Kia: pětina všech nově prodaných aut v Evropě je elektrifikovaných

Nazvdory poklesu celého trhu s novými vozy vzrostly prodeje elektrifikovaných vozů Kia v Evropě za první čtvrtletí letošního roku o 20,8 %.

Tržní podíl značky Kia v Evropě během prvního kvartálu vzrostl na 3,7 %. Celkové prodeje v 1. čtvrtletí ve srovnání s historicky nejlepším obdobím v roce 2019 poklesly o 14,5 %.
foto: Kia

Kia v prvním čtvrtletí 2020 zaznamenala v Evropě v důsledku narušení trhu vlivem nového koronaviru SARS-CoV-2. Kia v prvním kvartálu rovněž dosáhla historicky nejvyššího podílu na evropském trhu.

Podle nových údajů, které dnes uveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA), celkové prodeje Kia na evropských trzích v prvním čtvrtletí 2020 mírně poklesly na 113 026 vozidel.

To znamená pokles přibližně o 14,5 % ve srovnání s prvním kvartálem 2019, kdy značka zaznamenala v Evropě historicky nejvyšší kvartální prodeje (132 174 kusů). Uvedený pokles je nicméně nižší než v rámci celého evropského automobilového trhu (pokles prodejů všech nových vozidel o 26,3 % v zemích EU, EFTA a Velké Británii).

V důsledku toho narostl tržní podíl značky Kia z 3,2 % v prvním kvartálu 2019 na historicky nejvyšších 3,7 % v prvních třech měsících roku 2020.

I přes nepředvídatelný začátek roku pak prodeje nových elektrifikovaných modelů Kia – hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů – vzrostly o 20,8 % na 21 340 kusů. Elektrifikované modely nyní tvoří bezmála pětinu všech nových vozů Kia prodaných v Evropě (18,9 % celkových evropských prodejů Kia v rámci prvního kvartálu 2020) – oproti 13,4 % prodaných vozů Kia v prvních třech měsících roku 2019.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „První tři měsíce roku 2020 byly pro celé odvětví náročné z důvodu omezování společenských kontaktů a karanténních opatření, zavedených na řadě evropských trhů. Jsme však svědky rostoucích prodejů řady hybridních a čistě elektrických vozů Kia – toto čtvrtletí rostly prodeje u všech elektrifikovaných modelových řad, které v Evropě prodáváme. K posílení našich prodejů a tržního podílu v tomto čtvrtletí také napomohly nové plug-in hybridní modely, lepší dostupnost elektromobilů a rozšíření modelové řady Ceed.“

V prvním čtvrtletí 2020 pak prodeje bateriových elektromobilů Kia (e-Niro a e-Soul) představovaly 32 % všech elektrifikovaných vozidel značky (nárůst z 22 % v roce 2019). Rovněž narostla obliba plug-in hybridních modelů, včetně nových plug-in hybridních provedení modelů XCeed a Ceed Sportswagon, a nyní tvoří 30 % všech prodaných elektrifikovaných vozů Kia.

V prvním čtvrtletí roku zaznamenala růst i nejprodávanější modelová řada značky. Prodeje modelové řady Ceed – zahrnující Ceed, Ceed Sportswagon, ProCeed a XCeed – v prvních třech měsících vzrostly o 18,8 % na 29 664 kusů.

K dalším prodejům přispívá XCeed, nově uvedený v druhé polovině roku 2019, resp. nové plug-in hybridní varianty, které jsou na jednotlivých trzích Evropy uváděny postupně od počátku roku 2020.

Do seznamu pěti nejprodávanějších modelů Kia v Evropě kromě modelové řady Ceed dále patří Sportage (23 011 kusů), Niro (16 010), Stonic (15 115) a Picanto (13 639).

tisková zpráva

39 Comments on “Kia: pětina všech nově prodaných aut v Evropě je elektrifikovaných”

  1. elektrifikované:
    napadlo ma okamžite GOELRO (o leninovom

    elektrifikované:
    napadlo ma okamžite GOELRO (o leninovom pláne elektrifikácie sovietskeho ruska – politická ekonómie 1965)
    a
    zastavil se lenin v široširé stepi, rozžářil žorovku – všichno zústali slepí (janík a paleček počas študentského štrajku 1969)

    1. takhle se strapnit pred celym svetem videem? jako dat na net
      takhle se strapnit pred celym svetem videem? jako dat na net video ze si prebral auto v takovem stavu chce fakt odvahu, ja bych takove auto proste od prodejce neprevzal a pozadoval nove nebo odstup od smlouvy a vraceni penez s nahradou, ostatne takto jsem uspel u Skodovky kdys jsem meli prebyrat Superba, auto melo jinou vybavu nez jsme objednali a vady na laku, takze prvni tyden tahanice s pravniky ktere nakonec uhradili oni, pak dali nahradni auto na 3 tydny a nakonec auto dodali spravne

          1. Ja jsem si koupil TMX a nedokazali mi ho behem 2 mesicu
            Ja jsem si koupil TMX a nedokazali mi ho behem 2 mesicu predat. Jednou byl tam, pak zase tam a nakonec jsem rekl, ze ho uz nechci, protoze to pouzivali jako auto v showroom. Vratil jsem ho a do tydne byly vsechny prachy na mem ucte. Bez restrikci a bez kecani. Koupil jsem pak TM3, ale 4 dny nato ji zlevnili o asi 4000 Eur. To byla fakt smula. Kdybych ji vratil, asi bych prachy zase dostal a mohl koupit levneji. Ale nejsem svine a ty 4 tacy Eur ozelil.

          1. Ale solidní prodejce by měl auto před předáním
            Ale solidní prodejce by měl auto před předáním zákazníkovi zkontrolovat a případně i umýt, pokud je potřeba. Zvlášť když se nejedná zrovna o levné auto.

            Ja když jsem od prodejce přebíral Lexus, byl vypucovany, čistý, uvnitř vůně, jako nové. A věnoval se mi asi hodinu, vše mi vysvětlil, ukázal, to byl zážitek 🙂 A nakonec láhev sektu jako dárek. A to byla ojetina za třetinu ceny té Tesly, tipuji. No ale zase Lexus, no… 🙂

                1. O tomhle mluvil Musk. Proč na západě žádné nové
                  O tomhle mluvil Musk. Proč na západě žádné nové automobilky nevznikají. A když vzniknout, tak rychle zaniknou. Většina zisku prý plyne automobilkám ze servisu. Samotné auta prodávají téměř s nulovým čistým ziskem. Někdy i se záporným. Žijou z toho, že 70% jejich aut na silnicích je už mimo záruky. A na náhradních dílech neskutečně pumpujou zákazníky. Prý často téměř sto procent jejich zisků na autech plyne ze servisní činnosti. Někdy i více než 100%, když prodávají auta se ztrátou. Tohle nové automobilky nemůžou dělat. Musí svoje auta udat se ziskem. A v kombinaci s extrémními kapitálovými výdaji v automobilovém průmyslu a nutnosti vybudovat servisní a prodejní síť je pak nemožné cenově konkurovat zavedeným automobilkám.

                  Tesla má prý mimo záruky pouze 10% flotily a elektromobil vyžaduje méně servisu.

                  Podle mě Teslu zachránilo to, že operují na elektrotrhu, kde je malá konkurence. Elektromobil je v podstatě úplně jiné auto než spalovák a musíte velkou část vybudovat od začátku, včetně návrhu, továren, dodavatelského řetězce a velké automobilky technologicky zaspaly a tedy nejsou schopny Tesle cenově konkurovat.

                2. Jo, o něco nižší servisní náklady jsou výhoda EV.
                  Jo, o něco nižší servisní náklady jsou výhoda EV. Uvidíme, jak se s tím vypořádaji klasické automobilky.

              1. Nevím jaký obchod udělal prodejce na tom konkrétním voze,
                Nevím jaký obchod udělal prodejce na tom konkrétním voze, který mi prodal. Byl to vůz z CZ, koupený a servisovany u něj, nechal mu to tam první majitel jako protihodnotu, když po 5 letech bral novější GS. Pro mě je podstatné, že jsem spokojený, jak s autem tak se službami, zatím.

Napsat komentář