Zelené auto roku 2018 je Hyundai Kona Electric

Vítězem letošního ročníku ankety Zelené auto roku se stal model Hyundai Kona Electric. Jako další v pořadí se umístily modely Jaguar I-Pace a Toyota Prius Plug-in. Zástupce společnosti Hyundai převzal titul Zelené auto roku 2018 při příležitosti výstavy Escape6 Prague Car Festival 2018. Výherce ankety vybrala odborná porota složená z řad odborných motoristických novinářů i odborníků z automobilové branže, nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě.

Zástupce společnosti Hyundai převzal titul Zelené auto roku 2018 při příležitosti výstavy Escape6 Prague Car Festival 2018. Výherce ankety vybrala odborná porota složená z řad odborných motoristických novinářů i odborníků z automobilové branže, nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě.
foto: Hyundai

„Velmi nás těší, že nový model Kona Electric vyhrál v anketě, jejímž cílem je ocenit nejvýznamnější nový ekologický automobil na českém trhu. Po prvenství modelu Ioniq z roku 2017, je letošní vítězství jen potvrzením toho, že na cestě k čisté mobilitě pokračuje značka Hyundai tou správnou cestou,“ říká Jan Pohorský, komunikační specialista Hyundai Motor Czech.

Hyundai Kona Electric je prvním elektrickým SUV na evropském trhu a nabízí dojezd 482 km na jedno nabití. Tento model kombinuje progresivní styl SUV značky Hyundai a elektrický pohon s nulovými emisemi.

Od konvenčního modelu Kona přebírá nadčasový design a charakter automobilu, který dojede kamkoli. Nový model produktové řady ekologických vozů Hyundai je k dispozici od srpna 2018 a je nabízen ve dvou verzích elektrického pohonu.

Zcela nová Kona Electric je díky své prostornosti všestranným automobilem, vhodným pro každodenní provoz. Palubní deska je vybavena sedmipalcovým panelem přístrojů Supervision, který poskytuje důležité provozní informace a kombinovaný průhledový displej je navíc promítá přímo do zorného pole řidiče.

Hyundai Kona Electric zároveň nabízí široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense, jakými jsou například asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent rozpoznávání únavy řidiče.

Zelené auto roku je anketa, jejímž cílem je ocenit vůz, který v daném roce podle názoru odborné poroty nejvíce přispívá ke snížení zátěže na životní prostředí. Cílem je zviditelnit a podpořit alternativní a další technologie v automobilovém průmyslu ovlivňující zatížení životního prostředí.

tisková zpráva

104 Comments on “Zelené auto roku 2018 je Hyundai Kona Electric”

    1. Já se naopak velmi divím… už i vůz z vlastní stáje –
      Já se naopak velmi divím… už i vůz z vlastní stáje – Ioniq – je po VŠECH stránkách lepší vůz. O Teslách ani nemluvě. Než si tu začne někdo honit triko – ať si kdo chce co chce koupí – avšak nezapoměňme na skutečnost, kde je ta hranice pro srovnání? Jízdní vlastnosti Tesly jsou daleko před všemi dnes dostupnými vozy. Cena? Cena je luxusní – zapomínáme na neomezený nájezd km. Zapomínáme, že kartička ČEZu neustále zdražuje a nebude tomu jinak. Zapomínáme, že ČEZ, je jen v ČEZku – za hranicemi nic. Moc zapomínáme a moc dáme na reklamu šuntů… Ne, Kona si tuto cenu rozhodně nezaslouží…

      1. Nediv se.
        Je to auto roku, teda to co bylo v tomto roce

        Nediv se.
        Je to auto roku, teda to co bylo v tomto roce vyrobené a dodané na trh.
        Loni to byl Ioniq, letos Kona a příští rok zase jiné a tak dále.

        Tesla je nejlepší, ale to tady každý ví, i ty.

        Nezapomínáme na nic, a právě náklady na provoz jsou to co je na elektrických autech to nejlepší!

      1. A nemohli by být s jedním předváděcím kusem nejlepší.
        A nemohli by být s jedním předváděcím kusem nejlepší. Teda nejlepší u těch, kteří dělají lidu nálady co si mají kupovat. Není to nejlepší na prodej? Inu tak si zase koupíme sračkomet. Proč se spokojit pouze s tím co mi bohatě stačí a je na trhu běžné?

  1. Je to úžasné, až na dvě věci: na jedno EV vyrobí deset
    Je to úžasné, až na dvě věci: na jedno EV vyrobí deset tisíc spalováků a cena je úplně mimo realitu. Stejný model který místo eletromotoru a baterek má spalovací motor, převodovku, výfuk, katalyzátor atd. stojí půlku. To by ty baterky musely být ze zlata…

      1. To by pak jenom baterka musela stát 640.000 KČ! Myslím teda
        To by pak jenom baterka musela stát 640.000 KČ! Myslím teda tu verzi 64 kWh. U modelů jako Tesla S a X se to jakž-takž „ztratí“, ale u relativně levného auta jako je Kona to je problém.

        Při těchto cenách to vidím s masovým rozšířením EV dost bídně.

        PS:
        Ještě je otázka, za kolik bere ty baterky Korejec.

          1. Však ano, proto se spíš vyplatí EV prodávat ve vyšší
            Však ano, proto se spíš vyplatí EV prodávat ve vyšší výbavě, to je logické. Ale to nic nemění na tom, že pokud si chce někdo koupit Konu, tak ve spalováku má na výběr i méně vybavenou verzi s manuálem, která třeba jeho potřebám plně vyhoví, kdežto v elektrice musí vzít vybavenější verzi a taky ji řádně zaplatit. Pro takového člověka je pak to EV opravdu cca. dvakrát dražší. Protože, řekněme si na rovinu, v této kategorii aut jdou na odbyt spíše manuál, střední výbava, resp. základ s nějakým akčním paketem za akční cenu než vrchol nabídky s automatem.

            PS:
            Kona a Ioniq jsou snad první EV o kterých bych i reálně uvažoval, kdybych byl typický uživatel osobního auta… samozřejmě nebýt té vysoké ceny 🙁

            1. Základní kona stojí 469 tis s příplatkem pouhých 20 tis.
              Základní kona stojí 469 tis s příplatkem pouhých 20 tis. máte automatickou klimu,vyhřívání volantu,sedaček všechny bezp. asistenty.

              Výbava je praticky totožná se základní Konou future ta 899 tis.

              Takže tu neřešme , že jsou EV nějak převybavená jsou na dnešní dobu vybavená úplně normálně.

              Snad by jste nechtěl EV s oknama ve švihadle a bez klimatizace, když se to ani v benzínu nenabízí?

              Jediný podstatný rozdíl je, že EV je „automat“ /jednorychlostní/ protože to ani jinak nejde.

              Takže reálný rozdíl v ceně je po dorovnání výbavy 400 tis. a to je dost dají to jen nadšenci.

              1. Trochu mimo stovnávat 6st. manuál s bezestupňovým
                Trochu mimo stovnávat 6st. manuál s bezestupňovým automatem. Ano jinak to nejde, to je správný postřech, ale kvůli tomu se to nepočítá? Lup tam 7st. automat a jme o 90 klacků víš. A pořád je to slabota motor s mizerným krouťákem a pouze v ideálních otáčkách. Takže s automatem jsme na 580.000, kdo nechce automat ať si elektromobil nekupuje a klidně si může kvedlat a spojkovat do haleluja. Takže reálný rozdíl je 320.000, což je nafta na cca 150tis km, pokud to bude mít papírovou spotřebu. Vezmu-li to auto na 7letý úvěr. stačí mi najet 1700 km měsíčně a je to návratné od prvního měsíce. A to ještě nezahrnuje úsporu na servise.

                1. Pardon,
                  Jen jsem chtěl Markovi vysvětlit , jak je to

                  Pardon,

                  Jen jsem chtěl Markovi vysvětlit , jak je to skutečně s tou výbavou protože se zde šíří fámy.

                  A vy si přidáte další nepřesnosti , takhle podporu elektromobity nevidím, je třeba dávat lidem přesné informace ,aby se každý mohl svobodně rozhodnout.

                  1. Kona EV nemá bezestupňový automat,ale stálý redukční převod takže při rozjezdu ji chybí kroutící moment z toho důvodu ani nemůže tahat vlek.

                  2.za 580 tis. je zrona verze 4×4 a má tak špatné parametry, jak píšete, že zrychluje na 100 za 7,9 s oproti EV s 9,7s a maximálku má 205km/h oproti 155km/h

                  3. Kona vůbec není na naftu ,dělá se jen benzínová verze.

                  S tou návratností to také není tak růžové jek píšete sotva se to během záruky zaplatí, ale postatné je že to auto musíte chtít.

                  Nemůžeme srovnávat dvě stejná auta a cenu. Mám 900 Tis. OK koupím si Kodiaka, nebo KONU EV. Řeknu si jasné nepotřebuju machrovat ve velkým autě mám koule na EV a je to tam.

                  Bohužel dost často o EV uvažují lidi co mají hluboko do kapsy kvůli levnému provozu a pak je rozhodí pořizovací cena.

                  Škoda je že o EV dost často neuvažují ti co na ně mají…

                2. Pardon za ten automat, je mi jasné, že má jen jednu
                  Pardon za ten automat, je mi jasné, že má jen jednu rychlost. Vždy píšu bezestupňový automat, aby ostatním došlo, že nejen že se nemusí řadit a mačkat spojka, ale že to ani nepocukává při nějakém automatickém řazení.
                  Taky se omlouvám za jen velmi zběžné nastudování parametrů spalovací kony. I když důležitost zrychlení na 100 a maximální rychlosti 205 bych osobně nepřikládal. Za daleko důležitější parametr považuji zrychlení na 50 a rychlost 155 na předjíždění na dálnici mi přijde dostatečná. Další věc je metodika měření zrychlení 0-100 u spalovacích aut, kdy toto probíhá v režimu, v jakém nikdo rozumný svůj motor provozovat nebude, jinak by se s ním brzy rozloučil. Právě, že lidé co nemají miliony v kapse si auta pořizují na úvěr a je velmi rozumné si spočítat měsíční náklady na vlastnictví takového auta, tam už jen záleží na nájezdu.
                  A ten závěr také podepisuji.

                3. S tím zrychlením máte pravdu mám Mieva s papírovým
                  S tím zrychlením máte pravdu mám Mieva s papírovým zrychlením 15s.
                  V reálu s tím jezdím mnohem dynamičtěji jak s vozem co má zrychlení 10s. Z důvodu , že normální člověk běžně nejezdí spalovákem u omezovače. Při studeném motoru ani nemluvím.

                  Já jen čekám kdy konečně začnou do EV dávat převodovky s více jak jedním stupněm. Jako „hlavní“ auto potřebuji tahat vleky sice na krátkou vzdálenost ,ale bez toho to nejde.

                4. A převodovka je nutná na tahání vleků? Jak to pak dělá
                  A převodovka je nutná na tahání vleků? Jak to pak dělá Model X?

                5. Jednoduse, je brutalne premotorovany. Jestli by slo stejny
                  Jednoduse, je brutalne premotorovany. Jestli by slo stejny pohon (jak cenove, tak rozmerove) navrvat do Kony je otazka, spis bych rekl, ze ne.

                6. Model x má dva motory a na každé nápravě má jiný
                  Model x má dva motory a na každé nápravě má jiný převodový poměr, myslím že zadek je pomalejší takže při rozjezdu tahá hlavně zadek. Předek je více na dálnice.

                  Hlavně X má trochu jiné výkonové parametry ,ale i tak neutáhne toho tolik kolik umí kde jaká dodávka s 3x slabším motorem.

                  400 Nm kroutícího momentu je příliš málo na to aby to fungovalo na jeden rychlostní stupeň při rozjezdu do kopce se soupravou co má třeba 3500 Kg. Nehledě na to že ta hodnota momentu je špičková nepočítá se stím že se to bude takhle zatěžovat.

                  Taková třeba KIA NIRO PHEV má elektromotor jen 45KW 170Nm, dá se říci že má poloviční parametry výkonu i kroutáku, ale i tak umí 1300 Kg vlek a to dokonce i v elektrickém režimu, rozjezdy bez problému.

                  Důvod, má 6st. dvouspojkovou převodovku a elektromotor je před ní spolu se spalovákem, takže i při jízdě čistě na elektřinu normálně řadí. A když dá jedničku což je cca celkový převod 1:12 tak má na kolech od 0 otáček 170*12 2125Nm momentu.

                  Při kombinovaném pohonu má už v 1000 ot/min moment 265Nm x 12?
                  Výsledek je že Vám to rve volant z ruky.

                7. Jelikož s 2t vlekem za Xkem jezdím víc než bez něj,
                  Jelikož s 2t vlekem za Xkem jezdím víc než bez něj, musím se trochu pousmát. Model X utáhne ofiko 2,25t, video jak táhne boeing jste jiste viděl. Navíc s akcelerací, až mám strach, že ta koule prostě praskne. Jednou mi to zachránilo krk, když jsem na poslední chvíli i s cca 1600kg přívěsem ujel před nedobrždujícím nákladákem. Tvrdit, že kdejaká dodávka utáhne víc je legrační. Dodávky většinou nemůžou táhnout těžší vleky už jen kvůli tomu, že sami jsou lehké. My měli na Crafterovi na tažném jen 2t a to ta dodávka měla provozní hmotnost 2260kg S těmi jinými převodovými poměry máte pravdu, ale pokud nezapnete range mode, zátah na obě nápravy je stejný (v tom případě nehrozí nerovnoměrné sjíždění pneu), to samé v případě plného sešlápnutí plynu i když je ten mód zapnutý.

                8. Já tahám za eNV-200 běžně vlek s materiálem a letos
                  Já tahám za eNV-200 běžně vlek s materiálem a letos 1300kg 4,8m dlouhý karavan a vúbec žádný problém. Karavan na rozjezd ani nepoznám a i v kopci slušná akcelerace. Jen spotreba o cca 60-70% vyšší.

                9. A těch 150.000 elektrických km ujedete zdarma? Když teda
                  A těch 150.000 elektrických km ujedete zdarma? Když teda počítáte rozdíl 320 tisíc na naftě? Možná máte na baráku FVE, ale to není běžná situace a zase jsou to další vstupní náklady. A nebo jezdit furt dobíjet někam do obchoďáku nebo u Lidlu taky nejde. Doma mám tarif s cenou zhruba 5 KČ/kWh, takže to mi pak km vychází na zhruba 75 haléřů. Lepší tarif nevím jestli bych dostal, když elektřinou doma jenom svítím a nic jiného.

                10. Pokud vlastníte EV dostanete od dodavatele elektřiny sazbu
                  Pokud vlastníte EV dostanete od dodavatele elektřiny sazbu D27 což je pro majitele elektromobilů a tam máte denně 8 hodin za 2Kč.
                  Tak si to zkuste přepočítat.

                  Jinak i těch 320 tisíc s Teslou může ujet zdarma nejen 150tisíc!

                11. Pak těch 150 tisíc vychází na 45000 KČ.
                  A bavíme se o

                  Pak těch 150 tisíc vychází na 45000 KČ.

                  A bavíme se o Hyundai Kona, ně o Tesle. A nejedná se náhodou jenom o starší Tesly? To nabíjení zdarma platí i pro model 3 a i pro nově zakoupené S a X?

                12. No a to je moc?
                  Za cenu 1 litru benzínu/nafty ujede Kona víc

                  No a to je moc?
                  Za cenu 1 litru benzínu/nafty ujede Kona víc jak 100 km!

                  Ano Tesly to mají zatím všechny (dle majitelů nových aut s kterými jsem mluvil) zdarma, na jejich nabíječkách.

                13. Není to moc, jen jste řekl, ať si to spočítám…
                  Jen

                  Není to moc, jen jste řekl, ať si to spočítám…
                  Jen jsem chtěl říct, že s EV se taky nejezdí zdarma a mělo by se to brát do úvahy.

                14. No tak cena za 1km není 0,75 ale 0,3 ale dá se jezdit i
                  No tak cena za 1km není 0,75 ale 0,3 ale dá se jezdit i zadarmo když to někdo chce využívat.
                  Takže je potřeba brát do úvahy a to bylo na začátku řečeno.
                  Akorát jsme se tady o tom musely rozepsat.

                  Třeba to pomohlo Vám i ostatním co si dosud mysleli to co Vy.

                15. Já právě reagoval až na Pavla, který tu ekonomiku provozu
                  Já právě reagoval až na Pavla, který tu ekonomiku provozu (cenu za elektrokilometr) nezmínil vůbec, takže se mohlo zdát, že EV jezdí zdarma, což není úplně pravda.

                  Takže ano, postupně jsme se dobrali k reálným číslům.

                16. Nejezdim do obchodního centra jenom kvuli nabijenu. Ale
                  Nejezdim do obchodního centra jenom kvuli nabijenu. Ale pokud si mám vybrat ze dvou Upřednostním samozřejmě to kde je zdarma nabijeni. Takže já když spočítám svoje náklady na elektřinu a vydělím počtem najetých kilometrů, vychází to na 0,22 Kč. Domů si samozřejmě pořídíte tarif D 27. Tam platim za elektrinu 1,80. A kromě toho že ušetříte na nabijeni auta, pustite si v noci i pracku a mycku. Ve vysledku klidne muzete za elektrinu platit stejne jako drive. Dalsi Opomíjenou záležitostí jsou náklady na servis. Ty jsou u elektromobilů taky legrační.

                17. Málokdo se může chválit tím, že si domů nemůže
                  Málokdo se může chválit tím, že si domů nemůže pořídit bojler. Tam je automaticky v NT cena méně než poloviční(D25). A ti šťastní co se chválit mohou narazí na fakt, že vlastníkům elektromobilů je možno si pořídit tarif D27 a zase ten NT. To už je fakt smůla která se okecat nedá. Ale holt se to musí vyběhat u distributora/obchodníka. Takže Marku, zase střelba do vlastního kolene.

                18. Ale já mám v baráku už vše pořešené, elektřina je na
                  Ale já mám v baráku už vše pořešené, elektřina je na svícení, topení a ohřev vody mám plynovým kotlem a k němu zásobník na teplou vodu. Proč bych si pořizoval další bojler (nebo kotel?) na elektřinu? Když náklady na el. mám 12 tis. a náklady na topení a ohřev vody 18 tisíc (dvě patra, dohromady 120 m2, home office, takže pořád doma). Pokud bych toto vše měl na el., tak bych asi měl vyšší náklady, ne? I v případě nízkého tarifu. Tudy cesta nevede.

                  Právě nedávno jsem studoval možnost FVE na barák a prostě se mi to nevyplatí.

                  Jediná rozumná věc co tu zazněla, je ten nižší tarif, který se váže s vlastnictvím EV, to dává smysl.

                19. Ja mam na prizemnim baracku z roku 1944, plna cihla 45cm,
                  Ja mam na prizemnim baracku z roku 1944, plna cihla 45cm, zapadni stena jen 30cm – takze velke tepelne ztraty, 135 m2, home office, pritelkyne materska vse poresene na elektrinu (tepelne cerpadlo). Rocni platba 25.000 a to nepocitam, ze cepradlo na vodu bezi hodiny denne. Poukazuji, ze prave tudy cesta vede. Pokud bych zateplil, dodelal rekuperaci, tak bych to mozna srazil o 3 – 8 tisic rocne, coz si jiste spocitate, ze se to nikdy nevyplati, ale i presto to udelam. 🙂
                  Pokud jednotlivec investuje do ekologie, pak se to nevyplati, kdyz zainvestuji hromady lidi, vypaltit se to muze. Predtavte si, co by s nasimi domy udelal hurikan. To, ze tu nejsou je jen otazka casu, za chvili tu budeme mit subtropy. FVE se nevyplati Vam, vyplati se ale nasemu statu, pokud ji udela dostatecny pocet lidi, muzeme mit nahradu za uhelku.

                20. Ano, pokud bych stavěl barák na zelené louce (nebo
                  Ano, pokud bych stavěl barák na zelené louce (nebo rekonstruoval starší), tak taky přemýšlím jak co udělat. Ale barák jsem koupil nový, na klíč, zateplený a s hotovým řešením topení a ohřevu vody. Takže v mém případě je potřeba pracovat s tím, co mám.

                  Státu se tu vyplatí, proto dává na FVE dotace. Takže se to pak i vyplatí nekteřím lidem. Teď třeba u nás na vesnici staví developer nové baráky a hned tam je na střeše FVE (s dotací NZÚ), takže je tomu uzpůsoben i celý dům. Ale „naroubovat“ to na hotový dům už nemusí být takové terno.

                21. Marku, absolutně nic nemusíš roubovat. Pokud se o to budeš
                  Marku, absolutně nic nemusíš roubovat. Pokud se o to budeš jen trochu zajímat, zjistíš, že i s tím, co máš v domě, ti některý dodavatel elektřiny velmi rád nabídne nízký tarif a to na celých 24 hodin. Jen musíš vyvinout trochu snahy, toť vše.

                22. OK, dobře vědět. Pokud bych měl EV, tak samozřejmě ten
                  OK, dobře vědět. Pokud bych měl EV, tak samozřejmě ten nízký tarif se hodí.

                23. Asi je to marný. Snažím se ti říct, že si můžeš
                  Asi je to marný. Snažím se ti říct, že si můžeš zařídit nízký tarif i když nemáš bojler, el topení ani BEV.
                  Prostě bys měl elektřinu za polovinu a je jedno, čím ji spotřebuješ. A to se myslím hodí vždycky

                24. Tim myslite jen silovou elektrinu nebo i distribucni sazbu? I
                  Tim myslite jen silovou elektrinu nebo i distribucni sazbu? I za distribuci se plati jia castka ve VT a NT.

                25. Je to marný, je to marný je to marný!
                  Cena za distribuci je

                  Je to marný, je to marný je to marný!

                  Cena za distribuci je stejná u všech sazeb a to i ve VT a NT, připočítává se ke každé odebrané kWh.

                  Nech si poslat kompletní ceník se všemi položkami od svého dodavatele elektřiny. Pak uvidíš.

                26. Přesně tak. Za dodávku zaplatíš vždy stejně. Takže je
                  Přesně tak. Za dodávku zaplatíš vždy stejně. Takže je to o tom, za kolik Ti tvůj dodavatel prodá jednu kWh. A věř, že se můžeš dostat i pod jednu korunu českou (na 24 hod denně). A to se Bobe vyplatí !!!
                  Musíš si jen nechat udělat nabídky od různých dodavatelů, nejen od toho, co tě sdírá bez nože právě teď. Ten ti krásně vysvětlí, že to faaaaakt jinak nejde.

                27. Tak ted je mi to naprosto jasne, jsem vypatlanej a jeste
                  Tak ted je mi to naprosto jasne, jsem vypatlanej a jeste neumim cist fakturu za elektrinu, kde mi pisi, ze za distribuci ve VT platim 250 kc/MWh a v NT 77,28 kc/MWh oboje bez DPH. Taky sjem tak hloupej, tak si naivne myslim, ze si muzeme zvolit pouze dodavatele silove elektriny a nikoliv distributora. Ty jsou v CR pouze 3 a maji pevne rozdelene regiony a pevne dane ceny. Silovou elektrinu jsem mel loni VT za 1,375 a NT za 1,07 bez DPH. Obcas mi volaji jini dodavatele a po poslani vypisu mi konstatuji, ze by mi zdrazili (MND, Bohemia, dalsi nevzpominam).
                  Jdu zpatky do skoly, abych se naucil lepe cist, psat a pocitat.

                28. Chybí Ti tam nula ne 250 ale 2050 nebo 2500 což je ještě
                  Chybí Ti tam nula ne 250 ale 2050 nebo 2500 což je ještě větší darda než uvádíš. Distribučních území je samozřejmě více než 3 viz. eru.cz/documents/10540/2887244/ERV_9_2017.pdf/64205d32-c710-49af-98e7-ec2f42c51571
                  ale řádově to už zase není taková tragédie 😉
                  Nechápu o čem tu mele dotyčný na kterého reaguješ který furt tvrdí, že není rozdíl v ceně distribuce. Co kdyby bonznul obchodníka který mu dal takovou cenu? Pod korunu za kWh i s distribucí po celých 24hod. bych se rád odstal. Jen mne zajímají ještě stálé a mimořádné platby.

                29. Buď v pohodě, Pavle, můj se plete taky. 🙂
                  Buď v pohodě, Pavle, můj se plete taky. 🙂

                30. poslyš, ty asi hulíš dobrý matroš, ne?
                  koukni na Fonergy,

                  poslyš, ty asi hulíš dobrý matroš, ne?
                  koukni na Fonergy, domácnosti, ČEZ distribuce, Standard. Tarif D25d:

                  Cena EE:
                  NT: 1724Kč/MWh; VT: 1295Kč/MWh

                  První položka sekce DISTRIBUCE:
                  NT: 2080Kč/MWh; VT: 87Kč/MWh

                  dále je to stejné, rozdíl cca. 2,50/kWh mezi VT a NT je v těchto dvou položkách!

                  Tak tady nešiř KRAVINY pane návladní, nikdo Ti na ně neskočí!
                  To fakt lidem prodáváš FVE a nabíječky a neorientuješ se v základních cenových dokumentech obchodníků a ERÚ? To musí být síla být Tvým zákazníkem!

                31. sorry u Distribuce jsem prohodil částky VT a NT.
                  sorry u Distribuce jsem prohodil částky VT a NT.

                32. Sorry, taky jeden neomylný.
                  Myslel jsem ostatní služby a

                  Sorry, taky jeden neomylný.

                  Myslel jsem ostatní služby a napsal jsem distribuci.

                33. Jasně, vysvětleno, beru, ale příště lépe čti na co
                  Jasně, vysvětleno, beru, ale příště lépe čti na co reaguješ, jasně tam hovořil o ceně distribuce a ta se holt očůrat nedá. Je stanovena natvrdo. eru.cz/documents/10540/2887244/ERV_9_2017.pdf/64205d32-c710-49af-98e7-ec2f42c51571

                34. Tak jestli ti ČEZ za dodávku ve VT účtuje 2080,- za MWh,
                  Tak jestli ti ČEZ za dodávku ve VT účtuje 2080,- za MWh, tak pámbůh s tebou. Asi ti tam lítaj sem tam i řády.
                  Pěkně tě ČEZ ořezává, jen co je pravda.
                  Kdybys byl šikovnej, „pane návladní“, tak platíš necelou 1,1 kč za elektřinu ať NT či VT, za dodávku NT 90,-/MWh a VT 290,-/MWh. To vše je včetně DPH.
                  K tomu samozřejmě ještě poplatky za jistič, daň z elektřiny, podpora OZE a systémové služby. To máme všichni stejný.

                  Suma sumárum, pokud chceš, můžeš platit včetně všech poplatků za elektřinu 2.23 kč/kWh a to s DPH, spotřebovanou kdykoliv a čímkoliv během 24 hodin.
                  Jen se ňák chlapče musíš vymanit z područí ČEZu, no.

                  A Luky určitě nechce, aby mu na něco někdo skákal, jen chtěl pomoci.
                  Ale komu není rady …………………….

                35. Jedná se o distribuční území ČEZ distribuce. To jaksi
                  Jedná se o distribuční území ČEZ distribuce. To jaksi změním pouze stěhováním. Obchodník je fonergy jak jsem psal. No a ta dodávka vychází z cenového věstníku ERÚ a žádný obchodník na tom nemá šanci nic změnit. Leda že Tě dotuje. eru.cz/documents/10540/2887244/ERV_9_2017.pdf/64205d32-c710-49af-98e7-ec2f42c51571
                  To zase netuším proč by dělal a jak. Máš nějaké podrobnosti? Ono jde o celkem dost peněz, tak se zajímám.

                36. Ono stačí ten zásobník vyměnit za onen obojživelnej
                  Ono stačí ten zásobník vyměnit za onen obojživelnej bojler (náklady 6000,-Kč ušetříš nejpozději do tří let na ceně elektřiny) což stejně po 10-ti letech provozu uděláš, protože to máš sfušované jako od developera (čest případné vyjimce kterou neznám). Rozhodně tam nemáš expanzku řešící tlak teplé užitkové vody a je to pouze na pojišťováku, který Ti kape. No a rozdílem tlaku z 2 na 6,3atmosfér a z5 x-krát za den holt jednou ta protikorozní ochrana povolí a pak to de rychle. Poznáš to tak že Ti bude ta akumulačka topit různě na různých místech povrchu. No a jako bonus budeš mít možnost využít v létě přebytky z FVE. Kéž by se ti lidi začali učit chovat sami ekonomicky když už tím ekonomismem bombardují ostatní a argumentují jím na fórech (cena nového BEV vozu, která nesmí přesáhnout 200kKč a proti tomu sám přizná, že minimálně 1/6 roční platby za EE platí navíc „protože se mu chce“ a zase svou lenost ušetřit považuje za obdivuhodný postoj! nechápu)

                37. Zapomněl jsem dodat že tak jak jsem to popsal máš možnost
                  Zapomněl jsem dodat že tak jak jsem to popsal máš možnost TUV dělat jak plynem stávajícím způsobem, tak elektřinou na kterou dostaneš tarif D25d. Zdůrazňuji že nepřideš o žádný prostor, neb bojler nahradí stávající zásobník.

                38. Tak až stávající zásobník odejde, budu přemýšlet
                  Tak až stávající zásobník odejde, budu přemýšlet čím jej nahradit a budu uvažovat o tom hybridním bojleru. Díky za tip. Protože měnit to teď mi nedává smysl, když to funguje ke spokojenosti a náklady jsou úplně v pohodě.

                  Ale základem je, aby se to ekonomicky vyplatilo.

                  Jinak pojišťovací ventil už jsem měnil, kapal a poznal jsem to podle vyšší spotřeby vody. To bylo asi po 5 letech.

                39. Cim driv to vymenite, tim driv budete mene platit (ja mam NT
                  Cim driv to vymenite, tim driv budete mene platit (ja mam NT 2,13 kc/kWh s DPH se vsim vsudy). Urcite popremyslejte i o vhodne expansce (ja mam 30 litru, ale taky mam 600 litru bojler, kilometr podlahoveho topeni a dalsich 900 metru pribude). Pokud nebudete mit prutokovy zasobnik TUV (kde kapalina uvnitr je umrtvena voda a ohrivate pomoci ni TUV ve sneku), pak doporucim nerezovy zasobnik, vydrzi vyrazne dele.

                40. udělej si vzorek kolik domácnost sežere od půlnoci do 6
                  udělej si vzorek kolik domácnost sežere od půlnoci do 6 ráno a rozšiř to na 8 hodin. To budeš mít NT. Garantuji Ti, že z 12000/rok ušetříš minimálně 2000. Pokud budeš v době NT i prát prádlo jako já (zásuvka na pračku se automaticky zapne v době NT – přepojení 1 drátu v rozvaděči) tak ušetříš i více.

                1. Však píšu , že to je pro nadšence…
                  Pokud to auto někdo

                  Však píšu , že to je pro nadšence…

                  Pokud to auto někdo chce, tak si ho sežene mimo ceník, předváděčka, roční, mírně bourané s EU atd.
                  Ono pokud vás mírně bourané auto z pár tis. Km vyjde na polovinu i s opravou, tak už se to dá.

                  Nové jen pokud opravdu jezdíte 160-200 Km denně pravidelně do práce třeba jako E-laco ten to má ideální.

          1. Podle mě není podstatné za kolik ty baterie automobilky
            Podle mě není podstatné za kolik ty baterie automobilky nakupují,ale za kolik ty auta prodávají po kusech lidem.

            Baterka je prostě drahá s cenou 10 tis./KWh ta začíná baterky pro elektrokola i běžně 20-30 tis./KWh.
            Aku nářádí až 40 tis. /Kwh

            Takže logicky menůže přijít na trh auto se 64 KWh baterkou v ceně 450 tis. jak by jsme si všichni přáli.

            Potože by se pak vyplatilo rozebírat auta na baterky.

            Podívejte například na bouraná EV na mobile.de všechna moderní EV v ceně do 250 tis. i totální vraky jsou až na vyjímky bez baterek.

        1. No to je zas trochu nesmyslna uvaha. Problem je trochu v tom,
          No to je zas trochu nesmyslna uvaha. Problem je trochu v tom, ze nemuzete brat za bernou minci cenikovou cenu, kdyz pak chcete resit vyrobni naklady. Ono prime vyrobni naklady na auto budou do 40% cenikove ceny. Tzn pokud chcete elektrickou konu prodavat za milion, tak musite byt schopen ji vyrobit za 400 000. A kdyz budeme pocitat s cenou kolem 5000 za kWh, tak jen ta baterka 65 kWh vyjde na 325 000…. tzn samotna baterka bude odhadem tvorit skoro 3/4 vyrobnich nakladu toho auta…

          1. Takže ten poměr nakonec sedí, i když teda v absolutních
            Takže ten poměr nakonec sedí, i když teda v absolutních číslech to je trochu jinak. Prostě u těchto levných aut je největší položkou baterka a pokud drasticky nezlevní, tak se EV nijak zásadně zřejmě nerozšíří.

      1. Jedna věc mi přijde vtipná. Tesla má super zrychlení, o
        Jedna věc mi přijde vtipná. Tesla má super zrychlení, o tom žádná, ale jak píšete o té klimatizaci napadla mě jedna věc. Když potkám Teslu na D1, plouží se mezi kamiony a v zimě má obvykle zamlžená okna. Pokrok nezastavíš. Snad to jednou dotáhnou k dokonalosti.

            1. Edte som nevidel nikoho s teslou so zarosenymi oknami a za
              Edte som nevidel nikoho s teslou so zarosenymi oknami a za kamionmi ako to tu tvrdíš.
              A to som ich už stretol dost.
              Typické rozprávky anonymnych trolikov ktori maju potrebu kydat na Teslu. Ked už nič iné, tak si aspon vymýšlajú rozprávky…
              Tak daj ešte nejakú, nech sa pobavíme :-)))

            2. No to vam bohuzel nereknu, protoze o plouzeni tesel za kamiony
              No to vam bohuzel nereknu, protoze o plouzeni tesel za kamiony se clovek docte pouze v diskuzich. Treba ja jsem byl pred 14 dny v nemecku a byl jsem vyslovene nas…tvany kdyz zacalo prset a musel jsem zpomalit na 130. Za kamionem pojedu az budu chtit delat rekordy v dojezdu. Stejne tak jako za kamionem pojede spalovak kdyz se bude chtit priblizit papirove spotrebe. Zatimco u toho spalovaku to dava smysl protoze se da usetrit par litru benzinu, ktery neni nejlevnejsi, u auta ktere za nabijeni na cestach neplati to clovek neresi.

              1. Abych se přiblížil papírové spotřebě se spalovákem,
                Abych se přiblížil papírové spotřebě se spalovákem, nemusím jezdit za kamionem. Pokud jedu po dálnici plynule těch 130 (dle GPS), tak mám po otočce do DE reálnou spotřebu dle dotankování 7,2 a papírovou mám 7. Pokud to budu hnát 160-180, dostanu se na max. 8,5 (+20%). Právě u spalováku (diesel) je ten rozptyl spotřeby dle mého názoru mnohem menší a méně záleží na rychlosti než u elektrického auta.

                Nebo může to někdo z majitelů EV vyvrátit, resp. potvrdit?

                1. Často jezdím po dálnicích a měl jsem dříve v dieselu
                  Často jezdím po dálnicích a měl jsem dříve v dieselu Sedana, SUV a velkou dodávku. Spotřeba při vyšších rychlostech neroste s ohledem na druh pohonu, ale s ohledem na vyšší odpor vzduchu. Nejtragičtější to sdamozřejmě bylo u dodávky. Z papírových 8,2 mimo město byl dlouhodobý průmer s 60% dálniční jízdou 12l/100. U SUV jsme mel dlouhodobe 7,2 oproti papírové 5,3. Samozřejmě, když jsem jel piánko šel jsem i na 4,8. A s elektroautem je to hodně podobné, pokud pojedu za kamionem 90 budu mít s e-NV200 spotřebu 16 kWh/100, pokud to rozpálím na 130 bude ta spotřeba klidně 23kWh/100. U e-NV200 s využitelnými cca 20kWh je to problém, protože mi klesne dojezd na 80km. Proto z HK do Prahy pojedu pomaleji. U spalováku to člověk neřeší, protože na 100km „pouze“ zaplatí o 80kč víc na benzínce. A u Tesly to samozřejmě neřeší taky, protože u dalšího SC pouze bude stát o 10 min déle.

                2. Taky mám sedan a měl jsem i „dodávku“ C-Max a tam to bylo
                  Taky mám sedan a měl jsem i „dodávku“ C-Max a tam to bylo horší, samozřejmě, vím, že je to o odporu vzduchu.

                  Jde mi o to, že třeba u spalováku až tak nezáleží jestli jedu na dálnici 120 nebo 140, spotřebou se dá přiblížit k papírové. Kdežto u EV jsem právě měl ten dojem, že s rychlostí klesá dojezd dost radikálně. A to ten simulátor končí na 140…

                  teslamotors.free.fr/#!/

                  Ale asi je to tak v pořádku, EV jsou prostě jiná.

                3. Tak nějak mi není jasné, proč by se měl odpor vzduchu
                  Tak nějak mi není jasné, proč by se měl odpor vzduchu projevovat jinak v závislosti na druhu pohonu. Nemyslím si že by u spalováku bylo jedno jestli jede 120, nebo 140. Pokud tedy spalovaci nemaji vyjimku z fyzikalnich zakonu.

                4. Zajímavý by mohl být test… jet se spalovákem i EV
                  Zajímavý by mohl být test… jet se spalovákem i EV řekněme 100-200 km v kuse po dálnici ustálenou rychlostí 140 km/h a pak dle dotankování (u EV dle dobití) zjistit skutečnou spotřebu. A hlavně ale o kolik procent překračuje tu papírovou.

                  Myslíte, že by to v obou případech bylo stejně? To znamená např. že spotřeba v tom testu by byla o 20 procent vyšší než co udává techničák?

                  Ale chápu, že na průměrné dálniční tempo EV moc stavěný není a je mi jasné, že ve městě by byla situace úplně jiná.

                5. Právě že si myslím, že procentně by měl být nárůst
                  Právě že si myslím, že procentně by měl být nárůst spotřeby stejný. Sám můžete vyzkoušet nějakou stejnou trasu od benzínky k benzínce aby se dala změřit přesná spotřeba. Jenou třeba 100 a podruhé 130. Měl by tam být rozdíl. Ano, pokud máte elektromobil s reálným dojezdem 120km, tak si na 100km trase nemůžete dovolit zvednout jeho spotřebu o 30% při rychlosti 130kmh. Ale tak jako to neřešíte u spalováku, neřešíte to ani u tesly. Pouze snad v případě, že by jste třeba s S100D potřeboval opravdu dojet 500km bez nabití, pak ano, pojedete 90kmh.

                6. Ano, rozdíl mezi 100 a 130 samozřejmě bude i u spalováku.
                  Ano, rozdíl mezi 100 a 130 samozřejmě bude i u spalováku. Ale bude tak velký jako u EV? Mám na mysli třeba Teslu tady z těchto údajů:

                  teslamotors.free.fr/#!/

                  Při rychlosti 100 km/h je dojezd víc než o polovinu delší než při rychlosti 130 km/h! Konkrétně 432 km vs. 303 km při teplotě 20 st. Toto u spalováku opravdu nepozoruji, tak prudký pokles dojezdu dojezdu (tak zvýšená spotřeba). Rozdíl ve spotřebě EV je u těchto rychlostí přes 40 procent.

                7. Možná máte pravdu. Já pozoruji nárůst 40% 90 vs. 130
                  Možná máte pravdu. Já pozoruji nárůst 40% 90 vs. 130 Nikdy jsem to u spalováku nemeřil, abych to porovnal. Teď už žádný nemám 🙂

                8. 40% je slušný číslo asi má Vaše auto dobrý odpor
                  40% je slušný číslo asi má Vaše auto dobrý odpor vzduchu.
                  Když jsem měl hybridní niro, tak při 90 bere 4,2 litru a při 130 tak 5,5 což je nárust tak něco málo přes 30% benzínu .

                  Ale záleží na autě u MIEVA si myslím že to bude dojezd 100 KM vs 60
                  rozdíl nějakých 60% . Více by nám o tom řekl Radovan.

                9. Vlastně jsem to nikdy nezkoušel, jak se říká 130 až na
                  Vlastně jsem to nikdy nezkoušel, jak se říká 130 až na krev, protože v okolí Ostravy nebylo pořádně kde, stále nějaké opravy nebo trvale deformovaná dálnice se 100, 80 a 60 km/h a nikde kolem žádná rychlonabíječka.
                  Nyní asi skončily všechny opravy na dálnici Místecká Ostrava-F.M., tak bych to mohl zkusit rozjet u Makra v Ostravě-Hrabové s plně nabitým autem od Teplárny Vítkovice (k Makru 5 km padesátkou) na 130 tachometrových a zjistit, kolik to za 12 km sežere, tam to otočit do protisměru a dalších 12 km 130 tachometrových a tak pořád dokola, než baterku vyjedu. Na obou koncích cesty je rychlonabíječka ČEZu (v Ostravě oněch 5, ve F.M. 3 km daleko), takže ideální testovací dráha. Současně docela placatá, nějkých 40 výškových metrů stoupání a 80 klesání, opačným směrem naopak.
                  Jinak podle měření přes OBDII a CanIon dělá trojčatům nejlépe ustálených 66 km/h po rovince, mají nejmenší spotřebu a nejdelší dojezd. Obecně po 4,5 letech po městě kolem 130 km, s využíváním rychlostek (80-90 km/h) kolem 100 km, hodně bere zrychlování, méně už ustálená jízda, ale dost se spotřebou zahýbají stoupání, i jen mírná táhlá.
                  Nesmím ovšem auto půjčovat univerzitě, to mám pak depresi jak jsem neúsporný řidič, když mi ho vracejí, tak po nabití je dojezd dle palubního počítače skoro 140 km ze 150 papírových. Nevím jak to dělají, snad s tím jen couvají :-).

                10. Ano, přesně to odpovídá tomu odkazu s dojezdem, co jsem
                  Ano, přesně to odpovídá tomu odkazu s dojezdem, co jsem dával předtím. Spotřeba při 130 km/h je vyšší o víc než 40 procent oproti spotřebě při 100 km/h.

                11. Je jasné, že aerodynamika má stejný vliv na spotřebu u
                  Je jasné, že aerodynamika má stejný vliv na spotřebu u obou typů vozidel.
                  Ovšem pro srovnání byste musel jet spalovákem stále na dvojku, abyste dosáhl stejných podmínek.
                  Stejně tak, jak má spalovák výhodu převodovky na snížení otáček motoru, postrádá tuto výhodu při pomalejší jízdě. Nejlepší pro něj je ustálená rychlost na nejvyšší převodový stupeň(zhruba 90km/h na šestku).
                  U EV vypadá nárůst spotřeby proto dramatičtěji, jelikož si nemůže snížit otáčky motoru. Ovšem rozsah otáček je mnohem vyšší, proto se ta převodovka nevyplatí, zvlášť když pohyb EV se předpokládá tam, kde je jeho největší výhoda. Město a nižší rychlosti.
                  Rozdíl spotřeby EV ze 100km/h na 110km/h bude menší než ze 110km/h na 120km/h a tak dále.

                12. Myslím , že má kolega částečně pravdu i já jsem
                  Myslím , že má kolega částečně pravdu i já jsem vypozoroval, že když jedu s elektrickým autem rychleji , tak spotřeba stoupá dost razantně klidně i na dvounásobek běžného průměru v kopcích ani nemluvě.

                  Celková potřeba energie k pohonu vozidla bude jistě stejná, ale rozdíl je v systému pohonu.

                  Elektrické auto, čím je třeba vyšší stálý výkon, tak se o to více zahřívají vodiče, baterie, motor a měnič pracuje také s jinou účinností. Nemluvě o tom, že baterie dá více kapacity při pomalém vybíjení.

                  U spalováku je to jinak. Pro vlastní běh motoru je třeba nějaká energie, aby se vůbec točil a tak má vyšší účinnost při vyšších výkonech. Při hodně malém výkonu může být vnitřní ztráta i vyšší než podávaný výkon, proto jsou hybridy po městě tak úsporné.

                  Navíc při malém výkonu je motor škrcen klapkou ,ale na dálnici jede na vyšší výkon tj. více otevřená klapka a menší čerpací ztráty.

                  Poznám to třeba u plugin hybrida. Mám dojezd na baterku kolem 55 Km. Když chci jet třeba trasu po dálnici 200 Km bez dobíjení.
                  Není moc výhodné jet 140 Km/h na baterku vybít jí za 30 Km a pak 170 Km pokračovat jako hybrid. Lepší je při vyšší rychlosti, předjíždění a v kopcích použít benzín a na město, uzavírky ,80,s kopců jet na baterku. Tímto stylem ujedu na baterku až 90 Km a zbytek jako hybrid.

                  Jen je škoda, že to auto nemá nějakou inteligenci kam bych zadal cíl a jak jestli se budu vracet do stejné výšky s,nebo bez dobíjení a systém by se to postaral.

                13. To co píšete s tím zahříváním a rychlostí vybíjení
                  To co píšete s tím zahříváním a rychlostí vybíjení dává smysl. Ale i tak si myslím, že to nemůže být tak diametrální rozdíl. Myšleno tak, že třeba ve vyšší rychlosti bude mít spalovák o 20% vyšší spotřebu a EV o 30%, nikoliv o 100% Možná to vnímám jinak, protože mám v autě baterku velkou a i při jízdě po dálnici s odběrem dle profilu -20kW až 50kW to ještě není u auta s výkonem 380kW na zahřívání.

                14. U auta střední třídy (e-Golf, i3, Ioniq) bude potřebný
                  U auta střední třídy (e-Golf, i3, Ioniq) bude potřebný výkon pohonu při 130km/h zcela jistě do 20kW. A pokud ten pohon má celkový výkon kolem 100kW a je tomu přizpůsobena i distribuce proudu, tak si úplně nemyslím, že bude problém v přílišném zahřívání.
                  Podle mého soudu je to daň za jednostupňovou převodovku, kdy elektromotor točí ve 130km/h 80-90% maxima otáček kde již není zdaleka tak vysoká účinnost. Pokud spalovák pojede těch 130km/h místo 6té rychlosti na 4tou, tak spotřeba bude také zcela jinde.

            3. Nevím jak ostatní, ale já třeba v autě s adaptivním
              Nevím jak ostatní, ale já třeba v autě s adaptivním tempomatem (bez ohledu na „palivo“) se běžně ploužím v pravém pruhu a není to kvůli spotřebě, ale kvůli té pohodě a relaxaci. Rychle v levém jen když jedu sám :).

        1. Je to kus od kusu 🙂 Jezdím v Německu a pár Tesel jsem tam
          Je to kus od kusu 🙂 Jezdím v Německu a pár Tesel jsem tam potkal. Pravdou je, že ani jedna nejela v levém pruhu takovou tou „německou“ cestovní rychlostí kolem 160-180, jak občas vídám jezdit hlavně Mercedesy a BMW (většinou teda kombíky). Nejčastěji jedou tak pohodově kolem 100-120. Ale teď nedávno jsem se vracel do ČR a na A6 před hranicemi jsem potkal jednu Teslu S a ta jela zhruba tempem jako já, to znamená 130-140, jel jsem s ní několik km, byla to česká tesla, SPZ tuším H? Barva černá nebo tmavě šedá, něco takového. Pokud si pamatuji.

    1. Kona EPA range 258 miles = 412 km. A tomu by som veril. 482
      Kona EPA range 258 miles = 412 km. A tomu by som veril. 482 pri uspornej jazde po okreskach (nie v zime).

      Hlavne ked porovnam EPA pre Ioniq s mojou skusenostou :

      Ioniq ma EPA 124 miles = 198 km, co uspornou jazdou spravim aj v zimnom obdobi (usporne = do 100 km/h aj na dialnici).

      A mimo zimu pri 80%/20 % (dialnica ori 120 km/h / mesto) mam dojazdy na urovni 210 km (presnejsie 2×85 km + 20% zostatok baterie); ziadne obmedzovanie klimy/topenia…

Napsat komentář