Hyundai Ioniq slouží v Německu jako mobilní nabíjecí stanice

redakce - 07 Březen 2019

V pilotním projektu, který byl spuštěn ve spolupráci s ADAC Service GmbH, patřící ke společnosti ADAC SE, jsou v Hamburku a Duisburgu provozovány dva elektromobily Hyundai Ioniq Electric jako tzv. „mobilní nabíječky“.Vybité elektromobily na cestách budou nabíjeny metodou V2V (Vehicle to Vehicle), prostřednictvím druhého vozidla

Vybité elektromobily na cestách budou nabíjeny metodou V2V (Vehicle to Vehicle), prostřednictvím druhého vozidla
foto: Hyundai

Na cestách tak mohou být vybité elektromobily zásobeny potřebnou elektrickou energií. Elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči. Pomocí nabíjecího vozidla Hyundai Ioniq Mobile Charger se prázdné akumulátory znovu nabijí na místě. Nová služba pro vybité elektromobily je určena nejen pro členy autoklubu ADAC. Jedná se o lokálně omezenou asistenční službu, provozovanou na zakázku výrobců.

V těchto případech přichází ke slovu Ioniq Mobile Charger v režimu nabíjení V2V (Vehicle to Vehicle). Elektromobil Hyundai Ioniq Electric dodává ze svých akumulátorů elektrickou energii do vybitého vozidla. Speciálně vybavené nabíjecí vozidlo nabízí nejvyšší výkon nabíjení 20 kW.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Vybitý elektromobil díky tomu obdrží během 15 minut dostatek energie pro dojezd cca 25 kilometrů, což postačuje k dojetí k nejbližší nabíjecí stanici. Ioniq Mobile Charger přitom používá zásuvku CCS (Combined Charging System), která byla Evropskou unií stanovena jako standardní zásuvka pro rychlé nabíjení.

Třetí Hyundai Mobile Charger již na cestách

Samotný Ioniq Mobile Charger je během nabíjení chráněn před vybitím po nabíjecím procesu. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud stav nabití dárcovského vozidla klesne pod 30 %. Tento případ by však neměl nastat, protože Ioniq Electric má se zcela nabitými akumulátory dojezd cca 280 km, takže po poskytnutí nabíjecí pomoci může v ideálním případě ujet vždy ještě 100 km.

Hyundai Ioniq ELectric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric jako asisteční vůz pro ostatní elektroauta.
foto: Hyundai

V provozu je již třetí Ioniq Mobile Charger. Autohaus Sangl ve městě Landsberg am Lech má ve svém vozovém parku jednu pojízdnou nabíjecí stanici. A to má svůj důvod, protože jednatel Jürgen Sangl prodal na konci uplynulého roku již 500.

Hyundai Ioniq Electric během dvou let. Většina zákazníků přitom pochází z okolních vesnic. Ioniq Mobile Charger společnosti Autohaus Sangl plnil loni v říjnu dokonce oficiální misi a doprovázel „Road to Paris“. Při soutěži o nejdelší dojezd z Frankfurtu až do Paříže, s tehdy novým modelem Hyundai Kona Electric, nemusel však Ioniq Mobile Charger poskytovat žádnou pomoc v nouzi.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Vítězný tým překonal na jedno nabití 506 kilometrů a dojel bez problémů do cíle. Elektromobil Hyundai Kona Electric s průměrnou rychlostí jízdy 75 km/h navíc ani nebyl překážkou v provozu a zároveň překonal hodnotu dojezdu dle WLTP o pět procent.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Bodet ne. Viz cinsky system, udelame c zero s dojezdem 800km. Staci pripnout vozejk s generatorem a jedeme.

Obrázek uživatele Kuk

Nutné a potřebné řešení. Ideálně kdyby systém V2V čili z vehiklu do vehiklu mělo každe EV, to by si řidiči EV mohli pomáhat navzájem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím proč to řeší tak složitě, stačí koupit přenosný benzínový generátor za 13 tis. a dobije to taky.

.elektromarket.cz/katalog/produkt/invertorova-elektrocentrala-scheppach-sg-2000

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

řekl bych kolego, že se docela mýlíš..
Vyzkoušel jsem asi 10 různých generátorů, ty nejlevnější scheppach auto naopak vybíjeli. Opravdu !!
S dovozcem Kippor z Olomouce, který se mnou ochotně vyzkoušel celou řadu generátorů Kippor jsme ověřili, že nabíjí jedině ty co jsou invertor a třeba Hitachi dražší modely s AWR co mají mít čistou sinusovku prostě nenabíjí.
Mne se nejvíce osvědčila Honda EU 20i, výkonnější modely jsou již velké a těžké a i ta 20i zabere místa a kvůli hmotnosti při letních toulkách v zahraničí zůstává doma, nehledě na to, že když mi došla šťáva 5 kilometrů před Vystrkovem, tak při venkovní teplotě -1 to za dvě hodiny nenabilo ani Ň a nakonec stejně odtahovka. Ale pryč jsou doby kdy nebyl ani Vystrkov kdy na D1 mezi Brnem a Prahou nebyla žádná nabíječka, tedy byla ale v Pardubicích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někde jsem četl, že Nissan s tím má problém, protože potřebuje 3 vodičové zapojení, což jednoduchý přenosný generátor neumí. Mercedes B250, Kia Soul apod. to umí nabíjet 2 vodičem.

Obrázek uživatele Kuk

K-man zkoušel generátorem dobíjet Teslu a fungovalo mu to teprve s generátorem, který měl zemění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Testoval som nabijanie tesly a i-MiEVa generatorom Honda EU20i pomocou viacerych nabijacich kablov.
Tento generator ma oddeleny vystup, t.j. nema spojeny zemniaci kolik s nulakom. Nabijacie kable to povazuju za chybu a nedovolia nabijat. Staci prepojit nulovy (alebo fazovy) kontakt s zemniacim kolikom a potom nabijanie funguje. Na prepojenie zemniaceho kolika s jednym z vystupnych kontaktov generatora sa da pouzit priebezna vidlica... napr. takato: https://ema-elektro.sk/elektromaterial/vidlice-a-zasuvky-230v--400v/vidlica-230v-16a-so-zasuvkou-priebezna-biela. V tejto vidlici treba spojit zemniaci kontakt s nulakom (alebo fazou), upravenu priebeznu vidlicu zasunut do vystupnej zasuvky generatora a do nej vidlicu nabijacieho kabla elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešte lepšie by bolo keby to zvládlo každé eauto, stačilo by aby onboard nabijacka auta sa použila na nabitie auta v núdzi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Služba dobrá stejná jako když dojde palivo, určitě dobré že to existuje. Určitě bych na to nespoléhal, blondýn bude mít ale ev časem čím dál více.

To je blbost. Jednou jsem s c zrem zustal stat 5km od nabijecky. Dotahl me kolega a narekupoval jsem za tech 5min dost elektriny a dobre se to tahlo. Auto rekuperaci pribrzdovalo a lano bylo napnuty.

Některá auta nelze tahat. Takže zbývá jedině odtahovka s pavoukem nebo přenosná nabíječka. Osobně bych zvolit tu nabíječku, nechtěl bych riskovat nějakou nehodu při zvedání auta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

osobně mám s odtahovkami špatnou zkušenost. Moje auto už jelo na odtahovce během necelých 4 roků téměř 10x a pokaždé tím utrpělo. Rekord byl ve Francii na dálnici pouhý 1 kilometr od nabíječky, boužel naložené eNV jeden člověk neutlačí a v cizině Vás na lano nikdo nevezme ani kilometr.
Nejvíce mi podráždilo nervy když serviceman od odtahovky provlékl hák s lanem z navijáku skrz elektron (disk) a takto hodlal auto na odtahovku natahovat ! Taky mi teče voda ze zubů když auto tahají za přední nápravu, většinou to zaháknou hned za kolem a že se ničí celá náprava a rozhodí geometrie je profíkům jedno.
Nejvíce mne však vytočil blb, který nevěděl jak vybité eauto, kterému nejde přeřadit z polohy Parking do neutrálu, nechtělo se mu čekat než odblokuji řadící páku a začal oběma rukama trhat řadící pákou jako by ji chtěl vyrvat z auta a toho profíka poslal Nissan servis ! Trumfl i debila ve Francii, který se handrkoval, že dokud nedostane zaplaceno cash na ruku nesundá auto z odtahovky a to byl vyslán pojišťovnou Allianz v rámci asistenčních služeb a na platbu neměl nárok. Stěžoval jsem si na Allianz, že si ze mne a mých malých dětí udělal rukojmí, že děti nemohou do svých sedadýlek a musí trpět na slunci kdesi na parkovišti, neboť člověk kterého poslali je zloděj. Po hodině telefonátů mezi Čr a Francií dostal řidič odtahovky velmi nepříjemný telefonát z pojišťovny, auto promtně složil a beze slova zmizel a ani lejstro nechtěl podepsat. Tenkrát kdyby si vedle nás nestouplo auto s celníky, kterým se handrk s cizincm nepozdával asi by lítali facky, nakonec i místní přihlížející pochopili na jaké hovado jsem kápl a pomohli mi auto odtlačit k nabíječce.
Odtahovka je prostě vždycky špatně takže zlatý rex co má BMW.

Máš můj obdiv. Mně kdyby za poslední 4 roky odtahovali 10x, tak už bych se vrátil ke spalováku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Viete niekto odpoved preco elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči? diki

Obrázek uživatele ozana

Dokud není auto úplně mrtvé (zbýva třeba pár procent), tak je tažení totéž jako rekuperace při sjíždění z velehor do údolí.

Jednou jsem se nechal táhnout odtahovkou 30km. Pozdě v noci (po půlnoci) jsem nenašel nabíječku ani žádného človíčka, který by poskytl obyčejnou zásuvku a zbývalo mi 5km dojezdu.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Tesla tahana nakladakom rychlostou cca 60km/h s rekuperaciou cca 60kW.
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8

Z logiky by mohlo jedine se nekde neco zahrivat - za tahajicim autem mene fouka, ale zase treba 10km klesani se zaplou rekuperaci by nemelo vadit.... mozna je to ale mysleno tak, ze je elektromobil vybity tak, ze nejde vubec zapnout. Nefunguji pak vubec brzdy, servo, cerpadla na chlazeni motoru/baterek atd..a buhvi co se tam zacne dit dal... Na egolfu s 21kW baterkou se po 0km dojezdu dalo dojet jeste 2km a pak to chciplo tak, ze neslo ani zapnout..jakoby chcipal furt motor a tim ze se otevrou dvere, se sama zatahne automaticka rucni brzda, takze sam ridic ani neutlaci..jedine stahnout okenko a odbrzdit se zmacknutou brzdou pres okno.. pak ale clovek nezabrzdi a hur se toci volantem..no blbe se to dela v 1 cloveku a je to o hubu.. staci vetsinou ale hodinu pockat a uvolni se tam nejaka energie na cca 5-10km (kdyz je teplo). Nebo pak sebou vozit nabijeci kabel/2.5mm kabel na bubinku/4kW elektrocentralku :-D protoze neni sila pak nekomu vysvetlit ze hodinove nabijeni sezere max. 4kW i kdyby to bylo za 6Kc/kW tak to je max. 25,- Kc :-) Kazdej si mysli ze mu tam vycucate za 1000,- :-D Parkrat jsem uz skoncil na benzince, kde jsme na 40 min. vypojili mrazak apod... ;p

---

13G

Plati to pro pripad kdyz je vybita 12V baterka a BMS a cely palubni system nefunguje. Pak by se nenabijela trakcni baterka a motor by v rekuperacnim modu generoval vysoke napeti ktere by poskodilo inverter. Jelikoz ne kazdy uzivatel zna provozni procesy, tak vyrobci davaji pro jistotu zakaz tazeni za kazdych podminek. Je nutne jeste rozlisovat asynchronni a synchronni motory s permanentnim magnetem. Permanentni magnet generuje napeti pri pouhem otaceni. Asynchronni potrebuje buzeni statoroveho vynuti. Ale nelze vyloucit, ze nejaky zbytkovy magnetismus zustal v motoru (remanentni magnetismus).
Jinak pri funkcnim systemu lze nabit baterku tazenim s rekuperaci. Je to ekvivalent jizdy z kopce s rekuperaci.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Odtah elektromobilu není doporučován, ale možný je a dokonce se auto při tažení může částečně dobít. Stejně tak není problém jej odtlačit, pokud ho utlačíte.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak u Nissanu eNV-200 mám mnohokrát vyzkoušeno že při 90% a více a při 6% a méně auto nerekuperuje vůbec. Tváří se sice že rekuperuje, ale prakticky nerekuperuje vůbec. Vícekrát jsem při docházející energii jel i 2 kilometry s kopce a na dojezdu nepřibil ani kilometr. Asi to maj klci japonský takto schválně naprogramovaný.

Obrázek uživatele ePavel

Mám zkušenost, když jsem přijížděl s e-nv do Plzně a auto už ukazovalo jen tři čárky, po dlouhé jízdě z kopce jsem nakonec dojel se 7%. Když je baterie téměř plná nebo zmrzlá, je menší rekuperace i cítit, ale také to méně ukazuje na displeji...

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele kayaker

Na převodovce bych měl dát D? Nebo jak by v praxi měl správně ten odtah vypadat?

Viz manuál, tedy N a pouze omezenou rychlostí a pouze do určité vzdálenosti (máš to uvedeno v manuálu k vozidlu).
Samozřejmě když budeš tažen a autu nic není, můžeš rekuperovat (D,C,B) po nějakou dobu a takto nabíjet.
Nikdy jsem to nepotřeboval a myslím, že Ty také nebudeš ;)

Tak máš zimu za sebou a víš jaké to bylo i v mrazech a sněhu a teď nastávají ty krásné chvíle, kdy se dojezd prodlužuje a prodlužuje a sluníčko svítí :)
Ať Vám to jezdí ;)

Ano D a rekuperuje to

Lepší je B.
On ho má, Ty ne ;)

Nojo porad. Budu muset vzit pilku a proriznout to tam

Se picnu. Ted si prostě nemůžu odpustit trapné klišé, ale já to tady v nějaké diskusi před několika měsíci navrhoval (u článku co se týkal komplikací s odtahem Tesel). Petrolheati se do mě pustili jaká je to blbost. :-)

Obrázek uživatele Michelin

To je paráda.
Jen tak dál. Více elektroaut na silnicích a ukáže se, že se dá vyřešit cokoli.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?