Pokud jste se domnívali, že mezi elektromobily pro dva cestující už nemůže být nic menšího než je Renault Twizy, pak jste na omylu. Známá italská karosárna Zagato totiž představila svůj elektromobil Volpe, který bude nejmenším veřejně dostupným dvoumístným elektromobilem na světě.
foto: Zagato
Minielektromobil Volpe se svými rozměry 2,2 m na délku a pouhým 1m na šířku o pár centimetrů poráží zmiňovaný Renault Twizy. Ten má na délku 2,32 m a na šířku 1,19 m. Ovšem navzdory malým rozměrům dokázala společnost Zagato zúročit své obrovské praktické zkušenosti s navrhováním karoserií a vytvořila velmi líbivé městské vozítko.
Podobně jako je tomu u Renaultu Twizy, i v elektromobilu Volpe sedí oba pasažéři v řadě za sebou jako na motocyklu. V případě, kdy řidič cestuje ve vozítku sám, může využít 175 l volného prostoru za sebou pro převážení zavazadel. Výstup a nástup do vozu ve stísněných podmínkách usnadňuje tzv. nůžkové otevírání dveří ve vertikálním směru.
Autosalon Ženeva: elektromobil Renault Twizy jen za 6990 euro
Elektromobil Volpe bude dostupný ve čtyřech variantách. Plně elektrická verze nazvaná Globo s 4kW elektromotorem dokáže vyvinout rychlost až 48 km/h a má dojezd 80 až 110 km. Ostatní tři modely s názvy Goal, Graffio a Guru jsou elektromobily s rozšířeným dojezdem, takže kromě elektromotoru mají navíc i spalovací motor, který zde funguje jako generátor elektrické energie.
Model Goal, má co se týká síly elektromotoru a maximální rychlosti, stejné parametry jako předchozí typ Globo, avšak díky rozšířenému dojezdu se zvýšil i akční rádius vozu na 350 až 380 kilometrů.
Naproti tomu Volpe Graffio disponuje elektromotorem s výkonem 8 kW a Volpe Guru ještě o něco silnějším 12kW elektromotorem. U obou silnějších typů je maximální rychlost omezena hranicí 80 km/h a dojezd je také 350 až 380 km.
Všechny čtyři varianty jsou ve standardu vybaveny pneumatikami o rozměrech R15 135/70 pro přední kola a R15 155/60 pro zadní kola. Samozřejmostí jsou kotoučové brzdy na všech kolech a vestavěný audio systém.
foto: Zagato
Za příplatek může zájemce navíc získat centrální dálkové zamykání vozu, navigační systém, elektrické ovládání oken, ABS, ESP nebo solární panel umístěný na střeše vozu. Standardem jsou také olověné baterie (nabíjejí se 6 hodin), které je ovšem možné za příplatek zaměnit za lithium-iontové.
Prodej elektromobilu Volpe ve všech čtyřech variantách by měl napříč Evropou začít začátkem příštího roku. Cena bude závislá na výběru konkrétního modelu, přičemž Globo bude stát 6 950 eur, Goal 7 950 eur, Graffio 8 950 eur a Guru 9 950 eur.
???
???
Presne na taketo auticko som
Presne na taketo auticko som cakal.
Kazde rano vozim so sebou 4 zbytocne miesta na sedenie a okolo nich 1050 kg mechanizmov, ktore maju len jednu ulohu: dopravit ma do/z prace.
Tesim sa, ked sa to zacne predavat. Myslim ze to za to stoji. Ked Renault predstavil Twizy za ~7000€ bez baterky a este ktomu bez dveri, myslel som ze je to len zly vtip. Ale toto je ovela pouzitelnejsie vozitko. A to sa mi ani nechce verit, ze to ma aj extender na benzin. Hoci viac ako 100km by som v tom asi nechcel absolvovat naraz. No a este aj CNG!? tak to je uplna rozpravka. Uz nech zacnu brat predobjednavky. Toto musim mat.
Jenze Twizy se opravdu
Jenze Twizy se opravdu vyrabi a prodava, kdezto tohle jen prototyp a slib. Ve skutecnosti je vysoce pravdepodobne, ze se to nebude prodavat v roce 2013 a ze bude cena vyssi atd atd. Twizy je pro me referencni projekt, jednoduche el. vozitko, ktere neni zamerne uzavrene, protoze pak neni jednoduche zabranit mlzeni predniho skla, coz nelze dopustit. Nemyslim si, ze by Renult na Twizy vydelaval, cena bude nastavena predevsim pro co nejrychlejsi rust trhu ZE, tj nulovy margin. Tzn. ze pokud Zagato tvrdi, ze dokaze vyrobit neco slozitejsiho za mene, je to pro me pomerne podezrela informace. Sam nechapu, proc vyrobci a propagatori EV, snad krome japonskych, tak casto a tak hodne lzou, namisto aby prezentovali seriozni informace (mam na mysli informace typu 1.3l/100km Chevrolet Voltu a podobne).
Tvoje argumenty su rozumne
Tvoje argumenty su rozumne no dufam ze sa mylis a ze sa budem coskoro vozit na tomto skutocne revolucnom vozidle.
Pripomina mi to dlho ocakavany Yo-Mobil. Ale verim ze Zagato to dotiahne na trh skor. Napokon, prvy prototyp bol hotovy uz v r. 2005. http://goo.gl/Psmdd
Toto vyzera ako produkto pripraveny do vyroby.