Zugspitze, nejvyšší hora Německa, se chlubí novou lanovkou

redakce - 22 Leden 2018

Nepropadejte panice, z Hybrid.cz se rozhodně nestává cestovatelský magazín. Lanovky jsou nicméně poněkud opomíjenou oblastí elektrické mobility, které se věnujeme jen zřídka, a tak nastal čas to napravit.Nejmodernější motory a pohony ABB zajišťují bezpečný a spolehlivý provoz kabinové lanovky na nejvyšší horu Německa.

Nejmodernější motory a pohony ABB zajišťují bezpečný a spolehlivý provoz kabinové lanovky na nejvyšší horu Německa.
foto: Copyright (c) Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG-fendstudios.com

Dlouhé fronty na lanovku, která vyváží turisty na nejvyšší horu Německa, mohou být nyní už minulostí. A to na nové kabinové lanovce poháněné motory ABB není jediná pozoruhodnost. Lanovka zahájila provoz 21. prosince 2017 a na Zugspitze v bavorských Alpách vyveze až 580 cestujících za hodinu.

Tři rekordy nové lanovky

Toto nové dopravní zařízení drží hned tři světové rekordy v kategorii závěsných lanovek: její jediný ocelový opěrný sloup je s 127 m nejvyšší, lanovka překonává nejvyšší převýšení (1950 m) v jednom úseku a od opěrného sloupu na vrchol má nejdelší úsek volného lana bez opěry, měřící 3213 m.

Dopravní zařízení nahrazuje padesát let starou lanovku Eibsee a tím, že vyveze na vrchol třikrát více cestujících, pomůže předejít dlouhému čekání, které bylo u lanovky Eibsee na denním pořádku. Novou rekordní lanovku provozuje akciová společnost Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG.

K hospodárnému a spolehlivému provozu napomáhá řada inovativních technologií od ABB, která má rozsáhlé zkušenosti s řešením náročných dopravních úkolů v Alpách. „Většina kabinových i sedačkových lanovek ve Švýcarsku je poháněna motory a pohony ABB,“ připomíná Hans-Georg Krabbe, předseda představenstva ABB Německo. „Jsme velmi rádi, že jsme se na takto jedinečném projektu mohli podílet i v Německu.“

Výkonná dvoumotorová konstrukce

Požadavky Bayerische Zugpitzbahn na bezproblémový provoz bez odstávek byly zvlášť přísné: lanovka musí fungovat 365 dnů v roce bez ohledu na vítr a počasí. V takovémto prostředí závisí bezpečná a komfortní doprava v zavěšené kabině na dokonalé souhře motorů, pohonů a mechanických součástí.

Zajišťovat pohon takto dlouhého lana s velmi příkrým stoupáním až 104 % (přibližně 46 stupňů) a s rychlostí 10,6 metru za sekundu vyžaduje velmi vysoký výkon. Ten zajišťují dva 800kW třífázové střídavé motory od ABB, které se nacházejí v dolní stanici.

Alpská tradice

Od konce 19. století si ABB buduje vynikající pověst při zajišťování bezpečné, spolehlivé a energeticky efektivní dopravy v regionu Alp.U slavné zubačkové lanovky na Jungfrau, která měří 9 km a začala jezdit v roce 1912, ABB provedla elektrifikaci, která zprovoznění trasy vůbec umožnila.

Technologie ABB dodnes zajišťují bezpečnou přepravu více než milionu cestujících ročně – a to i během sněžení – na Jungfraujoch, který je s výškou 3454 m n. m. nejvyšší železniční stanicí v Evropě.

Ve středisku Stoos ve švýcarských Alpách byla nedávno zprovozněna nejprudší kolejová lanovka na světě. Dva vozy s kapacitou 136 cestujících jezdí na trase dlouhé 1,7 km. Lanovku pohání vysocké účinné elektrické motory, které navrhla a vyrobila ABB. ABB pro tento dopravní systém dodala i další součásti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef.

.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

Ale jo, každá nabíječka dobrá, ale lepší by bylo kdyby to bylo 2x25 kW DC, takhle tam v podstatě lze nabíjet rozumně jedno auto. Tyhle stojany jsou ideální pro stanice s více nabíječkama.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano bude to rychlonabijecka, kapacita sousedni trafostanice to dovolí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Qíz pro chytré hlavičky:
Dnešním sponzorem je společnost:
A: A
B: B
C: ABB

Jicin bude mit nabijecku : http://m.mujicin.cz/vismo/dokumenty2.asp?id=1295590&n=jicin-ziska-prvni-dobijeci-stanici-pro-elektromobily

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Já jsem posílal dotaz na odbor dopravy v Berouně a vedoucí odboru zaslala odpověď ,že v tomto roce se chystá zprovoznění 2 nabíjecích stanic od ČEZu na parkovišti P+R u vlak. nádraží. Takže další vlaštovka. Ale bohužel po slibech ČEZ o změně účtování se v tomto směru stále nic neděje:-(

---

Jízda na elektřinu je úžasná věc.
Renault Fluence Z.E,Toyota Prius
Na proud jezdim již 3 rok,najeto 32 tis.km

Škoda, že jsem to nevěděl dřív.
Taky jsem se toho mohl zúčastnit, hledal jsem místo pro nabíječku v Jičíně.
Nejen pro mne při cestách do Varnsdorfu.
Mohl bych tam dát nejen Wallbox, ale i rychlonabíječku alespoň takovou jaká je v Rousínově - exit 216.

Dá se nabíjet někde v okolí Varnsdorfu? Děkuji.

Ne, nic jsem v okolí nenašel.
Nabíjel jsem v Liberci nebo u rodiny.
Chtěl jsem dát nabíječku do Nového Boru místo zásuvky 32A 400V co tam už je ale kolektiv EV se mi na email neozval!
Jinak ani v Polsku nebo Německu není nic rychlého a blíž jak Liberec.
Takže pokud najdeš místo kde se dá použít 32A 400V, tak tam dám tu samou co je v Rousínově.
Pro malobaterkáče je to 4-5x rychlejší nabíjení jak ze zásuvky nebo mennekesu !

Ok díky jen tam jezdím do Rumburka a není kde nabít.

Obrázek uživatele Josef

Od ČEZu mají prý přislíbenu rychlonabíječku od ABB.

Asi tu dotovanou z EU?
Tak na takovou konkurenci Vážně nemám!

Ale zase tam alespoň bude nabíječka.

Ještě by mne zajímaly ceny pro nás a ty evropské elektromobilisty co to zadotovaly a chtěli by už u nás už nabíjet na "svých" nabíječkách!

Obrázek uživatele Josef

Ano, dotovanou, on se je ČEZ snaží už docela zoufale udat, jinak bude muset vrátit dotace. Trochu se přepočítali s tím, že bude snadné najít místa k instalaci bez dalších investic.

No, já místa mám ale nemám ty dotace!

Obrázek uživatele Josef

Tak nabídněte spolupráci tomu ČEZu :-)

Ty seš padlej na hlavu !

Obrázek uživatele ozana

50 tisíc za místo :)

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

Tak nějak by se mohlo začít vyjednávat.

Obrázek uživatele Josef

Jo, babička mě kdysi nechala v kočárku sjet ze stráně :-)

:)

Obrázek uživatele Radovan

Neházel bych bambitku do Řáholce (tedy flintu do žita) a ihned je kontaktoval. Z článku je patrné, že nabíječka bude. Zda ČEZ nebo Smart, však patrné není. Třeba ještě není pozdě bycha honit a rychlonabíječka 20 kW tam může na zdi viset (už jen ten argument, že se nebude muset zakopávat kabel a betonovat podstavec).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Nepíšou tam, že je výběrové řízení ukončeno.

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

Ano, zkusil jsme jim napsat, tak uvidím jak to dopadne a pro koho se rozhodnou.
Jinak, každá nabíječka je velké +, i když nebude ode mne.

Obrázek uživatele Josef

Ano, hovořil jsem o tom se správcem kina na facebooku. Už se docela těším, bude to pro mne ideální nabíječka na půl cesty.

Obrázek uživatele Radovan

Hned mne napadlo, že Rumcajs bude mít možnost nabíjet nejen žaludy :-) Ale vážně, doufejme že půjde o rychlonabíječku, protože obrázek vypadá na oblíbenou dvojici zásuvek 400V 32A a 230V 16A, což je vyhazování peněz, to tam mohli vystrčit jen rozvodnou desku za +-3 tisíce Kč.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Podle diskuze má jít o dvouformátovou nabíječku ABB od ČEZu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hlavně Cosipísek.

Obrázek uživatele ozana

Smart4smart rychlonabíječky neumí/nedělá.
A ČEZ by rychlonabíječkou příjemně překvapil, ale na tu tam asi nebude volný příkon.

---

Jezdím na proud, najeto 67 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 72 tisíc km.

https://www.facebook.com/fandime.elektromobilum/photos/a.199388171721.137468.123597101721/10155126905726722/?type=3&theater

Obrázek uživatele Josef

Je to tam na to připraveno. 50 + 22 kW.

Obrázek uživatele Josef.

Nevím proč to stavějí po jedné nabíječce, stačí aby tam nabíjelo 10 aut denně a bude tam pořád obsazeno.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Protože tohle byla spíš iniciativa provozovatele kina a ČEZ toho využil. Zatím to stačí, pak se postaví další nabíječky někde jinde v Jičíně

Obrázek uživatele Josef.

Ale jo, každá nabíječka dobrá, ale lepší by bylo kdyby to bylo 2x25 kW DC, takhle tam v podstatě lze nabíjet rozumně jedno auto. Tyhle stojany jsou ideální pro stanice s více nabíječkama.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Já si myslím, že pro Jičín to bude stačit. Jedna nabíječka je i v Hradci a tam to je teprve hrůza.

Obrázek uživatele Josef.

No Jičín je na hlavní trase Praha - Špindlerův mlýn, ideální pro nabíjení v půlce trasy. Občas tam jezdím a lepší než nabíjet hned v Ml. Boleslavi.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Jo, nám se taky hodí. Jezdíme z Heřmanova Městce do Libštátu každý týden, 100 km jedna cesta. Aby v cíli manželka nemusela dlouho nabíjet, je to ideální nabíječka po cestě zpátky.

Obrázek uživatele Josef.

No vidíš, takže v neděli se občas potkáme ve frontě :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Spíš ne, manželka jezdí v pátek odpo nebo v sobotu dopo :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26