FlixBus: většina našich zákazníků cestuje raději autobusem než autem

redakce - 17 Září 2018

Podle mezinárodního průzkumu přes 70 % zákazníků FlixBusu raději cestuje autobusem, i když má přístup k osobnímu autu. Tři čtvrtiny z nich se na zastávku autobusu přesouvají pěšky, na kole nebo MHD.U příležitosti letošního Evropského týdne mobility, který se koná 16. – 22. září, zveřejňuje FlixBus statistiky zaměřené na sociální a ekologické aspekty cestování dálkovým autobusem v Evropě.

U příležitosti letošního Evropského týdne mobility, který se koná 16. – 22. září, zveřejňuje FlixBus statistiky zaměřené na sociální a ekologické aspekty cestování dálkovým autobusem v Evropě.
foto: FlixBus

Z průzkumu dopravce FlixBus vyplývá, že zákazníci dálkové autobusové přepravy ekologické cestování zpravidla podporují, dokonce si je vědomě vybírají. Podle nezávislého průzkumu institutu IGES přes 70 % zákazníků FlixBusu preferuje na delší trasy cestovat hromadnou dopravou, i když mají přístup k osobnímu autu. V rámci města se pak 40 % cestujících na zastávku dálkového autobusu přesouvá městskou hromadnou dopravou, jedna pětina jich chodí pěšky.

„Víme, že stále více cestujících si FlixBus vybírá právě díky nízkým dopadům takové cesty na životní prostředí, kromě dalších rozhodovacích faktorů jako jsou pohodlí na cestě, cena a další,“ uvádí Jochen Engert, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility.

„Nezávisle na důvodech je ale jasné, že zákazníci chtějí čím dál více cestovat hromadně. Ve FlixBusu jsme rádi, že lidem můžeme pomáhat cestovat snadněji i bez auta, ekologičtější cestou.“

Zelené cestování: První elektrobus a kompenzace produkce CO2 na vaší cestě

Společnost FlixMobility nyní významně investuje také do elektromobility. Jako první dopravce na světě od letošního jara testuje elektrobusy na svých dálkových trasách. V dubnu nasadil první e-busy ve Francii mezi městy Paříž a Amiens.

FlixBus je také jedním z mála dopravců, který během rezervace jízdenky nabízí možnost kompenzovat produkci CO2 na konkrétní cestě. Ve spolupráci s organizací Atmosfair vypočítá individuální produkci emisí z cesty a zákazníkovi nabídne vykompenzovat tuto produkci příspěvkem ve výši 1-3 % ceny jízdenky na dobrou věc. Možnost této kompenzace využívá asi 10 % zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než 4 miliony cestujících.

Tyto příspěvky putují z FlixBusu v letošním roce na projekt organizace na ochranu ovzduší Atmosfair ve Rwandě nazvaný „Energeticky efektivní sporáky", který je akreditován Organizací spojených národů (OSN) a byl vyznamenán zlatým standardem.

Díky těmto efektivním sporákům se na rwandském venkově spotřebuje asi o 80 % méně dřeva ve srovnání s jinak velmi rozšířenými tradičními ohništi. Projekt tak pomáhá zachovat místní lesy – mimo jiné domov posledních horských goril na světě – a tím přispívá ke globální ochraně klimatu.

40 % zastávek FlixBusu v Evropě je ve městech do 20 tisíc obyvatel

Evropská dálková přeprava obsluhuje zejména významné dopravní uzly, jako hlavní města a další turistické destinace. FlixBus se zaměřuje i na regiony a menší města v různých koutech Evropy, přes 40 % zastávek zelených autobusů z 2000 dostupných destinací je ve mětech s populací menší než 20 tisíc obyvatel.

„Naší misí v síti FlixBus a FlixTrain je umožnit všem, aby mohli cestovat pohodlně, cenově výhodně a ekologicky udržitelně na střední i dlouhé vzdálenosti. Ne pouze obyvatelům Berlína, Prahy nebo Paříže, ale i lidem z regionů a okresních měst,“ dodává Engert. „S rostoucí sítí našich 2000 destinací, z nichž téměř polovina jsou malá města, jsme tomuto cíli každý den o kousek blíž.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

FlixBusem u mě skončil! Jejich podpora na bodu mrazu. Už jenom to, aby Vám telefon na zákaznické lince zvedl Čech je výhra v loterii.

FlixBus mě nalákal slevou 40% na nákup, tak jsem to říkal ok, vyzkouším ho aspoň jednou. Dal mi samozřejmě k nákupu neplatný kód, když jsem to řešil s jejich zákaznickou linkou, tak první člověk mi řekl, že vše platí, ať počkám den. Druhý den volám znovu a cizinka (odhaduju vietnamské národnosti) mi nerozuměla, nevěděla, co po ní chci, když jsem požadoval přepojení na někoho, kdo umí česky, tak mi to zamítli. Nakonec mi Flix Bus přislíbil cenovou kompenzaci 40% slevy z nákupu, pokud jim napíšu na zákaznickou linku, že to předají ekonomickému oddělení a proplatí mi to. Napsal jsem ne jeden email a odpověď? Pouze automaticky vygenerované emaily a pouze jeden z nich byl v češtině (strojově přeložený přes google translator).

Zlatý Jančura, Leoš nebo dokonce i ČD!!!

Pred par mesici, kolegyne z Rumunska jela resit nejakou byrokacii. A prijela "nadsena", na ceste zpet Flixbus (v miste kde mela nastoupit) nezastavil. Tak ji nalozili na jiny autobus a predavali si ji z jednoho busu do druheho nekde na dalnicnim odpocivadle :) Vypada to, ze clovek se pri cestovani s nimi nenudi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tenhle článek mi připomněl seriál jistě pane ministře.
Přesně tu část, kdy Humpfry vysvětloval jak se dělají průzkumy veřejného mínění.

A zhruba stejnou hodnotu to má.

Je pro doplnění - v mém okolí je hodně lidí, kteří sice mají řidičský průkaz, ale do města, nebo dál než 30 km si netroufnou. Mezi nimi je jakýkoli autobus výherní volbou. S nima udělat anketu, tak výsledek bude stejný.

Čína přidá každejch 5 týdnů novou flotilu 9500 elektrobusů, která by stačila pro Londýn. Čili 271 budů denně.

China is adding a London-sized electric bus fleet every five weeks
https://www.weforum.org/agenda/2018/04/china-is-adding-a-london-sized-electric-bus-fleet-every-five-weeks/

Dle grafu máme v ČR 22 elektrobusovejch "flotil"
https://bit.ly/2D2EaZG

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jednou jsem jel Flixem. A zpatky uz Leafem ktery jsem si jel vyzvednout.

to bol príspevok o cestovaní s hotovosťou nocou za predajcom ...?

Jo, bylo to tak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

offtopic: EVMapa.cz pise 112 nabijecek v systemu, takze jedna nova nekde pribyla, netusite kde? A co EON, kdy postavi nejakou dalsi rychlo dobijecku? Planuji jeste nejakou dalsi v tomto stoleti?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O jednom novém rychlonabíjecím stojanu od E.ONu vím, je instalovaný a zatím ještě neuvedený do provozu. Jenom nevím zda je to k radosti nebo k pláči, jedná se o výměnu zásuvkového sloupku s mennekes 22kW a zásuvky 230V na Benzině Vystrkov u Humpolce. Takže tam jsou instalované již tři kombi stojany s CCS/CHAdeMO/Mennekes. Snad příště bude volba na hluché místo na mapě. No na Vystrkově je ještě jeden zásuvkový sloupek.......

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v cele CR je nejmene potreba posilovat prave Vystrkov

OT, ale vhodne tema na prvni strance neni
Vypada to, ze Leaf s vetsi baterkou zatim nebude - "later in 2019" zni jako ze to spis bude v modelu pro 2020. O teplotnim managementu taky nic.
https://www.greencarreports.com/news/1118811_2019-nissan-leaf-to-cost-30885-long-range-battery-still-to-come

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No jo no. Asi jim stačí, že se prodává i ten s malou baterkou tak nikam neženou :((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Většina návštěvníků koupaliště má rádo plavání. Tak takhle nějak mi zní tenhle článek. Je to logické, ale zavádějící.

a tí, čo majú radi parné lokomotívy spaľujúce uhlie (i mazut) budú cestovať desiatky kilometrov, iba aby videli ten dym.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Správný průzkum musí být správně zadán, osloveni ti správní respondenti a správně položená otázka. Jinak by to přece vyšlo jinak, než to má vyjít :-)

Přesně!

Obrázek uživatele ozana

Flixbus je cenový dumping.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Stojící před polem řepky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Flixbus jako jeden z mala velkych "dopravcu" jiz testuje mezimestske elektrobusy ve Francii a Nemecku, takze alespon necim se snazi prizpivat k elektromobilite

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože jinak jsou eko asi jen tím, že naftové autobusy natřeli zelenou barvou.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonKariéra EVC Group

Newsletter