Závodní elektromobil Volkswagen ID.R se vrací do Goodwoodu

Volkswagen Motorsport se zúčastní akce Goodwood SpeedWeek se závodním elektromobilem ID.R.

ID.R má v současnosti na svém kontě celkem čtyři rekordy na třech kontinentech: kromě historických rekordů v závodech do vrchu na Goodwood Hill ve Velké Británii a na Pikes Peak v Coloradu (USA) a v jízdě na horu Tianmen Mountain u města Čang-ťia-ťie (Čína) drží také rekord na kolo pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu (Německo).
foto: Volkswagen

Závodní elektromobil Volkswagen ID.R předvede 411 dnů po rekordní jízdě na horu Tianmen Mountain v Číně znovu svou mimořádnou jízdní dynamiku na akci Goodwood SpeedWeek (16. ­­­až 18. 10. 2020).

Protože tradiční akce Festival rychlosti v Goodwoodu a Goodwood Revival musely být zrušeny kvůli koronavirové pandemii, připravili organizátoři nový podnik Goodwood SpeedWeek, na němž se historické závodní vozy setkají s aktuálními vozidly i vizemi budoucnosti.

Třídenní automobilový festival se uskuteční za zavřenými dveřmi. Veškeré dění z něj však bude zprostředkováno celému světu v rozsáhlých digitálních reportážích a mnoha živých přenosech.

Divize Volkswagen Motorsport, která slavila vítězství v uplynulých dvou ročnících Festivalu rychlosti se závodním elektromobilem ID.R o výkonu 500 kW, přijede na jih Anglie s novou výzvou. SpeedWeek se totiž nekoná jako závod do vrchu na Goodwood Hill, ale na závodním okruhu Goodwood Motor Circuit o délce 3,809 kilometru.

„Goodwood je po desetiletí opravdovou atrakcí pro fanoušky motoristického sportu z celého světa. Máme proto velkou radost, že organizátoři přišli i v tomto velmi náročném období s akcí SpeedWeek,“ řekl Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.

„SpeedWeek bude jednou z mála automobilových akcí, které se v letošním roce uskuteční, a proto se z této události připravuje rozsáhlé zpravodajství. Můžeme tak milionům diváků znovu předvést fantastický vývoj elektromobility u značky Volkswagen, přestože to tentokrát bude žel jen prostřednictvím televizních a živých internetových přenosů.“

ID.R bude jako sportovní průkopník rodiny ID. doprovázet uvedení modelu ID.3 na trh a světovou premiéru modelu ID.4. Jedná se o první dva sériově vyráběné modely Volkswagen nabízené výhradně s elektrickým pohonem.

První elektromobily speciální edice ID.3 1st Edition, vyrobené v počtu 30 000 vozů, budou předány zákazníkům v září. ID.3 mohou zákazníci objednávat v mnoha evropských zemích od 20. července.

Nedlouho poté bude následovat světová premiéra modelu ID.4. Volkswagen tím potvrzuje své ambice stát se globálním lídrem v oblasti elektromobility. Značka očekává, že do roku 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

Pro ID.R je SpeedWeek mostem mezi minulostí a současností. Aktuální traťový rekord závodního okruhu Goodwood Motor Circuit platí od roku 1965 a zasloužili se o něj jezdci Formule 1 Jim Clark a Jackie Stewart.

Oba dosáhli v neoficiálním závodě Formule 1 času 1:20,4 min. ID.R již drží historický rekord závodu do vrchu na Goodwood Hill, a pokud by se tomuto závodnímu elektromobilu podařilo překonat rekord i během akce SpeedWeek, byl by nejrychlejším vozem na obou goodwoodských tratích (Hill, Motor Circuit).

tisková zpráva

10 Comments on “Závodní elektromobil Volkswagen ID.R se vrací do Goodwoodu”

  1. Off. Skoda Enyaq bude velice dobre auto. Nejdriv se mi
    Off. Skoda Enyaq bude velice dobre auto. Nejdriv se mi nelibila ta maska ale zda se, podle fora na insideevs, ze se to vetsine lidi dost libi. A uprime, to auto se asi v Cesku diky cene a chybejicim dotacim moc prodavat nebude. Zato Cesi si z toho delaji legraci kde se da. Coz je nejaka nase snad uz uchylka nebo co.

    1. Uvidíme, mě zatím nijak neoslovil – první plusové body
      Uvidíme, mě zatím nijak neoslovil – první plusové body sebral za to, že snad má za tlačítka s vyhříváním oken a doufám, že je tam i vypínání ESP, za možnost umístění clony v kufru dolů pod dno kufru. První mínusové body získal za almarovitost, umístění mastného displaye a k tomu nevyřešené výdechy z palubní desky. Jako zábavný retro detail mi přijde řešení zavírání dveří zevnitř ala první favorit (doufám, že jsem se nepřehl a není to ala Dacia Sandero vzadu)

    1. Jo 150W to se moc nepředali. Aspoň nad tím se v Hondě-e
      Jo 150W to se moc nepředali. Aspoň nad tím se v Hondě-e zamysleli a když už ji tam dali, tak rovnou 10x silnější. Zásuvka je fajn, takže díky Škodovko, ale když už ji tam mám, tak proč ji reálně nevyužit. Na 1500W u Hondy už v klidu uvařím pro rodinku 🙂 Ano jde to i po staru na ohni a grilu, ale když už s sebou vláčím +- 70kWh … Škodovko jestli jsi alespoň trošku simply clever buď i simply power… 🙂

Napsat komentář