, protože ho nikdo nezažil :)

---

Boo

zažil, nezažil.
mne v 1964 na politickej ekonómii súdruh riaditeľ školy vysvetlil, že zárodok komunizmu už funguje v školskej jedálni - POLIEVKY A CLEBA K NEJ si každý môže bez obmedzenia vziať PODĽA POTREBY. "druhé iba koľko si zaplatím.
že to ide s komunizmom dolu vodou, som pochopil (1977) po prezentácii nového vedúceho podnikovej kuchyne (a jedálne), keď na roh schôdzi(a predtým na straníckej) vyhlásil, že polievky iba JEDEN TANIER a chleba oba jeden kúsok, dva ku gulášu ako druhému chodu!
aj židovské komúny (kibucy) v izraeli defakto skrachovali.

Měl jsem pravdu, ty seš komouš!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zkrachovali kibuci, kde jejich členové zneužívali a samotný kibuc neměl zpětnou vazbu proti zneužívání a ty co toto pochopili přežívají dodnes.
V případě komunismu nevím, tehdy sjem nežil, případě Kibuců lžeš, protože asi nečteš. Zde si dovolim podotknout, že v případě, že se stát odvrátí od kořenů na kterých je postaven tak "krachne každý" a je jedno jeslti je to království, komunismus či demokracie. Stačí se podívat na západní evropu a ne nadarmo už za starého řecka se vědělo, že demokracie přechází degenerací v tyranii. Takže znovu si prožijeme temný věk, když jsme se vykašlali na školu a co nás tam učili :(

Obrázek uživatele Josef.

Ten cyklus je pravda, kdysi jsem na tohle téma četl pěkný článek, že demokracie vydrží max +/- 100 let, pak se nutně systém zhroutí i důsledkem obrovského zadlužení v sociální oblasti a přílivem levných pracovních sil, které časem ovládnou a přečíslí původní obyvatele. Bohužel už ten článek nenajdu...

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

Tys nebyl dva roky na vojně?

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrejme nemaju informacie o hybridoch a ich emisiach:
1. Hybrid ma ~100x nizsie emisie NOx ako diesel podla realnych ADAC merani v kombi prevadzke (mesto/mimomesto/dialnica)
2. V meste su emisie este mensie, pretoze ~70-80% casu ma hybrid vypnuty spalovaci motor (v kombi prevadzke ~50%)
3. Hybrid ma ~50x mensiu bateriu ako elektromobil a tym je podstatne ekologickejsi pre planet a hlavne realizovatelny
4. Hybrid nepotrebuje dotacie, cenovo je porovnatelny s dieslom
atd.
----
Bude zaujimave zistit nazory majitelov hybridov v Oxforde, ze maju sice eko auto, ale musia ho odstavit :)
----
Zdroje:
- ADAC ecotesty (tinyurl.com/pasd9g4)
- predvadzacie jazdy v DE (tinyurl.com/y936agv4)
- Prius v Rime (tinyurl.com/ybnfdu5e)

Obrázek uživatele Michelin

Ma mensi baterii a proto je ekologictejsi?
A co vyroba tech tisicu hejblatek do motoru a prevodovky to nijak zivotni prostredi nezatizi?
A co ten vyjety olej, ktery se musi kazdy rok nebo dva vypustit?

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vies si predstavit, ze za sucasneho stavu baterii by vsetkych 300mil aut v EU malo 500kg Li-Ion v podlahe?
Ohladom hybridov si to viem predstavit. Bateria 1.3kWh Ni-MH je mala, proces recyklacie jednoduchsi, dokonca sa da obnovit. Toyota recykluje uspesne.
Vyvoj baterii pokracuje, uvidime ...

Obrázek uživatele Michelin

Asi jsem to propasl, ale nikde jsem nenarazil na informaci, ze by se meli vsechny spalovaky zitra sesrotovat.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, tak mi spalovák nezakáží, ale zakáží mi v něm jezdit na silnici v celém městě.
Takže je fajn, že máš pravdu a spalovák nezakázali :D

Otázka je celkem nesmyslná. To se můžu rovnou zeptat zda si umíte představit všech 300 mil aut v EU osazených dvoulitrovým TDIčkem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vystihol ste to presne, pred 20r. politici zachranovali planetu pomocou dieslov a v sucasnosti pomocou elektromobilov :)

Nemám v paměti, že by politici zachraňovali v minulosti planetu pomocí dieslů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak to nemate v pamati, pouzite google.

Obrázek uživatele ozana

Politici chtěli nižší CO2 a automobilky nabídly "čisté" dýzly.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

napr. Arstechnica je kvalitny portal (tinyurl.com/yasratcr)

ten adac, ktorý klamal a isto iste klame?
a samozrejme, ak upravíme realitu a budeme tvrdiť zrejmú nepravdu, že motor, ktorý beží iba 30% času je vždy ZOHRIATY NA PREVÁDZKOVÚ TEPLOTU, ... jonik hybrid po stlačená knopky štart najprv váhal a potom naštartoval benzínový motor. až po prejdení potrebnej vzdialenosti sa zohrial a použil batériu.
pochopil?
hybrid dotácie nedostáva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 1-2r. budu realne WLTC (spotreba) a realne RDE(emisie) povinne, zatial ich robi ADAC.
Vsetky RDE merania su kombinaciou studeneho a tepleho startu. Mozeme si ukazat vysledky pre Prius Plugin s vybitou bateriou (SOC min) co odpoveda klasickemu hybridu Prius:
1. Cyklus so studenym startom (WLTC kalt), NOx(10mg), spotreba(4l)
2. Cyklus s teplym startom (WLTC warm), NOx(0.0mg), spotreba(3.3l)
3. Dialnica(130km/h), NOx(1mg), spotreba(5.7l)
Zdroj: tinyurl.com/y76xvgkv, tinyurl.com/ybsjyv8t
Hodnoty NOx su vzdy nizke. Je pravda, ze WLTC trva az 30min, ale realne skusenosti s Toyota hybridmi po meste su take, ze na kratke vzdialenosti maju podobnu spotrebu ako pri dlhych cestach (4-5l).
Okrem toho, rozbeh je vzdy s pomocou elektromotora, spalovak potrebuje na zohriatie niekolko stovak metrov, potom sa moze vypnut, rovnako na krizovatkach a pri dobehoch domov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neměl byste pro srovnání výsledky nějakého nového"čistého"TDI?Ideálně Octavia,to budou velice zajímavé hodnoty,hlavně NOx,pravděpodobně tak o dva řády výše močka nemočka.:-(

"reálne" - je už taký termín UPRAVENÁ REALITA, je nemôžem veriť takým idiociám, ako bol obrázok tuná s autom, ktorého spotrebu (údajne reálnu) meral peugeot na ceste s prístrojmi v krabici "na kufri" a sondou vo výfuku. to si niekto myslí, že skutočnú spotrebu zmeria vo výfuku? prenesem nás o dvesto rokov späť a spotrebu koňa zmeriam z "koblih" na vozovke"
ps - nie je treba sa vrátiť PRED celú tú kauzu s meraniami a priznať si, že sme to POSRALI, pretože sme sa zamerali na jeden problém, čím vznikol (dovtedy nejestvujúci) problém ZÁVAŽNEJŠÍ?

Majitelé určitě kvůli zákazu v 6ti ulicích města odstavěj svoje auto :))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, zatím v každém městě kde zaváděli omezení v rámci emisí omezili vždy jenom 6 ulic a nikde ten seznam nerozšířili o víc ulic a navíc o zákaz naftáků :D
Kuku, fakt myslíš vážne co jsi napsal, nebo to je jenom ironie a ve skutečnosti čteš celé zprávy nejenom jenom něco...

Obrázek uživatele Josef.

Nějak se mi nechce věřit, že motor, který bude v provozu po 30% času (v hybridu) bude mít 100x menší emise než běžný motor ve 100% času. Chápal bych to, kdyby ten motor pracoval jen 1% z celkového času, kdy auto jede a to si myslím, že motor, který 50x denně startuje má větší splodiny, než zahřátý motor, který běží stále.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě je hlavní příčina vysokého NOx u spalováku v momentě kdy se šlape na plyn, lambda regulace se v tom momentě neřeší a stříká se do motoru palivo hlava nehlava jen aby to dobře akcelerovalo bez škubání. Což se děje v městském provozu skoro pořád, motor v hybridu akceleraci dorovná baterkou..

Obrázek uživatele ozana

Ne, čím chudší směs (více vzduchu), tím více NOx, čím bohatší tím více CO2.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to je pravda, to jsem si neuvědomil. Tak potom taky nechápu proč má hybrid 100x nižší NOx, když klasický spalovák má při akceleraci bohatou směs(nízke NOx) a při běžném chodů ho stejně jak u hybridu řídí lambda..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pisal som "100x ako DIESEL", pri benzine je to 5-10x menej.
Diesel ma z principu vysoke NOx, zmes sa zapaluje stlacenim a nie iskrou ako pri benzine.
Benzin ma vyssie NOx preto, lebo benzinovy motor pri hybride pracuje vzdy v idealnych podmienkach vdaka elektromotoru (Atkinsonov cyklus, idealne pasmo otacok, ziadne turba, atd.)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Oxforde neriesia celkove emisie, ale len NOx(smog).
---
Celkove emisie porovnavaju napr. ADAC ecotesty, kde max.50b je za spotrebu(CO2) + max.50b za skodliviny (NOx/CO/HC/castice). Elektromobily automaticky ziskavaju 50b za skodliviny, pretoze ich nevytvaraju priamo v meste. Spotreba(CO2) elektromobilov je podla energetickeho mixu.
napr. hybrid Prius (CO2 45b + skodliviny 48b. = 93b)
elektromobil Leaf (44+50=94b), Tesla X (37+50=87b), atd.

v oxforde sú MARXISTI, tých realita nikdy a nikde NEZAUJÍMALA!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvediem priklad, realny NOx podla ADAC RDE testov:
1. Hyundai IONIQ Hybrid - NOx(3mg)
tinyurl.com/y9hjhour
vs
2. priemer novych dieslov Huyndai/Kia - NOx(421mg)
tinyurl.com/yckdadya

To jste pomatlal všechno dohromady.
1) zde s jedna o plugin, nebo hybrid bez zasuvky?
2) tohle je rozhodne plug-in
3) tohle je rozhodne bez zasuvky
4) opět bez zásuvky.

Hybrid je fajn, nicméně "navštěvníci" dost možná přijedou s vybitou baterií. Platí pro plugin. Jinak je to irelevantní...

Ale jinak proč ne. Pokud pojede jenom na elektriku, může vjet. A když mu naskočí motor, hned pokutičku :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VSETKO je hybrid, pozrite si linky.
Kto ma dostat pokuticku? Majitel hybrida so spotrebou 4-5l (+ 70% vypnuty motor v meste) alebo majitel Tesly S, ktory ma prepocitanu spotrebu 7l podla energetickeho mixu v CZ?
Asi niekto iny ... :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nájdete niekde aj prepočítanú spotrebu pre majitela Tesly S, ktorý nabíja zo svojej fotovoltickej elektrárne, napr. ja?
To by ma fakt zaujímalo a aj to akú velkú baterku má hybrid, keď ju má 50 krát menšiu ako EV.
Ďakujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si vazim ludi, ktory pouzivaju fotovoltaiku na nabijanie elektromobilu, ale urcite to nie je riesenie pre masy na sidliskach, kde je problem najst vecer parkovacie miesto(!) ... a mesto to desatrocia neriesi :)
Fotovoltaika tiez nieco stoji, pri dennom pouzivani treba mat dalsiu bateriu, ktora je draha s obmedzenou zivotnostou.
---
Hybridy maju vacsinou 1.3kWh (x 50 = 65kWh)

Nějak mi to nesedí. Hybridy mají 1,3 kWh baterku, ale píšete, že mají 80 % času vypnutý spalovací motor.
Tak kde sakra berou tu energii na pohyb? :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevymyslel som si to :), na tych linkach sa to da overit.
70-80% CASU v meste, 15-20% CASU na dialnici, kombi 50%, auta v meste vela casu stravia na krizovatkach, atd.
Hybrid sa nenabija, 1.3kWh postacuje na zachytenie energie brzdenia, ktora sa spatne pouzije na jazdu a to sa v meste stale opakuje. Energiu si vyrabaju sami, casto su len v EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Energia z brzdenia sa dá použiť na následný rozjazd, aj to nie na dosiahnutie pôvodnej rýchlosti. Ďalej treba energiu na prekonanie jazdných odporov a to bude minimálne 130Wh/km. Takže tá energia sa do batérie sústavne musí dodávať a aj keď to bude z brzdenia, tak primárne bude pochádzať stále zo spalovacieho motora, ktorý bude mať nižšie emisie, ale nie tak ako uvádzajú. Batéria, ktorá bude takto cyklovaná nevydrží dlho, pokiaľ to nebude superkondenzátor.
Ja to vidím tak, že papier (monitor) znesie aj nejaké to klamstvo.

To leda, že počítáte čas včetně parkování :). Nejnižší spotřeba elektromobilů ve městě okolo 12 kWh/100 km. Pokud by byla rekuperace tak zázračná, jak píšete, tak by byla 2-3 kWh/100 km a to není. I se 100% účinností rekuperace tu máte valivý odpor pneumatik a aerodynamický odpor a tuhle fyziku neochčijete. Takže opravdu s 1,3kWh baterií nemůžete mít 80 % úsporu paliva (resp. emisí) oproti čistému spalováku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozrel ste si linky?
- predvadzacie jazdy v DE (tinyurl.com/y936agv4)
60.000km, 1900 jazd
- Prius v Rime (tinyurl.com/ybnfdu5e)
20 soferov, vyskum Univerzity v Rime
----
Nemam co k tomu dodat :)

A kolik je takovych jako vy :)))))?

Samozřejmě, že majitel hybrida. Tohle je/bude městská vyhláška. Cílem je snížit zamoření města. Ne zachraňovat svět. Aspoň v tomhletom případě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ci to bude vyhlaska alebo nie uvidime po vyjadreni obcanov (26.11.).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No sláva konečně rozumný město velikosti Hradubic, kerou těžce nasrr invazivní germánský dízlpopelnice množící se jak krysy!! a vyhlásila městskou bezemisní zónou konečně pro lidi ;) Už aby to bylo všude!! Elektrokola, segway je taky ekonomika, přijeďte se podívat do Hradce Hrálové, tady už to frčí posledních 40 let a parkovacího automata na ně mají už 5 let jako první v €U !! ;) vy nuly!!!! :))))

zpravy.idnes.cz/parkovaci-dum-pro-kola-hradec-kralove-dwn-/domaci.aspx?c=A130218_160630_hradec-zpravy_kvi

cyklohradec.cz/4/Cyklovez_BIKE_TOWER_prvni_v_Evrope/

Krucipisek, to sa dalo povedat aj bez pluvania tej siry :)

Určitě ano, ale musel by si z podpisu umazat "kruci" a pak samotné jméno "Písek" už nezní tak "ďábelsky" :-)))

Příští rok by se měla stavět cyklověž i u nás v Litoměřicích.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26