Využití stop-start technologie se do pěti let ztrojnásobí

Společnost , světový průmyslový gigant působící také v , odhaduje, že využití technologie se během pěti let minimálně ztrojnásobí. V roce 2016 by ji mohlo obsahovat 52 až 55 % vyrobených automobilů.   

foto: BMW

V roce 2010 obsahovalo Stop&Start celkem 8 % tehdy vyrobených . V roce 2011 by počet automobilů vybavených touto technologií měl dosáhnout sedmi milionů. O pět let později, v roce 2016, už ale téměř 25 milionů.

Výhodou systému Stop&Start, která stojí za rostoucí oblibou u automobilek, je jednak jeho cena, za druhé také šetrnost. Správně implementovaný systém Stop&Start dokáže auta až o 12 %.

Jde tak o vítanou a levnou úpravu v době, kdy či jsou stále ještě velmi nákladnou záležitostí. Koncern chytře zvolil označení „„, často se také používá značka „„.

K využití Stop&Start se postupně hlásí prakticky všechny automobilky. Včetně české – nedávno jsme měli možnost testovat vůz Škoda Roomster se Stop&Start, brzy přineseme také test Peugeot 308 e-HDi.

4 Comments on “Využití stop-start technologie se do pěti let ztrojnásobí”

  1. V prípade štart – stop
    V prípade štart – stop systému sa v podstate vždy jedná o spustenie teplého motoru. Nehovoriac o tom, že úspora paliva za rok určite prípadné poruchy „zaplatí“.
    No a mimochodom, moderné motory sú už na to konštruované.
    Žiadna firma nenavrhne motor na 5 rokov životnosti produktu na trhu. Konštruktér sa musí pozerať oveľa ďalej do budúcnosti.

    1. ano, to je jasne, motor je
      ano, to je jasne, motor je teply ale aj ten startovaci cyklus ubera zo zivotnosti hlavne kvoli absencii olejoveho filmu na stenach valcov (pokial sa nerestartuje naozaj po niekolkych sekundach od vypnutia co by zase nemalo prakticky vyznam) v pripade tychto poruch sa bavime o ciastkach ktore ta spotreba nezaplati 🙂 ale je pravda ze sa to nemusi stat po 5 rokoch prevadzky vozidla…co sa tyka zivotnosti, motor je ohraniceny hlavne nakladmi na jeho vyvoj a vyrobu, a prave emisna legislativa (v tomto pripade emisie CO2) tlaci aj na taketo riesenia, cize je to tradeoff medzi zivotnostou a 99g/km CO2 …dovolim si zaprorokovat ze statr-stop znizi hodnotu vozidla pri dalsom predaji oproti rovnakemu vozidlu ktore start stop mat nebude (ak take bude vobec existovat)

      1. Súčasné motory s tým
        Súčasné motory s tým nemajú problém – všimnite si, že sa používajú redšie oleje ako pred 10 rokmi. V mojom aute napr. 5W/30 tieto oleje vôbec nemajú problém dostať sa tam, kde treba a hlavne v krátkom čase. Štatisticky aj tak má auto denne dosť veľa štartov už keď si pomyslím ako je využívané pri jazde v meste.
        S ohľadom na ceny palív a ich vývoj si nemyslím, že takéto vozidlo bude bez šance v bazári – skôr naopak.
        Inak neviem, aké poruchy máte na mysli, štart-stop systém neraguje len na čas, ako dlho vozidlo stojí, ale aj na predošlý priebeh jazdy a stav akumulátora, alebo kondenzátora z ktorého berie energiu na naštartovanie motora.

Napsat komentář