Elektromobil Volkswagen ID.4 lze v předprodeji pořídit za méně než milion korun

Volkswagen ID.4 je všestranný SUV elektromobil pro každodenní provoz i volný čas. Standardní verze lze objednávat za ceny již od 991 900 Kč včetně DPH.

Úvodní limitovanou edici ID.4 1st střídají v předprodeji standardní modely. Druhý model z rodiny průkopnických elektromobilů ID. je na českém trhu k dispozici již od 991 900 Kč včetně DPH.
foto: Volkswagen

Po úvodní speciální edici ID.4 1st následuje další krok v předprodeji zcela nového elektromobilu Volkswagen ID.4. Čeští zákazníci mohou nyní objednávat standardní verze prvního SUV s výhradně elektrickým pohonem značky Volkswagen za ceny již od 991 900 Kč včetně DPH.

Po úspěšném předprodeji úvodní speciální edice ID.4 1ST jsou nyní pro objednání k dispozici standardní verze modelu ID.4. Zákazníci v České republice mají na výběr sedm variant výbav: City (od 991 900 Kč), Style (od 1 104 900 Kč), Life (od 1 181 900 Kč), Business (od 1 283 900 Kč), Family (od 1 314 900 Kč), Tech (od 1 399 900 Kč) a Max (od 1 486 900 Kč).

Volkswagen ID.4 City s cenou pod hranicí jednoho milionu korun nabízí sadu akumulátorů s kapacitou 52 kWh, kterou lze nabíjet výkonem 7,2 kW (střídavé napětí), resp. 100 kW (stejnosměrné napětí). Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ ocelová kola, paket Infotainment s navigačním systémem Discover Pro 10“ a telefonním rozhraním Comfort včetně indukčního nabíjení a paket Comfort, jehož součástí jsou elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, středová konzola High, vyhřívání sedadel vpředu, vyhřívání kůží obšitého multifunkčního volantu a dva vstupy USB-C pro nabíjení vzadu.

Verze Style má oproti variantě City navíc mimo jiné paket Comfort Plus (např. 3zónová automatická klimatizace Climatronic, variabilní podlaha zavazadlového prostoru), paket Assistance (přednárazový bezpečnostní systém PreCrash, zadní kamera, bezklíčkový přístupový systém) a paket Design (světlomety IQ.Light – LED Matrix, zadní svítilny LED s funkcí animace, tmavě tónovaná skla oken vzadu).

Od verze Life disponuje Volkswagen ID.4 největší akumulátorovou baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh. Při jejím nabíjení je možné využívat výkon až 11 kW (střídavé napětí), resp. 125 kW (stejnosměrné napětí). Life k tomu přidává pakety Infotainment a Comfort. ID.4 Business má navíc ještě pakety Assistance a Design, zatímco Family disponuje pakety Comfort a Design ve verzích Plus, takže cestování s celou rodinou zpříjemňuje například panoramatické střešní okno.

Požadavkům technicky orientovaných zákazníků vychází v maximální míře vstříc ID.4 Tech s pakety Infotainment Plus (mj. navigační systém Discover Pro 12“, průhledový displej s rozšířenou realitou), Comfort Plus, Assistance Plus (např. prostorový kamerový systém Area View 360°, bezdotykové otvírání a zavírání zadního výklopného víka Easy Open & Close) a Design Plus. Vrcholná verze Max k tomu přidává ještě tepelné čerpadlo a paket Sport Plus.

Stejně jako kompaktní hatchback ID.3 vychází i SUV ID.4 z nové modulární platformy pro elektromobily MEB, která nabízí všechny zákaznické výhody vyplývající ze specifické konstrukce výhradně pro elektromobily. Zákazníci se tak mohou těšit na prostorný interiér i vynikající úroveň komfortu, k níž přispívá i sotva slyšitelný elektromotor a minimální aerodynamický hluk. Na přání je dodáváno tažné zařízení pro přívěsy s celkovou hmotností až 1000 kg.

Volkswagen ID.4, vyráběný pro evropské trhy v německém Cvikově, je v současnosti k dispozici se dvěma velikostmi akumulátorové baterie a dvěma výkonovými stupni elektromotoru. Menší sada akumulátorů nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh, která postačuje k dojezdu až 348 km (WLTP).

Větší verze s využitelnou kapacitou 77 kWh vyžaduje doplnění elektrické energie nejpozději po ujetí 522 km (WLTP). Rychlým nabíjením stejnosměrným napětím o výkonu 125 kW, například z nabíjecích stojanů sítě Ionity, lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320 km (WLTP).

Elektromotory se pro model ID.4 dodávají ve výkonových variantách 109 kW a 125 kW pro baterii s kapacitou 52 kWh a 150 kW pro baterii s kapacitou 77 kWh. Výkonnější verze modelu ID.4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je u všech verzí elektronicky omezena na 160 km/h. Elektromotor je uložen vzadu a pohání zadní kola.

K elektrickému SUV ID.4 lze připojit přívěs o hmotnosti až 750 kg (nebrzděný), resp. 1000 kg (brzděný). Robustní charakter elektrického SUV umocňují velká devatenáctipalcová kola ve spojení se světlou výškou 210 mm. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů.

tisková zpráva

8 Comments on “Elektromobil Volkswagen ID.4 lze v předprodeji pořídit za méně než milion korun”

  1. Dost smutné,když tepelné čerpadlo dostanu až v té
    Dost smutné,když tepelné čerpadlo dostanu až v té nejvyšší výbavě. Doufám,že budou prodejci dostatečně informovaní,aby zákazníkovi vysvětlili,že v té nejnižší výbavě musí počítat s nízkým dojezdem,pokud si budou chtít zatopit,aby nevytvářeli rozčarované zákazníky z toho,že s autem za milion v chladnějším počasí ,,nikam“ nedojedou.

        1. Tak jasně, myšleno je to tak, že je to v základní
          Tak jasně, myšleno je to tak, že je to v základní výbavě, bez příplatku. A to je až v nejvyšší verzi. Jinak, tepelné čerpadlo je běžně za příplatek (nebo v paketu) i u jiných značek, takže nic neobvyklého. Někdo ty prachy radši ušetří a nevadí mu nižší dojezd v zimě. Ale já osobně bych to tam chtěl…

  2. Uff, Enyaq to bude mít těžký, pokud trochu nezlevní…
    Uff, Enyaq to bude mít těžký, pokud trochu nezlevní… Zatím se mi zdá, že je výhodnější nákup spíš VW, než Škodovky.
    Navíc má ID.4 náskok – už se prodává a v Enyaqu se ještě nikdo ani pořádně nesvezl, aby si ho mohl prohlédnout a vyzkoušet….

    1. Co jsem ale koukal na fotky, víc se mi líbí Enyaq, hlavě
      Co jsem ale koukal na fotky, víc se mi líbí Enyaq, hlavě interiér. ID.4 se mi ten interiér zdá dost laciný, podobně jako u ID.3. Bude záležet i na výbavě, u obou to vypadá, že ten základ je dost bída.

      jinak, Enyaq jsem ještě neviděl jezdit, ale zajímavé je, že v areálu jedné firmy ve vedlejší vesinci jich je asi 50 kusů na parkovišti. Co tak dělají, netuším.

Napsat komentář