Na Slovensku spuštěna první 350kW nabíječka sítě NEXT-E

Jan Horčík - 21 Listopad 2018

Společnost Západoslovenská energetika (ZSE) spustila u čerpací stanice Slovnaft na dálnici R1 u Budča první nabíjecí stanici celoevropské sítě NEXT-E.auto ultra-rychlá nabíjecí stanice sítě NEXT-E na Slovensku

První ultra-rychlá nabíjecí stanice sítě NEXT-E byla spuštěna na středním Slovensku.
foto: ZSE

Projekt NEXT-E je spolufinancovaný z fondu CEF (nástroj na propojování Evropy) Evropské unie. Do konce roku 2020 nainstaluje 222 multi-standardních rychlodobíjecích stanic (50 kW) a 30 ultra-dobíjecích stanic (150–350 kW) v základní síti a několika základních koridorech TEN-T.

Slavnostního spuštění první stanice na Slovensku se zúčastnil kromě jiných také Maroš Šefčovič, místopředseda Evropské komise a komisař pro energetickou unii v Evropské komisi.

V rámci projektu NEXT-E se vybuduje na Slovensku celkově 25 nabíjecích staníc (18 rychlonabíjecích stanic a 7 ultra-rychlých nabíjecích stanic). Budča leží přímo ve středu Slovenska. Nová ultrarychlá nabíjecí stanice umožňuje nabíjení všech typů elektromobilů.

Projekt NEXT-E je společným dílem firem E.ON, MOL, Hrvatska elektroprivreda, PETROl a automobilek Nissan a BMW. Byl podpořen evropským grantem 18,84 mil. eur.

ZSE
Zpět na HybridPřidat komentář

Video z otvorenia:
https://youtu.be/v-yq8d2DA3U

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkný áááále žádná Tesla?! Nevidím zakladatele elektromobility, co to jako má být za slovensků šaškárnůů ?? Jedna pěkná hólka, mrtě ošklivých děéédků jak ze severního pólu a žádná Tesla jako úcta zakladatelům. No hlavně že tam je trapák VW Audi Ešor s debilními zrcátky s kterým se jako obvykle Nedá jezdit :)))))))))))))

Kontrolní otázka soudluzi: Postavili by slováci chodník bez €jrodotace?? :DDD

Obrázek uživatele Radovan

Paráda, byť ten šášula, co to točí a mluví tam, ví o elektromobilitě kulové. Vrcholem je pózování s koncovkou CHAdeMO 50 kW, páč to Combo CCS 350 kW je právě zapojeno v autě vedle. Nehledě na fakt, že obojí na ráz asi fungovat nebude.
Nicméně fakta - 18 nových rychlonabíječek + 7 ultrarychlých je fakt pecka, opětně nás Slovensko mílovými kroky předběhlo. To se ale táhne už od května 2014, kdy otevřeli síť rychlonabíječek Greenway tak, že se dalo jezdit malobaterkáčem po celém Slovensku od Bratislavy po Košice.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak jsem na nabíječce v Moravské Třebové navýšil výkon a nabíjecí proud pro nabíjení EV.
V současné době je to na CCS až 135A.
Je to tedy asi nejvýkonnější nabíječka v ČR?
Plánuji v brzké době navýšit až na 62-66kW tedy cca 150-165A.
Nebude ale možné současně nabíjet na AC zásuvce!

Koho auto to zvládne může vyzkoušet!
Na displeji se ale ukazuje jen 105A,
toto také dám do pořádku aby bylo dle skutečnosti.

Jinak asi měsíc fungují nové Wallboxy v Rýmařově, Karlovicích a na Ramzové.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diky Luky za informace, redakce Hybridu by mozna mohla tohle info pretavit v nejaky clanek, kazda nova dobijecka se pocita.. Stale cekam, kdy zacnou osazovat alespon wallboxy vsechny ty benzinky podel cest.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze Jeseniky maji konecne alespon ty wallboxy, to otevira hory i malobaterkacum :) Tady jeden clovek zasitovava republiku, zatim co EON a CEZ nemaji pokryte ani vetsinu okresnich mest.

Obrázek uživatele Radovan

Jen technický dotaz pro znalé - proč tam všichni nosí rudé pionýrské šály? Vypadá to jak na sjezdu KSČ, který přijeli pozdravit pionýrští veteráni a dovezli jim dáreček. Ten je totiž taky s červenou mašlí. To tam má některá firma fakt tak rudé logo nebo to dovezl EU komisař, páč Brusel konečně přiznal barvu....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz vidim tuhle novou CHAdeMO pistoli, tak ZSE musim pochvalit, proste nabijecka, jak ma byt :D

Sice nevim, na kolik by to EVSelect prislo, ale na tyhle novejsi CHAdeMO konektory by se melo prejit vsude, hlavne u tech nabijecek v Brne, kde ty stare a nestastne nadesignovane uz dosluhuji..

Obrázek uživatele ozana

ZSE má červené logo...

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale hlavně má červené logo E.on.

Obrázek uživatele ozana

WTF?
Cituji:
Západoslovenská energetika (ZSE) spustila u čerpací stanice Slovnaft na dálnici R1 u Budča první nabíjecí stanici celoevropské sítě NEXT-E.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a jak ZSE, tak EON (pricemz ZSE je fakticky EON jen to neprejmenovali) mali cervena loga, proto cervene satky, vse sedi ne?

Vypadají jako Ferda Mravenec :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sou to politický €jrošašci, bez €jropůjček ani ránu a z nabíječky dělají velblouda 20let za rejžákama ;)

kcc-hho.webnode.cz/business/china/

Obrázek uživatele Anonym123

https://www.mojelektromobil.sk/pripravuje-sa-podpora-elektromobilov-na-slovensku-v-hre-je-aj-nove-kolo-dotacii/
Ministerstvo hospodárstva včera informovalo, že pripravuje nový balík pre podporu elektromobility na Slovensku. Plán ešte nie je schválený, návrh však obsahuje 16 konkrétnych opatrení.
Pripravuje sa aj nové kolo dotácii na nákup elektromobilov. Doterajšia podpora pre fyzické a právnické osoby skončila 30.6.2018.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

by me zajímalo kolik bude stát jednorázové nabití třeba na 150kW ? €3/min ?

ZSE neuctuje za minutu, ale za kWh, a ma aj flat za 69€/mesiac.
CEny su prehladne na titunej stranke ZSE-Drive.
https://www.zse.sk/sk/Uvod/E-mobilita/ZSE-Drive

Jestli to bude přes Polyfazer, tak určitě. A ještě samozřejmě k tomu přiskočí nějaká minutová sazba :-).

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Je už funkčná ? Na PlugShare ukazuje že vo výstavbe zo Sajfovou fotkou :-)
A na Chargemap ešte ani zmienka.
Ak funguje chcem tam ísť a spraviť video.

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Anonym123

https://www.mojelektromobil.sk/zse-otvorilo-prvu-ultra-fast-nabijacku-na-slovensku-ma-vykon-350kw/
Bude mať 2 stojany, v testovacej prevádzke je zatiaľ jeden z nich. ZSE ako prevádzkovateľ stanice upozorňuje, že na nej ešte vykonávajú interné testy, verejné nabíjanie bude spustené až začiatkom decembra. Ďalšie 2 stojany sú plánované na odpočívadle na druhej strane diaľnice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O týždeň pôjdem okolo, pozriem ju

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevěřím tomu nadpisu, že na Slovensku bylo pro veřejnost spuštěno 350 kW nabíjení, maximálně tam můžou mít při té tloušťce kabelu 150 kW.

800V

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To znamená, že má hodně částí společných se stojanem co by 350 kW zvládl, ale tento to není, 350ka bude mít kabel chlazený.

Tu je info, ze kable su tam chladene kvapalinou.
https://autozurnal.ta3.com/elektroauta-dostanu-zelene-espezetky-v-budci-ich-nabijete-ultrarychlo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To na fotkách z akce nejsou v žádném případě kapalinou chlazené kabely.
Podle mě jen novináři dostali i info o nejvyšší verzi nabíječky, kderá zvládne 350 kW, a domíchali to s tou právě instalovanou, která ale umí nabíjet jedno auto jen cca 150 kW.

Je to mozne, ale moze to byt aj tak, ze je to 350kW/800V a na to netreba aktivne chladene kable.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to snad nikto nema. Co viem tak to malo mat iba Prosche. Trochu som ocakaval, ze aj Tesla prejde na 800V.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snáď to nedopadne ako s ČEZ-áckými mabíjačkami.

elektrickevozy.cz/clanky/cena-az-120-kc-za-pouhou-1-kwh-realita-u-dobijecich-stanic-cez

Dle zdroje od CEZU jednoduchá odpověd- kupte si chip.

Porvtzuji a dodávám, že chip je dle ČEZu moc levný, ...takže se zdraží. Otázka je kdy a na kolik. Odhaduji tak 1.800,-Kč/měsíc. ČEZ by ale mohl pro své zákazníky udělat lepší cenu (myšleno cenu chipu v tarifu D27D). Pracují také na své "vlastní, nadnárodní" aplikaci. Nicméně účtování za minuty je dáno záměrně (Polyfazer to dostal zadáno), aby si hlavně lidé dělali smlouvy na paušál chip a také proto, aby se nenabíjelo záměrně dlouho.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevěřím,že ČEZ nechá cenu čipu na rok 2019 za cenu roku 2018. Počítám s minimálně dvojnásobným zdražením. Pokud chce vydělávat přes Polyfazer,bude chtít i přes paušál. No za měsíc budeme chytřejší,i když si myslím,že už dnes se v ČEZu ví,za kolik bude čip příští rok.

Dle člověka z CEZU neví nic o tom že by na příští rok měli cip zdražit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je možné,že to tam jen teď ještě nikomu nevykládají na počkání. Jak jsem napsal výše. Za měsíc budeme vědět více. Bylo by to ale příjemné,kdyby byl celý rok 2019 za stejno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešte že neodporúčajú - "kupte si spalovák"

To ne ale když jsem se zeptal koho to napadlo účtovat od minuty tak odpověď jasná- kupte si chip.
Já ho zatím za 8tis km nepotřeboval takže ho zatím nemám a počkám s čím přijde od nového roku E.O.N a pak se uvidí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Staré elektrauta nemá cenu podporovat, je jich příliš málo málo. Lepší je se už teď rovnou zaměřovat na budoucí masasová elektra.
A účtování po minutách nejlépe odpovídá takovému typu nabíjení. Pomalu ať si člověk nabíjí doma, v práci nebo ještě možná by to pasovalo k obřím obchodním centrům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě, že jde o hrubý nepoměr mezi cenou čipu a cenou a jednorázové připojení, až bude čip také na minuty neřeknu ani slovo.

A u obchodních center jsou ty ceny taky stejné.

Příklad Hypernova Liberec jdu do Kina napojím to tedy na AC abych neblokoval jediný DC stojan.

Za tři hodiny nabiju do plug-in hybrida KIA NIRO což podle mě není staré auto vyrábí se teprve rok. 9 kWh zaplatím 180*1,8=324 Kč tj Kilovata je za 36 Kč.

U čistých elektromobilů to bude se 7,2 kW nabíječkou stejně poměrně mastných 18 Kč.(Leaf2, KONA, e-NIRO, e-Golf, Ioniq)

S cenou benzínu se to srovná teprve u aut s nabíječkou 11 kW a více a těch je na trhu minimum v čr snad jen ZOE když tak mě opravte.

Vy nemate moznost nabijet doma?
To fakt jedete do kina nabijet?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Samozřejmě že mám možnost doma nabíjet a nejdu do kina kvůli nabíjení. Ale když náhodou jedu do kina, tak bych si rád to auto i nabil na cestu zpět, prostě z nadšenectví a přesvědčení.

Proto tam ty AC sloupky přece jsou, je to velké obchodní centrum kde lidí tráví dost času a tím pádem mi přijde logické to využít , když by to tedy nestálo několikánásobek běžné ceny.

Takhle se na to vykašlu a jedu zpět na benzín.

Třeba PRE má v Praze na Černém mostě 8 AC sloupků a chtějí 3Kč za kWh+10 Kč měsíčně paušál a to mi přijde super. Když jedu náhodou z Liberce do Prahy, tak u Boleslavi mi dojde baterka dál jedu na benzín v Praze mám spotřebu 2,5 l , hodím to na AC vyřídím v Praze co potřebuji a jedu zpět.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, PRE už roky provozuje to, co ČEZ marně přes rok hledal, až vynalezl minutové platby. Tedy kombinaci platby za elektřinu v kWh 3,03 Kč s DPH plus nízký měsíční paušál za kartu 12,10 kč s DPH plus platbu za využívání stojanu po uplynutí 120 minut nabíjení 0,24 Kč/minuta.
A jen tak mimochodem spoluprací s ČSOB mohou platiti u PRE i neregistrovaní https://www.premobilita.cz/cs/nabijeni/dobijeni-pro-neregistrovane-zakazniky/
Takže ČEZ nic nehledal, bude to asi o tom, kdo z Polyfazeru v ČEZu dělá nebo naopak.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ono se řekne - kupte si čip. Snažím se o to už od začátku listopadu. Mám u ČEZu elektřinu a plyn, tak jsem jim napsal, že chci změnit tarif na Elektřinu pro dobíjení - tudíž dostat čip a platit ho v měsíčním vyúčtování, ale zůstat u D02d (je to v nájemním bytě, kde nebydlím). Oni odepsali, že mi nabízí D27d. Tak znovu píšu, že chci Elektřinu pro dobíjení a D02d. Oni že všechny informace mají na elektromobilita.cz a že si mám objednat čip (ale za čtvrtletní paušál, ne jako součást běžného tarifu k přípojce). Odepisuju, že čip chci, ale v rámci tarifu Elektřina pro dobíjení, nikoliv samostatně. Odpověď už nepřišla. Asi jim zítra zavolám, jsem zvědav, jestli už se všimnou, že takový tarif vůbec mají.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Kdyz chcete cip tak ho mate druhy den kuryrem.

Ted to nemyslim spatne, jen pisu co me rekli na CEZU, taky me ta cena stve za jednorazovku.

S klasickým čipem asi problém nebude, ale pokud chci čip v rámci tarifu Elektřina pro dobíjení, je to maso. Ono je to o pár korun levnější, ale o dost zábavnější, jak tak koukám. Nevzdám to a ještě chvíli budu bojovat. :-)

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výhoda spojeného tarifu je, že místo poplatku za měsíc tuším 69 Kč bez Daně platíte těch 450 Kč , takže těch 69 ušetříte.

Ale musíte jim jasně říct, že chcete produkt elektřina pro dobíjení + zvolený tarif dle ceníku ,ale asi to moc lidí nechce tak nechápou ...

Ono asi moc lidí není s elektromobilem co nedobíjejí doma a mají tarif D02

cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2018/moo/web_cenik_elektrina_pro_dobijeni_neurcito_rok_moo_2017_12_cezdi.pdf

Obrázek uživatele spetak

Čip na paušál vyřídíš během 15ti minut.
Neodebírám od Čezu, tak nevím - oni dávají čip k paušálu Elektřina pro dobíjení ???
Pokud ano, za jakých podmínek ???

Udělali tarif "Elektřina pro dobíjení" a napálili mu paušál o 450 Kč bez DPH oproti klasickému tarifu. K tarifu dávají čip. Takže výsledek je tentýž jako když se čip objedná zvlášť, jen tady to přijde pěkně v jedné faktuře a každý měsíc (ne čtvrtletně). Google napoví.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele spetak

Díky, to jsem nevěděl. Fakturu mi posílají pololetní, což je pro živnostníky lepší - celá jde do účetnictví.

No pro živnostníky je snad i lepší si dát do nákladů auto paušálem (5.000,- za měsíc) a cenu za čip zaplatit bokem mimo náklady.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Obrázek uživatele spetak

Když myslíš ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento tarif ma také o něco levnější platbu za silovou el.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodně vážně uvažuji o Niru Phev. Jakou máte zkušenost? Musí se startovat spalovací motor, nebo to jde klidně hned jet na elektriku? Díky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem rok a půl hybridní NIRO a tak mohu porovnávat celkem jsem v obou typech najel 30tis. Km

Předně spalovací motor se nestartuje od se spustí automaticky když je to třeba pomocí generátoru - nemá to klasický startér.

Na běžnou jízdu není jde jet na elektřinu do výseče šedé power což je zrychlení odpovídající malému vozu -výkon je elektromotoru je 45 Kw. Takže hlavně po městě se dá jet poměrně svižně . Zvládá na elekřinu jet až 130 Km/h i do mírného stoupání. Dolů z kopce na dálnici jede asi 150 Km/h pak se spouští spalovák.

Ale není problém spustit spalovák při rychlém rozjezdu s nohou na podlaze.

Na druhou stranu pokud nemáte rád spalovací motor a trpíte když se pustí ,tak si hybrida nekupujte.Nemyslím to zle ,ale dost lidí řeší jestli se spalovák pustí nebo ne.

Problém je chladné počasí, pokud chcete jet bez spalováku lze to i v -3 ,ale musí se vypnout topení, nebo jen ofuk a pustit si volant a sedačku na vytápění. Pár Km po městě když se nepotí okna se dá. Ale jak dáte klimu na víc než je v kabině okamžitě se spouští motor. Ale ten motor nežene auto, ale jen má cca 1600 ot/min a výrábí teplo+generátorem nabíjí baterku.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. náš test Kia Niro Plug-in Hybrid. S autem jsme byli spokojeni, dokud máte energii v baterii, spalovací motor startovat nemusí.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky moc. U nás se nedá vyzkoušet a v prodávané max. výbavě je u nás neprodejná. Ale v německu se dájí sehnat za velice atraktivní ceny velmi málo jeté.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německo doporučuji, já ji mám z Německa najeto 4500 Km v plné palbě a vyšla na 650 tis i s opravou a dopravou placením DPH v čr atd.

Zrovna na mobile.de jedna je, zlevnily ji o 2000€, tam o ně moc zájem není mají drahý proud a levný benzín .

Jinak ohledně vyzkoušení NIRO HEV mají u každé KIE jako předváděčku a PHEV v hybridním modu, nebo vybitou baterkou jezdí úplně stejně, nepoznáte v jakém sedíte autě. No a na elektriku jezdí bez hluku spalováku,ale má výrazně lepší zrychlení jak HEV.

Co to je budoucí masové elektro a v čem bude jiné nabíjení oproti dnešku? V krámu snad také nakupujete za ceny z budoucna?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai IONIQ E by měl umět přijmout 100 kW výkon ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq/

jinak 350kW žádná kára zatím nevyužije ;)

Teoreticky je schopen Max.REGEN 98kW, Max.POWER 98kW.
Praktiky jsem viděl na Youtube nabíjení max.77kW a méně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

IONITY naladuje do Ioniq Electric 60kW za hodinu. Osobne vyzkouseno, nabijeno 36-94% kapacity baterie

Dobrý průměr. Byl by ale dobrý GRAF.
IONIQ Vám možná zřejmě nabíjel i přes 70kW, ale pouze do určitého procenta baterie (odhaduji tak 50-80)
Od 80% do 90% to už jede max.25kW a pak do 94% jen 11kW na seberychlejší nabíječce.

Graf nemam :-) 36-84% za 16 min (16kWh celkem), 84-94% za 9 min 20 sek to naladovalo 3.2 kWh - odecitano z displeje

Našel jsem odkaz na GRAF nabíjení (Ioniq, LEAF, e-Golf, BMWi3, Ampera-e).
https://insideevs.com/fast-charging-curves-popular-electric-cars/

Mal..ale neprijme..dokonca ani Kona s bateriou 64kWh. Celkovo neviem ci má dáky význam stavať pre osobné autá také výkony keď sa všetci motajú s batériou pod 100kWh.

KONA i NIRO nabíjí dokonce pomaleji než IONIQ (viz. Bjorn).

Ono to tak na první pohled vypadá, ale když se sejdou optimální podmínky, tak oba vozy dokáží nabíjet 200A, což je limit CCS 1.0 a nejpoužívanějších kabelů od Phoenixcontactu. Tzn. absolutní nabíjecí výkon je aktuálně víceméně totožný, tedy pokud nebudeme hledat detaily, jako že Ioniq má menší baterii a tak mu logicky při nabíjení na ni poroste napětí a tedy i výkon rychleji než u Kona/Niro.

Až si v Bratislavě postaví první Porsche Taycan, tak to bude první zastávka. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+ účast Maroš Šefčovič - místopředseda EK a komisař pro energetickou unii v Evropské komisi.
+ V rámci projektu NEXT-E se vybuduje na Slovensku celkem 25 nabíjecích stanic : 18 rychlodobíjecích stanic a 7 ultrarychlých nabíjecích stanic

touchit.sk/na-slovensku-pribudne-ultrarychla-nabijacia-stanica-pre-elektricke-auta-15-minut-nabijania-postaci-na-400-km-jazdy

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vypada jako CHAdeMO ta druha hadice.. Konkurencni standard je potreba!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není. V EU by se mělo používat jen CCS.
Druhou hadici přidávat až později chlazenou i pro kamiony.

Obrázek uživatele ozana

Je to CHAdeMO, stačí se podívat na větší foto. Samozřejmě 50kW.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, že to není Chademo, ale že není potřeba konkurenční standard!

Obrázek uživatele ozana

Není důvod CHAdeMO násilně potlačovat, umře samo za 10-15let. Je tu hodně vozů, která mají tento standard.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Souhlasím s tím že není třeba CHAdeMO potlačovat, jen je třeba urychleně zakázat v EU homologaci vozů bez CCS (ať si CHAdeMO mají klidně k tomu).

Stávající multistandardové stanice nikdo rušit nebude, jen se už prostě nebudou muset stavět nové a místo nich se snad už konečně začnou objevovat stanice s 2x CCS se sdíleným výkonem. Zároveň s tím konečně začne mizet to zvěrstvo s Mennekesem na rychlonabíjecích stanicích, kde principiálně nemá co pohledávat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není o násilném potlačování zavazejících, ale o zlevňování vysokorychlostních nabíječek.

Typ konektoru na konci hadice nemá prakticky žádný vliv na cenu nabíječek. Je to jen konektorový standard.
Asi něco podobného, jako kdybyste řekl, že instalací britských zásuvek v nové výstavbě bude mít vliv na zlevňování elektrospotřebičů v okolí této výstavby.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde o typ konektoru, ale o náročnost výroby a složitost toho stojanu, ne nadarmo je má Tesla mnohonásobně jednoduší.

Nesmysl. Typ konektoru nemá prakticky žádný vliv na cenu stojanu. Nejvíce stojí elektronika a měnič, zbytek jsou drobný v celkové ceně.

Kupoval jste někdy v poslední době CCS nebo CHAdeMO nabíjecí konektor na 5m kabelu? Oni vám sice dají výrobci při větším odběru slevu, ale jednak jich stejně vezmete kolem 1000ks a i přes to je ta cena strašlivá raketa.

Celkem vtipná situace je, že lze pořídit 15kW výkonový modul do stanice o dost levněji než vlastní 5m CHAdeMO značkový kabel.

Já netvrdím, že je to levné. Jen tvrdím, že v celkové ceně DC stanice, včetně instalace, je to malý zlomek ceny.
Jinak mne neberte jako CHAdeMO obhájce. Já sám bych klidně bylo pro to, aby se v Evropě prodávala pouze auta, která by měla povinně min. CCS2 nabíjení (a když budou chtít CHAdeMO, tak jako "bonus"-konektor na autě navíc).
Ale pochybuji, že ABB stanice za více jak milion korun jen v pořizovacích nákladech, by po "odříznutí" CHAdeMO zlevnila třeba na 300 tisíc...

Obrázek uživatele Josef

Jo, dokonce i v Číně stojí jenom ty blbé konektory totální raketu.

A vsiml sis nekdy tech skrini plnych elektroniky, co stoji vedle "jednoduchych stojanu"? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro motorky je potreba CHAdeMO, protoze umi jit az na 50V, ten VW standard CCS bohuzel neda napeti pod 200V. CCS ani neumi "bezpecne" napeti.

Pokud vaše motorka nezvládá blbých 230 V v zásuvce, že požadujete jít až na 50 V, jak doma nabíjíte? Ze 4 autobaterií zapojených do série?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale kolega myslel rychlé dobíjení , nikoliv pomocí vestavěného nabíječe z 230V . nevím kolik má výkon ,ale stejně by na cestách tu motorku s baterkou 16 kWh nabíjel na 230V celou věčnost.

zde je odkaz na dokoupení CHadema k té motorce

cyclepartstriumph.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1023

A jaké rychlonabíjení si představujete při požadavku na pokles napětí na 50V? To chcete hnát třeba 11 kW příkonu při 50V? To ztratíte třetinu dodané energie v tom kabelu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ChaDeMo má myslím proud omezen na 125A takže při napětí 50V dáte jen 6,25 kW. Ale jsou různé motorky většinou mají systémové napětí 70-100V a tam už těch 11 kW normálně protlačíte v tom kabelu se toho moc neztratí víte jak tlustý?

A něco pro nabíjení zahradních autíček byste také nechtěl? :-)
Ne, vážně, primárním účelem těchto nabíječek je opravdu rychle nabíjet při 400V a více.
Pokud chcete nabíjet něco malého, tak buď motorka má v sobě vnitřní měnič, takže můžete nabíjet z normální zásovky či Typ2 zásovky (a je zase na výrobci, jak silný měnič tam dá) a pokud výrobce chce umožnit nabíjení na DC nabíječce, tak buď musí montovat baterie na stejné napětí jako v EV autě nebo tam mít měnič napětí na napětí vnitřní baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu ,ale pokud normy na rychlé nabíjení umožnují posílat do zařízení různé napětí, tak proč toho nevyužít.
Všechny rychlodobíjecí stanice by měli mít rozsah napětí 50-500 V 125A takže proč se tomu bránit?

Zrovna u motorky dávat vestavěný dobíječ je poměrně prostorově a hmotnostně složité a totažmo třeba o výkonu 11 ,nebo 22 kW vždyť takové měniče často nemají ani auta za 2 mil Kč.

Myslím že dost motorek nemá žádný vestavěný měnič, musíte si hodit do batohu nějaký zdroj a často má jen 500-1000 w výkonu.

Abysme se nebavili o něčem, co neexistuje a třeba ani výrobci elektromotorek nemají o DC nabíjení na veřejných nabíječkách zájem, které elektromotorky umožňují nabíjet přes CHAdeMO?
Googluji, googluji, nic nemohu najít. Našel jsem BMW C evolution, ten má Typ1 zásuvku, takže má vnitřní měnič z 230V, dále Zero motorky, kde jsem opět našel jen Typ1 zásuvky (tedy vnitřní měnič). Zero nabízí nějaký externí Quick charger, což jsem pochopil, že je to externí měnič, ale s pouhým 1 kW výkonem. Nicméně CHAdeMO nemá.
Víte o nějaké, co by měla nabíjení CHAdeMO? (a tímpádem by to byl důkaz, že výrobci elektromotorek mají zájem implementovat DC nabíjení)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

230V je i v obyčejné domácí zásuvce, ať raději motorky dají přímo na baterku nějaký vypínač, když potřebují cílit na bastliče a kutily.

A montuje vubec nekdo chademo na motorky? Zero ho pokud vim celkem rychle odpiskalo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Přesně, neznám motorku v provozu, která by to uměla, Zero rozhodně neumí.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?