Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
Japonsko má víc dobíječek než benzinekSVĚT
Japonsko má víc dobíječek než benzinek
Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka
Porsche Boxster E - luxus v elektřiněAUTO
Porsche Boxster E - luxus v elektřině

Nová Škoda Fabia se začne vyrábět koncem srpna

redakce - 18 Srpen 2014

Automobilce Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen, se v posledních měsících výrazně daří. Překonává jeden výrobní rekord za druhým a po dvoutýdenní prázdninové odstávce se chystá na rozjetí výroby nové generace vozu Škoda Fabia.auto nová Škoda Fabia

Automobilka Škoda Auto zatím ukazuje jen části nové generace oblíbeného modelu.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

› Škoda Auto po celozávodní dovolené začala opět naplno vyrábět
› Výrobní zařízení pro nový model Škoda Fabia v Mladé Boleslavi jsou připravena
› Práce na údržbě a modernizaci proběhly ve všech českých závodech
› Nové centrum motorů v Česaně je krátce před uvedením do provozu

Po dvoutýdenní celozávodní dovolené běží výroba ve všech třech českých výrobních lokalitách společnosti Škoda Auto opět na plné obrátky.

Kromě nezbytných modernizačních prací využil výrobce výrobní pauzu hlavně k přípravě výroby nové generace modelu Škoda Fabia v Mladé Boleslavi. Od konce srpna začne nový malý vůz sjíždět z výrobních pásů v hlavním závodě Škoda Auto.

S novou generací modelu Škoda Fabia bude automobilka již za několik málo týdnů pokračovat v největší modelové ofenzivě v historii firmy.

„Pro novou Fabii platí víc než kdy dřív: Malý vůz, velká technika,“ říká vedoucí výroby vozů Marek Jancák. „Odpovídajícím způsobem jsme především rozšířili a technicky vybavili důležité úseky v montážní hale M1 v Mladé Boleslavi,“ říká Jancák.

Pro výrobu modelu Fabia tak vzniklo nové, vysoce moderní zařízení na konfiguraci nových asistenčních systémů. Také lakovna byla v některých svých částech modernizována. Během celozávodní dovolené bylo jen v Mladé Boleslavi do prací zapojeno celkem 40 firem specializovaných na výrobní technologie.

Těžištěm opatření byla dále integrace nových motorů, určených pro model Fabia, do výrobních procesů. Tento malý vůz dostane zcela novou paletu motorů a stane se nejekologičtějším a nejúspornějším modelem řady Fabia všech dob. Spotřeba paliva bude oproti předchůdci až o 17 % nižší.

Nové agregáty pro řadu Fabia (čtyři benzinové, tři dieselové) splňují emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Také na druhé montážní lince v hlavním závodě Škoda Auto proběhla celá řada optimalizačních opatření. V hale M13 vyrábí Škoda modely řad Octavia a Rapid. Mimo jiné zde byla rozšířena kapacita výroby v oblasti asistenčních systémů vozidel.

Výrazně kupředu pokročily také práce v závodech Škoda Auto Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách momentálně vzniká nová svařovna. Její dokončení a s tím spojená opatření v oblasti infrastruktury patří k nejvyšším prioritám společnosti Škoda Auto. Závod Vrchlabí využil dobu prázdnin hlavně na údržbové práce na výrobě převodovek DQ 200.

Celkově realizovala Škoda Auto během celozávodní dovolené ve všech třech českých závodech (Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí) přibližně 100 jednotlivých projektů, podílelo se na nich asi 90 firem.

Kromě toho pokračovaly finální práce na novém testovacím centru motorů Škoda v Česaně v Mladé Boleslavi. Již od června zde probíhá zkušební provoz, plné uvedení do provozu proběhne začátkem září 2014.

Do odpovídajícího rozšíření svého stávajícího technologického a vývojového centra investuje výrobce spolu s koncernem Volkswagen více než 34 milionů Euro. Jedná se v současné době o jednu z největších vývojových investic soukromé firmy v České republice.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele honza.t

Držím palce. Jsem hodně zvědavý na nový model Fabia . A co jiné alternativy Pohonu/Paliva ? Cng,E85,hybrid,elektro nic nebude?

Je patrné, že teprve výrobci hybridů a elektromobilů dotlačili tradiční výrobce k výrazným inovacím. Start, stop a rekuperace. Věřím, že se spotřeba dostane alespoň o 15% dolů. V tomto případě se tomu dá věřit, protože motory jsou jinak na hranici svých možností. Rekuperace a snižování hmotnosti je cesta, jak spalovacím motorům trochu vzdálit zenit odchodu.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úžasné, to je po dlouhé době škodovka, která prázdná váží méně než 1 tunu. A navíc bez několika "kurvících" technologií jako je start/stop.

No ale pořád se mi ta spotřeba zdá vysoká (teda na poměry tohoto serveru)

právě že start-stop systém bude montován standardně pro úplně všechny motory včetně těch 1.0MPI.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články