Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek
Praha má první dobíjecí staniceČESKO
Praha má první dobíjecí stanice
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!ROZHOVOR
Petr Ptáček: zakažme naftové motory!
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou

Evropská auta budou mít od rok 2018 povinně záchranný systém eCall

redakce - 06 Květen 2015

Od 1. dubna 2018 budou všechna nově vyrobená osobní i lehká užitková auta v Evropě muset být vybavená záchranným sysétmem eCall. Ten automaticky upozorní tísňovou linku na nehodu automobilu.auto bezpečnostní záchranný systém eCall Evropa 2018

Jako u všeho, také u systému eCall se objevily odpůrci, kteří tvrdí, že díky němu bude možné auta snadněji sledovat.
foto: eCall

Každý nový automobil vyrobený po 1. dubnu 2018 bude vybaven elektronickým bezpečnostním systémem eCall, který v případě vážné dopravní nehody automaticky zavolá operátora tísňové linky.

I když bude řidič nebo osádka v bezvědomí, systém bude informovat záchranáře v jakém místě a čase se nehoda přesně stala a záchranáři přijedou k místu nehody během několika minut. Záchranné složky se dále dozví typ auta, palivo a počet cestujících.

Systém, který byl pojmenován jako "eCall", bude fungovat v celé Evropské unii. V brzké době bude rozšířen v zemích a také na Islandu, v Norsku a Švýcarsku.

Okamžité upozornění na nehodu a znalost přesné polohy místa nehody zkracuje dobu nezbytnou k poskytnutí účinné pomoci o 50% mimo město a o 40 % ve městech.

Díky této časové úspoře se očekává, že systém eCall zachrání v Evropské unii každý rok až 2 500 lidských životů a sníží závažné následky u desítek tisíců zraněných.

Rychlejším příjezdem na místo nehody bude možné dříve likvidovat následky nehody, čímž se snižuje riziko sekundárních nehod, snižují se dopravní kongesce, nezvyšuje se spotřeba pohonných hmot a naopak se snižují emise CO2.

V prostém finančním vyjádření lze říci, že ekonomické ztráty EU způsobené dopravními nehodami činí více než 160 mld. € ročně. Pokud by všechny automobily byly vybaveny systémem eCall, bylo by možné ročně ušetřit až 20 mld. €.

eCall
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zakladny problem je ze zakon ktoreho sa musim drzat, tvori skupina ludi ktoru som priamo nevolil, teda nemam moznost sa branit.

rovnaky problem je lobing, opat skupina ludi tlaci na presadenie zakonov ktore zo mna robia otroka pre zvysovanie cudzieho zisku pod zamienkami ochrany, slobody, ekologie, zdravia, stastia a pod.

podoba sa to vlade nabozenstva, ked je pri moci nabozensky predstavitel lebo sa mu dari vdaka podpore mirumilovnych veriacich ktori to myslia dobre.

nemame co sme si navarili, ale cim nas obalamutili skupiny tuziace po pomylenych predstavach spravne fungujucej slpolocnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejsem pro anarchii
ale proč povinně umět co takle povinně nabízet zdarma k výbavě vozu.kdo to chce at to má.To by bylo demokratické.Vůbec nepochybuji že to pujde a taky že to bude zneužíváno a to nejen státem ale v podstatě kýmkoli dostatečně šíkovným.tajné služby jistě učůrávají blahem štěnice v každém autě již od výroby a zadarmo!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastně tohle je jen špička ledovce. Je toho ještě hodně co všechno ještě můžou přikázat a nařídit pod rouškou bezpečnosti. Mohli by třeba nařídit všem občanům EU, aby nosili měřiče tepu s připojením na mobilní síť, aby mohla záchranná služba ihned vědět, kdy komu přestalo bít srdce. Mohli by nařídit povinné detektory kouře ve všech budovách, aby hasiči co nejdříve věděli, kde začalo hořet. Ono auta bude mít velký bratr pod kontrolou vlastně tak či tak jakmile začnou mezi sebou v rámci bezpečnosti povinně komunikovat. Otázkou je proč vlastně ještě nezavedly povinné měřiče rychlosti do aut, aby mohli přímo zjišťovat, kdo překročil rychlost a posílat mu pokuty k zaplacení.
Ano, vždy se lze jednoduše zeptat: a kdo si danou věc vyloboval, komu přinese nejvíce peněz. Vlastně ono peníze a práci to přinese nejen dodavatelské firmě, ale i mnoha novým úředníkům, kteří na toto budou muset dohlížet. Takže je to pro EU a lobující firmy win-win strategie. Bohužel jen běžný občan ostrouhá. Ale na něm vlastně až tak nezáleží. Zdá se, že za svobodu musíme bojovat a si ji musíme zasloužit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Občan ostrouhá? To je to, co jste si z článku odnesl? Až budete v noci ležet v autě vedle mostu a čekat, jestli náhodou pojede někdo kolem, komu bude připadat divné auto s rozsvícenými světly v potoce, tak jste totálně vyhrál, protože jste si z auta vymontoval eCall a pro jistotu asi taky ABS, co kdyby vás odposlouchávalo, že?

Obrázek uživatele Radovan

Můj život nepatří státu, natož EU. Jsem svobodný a sám za sebe a své blízké zodpovědný jedinec. Když budu v noci ležet v autě vedle mostu a čekat, jestli náhodou pojede někdo kolem, komu bude připadat divné auto s rozsvícenými světly v potoce, tak to je zcela můj problém. Voják se stará, voják má, říkali nám na vojně. Ovšem tohle je komunistické stát se o Tebe soudruhu postará, i kdyby jsi stokrát nechtěl.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 2,5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by zajímalo, jak zabrání zahlcení linky v případě teroristického útoku? Vždyť tohle by byl útok přímo ideální a bez rizika. Jednoduše se napíchnete, zahltíte linku falešnými automatickými voláními a lidé, kteří pomoc skutečně potřebují se nedovolají a často zemřou. Mrtvých bude podstatně víc, než v případě nějakého střelce na ulici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roku 2020 treba kupit jazdenku z januara 2018 a sanovat si ju este 10 rokov. Vdaka tomu Vas nebudu sledovat do 2030 a to uz sa byde blizit moj dochodok. Nech sa ma potom sleduju :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EU mě s prominutím pěkně se.e. Co mi má co nařizovat. Když chci svítit žárovkami tak ať si svítím, ať na to uvalí pseudoekologické daně. To samé s atmosférickými motory u aut. Já jej chci a klidně si 50kkč připlatím tak kdo mě má čím omezovat nebo i zakazovat? Není to náhodou diskriminace?

Tento systém v autech je možná dobrý, ale zejména pro kapsy dodavatelů tohoto systému. Zase by to mělo být dobrovolné. Zajímalo by mne kdo bude platit poplatky mobilním operátorům, kdo bude platit plané poplachy, které určitě budou. (sledovat a pouze sledovat o nic jiného tu nejde)

Poslední dobou je mi nějak proti srsti vše co slavná EU vymyslí. Nemám rád komanče, ale musím uznat, že tolik EU pi...in nevymyslely a měli hromadu věcí daleko propracovanějších než dnešní EU.

Toť můj frustrovaný názor na EU. K ničemu moc není jen stojí neuvěřitelné množství peněz a omezuje tvořivé lidi daněmi a jinými nesmyslnými normami.

Ale EU vám přeci nezakazuje svítit žárovkami. To jste vzal kde? Doma si můžete svítit čím chcete. Akorát že žárovky už se přestávají vyrábět dnes koupíte tepelné zdroje, což je i správný výraz, protoze vystihuje nejlíp podstatu této součástky.

Zrovna to že zakázali prodej velkých žárovek, jsem rád, stejně jako se snaží zakázat staré kotle a zrušit naftový motory.

Ono jde totiž o to, že tyhle všechny věci poškozují prostředí ve kterém všichni žijeme. A já rozhodně nechci dýchat ty jedy z nafťáků, z komínů kde soused psali úplně všechno co mu přijde pod ruku včetně PET lahví apod.

Když si zavřete celý vás dům do igelitu a ven nebudete vypouštět žádný jedy, tak si uvnitř klidně palte PETky, spaluje naftu v autě jak dlouho chcete. Ale neotravujte vzduch ostatním.

Přesně to vystihuje citat: "svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druheho".

Žijeme na jedne planetě a bohužel nejste tady sám.

V určitých věcech má diktatura výhodu o proti demokracii. Když je potřeba něco prosadit tak se nemusí brát ohled na menšinu.

Taky bych byl radši aby se žádný zákazy nedělali, ale bohužel jinak donutit lidi nejde, protože si většina sobecky myslí, že si můžou dělat co chtějí. Bez ohledu na ostatní.

Jednoduche reseni...Odstehujete se jinam. .Tam Vas to jiste srat nebude..

---

heros

Nejak zapominate, ze ty zarovky zakazaly nejdrive v Australii, Novem Zelande a jinde. Vseobecne vsechny nove technologie vzdy neco stoji, ale vetsinou to prinese pozitiva. I treba jen fakt, ze operatori budou nuceni zajistit signal i tam, kde se jim dnes moc nechce. Pokud jste takovy zaryty konzervatista, mate moznost se odstehovat do Afriky a do Asie. Ale do nekolika malo let to prijde i tam. Tak co vam asi zbyva?
EU je asi jako Microsoft Windows. Vsichni na to nadavaji, ale bez nej by byli vsichni v pr..... Nechodte mi s Linuxem nebo Androidem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě přijde, že mnohem horší blbosti než EU si vymýšlí často čr sama. Eu obvykle vymyslí několikaletou strategii a čeští političtí poskoci jí dovedou do extrému. V západní EU se to tak často vůbec neděje. čr je papežtější než papež, nebo jak se to říká. Naši politici jsou leštiči klik.

Navíc nám z EU každoročně připluje cca 70mld na dotacích (výsledné saldo). A kdybychom uměli průhledně čerpat dotace, bylo by to ještě více. Takže tendenčně stvořený mediální obraz EU je jedna věc, jak to v reálu funguje, je věc jiná. Neříkám, že EU je ideální spolek, ale na samostatnost nemáme ani vojenskou, ani ekonomickou sílu. Takže jsem vlastně rád, že jsme členem toho spolku, do kterýho se chudí lidé snaží dostat a né z něj utéct.

70m je polovina schodku statniho rozpoctu, ktery by nemusel byt takovy, kdyby se nemuseli financovat zbytecne projekty na ktere pak ty dotace jdou. Nehlede na to, ze vsechny regulace a kvoty nenavratne nici cela odvetvi.

Jaksi mi pak nejde na rozum, proc bychom meli mit nejake dalsi penize pro neclenstvi v EU.

Ano mate pravdu. Tendencne medialne krasny stvoreny obraz jako super organizace je jedna vec, ale ve skutecnosti jsou to darmozrouti.

Napr. vcera jsem ve zpravach v rozhlase slysel optimistickou redaktorku, ktere optimisticky tvrdila, ze 1/3 lidi je spokojena s clenstvim v EU. Proc nerekla, ze 2/3 jsou nespokojeny ....

ANO .... bude lip ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaké budou náklady na zavedení a provoz?

At to stoji co to stoji, ikdyby to melo zachranit jen jedinny lidsky zivot prece.

No nic. Zanechme metafor a k veci.
To zaplatite v cene auta, bude na to povinna prohlidka, v ramci technicke, ktera samozrejme podrazi, protoze je prece potreba nakoupit potrebnou techniku.

02 se nabalikuje a Kelner bude rad. Kdo ji bude platit provoz, no samozrejme ridici a tipuju, ze z povinneho ruceni. Zaplati ho Česká kancelář pojistitelů zcela jiste, kdyz uz se za ty penize daji nakupovat policajtum nova auta a radary, a podarilo se PCR podojit fond o 32%, procpak by neslo financovat i tuhle bezpecnost. Ze ano.

Hnus velebnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, dobře se dělá sranda ze vzletných hesel. Ale pokud by měl být ten jediný zachráněný život váš, tak na to trochu změníte názor.

Obrázek uživatele Radovan

Tady nejde o vzletná hesla. Tady jde pod rouškou ochrany o akci normálních zlojedů, kteří si vylobují na státu / EU další povinnost, aby měli na čem vydělávat. Už jim nestačí měnit co rok za peníze řidiče "prošlé" nůžky v autolékárničce. Respektive na autolékárničce a dalších věcech si jen otestovali, že to jde. Tak teď navrhují další povinnosti, placené z kapsy řidiče.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 35 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 2,5 tis. km

To co ste napsal je s prominutim hovadina. At mi nikdo nerika, co musim chte nechte financovat, co mam mit v aute a co ne. To je jen vec moji osobni bezpecnosti a zodpovednosti. Napr. prujezdove radary na silnicich nikdy zadny zivot prokazatelne nezachranily, slouzi pouze pro vylepsovani rozpoctu. Tady si nikdo srandu nedela tady se mluvi o faktech.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články