Autodrom Most nabízí rychlé dobíjení pro elektromobily

Novou veřejnou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily najdou ode dneška řidiči elektrických aut v Mostě. Stojan je k dispozici u areálu Autodromu, kde doplní dosavadní stanici normálního dobíjení. Celkově už v Mostě fungují 4 veřejné dobíjecí stanice ČEZ. V celém Ústeckém kraji je momentálně v provozu 19 veřejných dobíjecích stanic, z toho 11 rychlodobíjecích.

Celkově už v Mostě fungují 4 veřejné dobíjecí stanice ČEZ. V celém Ústeckém kraji je momentálně v provozu 19 veřejných dobíjecích stanic, z toho 11 rychlodobíjecích.
foto: ČEZ

Stojan ABB je vybaven DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW. Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW.

„V současné době už nabízíme služby také pro alternativní pohony, konkrétně kurzy bezpečné jízdy pro elektrovozy. Instalace rychlodobíjecí stanice, která bude k dispozici našim klientům, návštěvníkům a divákům, je tak dalším krokem na této cestě. Věříme zároveň, že díky spolupráci s ČEZ budeme atraktivní destinací pro všechny uživatele této ekologické formy dopravy,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.

„Elektromobily se rychle stávají regulérní součástí provozu jak v českých městech, tak i na silnicích, které je spojují. Úkolem nás jako energetické společnosti je podporovat tento trend především včasnou výstavbou spolehlivé rychlodobíjecí infrastruktury. Jsme rádi, že o spolupráci při této výstavbě projevují stále častěji zájem partneři, kteří dokáží nabídnout dobíjejícím řidičům kvalitní zázemí. Do konce letošního roku bychom chtěli po celé České republice nabízet elektromobilistům síť více než 200 dobíjecích stanic, z toho budou dvě třetiny rychlodobíjecích,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Skupina ČEZ je v rozvoji elektromobility aktivní od roku 2009. Primární aktivitou bylo od samého začátku budování a provoz veřejných dobíjecích stanic. Dnes jde o záběr mnohem širší, zahrnující obsluhu zákazníků ze segmentu retail (ČEZ Prodej) i servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů (ČEZ ESCO).

ČEZ tak např. zajišťuje návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility v jednotlivých městech a regionech.

V Ústeckém kraji dnes provozuje 19 veřejných stanic, z toho 11 rychlodobíjecích. Řidičům elektrických aut jsou stojany k dispozici v krajské metropoli Ústí nad Labem a dále např. v Děčíně, Teplicích, Kadani, Litoměřicích, Chomutově nebo Klášterci nad Ohří.

V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách. Aktuálně provozuje Skupina ČEZ v celé České republice více než 150 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 90 rychlodobíjecích.

Díky dvojici grantů z evropského programu CEF buduje ČEZ postupně více než 100 veřejných rychlodobíjecích stanic na hlavních tazích napříč Českou republikou. Souběžně jsou veřejné dobíjecí stanice stavěny i z vlastních prostředků Skupiny ČEZ.

V České republice je aktuálně registrováno více než 2500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni rekordních 725 elektrických aut a letos jen do konce května dalších 295 elektromobilů. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Více než trojnásobný růst současného počtu elektromobilů se přitom očekává už příští rok, kdy se naplno rozeběhnou prodeje sériově vyráběných elektromobilů renomovaných domácích i zahraničních značek.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) se v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) projeví v rychlém dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

106 Comments on “Autodrom Most nabízí rychlé dobíjení pro elektromobily”

  1. Jsem zvědav, jak dlouho se tady budou montovat 50kW
    Jsem zvědav, jak dlouho se tady budou montovat 50kW nabíječky. Všechny nové prodávané elektromobily mají možnost nabíjení > jak 50kW. S Konou je to u mě na Ionity při nabití 53Kw/h tj. 80% nabití baterie, úspora 15-18 minut času.

      1. Zatím je cena na Ionity 8euro za nabití. Přes plugsurfing
        Zatím je cena na Ionity 8euro za nabití. Přes plugsurfing 7.5 euro. Pří poslední jízdě do Amstru a zpět jsem nabíjel 5x a ani jednou jsem ve výsledku neplatil, zdarma.
        Ano klidně si na cestách připlatím, protože jinak 90% jízd kolem komína nabíjím doma 12A, za 2.35kč/kW/h

        1. To je hezke, ze Ioniy ma ted nejakou (nejspis tezce dodovanou)
          To je hezke, ze Ioniy ma ted nejakou (nejspis tezce dodovanou) „pausalni“ cenu. Ale pokud volas po tom, aby se misto 50kW stanic za pul mega montovaly 350kW stanice za 3.5 mega (cislo z rozhovoru s clovekem z eON), tak ta cena asi dlouho vydrzet nemuze.

          Osobne bych preferoval, aby se misto jedne drahe rychle postavilo tech 7 „pomalych“.

            1. Zrovna na jezdeni po nasi kotline s baterii/dojezdem velikosti
              Zrovna na jezdeni po nasi kotline s baterii/dojezdem velikosti Tesla resp. Kona (ktera pravdepodobne ujede vic nez ta moje Tesla) bych uvital spis vic „moznosti pricucnout“ pomaleji v siti trochu rovnomerneji rozmistene. A to z prosteho duvodu, ze na spoustu cest ta baterie tesne nevyjde – neni treba sosat do plna hodinu, ale staci treba 10-15 minut. Se „superchargerovou“ rychlosti by to bylo 5-8, to zas tak drasticky rozdil neni.

              A pokud to tak vyzniva, ja nemam nic proti 350kW stojanum. Jen mi prijde nesmyslne je rvat za kazdou cenu vsude, jen proto, ze „50kW je z minuleho stoleti“.

              EDIT: Lak nekdo (p. Kubis?) rikal, i Tesla vubec neuvazuje o nabidce na zrizeni dalsiho rychleho nabijeni (supercharger), pokud je nejake v 60km okruhu.

  2. Jako na jednu stranu je chválihodný, že otvírají další
    Jako na jednu stranu je chválihodný, že otvírají další dobíjecí stanice, i když říkat 50kW rychlodobíjení začíná být takové na hraně, ale budiž.
    Co ale jaksi zapomněli uvést jsou ty jejich podivné ceny – když se nechcete vázat chipem.
    Nerad bych se pletl, nějaký ten týden jsem si to nekontroloval, ale pokud vím bylo to CCS 7,20-Kč/minutu a Mennekes 1,50- Kč/min.

    Kdyby to teoreticky rychlodobíjelo plným výkonem (což nedobíjí ve skutečnosti to dobíjí míň, takže ta cena je ještě vyšší), tak za 60 min dobiju 50kWh za 432,- Kč = 8,64- Kč/kWh VS. pomalé za 60min 22kWh za 90,- Kč = 4,09- Kč/kWh

    Chápu, že to nemůže být za necelé dvě koruny jako doma, ale ví někdo proč je „rychlodobíjení“ CCS víc než dvakrát dražší oproti Mennekesu?

    1. Ušetříte čas, tak proto. To samé ná třeba i EnBW v
      Ušetříte čas, tak proto. To samé ná třeba i EnBW v Německu. Teda. ty rozdíly jsou menší, ale taky je to tak, že AC nabíjené je levnější než DC.

      OFF:
      Jinak, náhodou jsem narazil na zkušenosti majitelů EV (Tesla) z roku 2015 a je tam jeden povzdech majitele Tesly:

      A hned přidává jednu poznámku, co by se mělo změnit, aby užívání vozů na baterie bylo v Česku příjemnější – ČEZ, E.ON i další distributoři, kteří postupně staví u silnic ve městech nabíječky, by je měli vybavit terminály na platební karty: „Teď to funguje tak, že od každého z nich musíte mít čip nebo kartu a účet, které mezi sebou nejsou kompatibilní. A můžu vám říct, že pro elektromobilistu je to nejhorší, co znám, stát s vybitým autem u nabíjecího stojanu a nemoct si z něj nabít, protože k němu nemáte přístup.“

      Škoda, že ani za ty skoro 4 roky to o moc lepší není. To říkám už dávno, že pro klasického uživatele, který chce přejít na EV to bude matoucí, když teď byl zvyklý platit za PHM cash nebo kartou a všude bez problémů.

      Zdroj:
      https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/tesla-model-s-a-zkusenosti-majitelu.html

      1. Muzu se zeptat jak dlouho a kolik jste najel s elektromobilem
        Muzu se zeptat jak dlouho a kolik jste najel s elektromobilem ? Asi moc ne jinak byste tady nesiril tyhle bludy.Na jezdeni po CR Vam staci mobil a nebo 1x karta a 1x cip.
        Myslim ze by to Vase stinitko uvezlo kdybste nejaky EV mel.

                1. Ne prijedu ke stojanu , prilozim kartu nebo cip nebo v
                  Ne prijedu ke stojanu , prilozim kartu nebo cip nebo v aplikaci potahnu prstem a nabijim a pak zase prilozim pro ukonceni a odjizdim takze uplne stejne jako kdybych prikladal tu Vasi platebni kartu , rekl bych ze to je stejne nebo ne?

                2. Ano, u každého stojanu jinou kartu, pro každého
                  Ano, u každého stojanu jinou kartu, pro každého provozovatele jiná aplikace. To mi opravdu nepřijde jednodušší než tankování a placení za PHM. A co když narazím (v zahraničí) na dobíječku ke které nemám kartu, čip nebo aplikaci…

                  Prostě z toho co jsem četl reálné zkušenosti uživatelů, mi přišlo, že v tomto směru je dobíjené EV hodně pozadu za tankováním a je velký prostor ke zlepšení, to je vše.

                3. Ano máte právdu. Technologie stále nová. Prostor na
                  Ano máte právdu. Technologie stále nová. Prostor na zlepšení tu určitě je. Věřím že brzo to budou mít vychytané jako u Tesly. Prostě zaregistrovaná karta k účtu a spárovaná k autu, takže připojíte auto a nic neřešíte.

                  Žádné paušály, předplacené karty ani nic podobného. Výrobci elektromobilů a poskytovatelé energie už na nějakém podobném standardu jistě pracují.

        1. ČR je ještě relativně v pohodě…
          Ale jenom za poslední

          ČR je ještě relativně v pohodě…

          Ale jenom za poslední rok jsem autem jezdil v ČR, SR, Německu, Rakousku, Maďarsku, Švýcarsku a Itálii. No a se spalovacím autem mi stačila jedna karta – platební. Kolik kartiček a čipu a aplikací v mobilu bych musel mít kdybych to jel EV.

            1. Neni to strasny problem, ale je to naprosto zbytecne
              Neni to strasny problem, ale je to naprosto zbytecne vynalezani kola – vymysleni reseni problemu, na ktery (obecne akceptovane) reseni davno existuje.

              Nehlede na to, ze se clovek muze shodou okolnosti (ano, vam genialnim lidem se chyby v planovani nestavaji) ocitnout u nabijecky, kterou zadna stavajici karta / appka neobslouzi a zpracovani registrace trva tyden (zdravime eON).

            2. Jasně… proč to dělat jednoduše (zaplatit obecně
              Jasně… proč to dělat jednoduše (zaplatit obecně akceptovatelnou platební kartou nebo hotově), když to jde složitě – registrace u rúzných poskytovatelů, používání aplikací v mobilu, riziko, že zrovna nebudou data, atd… Jojo, není nad jednoduchost 🙂

              Pokud nejste zaslepený EV fanatik, musíte vidět, že toto je dost nedořešené, když to srovnám s maximální jednoduchostí tankování a placení za PHM.

              A to neříkám takový běžný uživatel, který po nástupu EV vymění svého spalováka za EV a očekává stejnou jednoduchost.

              1. A ja Vam opakuji ze jsem za poslednich 9 mesicu najel 36tis km
                A ja Vam opakuji ze jsem za poslednich 9 mesicu najel 36tis km v EV a to co popisujete tak proste neni, kdxz jsem rozhodl koupit EV tak jsem zavolal do cezu a treti den jsem mel smlouvu a snad dalsi den cip.Ano mate pravdu ze pro nekoho by bylo pouziti karty asi jednodussi ale proc kdyz Vam normalne chodi faktury.
                Nemate s tim zkusenost a pisete ze to je slozite atd.
                Ja jsem za poslednich 20 let mel snad 30 spalovacich aut a najel stovky tisic km tak myslim ze mohu posoudit jestli to je nebo neni slozite.
                A EV fanatik fakt nejsem , jen jsem proste prisel na vyhody EV pohonu.

                1. Ale uznáte aspoň, že tankování a placení za PHM je
                  Ale uznáte aspoň, že tankování a placení za PHM je jednodušší? Neřešíte registrace, smlouvy, různé karty a aplikace do mobilu (zahraničí)… prostě jedna karta vládne všem 🙂

                2. To nepopiram ale zase treba pro me co jsem vyuzival CCS karty
                  To nepopiram ale zase treba pro me co jsem vyuzival CCS karty byl ten prvotni vstup a podpis smlouvy uplne stejny.

                3. No to jo, to je v pohodě. Protože máte jednu CCS kartu,
                  No to jo, to je v pohodě. Protože máte jednu CCS kartu, kterou lze použít všude v ČR. Pokud by existoval nějaký podobný „roaming“ mezi různými nabíječkami (ideálně i v cizině) a stačila by jedna karta, bylo by to, samozřejmě, jiné.

                  Ale tak časem možná…

                4. Ano měl jsem dvě karty CCS a musel jsem zadávat pin ,takhle
                  Ano měl jsem dvě karty CCS a musel jsem zadávat pin ,takhle mám jednu kartu a jeden čip , myslím že to takový opruz není( bavím se samozřejmě o CR).

                5. Domorodec se nejak zaridi. Problem (zbytecna komplikace) to je
                  Domorodec se nejak zaridi. Problem (zbytecna komplikace) to je pro cizince na cestach (at uz oni u nas nebo my venku).

                  Dalsi vec, o ktere se taktne mlci, je tu stanici vubec najit (ne vsechny jsou v „agregatorech“ typu plugshare). A znaceni (ve smyslu dopravni znacky) vesmes zadne. I kdyz, abych nekecal, v Nemecku uz jsem ceduli videl.

                6. Další věc je obsazenost nebo vůbec funkčnost té stanice.
                  Další věc je obsazenost nebo vůbec funkčnost té stanice. U benzinky to člověk neřeší, když je plno, počká 5 minut a stojan se uvolní, ne tak u dobíječky. Takže i toto by bylo fajn. I když… Tesla to pořešené má, ne? Nebo jsou i jiné nabíječky, které svůj stav hlásí a to se pak zobrazí v nějaké té EV mapě?

                7. Samozřejmě, CEZ i EON.
                  Samozřejmě, CEZ i EON.

                8. Jj, u Tesly, to ukazuje obsazenost. U evmapa.cz a eON je to
                  Jj, u Tesly, to ukazuje obsazenost. U evmapa.cz a eON je to videt taky, ale moc jsem s tim nelaboroval. CEZackou polyfazer aplikaci jsem zatim nezkousel, tak nevim.

              2. Zas abychom nenadavali jen na provozovatele nabijecich siti –
                Zas abychom nenadavali jen na provozovatele nabijecich siti – treba pro porizeni mytne krabicky v Italii je treba mit italsky ucet. V kterem stoleti zijeme?

                EDIT: proc to pisu, v aute je to vicemene sumak (krome toho, ze by se nemusela stat fronta), ale kdyz clovek jede na motorce ve slejvaku, tak je slusny oser i rozcvicka s kreditkou.

    2. Stejnosměrný nabijecky navíc s více standardy jsou
      Stejnosměrný nabijecky navíc s více standardy jsou řádově 5x dražší jak AC. Nabíječky. Ekonomická návratnost v našich současných podmínkách je za hranicí jejich životnosti.AC je jak levnější tak jednodušší s delší životností.

    3. A ty vaše výpočty s cenou za kwh sedí pouze pokud jste
      A ty vaše výpočty s cenou za kwh sedí pouze pokud jste schopný odebrat ty výkony. Většina aut má nabíječku palubní 3,6kW a 50kW na DC taky není schopno auto odebírat kontinuelně.
      S mým ionem třeba beru prvních pár minut 40kWh a pak už to klesá. Za zhruba 25 min dobíjení vezmu cca 8kWh. Takže by mě vyšlo dobíjení na 22,5kč/kWh.
      Zlodějina na N-tou.
      Dobíjím jen u EON, kde je cena pěkných 3kč/kWh. Bral bych i 5kč. Ale minutové počítání ČEZu je prasárna.

      1. Toho, že nedobíjíte celou dobu maximálním výkonem jsem
        Toho, že nedobíjíte celou dobu maximálním výkonem jsem si dobře vědom napsal jsem to tam do závorky.
        Osobně dobíjím z 99% jen doma, takže rychlo nabíječky nevyužívám.
        Jsem rád, že to nehorázně drahý nepřijde jenom mě.
        Proč je platba vlastně za čas a ne za odebrané kWh?

          1. Jenže já si koupil elektromobil kvůli nákladům na servis
            Jenže já si koupil elektromobil kvůli nákladům na servis a palivo… Né na to, aby zcela zbytečně čezu každý měsíc cpal 550,- Kč nenažranému čezu. Ano, není to zdarma, ale čez tu má nějkou povinnost. Je napůl státní, má miliardové zisky a na nabíječky čerpá dotace.
            Měsíčně ušetřím zhruba 1500 kč. Pokud bych to platil, tak je to jen 950 a to už mi nikdy nezaplatí rozdíl pořizovací ceny ION vs nějaké jiné auto podobné kategorie.
            Navíc to potřebuju tak 1x max 2x za měsíc.
            Takže né díky, čezu opravdu ani korunu. Né s touto cenovou politikou.

            1. Tak to je mi tě líto. Možná jsi měl razit stejnou cestu i
              Tak to je mi tě líto. Možná jsi měl razit stejnou cestu i když jsi jezdil spalovákem – takže nééé, Shellu ani Papoilu ani korunu.
              Za rok či dva bys byl rád za 550,- za měsíc. A třeba u Čezu.
              Připomínáš mi lidi, kteří nikdy nekoupili šunku za osm korun, protože byla drahá. Dnes stojí dvacku, ale je to fakt moc. Jim ani korunu. Né s touhle cenovou politikou.

              1. Jo a víš, že to tak bylo i se spalovákem? Naco cpát
                Jo a víš, že to tak bylo i se spalovákem? Naco cpát nenažranému státu daně z benzínu, když můžu stejně pohodlně jezdit na LPG.

                Stejně tak buzeruju operátory, pojišťovny, dodavatele energií hrozbama výpovědí, abych dostal služby za ceny které jsem ochoten akceptovat.

                Ono se to nezdá, ale ona každá stokoruna je znát, hlavně když máte více nemovitostí a aut.
                Nejhorší jsou lidi, co akceptují předražený ceník a platí a platí jako ovce.
                To se pak nemůžeme divit, že máme všechno v ČR nejdražší (viz třeba ceny u mobilních operátorů), ale výplaty tomu až tak neodpovídají.

                Například s vlastnictvím dobíjecí karty EONU nemám problém. Neměl bych si tím problém, i kdyby chtěli 2x tolik za kWh. Protože nabídka je férová a jasná. Né jak čez, kterej si účtuje elektřinu minutově.

                Stejně tak si klidně koupím 2x dražší šunku, pokud tomu její kvalita bude odpovídat. Nebudu si kupovat šunku, která je 2x dražší, ale vymačkám z ní stejně vody jako z té levné, nebo í více.

                1. To je všechno pravda a také je to o prioritách. Já jsem
                  To je všechno pravda a také je to o prioritách. Já jsem seřezal náklady na volání a internet, ale paušál ČEZ platím.
                  Tak si myslím, že by se měl každý kolenovrt, co nechce dát ČEZu paušál zamyslet, jestli by neměl raději chtít slevu za internet, telefon, televizi, pojištění, bankovní poplatky, plyn…

                  Nejvíc by mě pobavilo, kdyby někdo třeba platil za bankovní služby, které jsou hned vedle úplně zdarma bez dalších podmínek a potom si tady stěžoval na ČEZ.

            1. Za rok to je 6000 Kc za tolik do meho nira Phev ani tolik
              Za rok to je 6000 Kc za tolik do meho nira Phev ani tolik benzinu nekoupim. Pokud se bavim o cestach kolem komina a nemusim čekat u stojanu nez se to nabije.

              Jasny dalsi benzin spalim na dovolenych , cestach s vlekem a dalky ,ale tyhle cesty by s elektromobilem nesli ani delat.

              1. Ale šly, jen každý to má jinak. Když máš čas na
                Ale šly, jen každý to má jinak. Když máš čas na pohodovej trip, tak je to v klídku.
                Ty nedáš do Phev za rok za šest tisíc, já lil do dýzlu za rok přes stotřicet tisíc jenom v naftě.
                Rád si dvakrát denně počkám na nabíječce á 20 minut. Stejně potřebuju vyřídit mejly atp.
                Kdo dnes tvrdí, že paušál 550,-Kč je moc, je blázen. Měl by jezdit busem nebo na kole.

                1. Jako souhlas kazdy ma jiny pozadavky. Podle me je ten pausal
                  Jako souhlas kazdy ma jiny pozadavky. Podle me je ten pausal nevyvazeny to jako by permice na den na vlek stala na cely tyden lyzovani 650 Kc a jedna jizda za 300. By ten pausal mel byt kolem 2000 tis a jednotlive nabijeni za 5 Kc kWh.

                  Muj cas je dost drahy abych cekal u stojanu. Nase obe auta najedou za rok na eletrinu 30 tis Km jen na dobijeni v noci v garazi.

                  Jinak nevrdim ze je drahy, ale i tak se spouste lidem nevyplati co jezdi jen kolem komina a o nabijeni za minuty se nemusime vubec bavit.

                2. Blázen je ten, co podle sebě kritizuje ostatní.
                  Pro mě je

                  Blázen je ten, co podle sebě kritizuje ostatní.
                  Pro mě je zase blázen ten, co je ochotný deně trávit 40 minut na nabíječce v léto nebo zima.
                  Pokud to sečtu kolem a kolem, tak se mi vyplatí těch 40 min zůstat v práci a na benzín si vydělat, než kvůli ušetřeným 20 korunám čumět na benzínkách u nabíječky a cucat předražený hnusný kafe.
                  Takže bych ocenil, kdyby jste se krotil. To že něco příde divný vám, neznamená, že tím můžete ostatní urážet.
                  Takový hrdinové za klávesnicí jsou nejlepší.

                  Pokud se kouknu do statistik financí, tak od začátku roku jsem do auta natankoval zhruba za 3 tisíce LPG. Takže pro mě je to win. Co dojedu na baterku, jeud na baterku. Pokud nabiju u eon, tak dobiju. Co nedojedu protože tam jsou jen stojany čez, tak jedu spalovákem bez nějakého zdržování s nabíjením a ještě mě to vyjde levněji.

                  Takže kdo je tu blázen?

                3. Jsem dalek toho, kohokoliv urážet. Vyjádřil jsem svůj
                  Jsem dalek toho, kohokoliv urážet. Vyjádřil jsem svůj názor a to, že jsi takhle vztahovačnej je jen tvoje věc.
                  Každej to má jinak a každýmu vyhovuje něco jinýho. Podle sebe soudíš ostatní hlavně ty.
                  Buď si v práci jak dlouho chceš, tankuj si co chceš a za kolik chceš a nabíjej si u koho chceš. A pokud jsi dal za LPG za šest měsíců 3.000,- , je to super a jistě jsi vítěz. Já za tu dobu dal Čezu 2.700,-. Nevím, kolik jsi za ty tři tisíce ujel kilometrů a je mi to úplně fuk. Já sedmnáct tisíc. Takže jsem spokojenej.

                4. Nejsme nijak moc vztahovačnej. Jen vy nejste schopen
                  Nejsme nijak moc vztahovačnej. Jen vy nejste schopen pochopit, že některým lidem se prostě paušál od ČEZ nevyplatí a honosujete je titulem blázen.
                  Já sem tu nikoho s druhým názorem takto neoznačloval a ani to nemám zapotřebí, protže vím, že jsou lidi, co prostě jezdí hodně a čip je pro ně výhodný.
                  A navíc ty počty mi nesedí. Čip stojí 550 měs, takže za 6 měsíců to těžko bude za 2700,-
                  Pokud to máte na firmu bez daně, tak to je druhá věc a opět tu srovnáváte něco, než co má běžný člověk. Nepodnikatel musí platit cenu s DPH, takže počty jsou zase někde jine.

                5. Přesně tak. Třeba druhé auto v rodině. Manželka jezdí
                  Přesně tak. Třeba druhé auto v rodině. Manželka jezdí spalovákem a najede tak jednu nádrž za měsíc, do 500 km 🙂 V případě EV by drtivá většina nabíjení probíhala doma v garáži, tak k čemu by jí byl čip? I když připustím, že bych pak tím EV jezdil i já, pořád by to bylo jenom kolem domova a nebylo by potřeba nabíjet venku, příp. bych občas přicucnul někde u obchoďáku, zdarma.

                6. Tak si to druhy auto poridte v elektrice, uvidite ze budete
                  Tak si to druhy auto poridte v elektrice, uvidite ze budete spokojen, nakonec v nem budete jezdit radeji nez v hybridu. Ja to tak udelal a jsem spokojen za to nic nedate…

                7. A uz jsme zase u toho, co jeste chcete tahat za minusy na
                  A uz jsme zase u toho, co jeste chcete tahat za minusy na EV.
                  Proste 550,- za cip je uplny z odpustenim hov….o , vhapete to nebo ne?
                  Nekdo to projezdi nekdo ne ale je to proste 500,- korun chapete?
                  Ne 500,- EUR nebo dolaru ale 500,- KC. 😀 😀

                8. Díky Martine.
                  O ceně jakéhokoliv zboží by, alespoň

                  Díky Martine.
                  O ceně jakéhokoliv zboží by, alespoň myslím, měli diskutovat lidé, kteří ho kupují.
                  Stejně jako bych kritizoval cenu Rolls-Royce, protože ho nevyužijí a navíc nemám řidiče.
                  A jen tak mimochodem, pětsetpadesát korun je cena deseti Plzní v centru města a dvaceti bráníků v zaplivaný putyce. Anebo si můžeš koupit v akci blivajz v pechovce za osm korun.
                  Každému dle jeho chuti a možností.
                  My, co víc jezdíme ten čip platíme a myslím, že rádi.

          2. Chip se vyplatí někomu, kdo dobíjí na veřejných
            Chip se vyplatí někomu, kdo dobíjí na veřejných stanicích v oblasti kde má daná společnost síť nabíječek. Pokud třeba obden zajede k nabíječce dané společnosti, tak je to jistě výhra. Jenže já dobíjím 95% času doma, a rychlonabíječku použiji jen ve chvíli kdy jedeme někam na výlet nebo na dovolenou. Takže ani v tuhle chvíli se mi chip nevyplatí, protože za tu cestu potkám nabíječky minimálně tří společností.
            Takže mám mít doma Chip PRE, CEZ a kartu E-ON (tedy platit tři paušály) pro 20 příležitostí v roce?
            Kdyby (a chápu, že to je utopie), byl alespoń jeden čip pro všechny společnosti (nabíječky) a ony si to pak mezi sebou výúčtovali… ale to ne.
            A to jsem do toho ještě nezamíchal zahraničí.

              1. Jenže já mám trasu pokaždé jinou. Bohužel jsem tím
                Jenže já mám trasu pokaždé jinou. Bohužel jsem tím nemyslel třeba ježdění na chatu, ale objíždíme zajímavá místa, události a atrakce.
                A pak když má člověk tři paušály, tak to není 6000,- za rok pro ČEZ, ale 6 pro ČEZ, 6 pro PRE, 6 pro někoho dalšího atd… takže když chcete chipy (pausály) pokrýt všechny distributory v ČR, tak má tři až čtyři paušály tj. ročně třeba 20 000,- na paušálech, jen proto, že každý druhý víkend jedeme do jiného koutu republiky?
                A co teprve když bych se chtěl vydat za hranice.

                1. Nešiřte bludy 🙂 Jak mi bylo vysvětleno v jiné diskusi,
                  Nešiřte bludy 🙂 Jak mi bylo vysvětleno v jiné diskusi, paušál se platí jenom ČEZ, u EON se jenom registrujete, dostaneme čip a platíte přímo za odebrané kWh. u PRE se ani neregistrujete a taky platíte jenom za kWh, přímá platba.

                  Pořád to není tak jednosuché jako tankovat PHM, ale už se s tím dá žít. Teda, v ČR… v cizině člověk aby to studoval a registroval se.

                2. Díky za korekci.
                  Jak jsem psal, dobíjím z 95% doma,

                  Díky za korekci.
                  Jak jsem psal, dobíjím z 95% doma, rychlonabíječky nevyužívám, a chipy jsem si nepořídil. Máte pravdu, chybně jsem předpokládal, že to mají všichni stejně.

                3. Přesně tak, já platím 450,- Kč bez DPH, za poslední rok
                  Přesně tak, já platím 450,- Kč bez DPH, za poslední rok jsem vlastně 3 měsíce ani neplatil (ČEZ to neúčtoval), takže se tady řeší směšný peníz (oběd pro 2 v levné restauraci). Navíc minimálně polovinu toho paušalu vyčerpám, záleží kudy jezdím, někdy jsem vyčerpal i skoro celý, pokud počítám že průměr mám doma 3,- Kč/kWh. Mimochodem 300-500 Kč je průměrná denní ztráta ceny BEV auta kolem 1 mil. za 4 roky, to bych si nemohl auto vůbec kupovat takto uvažovat 🙂

                4. Já jsem jenom opravil tu informaci ohledně paušálu – má
                  Já jsem jenom opravil tu informaci ohledně paušálu – má to jenom ČEZ. To, že někomu se paušál nemusí vyplatit, je fakt. Když někdo nabíjí většinou doma… Paušál je 550/měs., to máte na EON nebo na PRE nějakých 150 kWh? Takže pokud nenabíjíte alespoň těch 150 kWh mimo domov, paušál se vám asi nevyplatí, ne?

                5. Vyplatí se i kdybych nabíjel jen jednou 20 kWh, protože
                  Vyplatí se i kdybych nabíjel jen jednou 20 kWh, protože jinak bych třeba do určitých míst ani nemohl jet. Pak nabíjím za 25 Kč/kWh což ještě není tak strašné, u nás se dá nabíjet i podstatně dráže, když se to sejde.

                6. A zase se rozčilujete a píšete opět bludy jelikož
                  A zase se rozčilujete a píšete opět bludy jelikož paušál se platí pouze v CEZU a EON má kartu zdarma,platí se pouze 3,- za kilowatu(což je skoro jako doma) a u PRE se platí jen 30,- paušál a pak za kilowatu(nevím kolik,nepoužívám) takže než tady zase bude šířit bludy tak si to prosím zjistěte ju.
                  Celkem je to tedy ohromných 6360,- včetně DPH a né Vašich ani 20.000.- dokonce ani 18.000,- ani 12.000,-.

                7. Už jsem to psal panu Markovi, ale Vaše výtka je sice
                  Už jsem to psal panu Markovi, ale Vaše výtka je sice totožná, ale oprávněná.

                  Díky za korekci.
                  Jak jsem psal, dobíjím z 95% doma, rychlonabíječky nevyužívám, a chipy jsem si nepořídil. Máte pravdu, chybně jsem předpokládal, že to mají všichni stejně.

                8. Já to beru,že uznáte že to tak nemusí být a není,to moc
                  Já to beru,že uznáte že to tak nemusí být a není,to moc lidí nedokáže,zvláště tady komenty od 2 nejlepších mistrů.

                  Jenže přesně z těchto přešlapů se děje to že lidi nepochopí že je to prostě časem nevyhnutelné a že to může fungovat .

            1. No vidíte a já nabíjím taky z 90% doma ale když někam
              No vidíte a já nabíjím taky z 90% doma ale když někam jedu dál třeba do Rakouska k jezerům nebo na Lipno i když jenom třeba jednou za měsíc- tak prostě radši mám čip za 5 stovek než abych někde řešil jestli dojedu, chápete ? A za EON se nic neplatí abyste měl kartu za stínítkem a PRE nemám , není proč.

                1. Levneji? To fakt pochybuju.
                  Nikde necekam, po ceste treba

                  Levneji? To fakt pochybuju.
                  Nikde necekam, po ceste treba snidam nebo obedvam a to pro me neni zdrzeni dat auto nabit

                2. Každý to má jinak. Já třeba ráno nikam nejezdím a i
                  Každý to má jinak. Já třeba ráno nikam nejezdím a i kdyby tak se najím doma a pak jedu. Stejně tak oběd neřeším, protože většina mých cest se odehrává po práci, kdy třeba skončím v jednu odpoledne a někam jedu.
                  Vedu si podrobné statistiky za co kde utrácím a na LPG sem za půl roku projel opravud jen 3000,- takže prostě levněji než platit čip + časová úspora, že se nezdržuju nabíjením.
                  A stejně je spalovák potřeba občas projet. Nejhorší je pro auto, když stojí a nejezdí.
                  Pokud člověk třeba dělá nějakého cestujícího obchodníka, nebo servisáka, nebo nevím co, tak může mít jiné priority a čip je pro něj výhodný. Ale pro mě by byl těžce prodělečný.
                  A i kdybych měl čip, tak bych stejně v určitých případech musel jet spalovákem, protože někdy je potřeba velký kufr, nebo táhnout přívěs.

                3. Čip se třeba extrémně vyplatí taxislužbě, která jezdí
                  Čip se třeba extrémně vyplatí taxislužbě, která jezdí jenm město a okolí a v tom městě je někde nabíječka ČEZ. To auto pak může najezdit 4-5 tisíc měsíčně, nabíjet třeba jednou-dvakrát za den výhradně na ČEZ a náklady jsou pak směšných 0,10 KČ/km. A ještě lepší by to bylo, kdyby na celou flotilu měl majitel taxislužby jeden čip, jen nevím, jestli to jde, to by byl vrchol šetření, nebo vychcanosti? 🙂

    4. Protoze dc nabijecka stoji minimalne pul mega a musi se
      Protoze dc nabijecka stoji minimalne pul mega a musi se zaplatit. Za tohle muzeme podekovat nekomu kdo to v minulosti vymyslel ,ze na cestach potrebuje elektro auto takovou drahou almaru, kteta navic odbavi jen par vozidel. Tahle jsou ty auta odsouzeny jezdit jen kolem komina.

      1. A přitom by stačilo jen oněch 3x400V pustit do invertoru
        A přitom by stačilo jen oněch 3x400V pustit do invertoru místo motoru. Regulovat umí, patřičné výkony to má taky, takže si troufám říci, že by trakční invertor plně nahradil stojany a palubní nabíječka by stačila jen 1f 16A pro domácí nabíjení pomocí malé zásuvky.
        Myslím, že technicky by to nebylo vůbec nerealizovatelné.
        Stejně tak by si každý doma mohl realizovat výkonný wallbox jen za pomocí konektoru. Omezení nabíjecího proudu už by šlo udělat velice snadno. Třeba tak jak to používají součané on board nabíječky pomocí pulzů.

      2. Nejsem vystudovaný elektrotechnik, slaboproud / silnoproud
        Nejsem vystudovaný elektrotechnik, slaboproud / silnoproud jsme měli jen dva semestry a více méně jako předmět na zápočet bez zkoušky, takže teď vstupuji na tenký led…, ale měl jsem dojem, že je mnohem problematičtější udělat měnič z DC na AC – tedy třeba ta poměrně drahá krabička u FVE, ale na opak by to mělo být poměrně k měniči jednoduché. Nechci plácnout hovadinu, ale nebyl k tomu náhodou potřeba jen diodový můstek ze čtyř polovodičových diod? Vybavuje se mi takový ten kosočtverečkový diagram. Někdo tomu také říkal „Usměrňovač střídavého proudu“.

        1. To by fungovalo, pokud bys mel na obou koncich „spravna“
          To by fungovalo, pokud bys mel na obou koncich „spravna“ (skoro stejna, detaily nechme byt) napeti. V praxi je za tim „kosoctvercem“ prakticky vzdy kompletni DC/DC menic.
          DC/AC jako takovy o moc slozitejsi neni, jen je tam trochu vic software, aby z toho lezl ten spravny prubeh.

        2. Je to tak. V praxi by stacilo usmernit 3f napeti pomoci mustku
          Je to tak. V praxi by stacilo usmernit 3f napeti pomoci mustku 6 diod a pokub by palubni napeti auto bylo udelane na stejne napeti , muselo by to fungovat. Ale to by elektro auta museli byt od pocatku vyvijene pro takove dobijeni.

          Nebo jen pouzit k nabijeni pohonny system jako to maji nejake verze zoe i kdyz i ti od toho ustupuji.

              1. Vložil/a UDA, Po, 2019-06-17 17:48
                Protoze dc nabijecka stoji

                Vložil/a UDA, Po, 2019-06-17 17:48
                Protoze dc nabijecka stoji minimalne pul mega a musi se zaplatit. Za tohle muzeme podekovat nekomu kdo to v minulosti vymyslel ,ze na cestach potrebuje elektro auto takovou drahou almaru, kteta navic odbavi jen par vozidel. Tahle jsou ty auta odsouzeny jezdit jen kolem komina.

                1. No a kde jsem psal ze dc konektor stoji pul mega? Psal jsem o
                  No a kde jsem psal ze dc konektor stoji pul mega? Psal jsem o nabijecce a tolik opravdu stoji, proto jich je tak malo.

                2. Já nepsal „konektor“ ale konvertor – tedy měnič, a vůbec
                  Já nepsal „konektor“ ale konvertor – tedy měnič, a vůbec nepolemizuji o tom, že by tolik nestál. Jen jsem se podivoval nad tím proč tak stojí, když principiálně to tak složité zařízení není.

                3. Tak s chuti do toho, kdyz to „principialne tak slozite neni“.
                  Tak s chuti do toho, kdyz to „principialne tak slozite neni“. Urcite ti vsichni provozovatele nabijecich siti urvou ruce, kdyz to zvlasdnes za zlomek ceny nez Siemens a ostatni.

                4. Já nemluvil o zlomku ceny, jen mě překvapilo, že to má
                  Já nemluvil o zlomku ceny, jen mě překvapilo, že to má stát téměř půl milionu. To je celý.
                  Prostě jen mě zarazilo, že AC nabíječka je za pár desítek tisíc, a jen se k tomu přidá měnič na DC tak to najednou vyskočí na statisíce, i když jsem si představoval (a evidentně ne zas tak chybně), že převod z AC na DC není technologicky tak složitý.
                  Určitě tam musí být nějaké další složité regulárotry, a hardware i software pro komunikaci s autem atd…
                  Jen mě překvapil ten cenový skok, a spíš než sarkastické narážky by mě zajímalo proč tomu tak je, co ten rozdíl způsobuje.

                5. AC nabijecka (predpokladam myslis wallbox) totiz zadnou
                  AC nabijecka (predpokladam myslis wallbox) totiz zadnou „chytrou“ silovou elektroniku neobsahuje, jen jednocip, co generuje ty spravne signaly a ovlada stykac. Ta vykonova cast uz je v aute a stoji pres 100 tisic pri vykonu kolem 10kW (jak psal nekdo niz). Tak proc je tak tezko predstavitelne, ze petkrat vykonnejsi v DC nabijecce stoji petkrat tolik? 😉

        1. A já bych zase rád více prostoru tématu hybridy, bez
          A já bych zase rád více prostoru tématu hybridy, bez ohledu na modlářství příslušníků elektromobilní sekty.

          Jinak inteligence, vědomosti a způsob vyjadřování jsou vzájemně absolutně nesouvisející věci a pokud jste objevil jejich propojení přes zájem o hybridní technologie, gratuluji, objevil jste zlatý grál personalistů.

  3. nevím kde autoři furt berou tu jízdu ve vyhrazených
    nevím kde autoři furt berou tu jízdu ve vyhrazených pruzích pro MHD ??? to mají nebo měli v Norsku, u nás to nikdy nikdo nenavrhoval tudíž ani neschválil a ničem podobném se ani neuvažuje…jestli se pletu tak sem uveďte zdroj

    další věc je placený vjezd do centra…ten je prosím, kde ??? abych vyzkoušel jestli tam vjedu s EV zadarmo

    1. Klasické píár kecy, tentokráte ne od škodofky, ale od
      Klasické píár kecy, tentokráte ne od škodofky, ale od čezu. Placený vjezd do centra je skoro všude ve větších městech. Tedy vjedete zdarma přes značku Zákaz vjezdu všech vozidel nebo Pěší zóna a vyjedete po zaplacení poplatečku místní nebo státní policii 🙂

Napsat komentář