Autonomní vozidlo Cruise4U jede napříč Evropou

Jako první na světě se autonomní vozidlo Cruise4U společnosti Valeo vydává na cestu srdcem Evropy. Během pětitýdenní jízdy ujede Cruise4U téměř 13 000 kilometrů napříč Evropou.

Robotickou cestou Evropou společnost Valeo, lídr v oblasti řídicích asistenčních systémů na trhu a designér technologie Cruise4U, činí další krok směrem k zpřístupnění automatizovaného řízení široké veřejnosti.
foto: Valeo

Cruise4U, neboli na robotické řízení přestavěný Volkswagen Golf, staví na úspěchu předcházející série cest. Před necelým rokem objel Francii, v létě procestoval Spojené státy Americké a letos v září zvládl čtyřiadvacetihodinovou jízdu v náročném provozu vnějšího pařížského okruhu.

Cesta bude zahrnovat řízení v automatizovaném módu skrz hlavní centra metropolí západní Evropy, od Velké Británie na severu až k jižnímu Španělsku. Jakmile je řidičem aktivován, převezme automatizovaný řídicí systém, který je navržený a vyvinutý společností Valeo, ovládání volantu, zrychlování a brzdění v reálných podmínkách dopravy.

Vozidlo Cruise4U započalo svou cestu ve velké Británii, kde cestovalo z Edinburghu do Plymouthu. Jízda bude pokračovat středem Evropy – skrze Německo (Berlín, Karlsruhe, Mnichov), Nizozemí (se zajížďkou do Amsterodamu), Českou republiku (se zastávkou v Praze), Francii a Španělsko, kde se dostane až do Sevilly, než se otočí zpět do Paříže.

Tato cesta bude výjimečným technologickým výkonem. Vozidlo musí projet bez nehody skrz šest zemí v automatizovaném módu, bude se muset adaptovat na různé dopravní značení a okolí, různé počasí a odlišné způsoby stylů řízení.

Jízda také nabídne unikátní příležitost pozorovat jedinečné schopnosti softwaru, který musí chápat okolní prostředí v podmínkách reálného světa.

Otestovány budou i další systémy společnosti Valeo, jako je například Traffic Jam Chauffeur (pomocník řízení v dopravní zácpě) a Highway Chauffeur (pomocník řízení na dálnici), které umožňují vozidlu vypořádat se s řízením ve specifických situacích.

Jízda Evropou tak poskytne šanci vyladit poslední nastavení a pomůže k tomu, aby se automatizované řízení stalo skutečností v budoucnosti dostupným všem.

Schopnost vozidla Cruise4U společnosti Valeo přizpůsobit se širokému spektru měnících se podmínek je výsledkem unikátní kombinace kamery Valeo, množství skenujících radarových a laserových technologií, které zformují okolo vozidla jakousi „kuklu“ schopnou detekovat překážky ve vzdálenostech od 10 centimetrů do více než 200 metrů, a chytrého softwaru, který vyhodnocuje veškeré příchozí informace v reálném čase a využívá je k přizpůsobení řízení vozidla. Tato data jsou pak ukládána, aby umožnila další zlepšování výkonu softwaru.

tisková zpráva

35 Comments on “Autonomní vozidlo Cruise4U jede napříč Evropou”

  1. Zajímavá myšlenka, že
    Zajímavá myšlenka, že bude muset tesovat různé země a styl řízení. Zatímco v Německu projede kruháč podle všech pravidel, v Itálii ho projede, aniž by to zaznamenal. V Praze si bude muset vyvinout nový algoritmus a v Příbrami mu řídící jednotka hodí error a bude se muset celá zresetovat.

  2. popravde temto systemum
    popravde temto systemum verim vice nez tomu co predvadi Tesla, ta ma hlavne silne PR a umi to prezentovat, tyhle firmy okolo autonomnich rizeni maji stejne podnimky jako Tesla a je to hlavne o SW strance, u firem mimo Teslu se pocita s vice senzory ruznych druhu, a ty lidi jsou vpodstate z celeho sveta a pracuji na tom po celem svete

    1. No jenže každý tu
      No jenže každý tu nadává na Teslu, že nic nemá, ale je zajímavé, že s Teslackým autopilotem jsem se už projel a s tímhle ještě ne.

      Takže jak tu někdo nadává, že Tesla nic nemá tak Valeo je na tom úplně stejně, vlastně daleko hůř. Proč nenadávají úplně stejně o tomhle systému jako na Teslou? Kdy asi se tohle dostane do normálního auta? Řekl bych, že to už možná budu prdět do hlíny. :-))))
      Jo taaak ono se to nenosí. Dnes je Tesla úspěšná, tak je nejjednodušší si do ní kopnout, protože je to populární. Kopat do nějakého bezvýznamného nikoho nezajímá.

      1. ja na Teslu nenadavam,
        ja na Teslu nenadavam, naopak jsem jejich fanda

        a s Teslackym autopilotem jsem se projel taky, je to normalni souhrn asistentu jako adaptivni radarovej tempomat, line asist a rekneme asistent pro prejeti z pruhu do pruhu, a brzdnej asistent, a kdys to rteknu hodne drsne, tak Mercedes S ma na dalnicnim provozu to same, a popravde na okresce bych to v Tesle nezapnul protoze mam pud sebezachovy, na dalnici me oba ty systemi prisli uplne stejne, a to to ma jako priplatkovou bybavu Mercedes S nekdy od roku 2008? to co ma Tesla dnes v prodeji je proste jen soubor asistentu ktere jsou uzasne nazvane a udelali tomu suprove PR

          1. a meni to neco na faktech z
            a meni to neco na faktech z predchozich postu? oproti testovacim autum jinych znacek by zase propadla Tesla, proste Tesla dnes nemuze vedet jak dopadne legislativni zneni pro autonomni systemy a jen hada 😉 proste se muze stat ze to co tam davaj dneska za HW bude HW kterej nebude odpovidat legislative

              1. samozrejme ze kuprikladu v
                samozrejme ze kuprikladu v EU bude v legislative i rozepsano co musi splnovat HW a potazmo i SW stranka daneho systemu, je to tak rozepsane i u mnohem snazsich systemu pouzivanych v doprave, ABS, kontrola trakce, kontroly tlaku v pneu a dalsi a dalsi systemy 😉 a pokud vetsina firem co v EU vyvyji autonomni rizeni pouziva nejaky HW tak co myslis ze bude v navrzich takoveho systemu v EU? a predpokladam ze podobne procesy schvalovani a navrhu na dany system maji vsude po svete

                Audi a vlastne celej koncern VW, Renault, Mercedes, BMW, Volvo, ti vsichni pouzivaji k testovani autonomni dopravy lidar, nektere z nich dokonce stejny HW jaky dnes Tesla montuje pro vypocty (Volvo a BMW)

                1. Nedivil by som sa, keby to
                  Nedivil by som sa, keby to nemecne automobilky pretlacili az do europskej legislativy tak aby to sucasny hardver Tesly nesplnal. Podobne ako ich odstrihli s dotacii v Nemecku. Tesla je „disruptor“ a tak ju svet „hejtuje“ od ropakov cez automobilky az po vlady.

                2. ostatne Superchargery jim
                  ostatne Superchargery jim taky ustrihli a smej je v EU budovat jiz jen spolecne s dalsima dobijecima standardama, coz ale povazuju za dobrej krok, protoze kdyby si kazda automobilka stavela vlastni standard, tak tu budou casem tisice nabijecek a clovek bude muset hledat na ktere vubec nabije ci nenabije, bylo by to plejtvanim mista

                3. Voni tu nějaký automobilky
                  Voni tu nějaký automobilky stavěj svoje sítě, nebo to dokonce i plánujou? 😀

                  Možná by měli přikázat že vedle každý 220V zásuvky vod ČEZu si musím dát i zásuvku od Eonu, JCE a PRE :)))
                  A kromě UPC kabelu musím mít i jiný infernety. LOL

                4. no zvazovalo to tusim
                  no zvazovalo to tusim VW

                  jinak to se zasuvkama asi nechapu? distributorum elektriny snad patri zasuvky? nemas snad pravo si distributora zvolit sam ? u kabelu pro net netusim, ale rekl bych ze to maji take jen pronajate, ja si treba mohl vybrat jestli budu mit UPC nebo 02, kabel je to porad ten samej 🙂

                5. Celý je to kravina místa
                  Celý je to kravina místa je tu dost.

                6. tak to je ta nejvetsi blbost
                  tak to je ta nejvetsi blbost co jsi napsal, mista tu dost opravdu neni

                7. Lol viděl si někdy ten les
                  Lol viděl si někdy ten les dobíječek v Norsku na chodíku? Asi ne co. :))))
                  U každý lampy může bejt dobíječka, a lamp tu máme jako s**ček, strašnej problém todleto :)))

                8. a ted si predstav ze kazda
                  a ted si predstav ze kazda bude nejake znacky a jine auto u ni nenabije? jooo to je super napad 😀 takze misto „jen“ hledani mista k parkovani se bude muset jeste hledat ten spravnej stojan ikdys elektrina v nem je uplne ta sama jako v kazdem jinem stojanu

                  jo to je prece to nejlepsi mozne reseni, nasrat vsude stojany, ze ty delas v nejakem zastupitelstvu nejakeho mesta, podobne dementni napady jak co nejsnaze utracet penize za zbytecnosti od takovych lidi slicham docela casto nazivo 😀 to je takove to „hele mame tu zbytecnych 20 milionu, podme vymyslet jak je utratit co nejblbejc aby jsme z toho kzadem jeli par procent do kapsy, co treba super obri kvetinace co jinde stoji zlomek ceny ale znamej nam na ne udela cenu 10x vyssi a pak se sabnem o zisk, to ze ty kvetinacre nikdo nechce a nepotrebuje nevadi, pak je nekde soupnem a ono to vysumi“

                  jj skobrtat ulici o stovky kabelu, to musi bejt uzasne, hlavne treba s detma

                9. Sundej si ty svářečký
                  Sundej si ty svářečký brejle už znich máš akorát noční můry :))))
                  Místo řešení vidíš jen problémy. Radši se dej do ňejaký sekty, tam tě vodháčkujou a uleví se ti 😀

                  Evidentně sis ještě nevšim kolik lidí používá redukce 😀

                10. hosi co vam brani se do tech
                  hosi co vam brani se do tech mist prestehovat a stastne tam zit? do nejake pro elektromobilisty zeme zaslibene

                11. Takový kverulanti jako ty
                  Takový kverulanti jako ty co seděj na ouřadejch a ve všem viděj problém bráněj rozvoji nejvíc.
                  Navíc neumíš ani chodit po chodníku 🙂

                12. ja na zadnym uradu nesedim a
                  ja na zadnym uradu nesedim a nikdy jsem nesedel

                13. Páč si sedíš na hlavě 🙂
                  Páč si sedíš na hlavě 🙂

Napsat komentář