Lexus představí robotické auto, pojede na Olympijské hry v Tokiu v roce 2020

redakce - 12 Březen 2019

Už příští rok možná vyrazí do ulic první vůz značky Lexus schopný autonomní jízdy. Pravděpodobně jím bude vlajková limuzína značky, model LS.Experimentální model TRI-P4, který vychází z nového Lexusu LS 500h.

Experimentální model TRI-P4, který vychází z nového Lexusu LS 500h.
foto: Lexus

V lednu představila Toyota na veletrhu Consumer Electronics Show v Las Vegas vůz, který by se dal považovat za laboratoř na čtyřech kolech. Jde o experimentální model TRI-P4, který vychází z nového Lexusu LS 500h, který jsme aktuálně otestovali.

Tuto speciální limuzínu značky Lexus opět vybudoval Toyota Research Institute, člen japonského koncernu, jehož hlavní náplní je práce na autonomních vozidlech. Zmíněný model dostal doplňkové kamery, které monitorují okolí po stranách, dvě nová čidla obrazu směřující dopředu a dozadu a také vylepšený radarový systém.

Poprvé na Olympiádě?

Právě Lexus LS se velmi pravděpodobně stane prvním silničním automobilem, v němž se uplatní autonomní řízení, na jehož vývoji Toyota Research Institute už léta pracuje. Je možné, že se vůz poprvé představí u příležitosti Olympijských her v Tokiu v roce 2020, jejichž hlavním partnerem je právě Toyota. Automobil bude zpočátku nabízet režim autonomní jízdy výhradně na dálnici, proto také tento systém řízení bez řidiče dostane název Highway Teammate.

Proč právě LS?

Důvodů, proč se o Lexusu LS uvažuje jako o prvním autě, které bude vybaveno takto pokročilým systémem, je několik. Předně se s limuzínou inženýři již velmi dobře seznámili. Rozhodujícím faktorem je ovšem cena – použití vyspělé elektroniky a doplňkových kamer a radarů zvyšuje náklady na výrobu vozu, což je v případě velkého luxusního auta méně citelné než u populárního kompaktu.

Lexus LS lze navíc už teď na přání vybavit řadou systémů, které do značné míry pracují místo řidiče: systémy aktivního vyhýbání se překážkám na cestě, sledování provozu v příčném směru před vozidlem, asistent zamezující nechtěnému opuštění jízdního pruhu. Právě snížení nákladů na výrobu autonomních aut představuje největší výzvu, před kterou inženýři nyní stojí.

Jako let na Měsíc

Za uvedení technologií na trh zodpovídá firma Toyota Research Institute – Advanced Development (TRI-AD), kterou Toyota založila minulý rok. Jejím úkolem je vytvořit vhodný software, který bude koordinovat práci všech systémů potřebných pro bezpečnou jízdu bez zásahu řidiče.

“Prototypy a předvýrobní auta, která vyrábí TRI-AD, se stanou těmi nejinteligentnějšími superpočítači na čtyřech kolech,” řekl portálu Automotive News Europe James Kuffner, dříve spjatý s firmou Google a nyní šéf TRI-AD. Vývoj takové technologie a její uvedení na trh pak Kuffner označil za úspěch srovnatelný s letem na Měsíc.

Přišli ze Silicon Valley

Momentálně v Toyota Research Institute – Advanced Development na konstrukci autonomních vozidel pracuje asi 500 lidí, ovšem v budoucnu má jejich počet stoupnout až na tisíc. Přestože asi 80 procent týmu tvoří Japonci, hovoří se v tokijské kanceláři firmy anglicky. Velká část týmu totiž začala svoji kariéru v Silicon Valley a pracovala pro firmy jako Google nebo Netflix.

Nikos Michalakis, který dříve programoval právě pro slavného amerického dodavatele videonahrávek, vysvětluje, že cílem je zavést ve firmě způsob myšlení typický pro slavnou kalifornskou technopoli. TRI-AD také hodlá vytvořit takzvaný Software Dojo, což bude taková interní škola programování pro zaměstnance.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Momentálně v Toyota Research Institute – Advanced Development na konstrukci autonomních vozidel pracuje asi 500 lidí, ovšem v budoucnu má jejich počet stoupnout až na tisíc."

Kolik lidí na tom pracuje v Tesle?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pracovat 1000 lidí a pracovat 1000 lidí může být velký rozdíl.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Kuk

To rozhodně, ale i tak je to zajímavé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne to me napadlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Příští rok možná cosi.
Faktem zůstává, že za řízení je odpovědný řidič a žádná firma nepřevzala odpovědnost za případné kolize.
Tak zase nic...

:O))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Nejhorší věcí pro životní prostředí nejsou hnědouhelné elektrárny, ani auta s dieselovými motory či jednorázové vatičky do uší, ale děti" ;))

lidovky.cz/svet/dite-je-to-nejhorsi-co-muze-nekdo-provest-zivotnimu-prostredi-tvrdi-nemecka-autorka.A190306_143100_ln_zahranici_mha


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?