Známe české ceny elektromobilů Peugeot e-208 a e-2008

Jan Horčík - 13 Leden 2020

Český Peugeot ohlásil ceny elektromobilů e-208 a e-2008. Začínají na akčních cenách 810 000 Kč, resp. 840 000 Kč.auto elektromobil Peugeot e-208 GT

Elektromobil Peugeot e-208 přichází na český trh
foto: Peugeot

Cena elektromobil Peugeot e-208 s 50kWh baterií a výkonem 100 kW/260 Nm je v ceníku "běžně" 870 000 Kč za verzi e-Allure, akční cena je 810 000 Kč. Verze e-GT stojí 955 000 Kč, resp. akčních 895 000 Kč. Maximální rychlost je omezena 150 km/h.

Auto je v obou případech připraveno na dojezd 340 km WLTP, záruka na baterii činí 8 let/160 000 km při garanci zachování 70 % kapacity baterie. Standardem je palubní 11kW třífázová nabíječka.

Standardní výbavou je i nabíjecí kabel 1,8 kW/8A pro připojení do 1F zásuvky. Výkonnější 1F kabel 3,2 kW/14 A je k dispozici za příplatek 5000 Kč. Auto je samozřejmě vybaveno rychlonabíjecí zásuvkou CCS - Type 2.

Vytápění je řešeno tepelným čerpadlem (400 V/3 kW) a elektrickým ohřívačem (400 V/5 kW). Standardem jsou také LED přední i zadní světlomety, ale jen verze e-GT nabízí LED dotykové osvětlení interiéru vpředu i vzadu, LED osvětlení kosmetických zrcátek a LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu.

Peugeot e-2008 je k dispozici ve třech verzích. Cena elektromobilu začíná na akční ceně 840 000 Kč pro verzi e-Allure (jinak 900 000 Kč), pokračuje přes 880 000 Kč (940 000 Kč) za e-GT Line a končí na 925 000 Kč (985 000 Kč) u e-GT.

Peugeot e-2008 GT

Peugeot e-2008 GT
foto: Peugeot

Výkon a baterie jsou totožné jako u e-208, stejně tak i většina výbavy. Peugeot e-2008 je ale těžší, váží 1623 kg a uveze až 407 kg, zatímco Peugeot e-208 váží 1530 kg a uveze 380 kg.

Liší se samozřejmě i rozmery, e-208 měří na délku 4055 mm, šířka je 1745 mm, výška 1430 mm a rozvor 2540 mm. Crossover e-2008 měří 4300 mm, 1770 mm a 1530 mm s rozvorem 2605 mm. Tažné zařízení u obou je možné.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vážně nejsou schopni k autu za 900 tis dodat nic lepšího jak tupou nestavitelnou 1f nabíječku?

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Marek_

"Standardem je palubní 11kW třífázová nabíječka."

---

Lexus GS 450h Premium

Jeden vo voze, druhej o koze. Rec byla o externim kabelu s ICCB "nabijeckou" s prikonem 1,8kW/8A/23VAC, modus 2.

Obrázek uživatele Kuk

Spíš asi 230 VAC ne?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jojo, nejak me vypadla nula. Diky.

Buď nabíjíš z wallboxu (3x16A) nebo nouzově přes klasickou zásuvku, kde 8A je v pohodě, protože to nabíjíš někde, kde si nemůžeš být jist kvalitou rozvodů, zda utáhnou delší dobu odběr přes 10A.
Já, ani v mém okolí nikdo nepoužívá 1f nabíječky do zásuvky (já ji tedy používal 1 měsíc, než jsem si nainstaloval wallbox), takže se domnívám, že silnější 1f využije opravdu menšina a většina lidí by to nechtěla mít v ceně.

Prodavaji se regulovatelne nabijecky Schuko od 6A do 16A. Nejsou zase tak drahe. Proc to automobilky nedavaji je zahada. Kazdy pitomec ktery rozhoduje jakou nabijecku prilozi by mel povinne jezdit EV. A kdyz je navic odpurce EV, tak to dela asi naschval. 8A je tragedie.

Jasně, vím, že jsou na trhu různé Juice boostery, atd.
Ale neberu to jako tragédii. I já jsem doma, než jsem si zapojil wallbox, nabíjet ze zásuvky 8A, co jsem za den projel a neměl jsem ráno problém mít plně nabitou baterku.
Buď tu lepší nabíječku dají všem a zaplatí si ji všichni, byť ji nevyužijí nebo si připlatí jen ten, kdo opravdu bude vědět, že často bude nabíjet ze zásuvky a bude i vědět, že to rozvody dlouhodobě vydrží.

Cim mensim prikonem nabijite, tim vetsi ztraty mate. Celou dobu nabijeni je BMS a periferie aktivni a to muze byt klidne 300W. A kdyz nabijite jen 8A a zapnete pred odjezdem vytapeni, tak velka cast jde stejne z baterky i kdyz by to sit mohla zvladnout.

To sice máte pravdu, ale nijak to nerozporuje moje tvrzení, že i ta slabší nabíječka na nouzové nabíjení stačí (pokud dobíjím v noci to, co jsem předchozí den najel nebo když třeba v pátek přijedu na chatu, abych v neděli mohl odjet).
Spíše se přikláním k názoru, že výrobce chrání sám sebe, protože drtivá většina rozvodů vydrží 8A dlouhodobě, kdežto 12A už může dělat problémy a nerad by výrobce čelil rozhořčeným zákazníkům, že jim díky jejich nabíječce shořela elektroinstalace. Já už viděl hromadu fotek s vyhořelými zásuvkami...
Takže většině to bude stačit a ten, kdo bude potřebovat silnější, tak si ji koupí a bude pravděpodobně i vědět, zda mu jeho rozvody snesou dlouhodobější zátěž.

Ano, nejspíš máte pravdu, že se prodejce chrání přes likvidací domovních rozvodů a proto dávají takové nabíječky.

Ale nabízí se otázka, proč výrobce není schopen nabídnout něco lepšího člověku jenž tomu rozumí? Případně pokud vím, že mi je tento šmejd k ničemu, tak mi to prodat bez nabíječky?
K čemu mi doma bude 8 nebo 12A dobíječka, když si pak stejně půjdu koupit stavitelnou 6-16A a ještě wallbox?

Prostě příslušenství k takto předraženému malému autu je výsměch.

Škodovka dává dobíjecí kabely dva k auto které stojí polovinu této bídy.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

To je asi jako se ptát mého dealera Audi, proč si u něj kupovat nosič kol od Thule, který místo nápisu Thule má logo Audi a nekoupit si přímo ten samý nosič Thule o polovinu levnější jinde. :-)

Audi dava nosic ke kazdemu autu jako zaklad? Nejak nechapete dejstvi v diskuzi. Tady jde o to, ze ta 8A nabijecka je ve standardu a je nanic. Vetsina lidi ji da do sklepa a koupi stavitelnou 6-16A. Teda zbytecne vyhozeny prachy od Oplu a Peugeotu.

Nedává.
Ale na druhou stranu zase neznám v mém okolí kohokoliv (7 lidí, včetně mne), kdo by si kupoval lepší zásuvkovou nabíječku než byla od výrobce. Za to si většina koupila Mennekes kabel, aby mohli nabíjet na veřejných wallboxech, kde není pevný kabel.
Já sám jsem nabíječku do zásuvky nepoužil již skoro 3 roky (pouze na začátku, než jsem si nainstaloval wallbox) a ani ji nevozím s sebou v autě.

Ten wallbox jste si delal sam? Mel byste nejaky planek?

Domů jsem jsem si dal origo wallbox BMW, který je jsem dostal s vozem a je i po designové stránce hezký, takže mi dělá "parádu" na fasádě a do práce na dvůr jsem si wallbox udělal ze standardních komponent.
Pouze kontroler jsem si objednal v Holandsku - www.smartevse.nl a kabel s koncovkou v Německu - https://esl-emobility.com/de/ev-ladekabel-elektroauto-meterware.html
Vyskládal jsem to do rozvaděčové skřínky s průhledným krytem takto:
https://www.dropbox.com/s/nd8gpk5gpdjlr48/IMG_0397.jpeg?dl=0 (proudový chránič je tam ještě špatného typu).
Kabel jsem prostrčil spodem do skříňky průchodkou, na zeď koupit držák http://j.mp/38dpYrr, zapojil a šlape to jako hodinky.

Dekuji.

Dosud ale zadny tragedi nedavali jen 8A nabijecku. Nejcasteji aspon 10A a to je o 25% vic a kdyz zohlednim 300W ztratu, tak je ten rozdil v efektivnim nabijeni mnohem vetsi.

Máte pravdu.
Nicméně jak jsem psal, jako tragédii to neberu a když bych jel někam na chatu, tak přes víkend to nabiju tak jako tak.

OT https://m.autorevue.cz/elektromobil-opel-corsa-e-na-ceskem-trhu-cena-vybava-priplatky-technicka-data

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

kdo by jste vážně o tomto autě uvažoval tak kupujte v DE ... tak začínají na €27.000 (690.000 Kč) s daní...což je reálnější cena

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

700 tis za takového prcka mi teda nepříde možné označit slovem reálnější cena.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

ta cena je uz po odecteni dotace, nebo jeste pred..? na strankach pisou 30.450,- Eur
jak je to s DE dotaci - dostanou i cizinci?

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Kdyz mate v DE trvaly pobyt tak dostanete i dotaci. Pak musi byt auto 6 mesicu prihlasene na 1. majitele. Dotace se maji zvysit na 6000 Eur. Kdy to nerekli. A vsichni cekaji a EV nekupuji. Asi plan jak vse zpozdit a tvrdit ze to nikdo nekupuje.

Obrázek uživatele Marek_

Já vidím v konfigurátoru cenu od 30.450 eur (je potřeba si přepnout na elektro):
https://www.peugeot.de/modelle/alle-modelle/neuer-peugeot-208/konfigurator/versionen.html

Každopádně, Němec na to dostane pobídku nějakých 4000 nebo dokonce už 6000 eur?

---

Lexus GS 450h Premium

koukněte na mobile.de ... ceny jsou před dotací

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

A není to nějak vázané na residentnost? Jestli ni to za tyhle peníze neprodají jen trvale žijícímu. Případně se na to bude vázat nějaká povinnost servisu v Německu - i když pravda to už je překážka minimální. Sjet si čas od času na garančku na výlet do DE někam za hranice není problém.
Spíš tam budou za pár desítek měsíců hodně zajímavé ojetiny. Těch už se většina podobných ustanovení netýká.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Nevím proč tady zaznívají výkřiky o ceně, to auto ve své třídě je jedno z nejlevnějších na trhu. Tento model ze zvětšil oproti předchozímu na délku o 14 cm, tedy z 4159 na 4300 mm. Má tepelné čerpadlo, tepelný management baterií, palubní nabíječku až 11 kW, rychlost nabíjení 410 km/h (100 kW DC), max. dojezd po městě 400km, po dálnici 250km. Srovnatelná (39 kWh) Kia Soul nebo Kia Niro má cenu 1.15 mil. a mají horší akceleraci, výrazně pomalejší AC nabíjení a horší dojezd.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A taky se vůbec neprodávají. Za celý loňský rok u nás byly registrovány 3 Kia Niro a 1 Kia Soul, předpokládám těch 64kWh variant za 1,2 mil.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ano se nedivím. V Německu je běžná cena 950 tis. Kč vč. DPH a Kia Soul půjde koupit 6 měsíců staré auto s 5000 km nájezdem za 840 tis. vč. DPH. Ceny u nás jsou nesmysl. Vím kdo tu jednu Kiu kupoval, dokonce jsem kosek od něho nabíjel, nechápu že někdo dá s příplatky 1,3 mil. za takové auto (tedy pokud peníze nemá v krabicích ve sklepě a neví co s nimi :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Jestli myslíte večer v září na Vystrkově,tak ta kia byla koupena za 1,1 na Slovensku a peníze mam v trezoru.

V tom případě se vás můj příspěvek netýká....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

v r. 2020 by tomu 80 - 100kWh baterka slusela vic za tu cenu :-)
mam dotaz ohledne: Vytápění je řešeno tepelným čerpadlem (400 V/3 kW) a elektrickým ohřívačem (400 V/5 kW).

idealne, jestli ma nekdo eGolf/bmw i3 s tepelnym cerpadlem - kolik to v zime bere?
Ja mam eGolf r.2014 a nevim o tom ze bych mel tepelne cerpadlo.

Klima mi v nejvetsich 40C vedrech veme v prumeru cca 1,6kW/h elektriny - coz je jeste akceptovatelna spotreba.
Topeni v zime napr. v -8C kdyz se poprve pusti v promrzlem aute, veme max. 6.2kW co jsem videl, pak klesne k 5.8kW a postupne se ustali nekde k 3,5kW v rezimu "normal", nastaveni topeni na 26C. Pri prepnuti do ECO to topi mene, ale bere v prumeru cca 2,2kW - opet pri nastaveni topeni na 26C.

Kolik teda bere tepelne cerpadlo - kdo ho ma? :-)

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

V Nemecku bylo tepelne cerpadlo u eGolfu priplatkova vybava. V CR bylo v zaklade. TČ je docela hlucne kdyz topi. Obycejne odporove neni slyset, pouze ventilator. Kdyz pustite topeni a budete venku, poznate to.

Zdravím,

mám E-golfa s tepelným čerpadlem a spotřeba topení/klimatizace je po ustálení 1,2 kWh/h v létě i v zimě. Náběh topení je do 1 minuty.
Kdyžtak se ptejte cokoliv změřím/vyfotím. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Jeste jeden dotaz:

asi pred mesicem se me jedna pani ptala, jestli se mi taky nabiji jen do 85% na DC... ze ona ma flotilu eGolfu r. 2015 a vsechny na DC skonci pri 85% a vic nejde.. mne to normalne nabiji do 100% na DC, od 77% zacne rapidne zpomalovat teda ze 44,4kW az postupne nekam k 8kW, 20-80% za 16min, 10kW odebere do 14min..takze nechapu z jejiho dotazu :-) ale obcas bych bral nastavit limit treba na 80%..

dalsi dotaz: mne se po ukonceni nabijeni neodemyka DC konektor - aby mohl dalsi ve fronte nabijet kdyz jsem zrovna na jidle - protoze se do 15 minut proste nestihnu najist :-)
Chtel jsem to po autorizaku na Jarove a rekli mi - ze to neumi... :-/ ( zrejme aktualizovat SW ) nebo jestli to je az HW featura od nejakeho roku?

pred asi 14 dny jsem cekal az se donabiji bmw i3 - ladoval tam hodinu poslednich 5%, tak jsem ho cervenym tlacitkem utrhl, ale trvalo autu asi 5 minut, nez konektor odemkl pro vytazeni.. je fakt ze u sveho golfa jsem nikdy nezkousel 10 min. bez klicku cekat, jestli se DC neuvolni samo :-)

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

V létě chladím dům klimatizací na 25°C. Vy jezdíte v zimním období v autě s kraťasy a tričkem? Nějak nechápu to topení nastavené na 26°C.

Bud to mam rozbite, nebo to proste v eGolfu tak efektivne netopi. Kazde auto se chova co se tyce nastaveni digi termostatu topeni samozrejme jinak. Nekde je pocitove vetsi teplo a nekde ne. Nektera spalovaci auta mi staci nastavit na 18C a je opravdu vedro, nekde je az pri 22C vedro no a v eGolfu je to proste na minusovou venkovni teplotu komfortni na 26C v eco :-) V mem eGolfu to na tricko a kratasy rozhodne neni a to ani kdyz pri venkovnich treba -20C nastavim 29.5C a sedim v tom pul hodinu na nabijecce.. zase pokud je nad +4C tak se topit nemusi vubec, staci dziny a mikina.
Zkratka elektrina jezdi efektivne, ale netopi efektivne.
Fosil zase velmi efektivne topi :-)

---

13G

170tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

To asi len elektro od fosilákov majú s topením problém. Tesla kúri veľmi dobre.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

V Leafu 1 mi jde topení nastavit od 16°C přičemž 16° je nastavitelné minimum kdy netopí vůbec. Při 16,5°C již vozidlo topí ale není to žádná velká sláva. Jakmile ale ujedete zhruba 10km při venkovních -8°C tak topení dýchne o poznání teplejší vzduch až mi je po chvíli v zimní bundě nepříjemné vedro (při stále nastavených 16,5°C). Z toho usuzuji že tepelný okruh si bere teplo z chladící kapaliny měniče.
Spíše bych tedy ocenil nastavení i nižší teploty topení. Sice by šlo se svléci, ale nechce se mi sedět těch prvních 10km na lehko v zimě.

Mozna poskozene teplotni cidlo nebo kabel.

Obrázek uživatele spetak

TČ v Leaf 1 bere po zapnutí do 3 kW, teď jsem to zkusil - venku je 1st.C, auto na dvoře a 2,3 kW. Topí do minuty, potom klesá na 1,5 kW, což mi z dojezdu ubere 10 km. Odečteno z palubního počítače.

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Tepelné čerpadlo v Kia Soul bere max 3 kW, v těchto dnech při teplotách kolem nuly je běžný příkon po vytopení kolem 1 kW. Netuším, proč tam je ještě odporové topení, které autu zkracuje dojezd o cca 20-30%.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Možno preto, že TČ má pomalý nábeh a pod určitú teplotu je neúčinné

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

To tak určitě není, protože ty auta co mají TČ nemají nic jiného a jsou testovány až do -30°C.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tak to je pěkná blbost. Které elektroauto má pouze TČ a nemá přímotop? Takové neznám. I moje i3 má kromě TČ navíc 3 přímotopy, které můžeš sčítat (0,75kW, 1.5kW, 2,25 kW a pak jejich součty 3kW, 3,75 kW a 4,5 kW).
Auto, které by mělo pouze TČ, tak by obecně pod cca -5° C moc netopilo, protože již nedokáže odebrat tolik tepla ze vzduchu.

Možná byste si měl něco o TČ přečíst. Já mám 7 let starou klimu, která má malé TČ s výkonem 1 kW s účinností do -15°C, moderní čerpadla mají účinnost až do -25°C. Soul má přímotop v sedačkách 2x300 W a pak na ohřev baterie pod teplotou -10°C. Na topení žádný přímotop nemá.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Já TČ znám velmi dobře. A věřte mi, že pokud se domníváte, že v autech máte ty samá TČ, jako se dávají domů, kde nemusíte řešit velikost, výdrž (vibrace, tepelné podmínky, atd.), tak se velmi mýlíte. A že tím argumentujete (což jsem čekal), tak jen dokazuje, že se v TČ moc nevyznáte. :-)
Jinak opravdu neznám žádný EV s TČ, který by neměl přímotop, který by rychle vypomohl ve vytopení interiéru v mrazech, kdy TČ nedává takový výkon.
Ostatně když když vygoogloval specifikaci Soulu, tak jsem tam našel jako standardní výbavu "High Voltage Positive Temperature Coefficient (PTC) Heater", což je mnou zmiňovaný přímotop.
P.S. Teď jsem vygooglil nějaký materiál, viz https://www.nrel.gov/docs/fy18osti/70769.pdf
Hned první věta začíná: "The Kia Soul battery electric vehicle (BEV) is available with either a positive temperature coefficient (PTC) heater or an R134a heat pump (HP) with PTC heater combination."

Ať koukám, jak koukám, tak PTC heater je standardní vodní výměník tepla, který dodává tepelné výkony dle pdf 1,264 W, 2,458 W, and 4,722 W.

https://www.kiapartsnow.com/parts-list/2017-kia-soul_ev/electrical/heater_system_heater_blower.html?Diagram=9797112

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Nevím, co si představit, co je v případě PTC článku "standardní vodní výměník tepla". nicméně co vím je to, že PTC článek (případně několik, jejichž výkony se kombinují dle potřeby) je vložen ve vodním okruhu, kde přímo ohřívá vodu - jinak řečeno přímotop.
Jednoduše v zimě (především pro prvotní nahřátí interiéru na požadovanou teplotu) potřebujete v krátkém čase dodat výrazně větší množství energie než je schopno dodat TČ a proto se vypomáhá PTC články. Na udržování teploty interiéru, tj. pouze se vyrovnávají ztráty tepla z interiéru si již vystačíte s TČ.

Zajímavé že PTC heater do BEV i benzínové verze je stejný. Nové Kia Soul a Niro mají PTC heater značený jako battery heater je jako option, tedy standard je pouze TČ.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Těžko říct, jak s technickými pojmy zamíchá kouzelník, co tvoří ceníky. :-)
Jednoduše, pokud nechceš s sebou tahat velkou bednu o váze jednoho metráku jako u klasického TČ u domu, tak se musíš smířit, že TČ v autě je výsledek mnoha kompromisů a jedním z kompromisů je, že si musí pomáhat přímotopy, aby sis mohl i v těch větších mrazech zatopit ve zmrzlém autě a nečekal příliš dlouhou dobu.

Trochu jsem koukal na webu a nasel stranku ktera by vas mohla jako majitele Kia zajimat.
https://www.kiapartsnow.com/2016-kia-soul_ev-parts.html
PTC jsem ale nehledal.

Ted je otazka co znamena battery heater. Ja bych to prelozil jako ohrivac baterky. Tesla ma take aktivni ohrivani baterky. Nebo je to pouhy ohrivac kabiny a battery je jen aby bylo jasne kde se bere energie?

Edit:
The e-Niro has a battery heating system which is designed to insulate and warm up the battery while the vehicle is plugged in, minimising the adverse effects of cold temperatures.
https://fullycharged.show/reviews/kia-e-niro-performance-review/

Battery heater bude klasický přímotop vložený mezi bateriové články. i3 to má řešené stejně, má tam přímotop o výkonu 1,5 kW.

Máte pravdu, že v modelu 2020 je v popisu uvedeno high-voltage positive temperature coefficient (PTC) . V modelech 2016-2019 je uvedeno jako standard pouze heat pump HVAC system. Nejstarší model 2015 měl odporové topení a TČ jako volitelnou výbavu..

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Kdyz porovnam s cenou Peugeot Ion v dobe kdy byl uveden na trh, tak to je senzacni posun vpred. Ion byl v roce 2011 za vyssi cenu! Ale vse je relativni. I kdyz je e208 relativne levny, absolutne je ale sakra drahy.

Obrázek uživatele Tomáš

Amen. Ale mate 100% pravdu. Chce to jeste par let.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 17000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Jako je to dost, ale podle mě je e2008 momentálně jedno z nejhezčích EV a je to momentálně můj favorit na koupi EV, určitě největší minus vidím v té ceně,(ale ona nijak nevybočuje z cen srovnatelných EV) jinak vážnějších nedostatků moc nevidím, ale neseděl a nejel jsem v tom,...
Současné ceny EV podle mě korespondují s chutí a schopností automobilek EV vyrábět - když to dají trochu dráž než srovnatelný spalovák v automatu, tak kdo bude potom kupovat ty spalováky? A jak vyrobí ty EV když o ně bude velký zájem a nemají dost baterek? Prostě postupný přechod na novou technologii.

ta celkova cena je úplně mimo...sorry jako ale za tohle auto 870t v základu to někdo spadnul z borůvky na znak

k těm bateriím...samotné automobilky přiznávají cenu $120 za kWh (2750 Kč) x 50 kWh je cca 140t + obal a nějaký BMS je max. 200t s palubní nabíječkou a věcmi okolo do 250t ale mínus motor převodovka výfuk nádrž atd atd

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Tomáš

Kdyz to prepoctu kolik stoji Leaf v Japonsku, tak to odpovida.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 17000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Obrázek uživatele Marek_

Myslím, že cena nijak nevybočuje, to je prostě realita současného trhu EV. Kolik stojí i3, eGolf, Kona, Zoe, Leaf, atd.? Jediná výjimka je Citigo.

---

Lexus GS 450h Premium

A Kia Soul za 1.2 mil je OK?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

no to je další nesmysl

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Pepa

Souhlas,pořád říkám,že bych chtěl EV,ale ne za takovou cenu.
Budu jezdit s mou 20 letou popelnicí,načipované 3 hrnky se jí beztak nevyrovnají!:-)

---

Pepa

Mě se to líbí, model 2008 je pro mě použitelné auto a celkem vypadá i uvnitř dobře a rozměry do města super!

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Jak je možné, že dvojčata: Nový spalovací Peugeot 208, který se vyrábí ve větší sérií a přitom mnoho svých dílů sdílí společně s elektrickým bratrem je od 295 tis. Kč? A nový elektrický Peugeot e-208 od 810 tis. Kč?

Když elektrická verze téhož modelu nemá spoľovací motor, spojku, převodovku, filtry, olejové náplně, startér, rozvody, ventilu, písty, klikovou hřídel, výfuk a spousty dalších komponent, cena těchto dílů by se pak měla z těch 295 tis. Kč spalovací verze ještě odečíst, správně?

Nahrubo, společný základ obou spalovacího i elektrického sourozence vychádzí přibližně na 2/3 (66% nebo -33%) z ceny spalovací verze, tj. zhruba 195 tis Kč.

Ale u elektrické verze modelu nějaké jiné komponenty jsou velmi drahé, hlavně jeho baterie, které přidají ke společnému základu plus + 615 tis Kč k ceně.

Souhlasím, baterie není levná. Opravdu by mě ale zajímalo, které jsou to ty další jiné velmi drahé komponenty, které spalovací verze téhož modelu nemá?

Za jaký daleko větší komfort se v elektrickém dvojčeti připlatí přibližně až plus 3/4 (75%) navíc k ceně společného základu se spalovacím bratrem?

Je to skutečně baterie, vývoj a malo-výroba, jak dokola opakují, která navyšuje u elektrického dvojčetě přidává přibližně až plus 3/4 (75%) navíc k ceně?

No je treba si uvedomit, ze prime vyrobni naklady jsou tak do 40% z cenikove ceny auta - tzny vyroba zakladni 208 bude odhadem lehce nad 100 000 (z cehoz muze motor, prevodovka apod delat kolik? max tretinu). Kdyz k tomu pridame baterku ktera sama o sobe bude stat klidne 150 000, tak razem jsou ty naklady vice nez dvojnasobne, do toho mensi seriovost, nutnost zaplatit vyvojove naklady apod.....

Troufnul bych si tvrdit, že mnohdy i výrazně míň než 40%. Když před pár lety byly na severu povodně a Škodovka utopila nějaké nové Superby, tak průměrná škodní cena pro pojištovnu byla kolem 105 tisíc a ceníková cena se motala okolo milionu. Samozřejmě to vypovídá jen o výrobních nákladech, není v tom vývoj, atd.

Musíte ale porovnávat podobnou výbavu a výkon + je to "automat". Ano elektromobil se v jednodušší verzi (manuál, slabší motor, základní výbava) koupit prostě nedá, to je fakt. Ano, kdo hledí po základní verzi za 300 tisíc, ten si elektromobil nekoupí asi nikdy.

Druhá věc je, že automobilky žádná konkurence nenutí zatím jít s cenou níže, vše podobné okolo stojí stejně nebo více.

Pomalu ty automobilky zacina nutit EU (nekdo na to narizeni nadava, ja nikoliv) prave povinejma kvotama na flotilni emisi CO2. Prost musi prodat nizkoemisni nebo bez(lokalne)emisni automobily. Letos je to pohoda, poptavka je vyssi, ale postupem casu nebude po BEV takovy hlad. Ja bych byl vci automobilkam drsnejsi, zvlast kdyz i tom vi tolik let a uz tolik let je "hotova" technologie (i-Miev je tu od 2010, 10 let na okopirovani je dle meho dostatecna doba i v automotive).

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ano, je to baterie, vývoj a malo-výroba. Jestliže vývoj stojí miliardu € a prodají za jednu generaci 100 tisíc kusů, tak je v každém autě 10 tisíc €, k tomu baterka a hned je to půl milionu navíc a ještě na tom můžou klidně prodělávat.
Zatím kromě TM3 a pár čínských modelů není nikdo s celosvětovými prodeji nad 200 auty denně. S tím se nedá prodávat žádné EV za ceny, které známe u spalováků i kdyby to byla jen baterka zabalená v papíru.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Tomáš

Jo, je to tak.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 17000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

Peugeot [e]208 je jen jeden z mnoha.

Spalovací VW up! je od 10350 €. A elektrický WV e-up! od 22170 €. Nahrubo společně zdielný základ dílů 2/3 (66% nebo -33%) z ceny spalovací verze je 6830 €. Baterie, vývoj, malo-výroba a větší komfort - co nám dookola omílaj - přidají ke společnému základu plus + 15789 €. Co je nahrubo přibližně plus + 3/4 (75%) k ceně za elektrický WV e-up!

Stejných příkladů je více Citroen Berlingo, VW Golf, Smart ForTwo, Mercedes B atd apod.

Mně to vychádzí, že to nikdy nebylo o logice. Ale více o tom, čo z toho můžou vyždímat a o tom co sú ochotní první osvojitelé a ti zahojení za to zaplatit. Jakmile budou tyto skupiny nasyceny, pak se podívají na masy.

Obrázek uživatele Tomáš

Ale tak to je s novou technologií vždy. Vzpomeňme na mobily, třeba.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017.
V EV módu najeto přes 17000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh

No prece se plati za komfort. Tichy motor bez vibraci jako 12ti valec. Tak co se vam nelibi? Vite kolik by stal Peugeot 208 12V? No tak to je prece super nabidka.

No to se člověk kolikrát nestačí divit. Zesílení 2 x 5m vodiče z 1,5 mm2 na 2,5 mm2 a ono 5 litrů. Jiný rozdíl v materiálu tam není. Mají lidi za blbce. Tuhle jsem si nechal spočítat vstupní dveře do domku. Za trubičku pro protažení kablíku k zámku 3500,- bez DPH. No nekupte to.

Kdyby tam byly jen 2 vodice, pak by to stale jen 250 Kc. Ale oni tam jsou 3 a proto to stoji 5000 Kc :-)))))

Příplatek za 1F kabel 3,2 kW/14 A za 5000 Kč je fakt mimo.

Obrázek uživatele Krueger

A 3f kabel 11kw?

Jaky nabijeci modus mate na mysli? Modus 2 nebo modus 3?

Obrázek uživatele Krueger

3

Oproti ostatnim znackam Peugeot kabel modus 3 nenabizi. Zakaznik si ho musi sam poridit. To same plati i pro 3f 11kW nabijecku modus 2. Takze moje otazka byla zbytecna :-(

Obrázek uživatele Krueger

Trochu nechapu ze to ma palubni nabijecku 11kw ale nenabizi zadny kabel? Cekal bych ze bude soucasti vybavy....;(

Kdyz koupite Wallbox s kabelem pak druhy kabel neni treba. Na cestach se nabiji vetsinou DC. A kdo potrebuje mennekes kabel, ten si ho koupi. Behem skoro 4 let jsem mennekes potreboval maximalne 5x. Az vymrou japonsky EV s typ 1 konektorem, pak budou na nabijeckach AC kabely napevno. Dnes jsou jeste zasuvky aby Leaf 1 apod mohly take nabijet.

Už ani Tesla to nedáva do žiadneho modelu. Ak chce niekto nabíjať 3f a využiť celkový potenciál nabíjačky, tak jedine cez wallbox.
Ja som kupoval tu

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 90tis. km na elektro.

U Tesly 3 byl pred pul rokem Mennekes kabel zdarma a 1f nabijecka s adapterem 10 a 16A. Dnesni stav neznam.

Většina aut má jen nabíječku do 10A na zásuvku 240V. Kabel Mennekes nebývá součástí auta.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Spíše naopak. Kabel mennekes je v každém autě. Ion má nabíječku 14A/230V, a Kona 8/10/12A/230V

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 31 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 43 tis. km.

Nevím jak jinde, ale u BMW je standardem ve výbavě zásuvková 1f nabíječka a 3f Mennekes kabel si musíš pořídit zvlášť.

Kia Soul taky a Leaf to samé.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?