British Gas si objednal 1000 elektrických dodávek Vauxhall Vivaro-e

Vauxhall, sesterská značka automobilky Opel, nově patřící koncernu PSA, získala od britské společnosti British Gas zakázku na dodání 1000 elektrických dodávek Vivaro-e.

Objednávka 1000 elektromobilů Vivaro-e je dosud největší komerčním projektem tohoto typu.
foto: Vauxhall/Opel

Elektrododávka Vauxhall Vivaro-e, stejně jako Opel Vivaro-e, se prodává ve dvou verzích s 50kWh a 75kWh baterií pro dojezd 230 km nebo 330 km WLTP. Zatím není jasné, jaké verze si British Gas objednal.

K dispozici jsou také tři délky elektrické dodávky Vauxhall/Opel Vivaro-e: 4,60 metru, 4,95 metru a 5,30 metru. O pohon se stará 100kW elektromotor, který doplňuje 100kW DC rychlonabíjení a 7,4kW, případně 11kW AC palubní nabíječka.

Původně britská státní společnost British Gas chce mít celou svou flotilu 12 000 vozů elektrifikovanou do roku 2030. Podle vyjádření British Gas i některé další zakázky půjdou za značkou Opel/Vauxhall.

tisková zpráva

20 Comments on “British Gas si objednal 1000 elektrických dodávek Vauxhall Vivaro-e”

  1. Jsou prostě firmy, kde to jde, zamyslí se nad tím,
    Jsou prostě firmy, kde to jde, zamyslí se nad tím, propočítají, připočítají lepší píár, reklamu, možnost vlastní výroby paliva na svých objektech a jdou do toho. Vi Velká Británie. A pak jsou ty druhé. Viz Česká republika.

  2. pro ty co rozvážej, třeba Pekaři by to mohlo stačit, ale
    pro ty co rozvážej, třeba Pekaři by to mohlo stačit, ale tohle je stejně na firmách, co provozujou rozvoz, možná ty dotace pro podnikatele, třeba sleva 200tisíc, by se snad náký chytli.Je vidět že za hranicema to de, tady v Čechách to furt nejde 🙂

  3. Já tomu prostě nerozumím. Proč takovéhle velké auto
    Já tomu prostě nerozumím. Proč takovéhle velké auto nemá minimálně 100kWh baterii? To by se tam jako pod tu podlahu neveššlo, nebo co?
    Jak to, že se to vejde do osobáku, nebo do menšího sportovního auta?
    Vždyť kdyby to mělo 100, nebo 120kWh, tak by to ujelo 400-500 km a pak by se to prodávalo už daleko lépe. NAbíjení 150-250 kW DC a 11 až 40 kW AC.
    A bude to trhák. Za ty peníze si nemyslím, že by to stálo o tolik víc.

    1. Napadají mě dva důvody. Cena a hmotnost. U dodávky jde o
      Napadají mě dva důvody. Cena a hmotnost. U dodávky jde o to se vejít i s nákladem pod 3,5 tuny. A každou kWh se ubírá prostor pro náklad. A pokud BG najede v průměru do 200km denně, tak proč by sháněl 100kWh baterky? Jako jo, co píšeš, má hlavu i patu, jen je ještě zapotřebí máknout na poměru W/l a W/kg.

      1. Prumer je nanic. Jsou dodavky co popojedou par krat do tydne a
        Prumer je nanic. Jsou dodavky co popojedou par krat do tydne a jsou takove co jezdi porad. Pro prvni skupinu ev nema cenu protoze by se nevyplatila a pro tu druhou proto ze nema potrebny dojezd. At ma zakaznik moznost si vybrat jestli chce 50 nebo 150 kWh.

        1. Tu studií o dodávkách si nechal zpracovat jeden výrobce,
          Tu studií o dodávkách si nechal zpracovat jeden výrobce, na základě které vyrábí dodávky s max dojezdem 300 km. Jak už zde bylo řečeno u dodávky hraje velkou roli její váha a nikdo si nekoupí dodávku vážící 2,8 tuny s cenou 2,5 mil. když dodávka dnes stojí cca 500 tis. a uveze 1,5-2 tuny.

          1. Pohotovostní hmotnost e-NV200 včetně baterky(275kg) je
            Pohotovostní hmotnost e-NV200 včetně baterky(275kg) je kolem 1,5t. 100kWh tesla baterka váží cca 600kg. Takže odhaduji, že e-NV200 se 120kWh baterií by vážila cca 2t? Takže do 3,5 nám zůstává 1,5t. Já bych za takovou dodávku 2,5 mil. zaplatil. Respektive proto, že se taková nedělá jsem koupil za 3 mil. Xko s přívěsem. Ale opět nevidím důvod, pokud cena e-nv je milion a baterka do tesly stojí půl mega, dohromady je to 1,5mil., nikoliv 2,5…

            1. Mluvil jste o baterii 150 kWh a vzhledem k běžným cenám
              Mluvil jste o baterii 150 kWh a vzhledem k běžným cenám neTesla výrobců by stála hodně přes 1 mil Kč. U Mercedesu V a EQV je například rozdíl 900000 Kč a váha elektrické dodávky se 100 kWh baterií je 2,6 tuny prostě ve světě elektromobility nefungují kupecké počty násobeno děleno sečteno a odečteno.

                1. Ideální auto pro zbohatliky do města, kteří dnes jezdí v
                  Ideální auto pro zbohatliky do města, kteří dnes jezdí v Dodge RAM 1500:)

                2. Nebo pro ty co nechtějí rozvážet zboží dodávkou, co má
                  Nebo pro ty co nechtějí rozvážet zboží dodávkou, co má průměrnou spotřebu 12l nafty. Bohužel dodávková alternativa se zatím nerýsuje. Koukám že, 40 let je dost dlouho na to, aby v lidech byl dosti zakořeněn třídní boj. Já budu rád za každého zbohatlíka, co vymění RAM za Cybertruck.

                3. Jo rozhodně ideální do města 6 metrový kolos, dobře se s
                  Jo rozhodně ideální do města 6 metrový kolos, dobře se s tím parkuje mimo kryté garáže kam nevjede, po městě spotřeba 20-25 kWh/100 km, už je potřeba řídičák na náklaďák, samé výhody 🙂

                4. bohužel i takový existují a nestydí se za to, do krytých
                  bohužel i takový existují a nestydí se za to, do krytých garáží zajedou. Příklad oc Harfa, jezdili tam 2 tyto RAM vozy nejvší verze, jeden jako klasický Pick up s korbou a druhý komplet střecha MPV. Ftip byl i ten, že to přesahuje klasický parkovací pruh 🙂 tak hezky zábor 2 parkovací místa.

                5. Záleží na parametrech např. V Praze OC Smíchov na 1.8 m,
                  Záleží na parametrech např. V Praze OC Smíchov na 1.8 m, Paladium 2 m, Arkády 1.9 m apod. Zbohatlici ve svém pravém slova smyslu (což ePavel nepochopil) se samozřejmě neštítí ničeho ani parkování přes tři pruhy 🙂

                6. Každopádně se nebojte, že by si někdy takový zbohatlík,
                  Každopádně se nebojte, že by si někdy takový zbohatlík, jak popisujete někdy koupil cybertruck.

                7. Určitě koupí, naopak pro tyhle lidi ideální auto. Málo
                  Určitě koupí, naopak pro tyhle lidi ideální auto. Málo kdo to má, velké zrychlení, velký dojezd, 3 motory, naprosto ideální auto do divadla nebo snobskou recepci. Blbý je ten řidičák na náklaďák, ale je to výzva 🙂

                8. Nejlepší na snobských recepcích je prodrbat ty ubožáky
                  Nejlepší na snobských recepcích je prodrbat ty ubožáky co nemaj na pořádný auto. Hold dva extrémy z různých stran. A v obou případech ubohost…

            2. Pohotovostní hmotnost transitu na čtyři palety je bez
              Pohotovostní hmotnost transitu na čtyři palety je bez řidiče podle nějakého jejich katalogu 1970 – 2100 kg (master je ještě těží), doložnost je do 1,5 t (ne každý může mít 3,5t), co jsem viděl na nissanu, ta e-NV200 je na dvě palety – jak velký je trh dodávek na dvě palety a na čtyři palety? Podle mě je na dvě palety takový trošku větší kombík pro řemeslníky. Rozvážkovky a převážecí dodávky jsou čtyř palety a tam si snížit baterkou doložnost pod 1t je nesmysl..ale zase by to tak vzadu neodskakovalo prázdné.
              Třeba naše dodávka jezdí 2x týdně ovšem min 300 km tam a 300 km zpět na otočku…takže na baterky by byla dost nesmyslná a je to 4 paleta- běžná hmotnost palety je 200 – 250 kg

              Pro čtyř palety mi vychází další hmotnost v baterkách jako smrtící…

Napsat komentář