Malá auta od Mitsubishi a Nissanu budou umět řídit sama

redakce - 29 Březen 2019

Mitsubishi a Nissan v rámci rozšiřování spolupráce uvedou nové minivozy „kei cars“, vybavené poloautonomním řízením pro jízdu po dálnici.Nissan Dayz nebo také Mitsubishi eK se vyrábí už od roku 2001. Kei cars je speciální kategorie osobních aut v Japonsku, jde o ta nejmenší auta, která už ale mohou jezdit po dálnici.

Nissan Dayz nebo také Mitsubishi eK se vyrábí už od roku 2001. Kei cars je speciální kategorie osobních aut v Japonsku, jde o ta nejmenší auta, která už ale mohou jezdit po dálnici. V roce 2016 tam tvořily třetinu všech prodejů.
foto: Nissan/Mitsubishi

Společnosti Mitsubishi Motors Corporation a Nissan Motor Co., Ltd. v rámci dalšího rozšiřování své spolupráce uvedou v Japonsku prostřednictvím společného podniku NMKV čtyři nové minivozy. Všechny nabídnou technologii poloautonomního řízení

Výroba zbrusu nových vozů Nissan Dayz, Nissan Dayz Highway Star, kombi Mitsubishi eK a Mitsubishi eK X byla dnes spuštěna v závodu Mizušima automobilky Mitsubishi v japonském městě Kurašiki. Uváděné modely budou první, které nabídnou technologii poloautonomního řízení, navrženou pro jízdu v jednom pruhu po dálnicích.

Podnik NMKV se společnou majetkovou účastí uvedených firem, v rámci výroby automobilů typu kombi uplatní vyspělé technologie automobilky Nissan a bohaté zkušenosti Mitsubishi s výrobou minivozů.

Mitsubishi a Nissan uvedly první generaci těchto modelů již v roce 2013 a od vytvoření Aliance v roce 2016 ještě zintenzivnily spolupráci. Minulý měsíc se na indonéském trhu začal prodávat zbrusu nový Nissan Livina, používající tutéž podvozkovou platformu jako Mitsubishi Xpander.

Nové modely nabídnou podstatně lepší jízdní schopnosti, postavené na modernizovaných platformách, motorech a převodovkách. Také se pyšní také novým designem. Minivozy Nissan a Mitsubishi sice sdílejí klíčové komponenty, avšak zachovaly si prvky typické pro každou značku. Uvedené modely se začnou prodávat ještě tento měsíc.

Na slavnostní akci v závodu Mizušima se Osamu Masuko (předseda představenstva a generální ředitel společnosti Mitsubishi Motors), Asako Hošino (senior viceprezident automobilky Nissan) a Juniči Endo (prezident a generální ředitel NMKV) zavázali k další vzájemné spolupráci.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Poláci chtěj zase vyrábět auta. Koncept Varsovia už jim zdechnul před 3mi lety.
http://emobilitypoland.pl/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektroauto docela dobrý, ale autonomní řízení mě zajímá, to je IMHO nyní krok vpřed. Už jen nynější Passat který jede sám po dálnici je pecka na odpočinek, ještě kdyby sám předjížděl a přece jen se o něco víc postaral o mou drobnou ne-pozornost. Ve městě jezdím už jen na a-tempomat..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda že kei nikoho nezajímá, žádná diskuze. V Japonsku je to fenomén.

Obrázek uživatele Kuk

Je to fenomén protože to nezabírá prostor. Tady je problém ten, že to tu naprosto nikdo nezná. Kdyby se to tu prodávalo to by jste hned viděl kolik lidí to zajímá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Japonci jsou holt zaostalí. Nevědí, že bezpečí na silnice rovná se tank SUV Audi q7 a na vodě ledoborec Lenin (protože ten je věčně živý) :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Lenin je v Ječný. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mastodont vám utrhne vnitřní orgány i na pásech, ty síly několika tunového auta jsou už při 50km/h strašný, malé auto spíše boční naráz odhodí stranou, což je vidět i na videu, ani nemluvě o manévrovatelnosti, kdy se malé auto prostě vyhne, hnotnost a setrvačnost mega auta Vám prostě nedovolí včasnou změnu trajektorie...

Obrázek uživatele Radovan

Je fakt, že jezdím tím malým Pežotkem už 5 let a za tu dobu jsem spoustu kolizních situací vyřešil díky jeho malé velikosti a mrštnosti. Jak co se rejdu týče, tak zrychlení a samozřejmě auto podrží nízké, dobře rozložené těžiště v podlaze. Dříve jsem brzdil a snažil se uhnout, s elektrikami křížovkám ujíždím, většinou není potřeba dělat ani ten manévr s vybočením. Je to příjemné.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, kei tu jezdi opravdu dost. A je to dobre. maji mensi spotrebu. Za technickou zaplatite asi polovic, na dani asi ctvrtinu.

Obrázek uživatele Kuk

A co crash testy, kolik lidí přežije bouračku? Úspora není všechno.

No safra...
https://www.youtube.com/watch?v=bStPBLnRBDY

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To víte, každej nemá na Teslu. Nejvíc se s nima jezdí po městě, takže ne moc rychle. Zadalší už jsou vybavený daleko líp než dřív. A zanadalší to nemusí nikdo kupovat, není to povinné. Já v tom jezdil 6 let a žiju. A to nemělo ani autobag. A představte si že jsme jezdili Ladou 1500 a MB1000 až do Jugoslávie. V létě. Žádný autobagy a žádná klima. Na kole bez helmy.

Berte ten příspěvek trochu jako ironii. Samozřejmě vím že je lepší ty věci mít než nemí ale když chcete udělat lehčí auto asi někde musíte udělat kompromis. Já bych taky asi byl bezpečnšjsí víc v Landcruiseru kterej žere i tu trávu u silnice než v mým Priusku. Ale je pravda že bezpečnost byla jedním z faktorů proč jsem Kei opustil. No takže máte vlastně pravdu....

Chápu Vaši iroinii. Ano, jezdili jsme Ladou 1500 a MB1000, ale to taky nebylo na silnici tolik aut, jako je dneska, a tolik šílenců, zamindrákovaných psychopatů a zfetovaných smažek jako dneska.
Zkuste si s takovým poloautonomním jednopruhovým vozítkem vyrazit na D1 mezi všechny ty Poláky, Rumuny, Bulhary, Maďary, Srby a další mraky kamionů a jeďte v pravém pruhu. Pravděpodobnost Vašeho přežití se výrazně sníží. Možná to v Japonsku vyhovuje, ale na českých silnicích radši auto vybavené bezpečnostními systémy.

---

Nissan Leaf 24kWh, 229.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 1.700 km

Obrázek uživatele Kuk

Člověk by si měl ale uvědomit do čeho jde. Spoustě lidem to nedocházi a můžou bejt nemile překvapený. Podléhají dojmům a unikají jim fakta. Člověk nemusí mít hned Teslu aby byl v bezpečí. I levnější auta jsou na tom slušně.

SUV je jen zdánlivě bezpečný. Fyziku vysokého těžište nevokecáte.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Trojčata Mitsubishi iMiev / Peugeot Ion / Citroen C Zero crash testy 4* z 5*. 6 airbagů. Problém klasicky boční náraz, ale které auto ho nemá, že? Tyhle novinky na tom budou lépe něž trojčata. Takže za mne pohoda.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Prej Tesla na tom dobře s bočním nebo sloupem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

https://www.youtube.com/watch?v=zDhSdKFhfjk

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon