Zájem o alternativní pohony v Česku letos prudce roste

Od ledna do července 2017 se v Česku prodalo 1634 nových aut na stlačený zemní plyn, 724 na , 216 elektromobilů a 1605 hybridů. Alternativy tak mají zatím pro letošek podíl asi 2,55 %.

Za letošní rok si místní Hyundai připisuje zatím 14 prodaných elektromobilů Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Pro srovnání, zatímco letos už se za prvních sedm měsíců prodalo v Česku celkem 216 elektromobilů, za celý minulý rok to bylo 262. Zájem o elektrická auta v Česku tedy výrazně stoupá, a to i díky rozvíjející se nabídce.

Významně stoupl, zejména díky značce Toyota s celkem 1181 prodanými kusy, zájem také o hybridy. Za celý rok 2016 se jich totiž prodalo jen 498. Na druhém místě za Toyotou je Lexus (139) následovanými značkami Kia (98) a BMW (86).

Nejprodávanější značkou nových aut vůbec i letos v České republice zůstává Škoda následovaná značkami Volkswagen, Hyundai a .

SDA

26 Comments on “Zájem o alternativní pohony v Česku letos prudce roste”

  1. 1) žádná tabulka chjo 🙁
    2) na Nejprodávanější značku

    1) žádná tabulka chjo 🙁
    2) na Nejprodávanější značku nových popelnic (normální auto je elektrické) v Čr Šáde co nevyrábí elektromobily tady není dvakrát nikdo moc zvědavý žeee 🙂
    3) Každopádně TESLA se za 01 až 07/2017 registrovalo už 46ks

    sda-cia.cz/repository-volnedostupna?m=7

    což je už 75% celého loňského roku 2017 (62ks)

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. A jestě by se to mělo rozdělit na Hybrid a Plug- in-
        A jestě by se to mělo rozdělit na Hybrid a Plug- in- hybrid.
        Plug- in- hybrid by šel ještě zozdělit, na ty co maji dojezd jen čistě na elektřinu do 50> km a na ty co mají dojezd vice než 50< km. Také by se mohlo zohlednovat jestli se spalovací motor přes převody přímo podílí na pohonu, nebo jen slouží jako palubní generátor proudu . Jenže to by už bylo moc Chudák úredník, už tet neví kam to má zařadit . Mám osobní zkušenost s dopravního inspektorátu, kdy nikdo nevěděl kam mě mají zařadit. Do jaké kategorie.

        1. Ja bych se radsi moc nesmal, jeste mam v zive pameti, jak jsem
          Ja bych se radsi moc nesmal, jeste mam v zive pameti, jak jsem registroval motorku v dobe, kdy se zavadel novy registr vozidel 🙁
          U me to nastesti bylo jen ABS ano/ne, ale cetl jsem, ze nekomu vytiskli technicak s typem paliva „lneny olej“.

    1. No proste EV trpi tim, cim drive treba PC elektronika – lidi
      No proste EV trpi tim, cim drive treba PC elektronika – lidi dumaji jestli maji koupit ted, nebo pocket rok, kdy dotanou za stejne prachy o dost lepsi kus, a s ohledem na to ze auto je radove drazsi nez elektronika a ma I mnohem delsi zivotnost, tak se to projevuje o dost vyrazneji

          1. Jistě. Sice ne po dvou letech, ale vývoj se tam děje
            Jistě. Sice ne po dvou letech, ale vývoj se tam děje taky.
            Výkonnější motory, čistší spaliny, lepší aut. převodovky, menší spotřeba, navigace, kamery, adaptivní tempomaty, ledkový světla, infrakamera, head-up, displej místo budíků, větrání a masáže v sedadlech, infotaimenty, připojení k netu, lane asistenty, hlídače kolizí, atd., atd.
            Tohle všechno jsem ještě před 5 lety v autě neměl a dneska ano.

            1. Tak to je asi jasné, nicméně Ioniq se provedením řadí
              Tak to je asi jasné, nicméně Ioniq se provedením řadí mezi mimoměstská auta, ale baterie 28kWh takové použití zatím moc neumožňuje, takže to logicky nastane, otázka je o jakou kapacitu to navýší.

              V nadpisu uvádíte prodej 216 EV vozidel, SDA hovoří o 149 vozidlech za 1 pololetí, z jaké statistiky čerpáte?

                1. Díky za info, tak to mohli rovnou přejmenovat na kolonku
                  Díky za info, tak to mohli rovnou přejmenovat na kolonku Tesla, bylo by to alespoň přehlednější.

Napsat komentář