Co ovlivňuje cenu povinného ručení na elektromobil

Yespojištění.cz - 17 Duben 2018

Elektromobily jsou u nás stále populárnější a není divu, vždyť jejich provoz je nejen levnější, ale i šetrnější k životnímu prostředí. Jako u každého jiného vozidla, musí mít řidiči elektromobilů taktéž sjednané pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tedy povinné ručení. Elektromobily Tesla patří i v Česku mezi populární značku.

Elektromobily Tesla patří i v Česku mezi populární značku.
foto: pixabay.com

Dobrou zprávou je v tomto ohledu skutečnost, že povinné ručení na elektromobily je zpravidla levnější než pro jiná vozidla, neboť zde nehraje roli objem motoru vozidla. Co tedy ovlivňuje cenu pojištění u elektromobilu?

Věk pojistníka

Je všeobecně známé, že čím mladší pojistník, tím dražší cena povinného ručení. V tomto případě je pro pojišťovny zejména podstatné zdali se jedná o mladého a nezkušeného řidiče například ve věku 19 let, nebo si pojištění sjednává již osoba nad 30 let.

Každá pojišťovna má toto věkové rozlišení odlišné, avšak lze obecně říci, že se věk pojistníka vždy promítne do ceny pojištění. Je tomu tak proto, že dle statistických tabulek pojišťoven je u mladých řidičů větší pravděpodobnost způsobení nehody a tedy i větší pravděpodobnost, že bude pojišťovna muset poskytnout pojistné plnění.

Bydliště pojistníka

Na cenu povinného ručení má vliv i údaj o tom, kde pojistník bydlí a tedy i kde je vozidlo provozováno. Čím menší a méně frekventovaná obec, tím nižší konečná cena pojištění. Pojišťovny zde opět vychází ze svých statistik, ze kterých vyplývá větší pravděpodobnost způsobení škody právě ve velkých a více frekventovaných městech jako je například Praha.

Počet bonusů

Bonusy u povinného ručení lze v rámci pojišťoven převádět a proto pojistník při změně pojišťovny o své bonusy nepřijde a nebude muset začínat od začátku. V případě, že však máte ve škodním průběhu již pár pojistných událostí a tedy i malusů, může se to negativně odrazit na ceně vašeho dalšího pojištění, které bude z důvodu menšího počtu bonusů dražší.

Frekvence platby

Velké množství pojišťoven umožňuje roční platbu povinného ručení a nabízí dodatečné slevy za sjednání této frekvence platby. Nejdráž tedy vyjde pojistka s měsíční frekvencí platby, kdy pojišťovna dostává pojistné měsíčně a nemá jistotu kdy přesně a zdali pojistné dostane.

Flotilové pojištění

Vlastníte větší počet elektromobilů? Neváhejte si je pojistit v rámci takzvaného flotilového pojištění, které předpokládá pojištění vozidel v rámci jedné pojistné smlouvy. Tato forma pojištění je výhodná pro obě strany. Pojišťovna pojistí více vozidel zároveň a ušetří na správě pojištění. Pojistník má zase možnost vyjednat si lepší individuální podmínky a získat i množstevní slevu na pojištění.

placená inzerce
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den Všem,
v poviném ručení být problém žádný ani být nemůže,
ale co havarijko...?
Máme tady normální e-vůz za milión (e-golf?),
lepší TM3 min 1,5 melounu a servis po nehodě vůbec levný nebude.
Takže pálka jak za fosilní prémiovku.
No a teď to hlavní:
Nejdražší díl v autě je baterka.
A až budou na trhu opravdu levné soláry na každou střechu,
tak nám tady najednou vykvete mega černý trh s použitýma akumulátorama.
A až pojišťovny zjistí, kolik se nalezne kradených, ale vykuchaných EV (bez baterky), tak to se teda v přijatelných sazbách předhánět nebudou.

Snad se pletu

Pokud naši zákonodárci v téhle věci schválí stejně "tvrdé postihy" jako za krádeže aut na ND, přetočené tachometry v bazarech a falešné STK +emise na evidentní popelnice, máme se na co těšit. To bude masakr, nebo "echt česká komedie"?

off

Složte se Elonovi na pořádnej kavalec ;)
https://www.gofundme.com/buyeloncouch

Podle mě mu stačí karimatka. Sám tvrdí, že spí na podlaze :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tak som prispel:) ked zatial neni na Teslu zatial... karimatka je fakt vopruz

Obrázek uživatele Radovan

Při tom počtu manželek a exmanželek by je možná stačilo jen poskládat pod soustruh vedle sebe :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně by mě zajímalo co pojišťovnu vede k přesvědčení že pojistník je zároveň i řidičem a že vozidlo se provozuje jen v obci, kde má pojistník nahlášené trvalé bydliště. A už vůbec jsme se nedozvěděli nic o pojištění firemních elektromobilů

Obrázek uživatele Radovan

Vy chcete hledat logiku v produktu, vymyšleném byrokraty a schváleném poslanci? Tedy v povinném ručení? Hrozná naivita :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ručení je sice povinné, ale konkrétní pravidla hry si u něj už dělají pojišťovny samy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Povinné ručeníje především nesmyslné v tom, že se uzavírá na auto. Auto má odpovědnost, protože způsobuje škody. A čím větší má objem motoru, tím větší škodu způsobí. To musel vymyslet stejnej člověk, jako vymyslel příčné prahy, rádio Impuls, komunismus a hemeroidy.

Pokud jim to statisticky (na velkem poctu aut, urcite budou vyjimky) vychazi, tak proc ne. Nezanedbatelne urcite neni ani to, ze vetsi objemy jsou drazsi a tudiz je vetsi sance, ze majitel skousne drazsi povinne ruceni.
Koneckoncu jde o jejich zisk a kdyby to kriterium nefungovalo, tak ho pouzivat nebudou. Elektromobily (drahe, maly "papirovy objem") jsou u nas zatim nezajimava anomalie. Verim, ze po druhe rozstrelene Tesle se proste zacnou pocitat jako petilitrovy motor, ne litrovy :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kritérium objemu motoru je samozřejmě pitomost, ale třeba mezi kamiónem a mopedem asi rozdíl ve způsobené škodě bude. Nesmyslů je tam hromada, chtělo by to systém překopat výrazněji.

Obrázek uživatele spetak

Tak vzhůru do politiky !!!! A vem to zgruntu !!!

Jo byl to rs, kdo jinej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cenu pojištění také ovlivňuje ochota sdělit číslo telefonu a imejl. Pojištění přívěsného vozíku bez uvedení těchto údajů je o 100Kč/rok vyšší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cenu neovlivňuje váš email a telefon, ale elektronická komunikace. Pokud vyžadujete tisk a doručení Českou poštou, tak si to zaplaťte. Prostě poslat dopis nestojí 1 Kč, takže máte na výběr: email + tel.: pojišťovna ušetší -> vy máte nižší cenu. A nebo ne. Je to na vás.
No a zamozřejmě, databáze klientů se všemi údaji se také hodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což o to pojistka je jako by to byl objem do 1000 cm3.

Takže to je výhodné třeba pro tu Teslu na obrázku.

Protože stejnou pojistku platím i za třeba mále městské elektrické autíčko o váze 1 T. Jako za třeba SUV Karoq co Váží 2x tolik když má motor 1,0 TSI.

Škoda , že nepíšete něco o havarijním pojištění, zde jsou elektromobily , hlavně Japonské nesmyslně drahé.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co je na tom nepochopitelného? Cena havarijního se odvíjí od pořizovací ceny. Pokud elektromobil stojí 1M, tak těžko může havarijku stejne drahou jako Dacia. Jako vždy platí, kdo má na koně, mu sít i na seno. Krom toho, havarijní je dobrovolné, tak o co jde.
A mimochodem, zkuste si někde najít, kolik stojí např. oprava BMW i3 - on ten kompozit se blbě vyklepává, takže oprava = nový originální díl. Někde jsem viděl porovnání a vycházelo to na několikanásobek oproti podobně drahému běžnímu autu. A ještě dlouho bude i proto, že druhovýroba jaksi zatím není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No když můžou dávat pojištovny levnější cenu za povinné ručení, tak proč třeba ne.

Určitě se EV méně krade, méně jezdí po dálnici, méně v zimě.
Nejezdí většinou delší trasy v kuse takže nehrozí únava řidiče. Jezdí většinou jak šneci .

Ale hlavně cenu EV tvoří baterie, která při běžných tukancích
přežije.

I totálně nabourané EV má cenu někde 50% právě kvůli baterce,
se zkuste podívat na ceny elektrických aut po havárii. Když jsou nějaká za cenu stejně nabouraného spalováku, tak jsou už bez baterky.

Takže si umím představit že si pojištovna udělá rozbor rizika a dá třeba 25% slevu na havarijko jen kvůli pohonu.

S tim poctem kradezi bych byl opatrny. Podle MVCR (http://www.mvcr.cz/clanek/bezpecnost-a-prevence-kradeze-motorovych-vozidel.aspx bylo loni ukradeno 3500 aut. cili cca kazde dvoutisici. Kdyz se to prepocte na ty 2000 EV, co tu mame, tak staci, kdyz ukradnou jedno, aby to bylo percentualne stejne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počet registrovaných aut snad nemá vliv na to jak se budou krást. Po by se mohlo říct třeba u aut na vodík , když je třeba registrované jedno , nebo žádné a ukradne se , tak pak jako statisticky bude někdo tvrdit, že auto na vodík se krade 1000x více než na naftu?

I KDYŽ nevylučuji možnost krádeže právě kvůli baterii.

Ja bych rekl, ze ma - z hlediska toho mezi kolik pojistniku se deli skoda. Na kategorii, ktera se krade relativne casteji bude proste pojistka vetsi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No, pocity rozporuplné. Když pominu bláznivou cenu, tak je to normální motorka, která má svoje dětské problémy. Aktuálně řeším chybu ve firmwaru controleru, která mě sem tam restartuje motorku...směšné, že, pokud by se to nedělo náhodně při zastavení na semaforech... Řemen je hlučný v závislosti na jeho stavu a seřízení, taky mě to vadí, protože motorka je jinak tichá a ten zvuk mě při určité rychlosti znervózňuje. Nabíjím jen palubní nabíječkou, zatím mě to nevadí, jezdím s ní do práce. A baterie se "zajíždí", čekám po pár cyklech ještě navýšení dojezdu, nyní normální jízdou cca 170km na nabití.

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Obrázek uživatele Michelin

Díky za info.
Také jsem měl pocit, že hluk vychází spíše z řemenu.

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Na moje Zero SR jsem dostal povinné ve výši 132,-Kč ročně a registrace proběhla zdarma, super! :)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přidávám údaje o svých jednostopých elektrovozítkách:
Emax-110S.........128Kč/Rok
Emax-90S..........57Kč/Rok
Brammo Enertia+...129Kč/Rok

Ta cena za druhý E-Max není nízká kvůli slabším bateriím oproti prvnímu E-maxovi, ale bylo mi sděleno, že už mám u té samé pojišťovny pojštěno víc vozidel včetně benzínového auta, takže proto je ta cena tak nízká. U toho Bramma asi hrál roli vyšší výkon v TP, takže to spadlo do kategorie nad 50cm3

Obrázek uživatele Michelin

Jak jste s ni spokojen? Ja se na ni byl nedavno projet ve Zline, ale moc me to nepresvedcilo. Prekvapila me pomerne vysoka houcnost, ale urcite se na chybejicim vau efektu podepsala i mokra silnice a prvni posazeni na masinu v sezone.
Neprikoupil jste si nahodou i tu rychlonabijecku? A pokud ano za jak dlouho to s ni nabijete?

---

To Tesla dává křídla. 98tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, to mne zajímá s těmi jednostopými vozítky... jak probíhá technická? A jak je to s Polishi, když náhodou zastaví e motorku, máte někdo zkušenost? Jako jestli se na to nekoukaj jako na přestavbu ala Custom Bike ?
A to povinné u vozidel by snad melo být dle hmotnosti taky, tedy obsah motoru a kde bydlim je už zastaralá kravina... no eště by to mohli rozlišovat jestli jezdim na vodík, to budou asi taky počítat jinak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

STK na e-skutry naprostá pohoda, v podstatě jen jestli to svítí a bliká, na brzdu jsem nešel, stav baterií nebo dotažení kabelů nekontrolují:-)
Jediné s čím jsem měl lehký stres bylo u E-maxe, kdy VIN je vyražený na trubce rámu v přední části, a na ní je přidělaný gumový kryt (opatření proti vnikání vody do prostoru pro baterie otvorem v kapotáži vpředu za předním kolem) takže jsem při první STK na místě vyříznul nožíkem okénko v gumě okolo VIN a trochu jsem se při tom zapotil:-)
S policisty zkušeností moc nemám. Akorát jednou jsem vjel omylem do zákazu vjezdu motorových vozidel, tak jsem zkoušel s paní policistkou polemizovat, že moje motorka nemá motor, ale elektromotor, nicméně jsem jí nepřesvědčil. Naštěstí to vyřešila domluvou.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online