Základní verze Porsche Taycan nově v Německu od €83 520

Elektromobil Porsche Taycan minulý rok překvapil prodeji i schopnostmi. Teď jde na trh nejlevnější verze.

Porsche představuje v Evropě základní verzi Porsche Taycan.
foto: Porsche

Nová, už čtvrtá verze elektromobilu Porsche Taycan, tentokrát bez přívlastků (po Taycan Turbo S, Taycan Turbo a Taycan 4S), přichází pouze s pohonem zadní nápravy (RWD) a dvojí kapacitou baterií: 79,2 kWh nebo 93,4 kWh pro dojezd 431 km nebo 484 km WLTP.

Nižší kapacita nabízí max. výkon 240 kW, vyšší kapacita až 280 kW. Špičkově a se speciální funkcí Launch Control může výkon dosáhnout 300 kW/350 kW. Max. výkon nabíjení se také liší, jde to buď 225 kW nebo 270 kW.

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Porsche Taycan

Porsche Taycan
foto: Porsche

Základní verze elektromobilu Porsche Taycan zrychlí 0-100 km/h během 5,4 sekundy. Za příplatek 1666 euro si můžete 11kW palubní nabíječku upgradovat na 22kW. K dispozici je také nákup dalších funkcí online – např. lze dokoupit Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, Active Lane Guidance a Porsche InnoDrive.

tisková zpráva

22 Comments on “Základní verze Porsche Taycan nově v Německu od €83 520”

      1. Tak je to první generace jejich EV, v podstatě předělané
        Tak je to první generace jejich EV, v podstatě předělané GLA. Velikostně cca. na úrovni korejského eNiro, dojezd zhruba stejný (možná o něco nižší), DC nabíjení rychlejší a později bude verze s větší baterkou i možností AWD. A začíná cenově kousek nad korejcem. Co byste chtěl?

          1. Ano, je to v podstatě jejich první generace, spolu s EQC a
            Ano, je to v podstatě jejich první generace, spolu s EQC a eVito. B250e mělo, jak jste správně poznamenal, výbavu od Tesly.

            Já se jenom ptal, co je na tom autě špatně. Je to v podstatě parametry velmi podobné Hyundai Kona nebo Niro, akorát to bude o něco větší uvnitř, lépe zpracované a hezčí. Cena bude začínat tam, kde Korejci končí, což je běžné i u spalovacích aut, že Korejec je levnější při cca. stejných parametrech. Já myslím, že slušné EV. Uvidíme, co na to zákazníci.

              1. Samozřejmě, že je to původně spalovák, stejně tak jako
                Samozřejmě, že je to původně spalovák, stejně tak jako zmiňované eNiro nebo Kona, proto jsem to nesrovnával s ID.3 nebo Enyaq, které už mají EV platformu.

                Možná ten prostor využijí na baterky, když je nemohou mít komplet v podlaze jako u EV platformy. Ostatně, i z kufru to trochu ukrojilo, cca. 100l objemu padlo za obět baterkám.

                1. Kona/ a Niro maji nahon na predek, tak zadny kardanovy tunel.
                  Kona/ a Niro maji nahon na predek, tak zadny kardanovy tunel. Pro EV maji lepsi geny, nez GLA s tunelem.

                2. GLA má taky v základu pohon na předek, stejně jako
                  GLA má taky v základu pohon na předek, stejně jako spalovací Kona nebo Niro. A stejně tak je možné mít spalovací verzi Kona i Niro ve variantě AWD. Akorát Korejci neumí udělat elektriku v AWD, kdežto toto EQA to umět bude. Takže základ je stejný, ne?

                  Ale ono je to jedno, podstatné je, že oba jsou to předělané spalováky s cca. stejnými parametry. A na to mi přijde cena EQA docela dobrá.

        1. Upřímně žádného zákazníka nezajímá, že je to jejich
          Upřímně žádného zákazníka nezajímá, že je to jejich první generace EV. Prostě mě trochu zklamalo, že značka jako MB přijde v roce 2021 s něčím co Korejci prodávají už skoro 3 roky a má to menší dojezd, menší výkon a je to v základu dražší.

          Vím, že tohle by měla být nejslabší verze a taky doufám, že ty silnější nepřijdou až za rok. Na druhou stranu už teď tam mají 80 KWh (využitelných pouze 66), takže prostor pro nějaké velké vylepšení parametrů moc není. Taky moc nechápu, proč specifikace těch silnějších neprozradili už dnes.

          Přijde mi, že třeba ID4 nebo Enyaq nabízí víc muziky za méně peněz. Hodně bude záležet co všechno bude v té základní výbavě za tu poměrně nízkou cenu (na MB).

            1. To jste si špatně vyložil. Já myslím, že jsme se shodli
              To jste si špatně vyložil. Já myslím, že jsme se shodli na tom, že prémiové značky čím dál více rozšiřují portfolio aut do nižších cenových kategorií a naopak levnější značky se rozšiřují do dražších kategorií. Ano dnes už MB automaticky neznamená špičku a Škoda póvl. Člověk se musí podívat co to je za auto a jakou má výbavu. Proto mě také zajímá co bude nabízet především vrcholná verze a ne základ holobyt.

              1. Já to vnímám tak, že nejdůležitější pro většinu
                Já to vnímám tak, že nejdůležitější pro většinu zákazníků je, kde dostanou nejlepší poměr cena výkon, tedy ne totálně vybavené auto a ne holobyt..a v té kategorii už nemá (možná lepší formulace ztrácí) smysl za Mercedes připlácet. U plných náloží si řada lidí pořád za značku pro image připlatí. A pak samozřejmě frikulíni.

          1. Jo, oproti Korejcům to bude jenom o něco dražší, podobně
            Jo, oproti Korejcům to bude jenom o něco dražší, podobně jako u spalováků. Ale na rozdíl od Korejců, nabídnou i verzi s větší baterkou, dojezdem, výkonem a AWD.

            Výkon je o 40 kW vyšší než Korejci v základu a o 10 kW nižší než mají Korejci ve verzi 64 kWh. A to bude mít MB ještě i výkonnější verze, takže vlastně začíná tam, kde Korejci mínus 10 kW.

            Ano, ID.4 i Enyaq nabízí více muziky za méně peněz, ale tak to je i ve světě spalovacích aut. Nevím, proč by to u EV mělo být jinak, za MB se prostě připlácí. A i tak mi ten rozdíl třeba vůči Korejcům i Enyaq nepřijde nijak velký.

            1. No Kona s 64 KWh baterií je skoro o 20 % levnější a to už
              No Kona s 64 KWh baterií je skoro o 20 % levnější a to už mi přijde poměrně dost, ale asi máte pravdu. 🙂

              Čekal jsem nějakou pecku, prostě něco co bude moct konkurovat v parametrech TMY LR nebo P z Berlína. Zatím ty novinky jsou většinou takové nenadchne a neurazí.

  1. To je furt asi 3x tolik, než by vícesmyslový jedinec za
    To je furt asi 3x tolik, než by vícesmyslový jedinec za takovou mrdku chtěl dobrovolně vysolit. Jasné je též, že zdejší jednosmysloví jedinci v čele se skočákem toto nejsou schopni logicky posoudit a podobnou částku za mrdku vysypou….

    1. Že jsi chudej a neschopnej, je jen tvůj problém,
      Že jsi chudej a neschopnej, je jen tvůj problém, neandrtálče. Dlouho jsem odolával ale poprvé a naposledy pod tebe píšu. Jsi hňup, kterej má mindráky z každýho, kdo si může koupit větší zmrzlinu.
      Ale nemůžeš za to. Problém byl už ve tvé výchově a vedení rodiči ve tvém dětství. Pokud jsi z pasťáku, leccos to vysvětluje.
      Když si nemůžeš dovolit udělat si radost, nekaž to ostatním.
      A stáhni se do bažin. Tam je tvoje místo.

      1. Teď jsi mi to nandal, vyuzená držko. Radost si dělám –
        Teď jsi mi to nandal, vyuzená držko. Radost si dělám – pos.er se – spalovací fosilní technikou, fototechnikou, výpočetní technikou. Tedy dle Tvého vidění – zmrzliny tři pr.dele. Vztaženo k fosilní spalovací technice jsou evozítka prostě mrdky. A nefňukej, já jsem Ti je nenutil.

Napsat komentář