Z norské válečné pevnosti je parkoviště pro elektromobily

Jan Horčík - 22 Září 2015

Každý čtvrtý elektromobil prodaný v Evropě je v Norsku. Žádný div, že už často nevědí kam s nimi. Starobylou pevnost Akershus pod Oslem proto proměnili v exkluzivní garáž pouze pro elektroauta.auto Norsko Oslo Akershus garáže parkoviště nabíjení pro elektromobily elektroauta

Nové podzemní parkovací garáže pro elektroauta otevírala pod pevností Akershus v Oslu tamní radní pro dopravu a životní prostředí Guri Melby
foto: Ståle Frydenlund, elbil.no

Středověký hrad a pevnost Akershus byly vybudovány, aby chránily hlavní město Norska, Oslo. A to se jim v průběhu uplynulých staletí dařilo víc než dobře. Teď mají katakomby pod pod pevností novou funkci: chrání město před emisemi.

Oslo tam totiž vybudovalo garáž exkluzivně určenou pouze pro elektroauta, tedy auta na baterky. Elektromobily a plug-in hybridy mohou využívat 86 tamních stojanů pro nabíjení. Jde o světově největší garáž určenou exkluzivně pro elektroauta.

Otevřeno je od 6 ráno do 12 v noci. Nabíjení je omezeno pro každého 10 hodinami. Nabíjí se max. výkonem 3,3 kW. Běžná auta do téhle parkovací garáže nesmí. Do konce roku má být v Oslu celkem 1100 veřejných nabíječek pro elektromobily.

Norsko je dlouhodobě mekkou elektromobility nejen v Evropě, ale i ve světě. 23 % nově prodaných aut v Norsku jezdí na baterky. Minulý rok se jich ta prodalo 18 017. Mimochodem, lodí roku se nedávno stal norský elektrický trajekt.

TIP: Přečtěte si, jaké je elektrifikované Norsko na vlastní kůži!

Čistá elektřina a elektromobily jsou prostě v Norsku vidět na každém kroku. Jeden norský nadšenec vlastní sedm elektromobilů Tesla. Objevily se dokonce spekulace, že v Norsku je elektromobilů už příliš mnoho!

elbil.no
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je dobře, že Norové nejsou Češi a dokáží si života užívat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdyz uz nekde daji mista jen pro elektroauta, tak by tam meli dat aspon 10kw (nejlepe 20) aby tam lidi nemuseli stat celej den... treba tesla by tam nabila jen 30kwh za tech 10 hodin. Na druhou stranu to vsem ostatnim elektroautum stacit bude, a kdyby tam dojelo 80 aut s 20kw nabijeckou (1600kw) tak jim tam bouchnou trafostanice :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímalo by mne, zda je parkování zdarma a zda je i dobíjení zdarma???


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol