Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 bude v závodě Cvikov zahájena v listopadu

redakce - 06 Září 2019

Volkswagen již odpočítává čas do listopadového zahájení sériové výroby modelu ID.3 ve výrobním závodě Cvikov. V současnosti probíhá instalace posledních robotů a zkušební montáž.V Cvikově vzniká největší a nejproduktivnější závod na výrobu elektromobilů v Evropě. 400 předsériových vozů ID.3 bylo již vyrobeno.

V Cvikově vzniká největší a nejproduktivnější závod na výrobu elektromobilů v Evropě. 400 předsériových vozů ID.3 bylo již vyrobeno.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3 je prvním modelem zcela nové generace elektromobilů na základě modulární platformy Volkswagen pro elektromobily (MEB). ID.3 oslaví světovou premiéru večer 9. září na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem.

První vozy budou předány zákazníkům v létě příštího roku. Volkswagen zahajuje s modelem ID.3 celosvětově největší elektrickou ofenzivu v automobilovém průmyslu. Jen v nadcházejících třech letech je plánováno zahájení výroby 33 nových modelů na základě platformy MEB u všech koncernových značek s velkým rozsahem výroby.

„Listopadovým zahájením výroby modelu ID.3 začne pro Volkswagen nová éra – porovnatelná s prvním Broukem nebo prvním Golfem. Rekonstrukce výrobních provozů běží podle plánu. Prvních 400 předsériových vozidel ID.3 je již ve zkušebním provozu po celé Evropě. Cvikov se stane s modelem ID.3 opravdovým průkopníkem elektromobility,“ říká Thomas Ulbrich, odpovědný v představenstvu značky Volkswagen za elektromobilitu.

Kompletní rekonstrukce výrobního závodu Cvikov

Volkswagen v Cvikově poprvé postupně transformuje celý výrobní závod z produkce vozidel poháněných výhradně spalovacími motory na výrobu pouze elektromobilů. Rekonstrukce je realizována již od začátku roku 2018 a po třech letech bude kompletně dokončena na konci roku 2020.

Karosárna a lakovna je už dalekosáhle připravena na výrobu modelu ID.3. Kompletně postavena je také první ze dvou linek finální montáže. Na ní bude v listopadu spuštěna výroba modelu ID.3. V areálu výrobního závodu vyrůstá celkem 12 nových budov a částí hal.

Dosavadní lisovna je rozšiřována investicí 75 milionů eur, aby byla připravena na novou éru. Výrobní závod Cvikov si díky tomu bude od roku 2021 vyrábět ve vlastní režii všechny důležité karosářské díly pro vozidla na platformě MEB.

Druhá montážní linka v Cvikově bude rekonstruována od léta 2020 a ještě téhož roku uvedena do provozu. V poslední fázi rozšíření závodu bude v Cvikově od roku 2021 vyráběno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky.

Kapacita výroby vzroste z 300 000 na 330 000 vozidel ročně. Cvikov se tak stane největším a nejproduktivnějším závodem na výrobu elektromobilů v Evropě. Volkswagen investuje do transformace cvikovského závodu celkem 1,2 miliardy eur. Z toho bylo již proinvestováno 800 milionů eur.

Na cestě k technicky nejmodernější výrobě

V uplynulých měsících bylo instalováno již více než 1600 výrobních robotů nejnovější generace. Zejména při finální montáži budou využívány zcela nové technologie, jako je automatizovaná montáž čalounění stropu.

V rámci rostoucí automatizace se bude v Cvikově výhledově vyrábět o 150 automobilů za den více než před transformací – 1500 místo 1350. Počet zaměstnanců přitom zůstane zachován.

Na vstup do éry elektromobility se v Cvikově připravuje celkem 8000 zaměstnanců. V rámci speciálních školení v oboru vysokonapěťové techniky se v současnosti učí bezpečnému a správnému zacházení s moderními akumulátorovými systémy a silnoproudými vodiči.

Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů. Více než 2500 zaměstnanců disponuje již kvalifikací pro elektromobilitu.

ID.3 oslaví světovou premiéru na IAA

Na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem bude ID.3 poprvé představen světové veřejnosti. Předání prvních vozidel zákazníkům je plánováno na léto 2020. První na řadě budou zákazníci, kteří si v rámci předběžné rezervace zajistili některý z prvních vyrobených vozů „první edice“ ID.3. Volkswagen přijal již více než 30 000 rezervací.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Kamení a Písek v převodovce aneb Poslední roky bývá na prvních dnech frankfurtského autosalonu docela veselo... zbrojí totiž ekologičtí aktivisté.... která si říká „Kamení v převodovce“ (“Rocks in Gearbox“ ;)))

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aktiviste-autosalon-frankfurt-iaa-rocks-in-gearbox-greenpeace.A190904_092732_automoto_fdv

Další ekologičtí aktivisté jiné skupiny nazvané poněkud jemněji „Písek v převodovce“, vyzvaly veřejnost, aby se připojila k protestům ve Frankfurtu 14.září.2019 ;))))))))))))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

„za dva týdny Frankfurtský prasata opět zahájí propagandistickou show, kde bude medializován zastaralý dopravní systém poškozující klima a životní prostředí :)))))))))))))))

https://www.youtube.com/watch?v=2C1V_IkL_xg

https://www.youtube.com/watch?v=kQjCluyW8A4

https://www.youtube.com/watch?v=yUbjlmtwMIE

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Tomáš

Fcera bylo pozde. Uz aby to virabeli.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Jak se zbavit benzinu? Účet za největší revoluci na silnicích bude hodně drahý

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jak-se-zbavit-benzinu-ucet-za-nejvetsi-revoluci-na-silnicich-bude-hodne-drahy-78225

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele honza.t

Porsche Taycan Turbo:
Nabijení 50 kW ve standardu
pro využití rychlonabíjecí stanice o příkonu do 150kW je nutno si připlatit.
https://elektrowoz.pl/auta/porsche-taycan-z-_opcjonalnym_-ladowaniem-150-kw-w-standardzie-50-kw-przy-400-v/

Obrázek uživatele Kuk

off
Primátoř Hřib se projel s nějakým Beránkem v e-Golfu a natočili takové popularizujíci video a prdli ho na FB.
Samozřejmě se strhla živá diskuze. Lidé se zajímají a to je jen dobře. :)))
Beránek pak v diskuzi vysvěltluje jak to bude s nabíjením v lampách apod.
https://www.facebook.com/302134090396266/posts/435414050401602?sfns=mo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Hjůndaji došlo že jejich IONIQ je až přiliš dobré auto a tak u nové 38 kWh verze zkriplili nabíjení. :-((
https://youtu.be/GsWq_YrbDhs

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Mate pravdu. Bjorn jim to taky docela nandal. Jako sileny vidim to ze je to i s kapalinovym chlazenim baterky (jesi se nemylim) nabiji pomalejs nez prehratej Leaf 62kW BEZ chlazeni baterky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Všetky nová baterky od Hyundai/Kia majú skriplený výkon v porovnaní s ioniqom 28kWh

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

U IONIQa 1 ukázali inženýři z autoprůmyslu co skutečně dokážou v elektromobilitě když chtějí, ale hlavounům to nějak uniklo z pod radaru a tak to hned zařízli, aby jim to nekanibalizovalo prodeje spalovácích popelnic. Holt dinosaurské myšlení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

IONIQ_38 nabíjí při % baterie na chlup stejně jako stará "trojčata", která také v 50% padla na 35kW. Ta ale uchladila malou baterii klimatizací, což se zde pouze ventilátorem už nedá. Pro IONIQ_28 je to plně dostačující.
IONIQ_28 nabiji na stejné kilometry téměř 2x rychleki, než je nového.

Stejný jako eNiro s menší baterkou, e-citigo, e-up

jako by se všichni domluvily, že ty menší baterky budou takle dělat, přitom lze rychleji nabíjet vyrazně menší baterie.

Tak treba ecitigo zvazuju, jestli bude za dobrou cenu, a nejaka rychlost nabijeni na DC me docela u toho auta netankuje - jestli to pouziju jednou do roka mozna?
Naopak u auta typu tesla model 3 (ktery je taky pod radarem) je to za me naopak stezejni - takovym autem chci byt schopny dojet i na dovcu, a tam uz clovek potrebuje aby bylo rozumne dost nabijecek a aby autu stacilo treba pul hodky na nabijecce a mohl jet dal, kdyz ty nabijeni budou po ceste treba 4 az 5...

Pokud bych jezdil 5x ročně na dovolenou 1000 km, tak bych uvažoval o autě s dojezdem 500km, ale jinak pro standardní ježdění stačí 250 km s rychlým nabíjením v pohodě. Citigo-e má pomalé nabíjení, škoda. Cena 420 tis. bude, ale bez baterie asi... :)))

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tak 5x rocne na dovolenou 1000km nejezdim, ale tak 2x ano, do toho nejaka dovca na slovensko, nebo cesta do prahy - uz jen na ty dve dovci si pucovat auto se prodrazi (a efektivne to udela vyznamnou cast najezdu z roku na benzin). Bonus delsiho najezdu je pak treba to, ze na denni dojizdeni ani clovek nemusi denne nabijet....

Spíš jde o to, zda člověk 2-3x ročně překousne častější nabíjení na dlouhé trase, nebo místo 800 tis. dá 1,5 mil. Kč.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

No zcela uprimne, s cimkoli levnejsim nez je model 3, je za me jizda 1000km plus mimo realitu, a nejde uz o cestu na dovolenou, ale expedici, kde cilem je dokazat si, ze ten muj vergl tam nejakym zpusobem dojede a tomu zasvetim pulku dovolene....
Zatimco takova cesta po superchargerech je za me jeste takove prijemne "dovlenkove tempo" s odpocinkovymi zastavkami, tak strachat se podobne cesty leafem, na to opravdu nemam....

Já měl na mysli trasu třeba 500 km, trasy 1000+ je na letadlo a pokud to je cestovní dovolená od místa k místu, pak bych to řešil velkým rodinným fosilním autem, ne sporťákem. Ten finanční rozdíl bych si užil jinak, než to vrazit do plechu s kolama :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Já to vidím stejně, na skákání kolem baráku auto s baterkou kolem 40 Kwh bohatě stačí s tím že se to dá občas i rychle-pomalejc nabít.

Obrázek uživatele Tomáš

Tady taky souhlasim. Hyundai na tech autech zjevne prodelava a proto jich prodava schvalne malo. To plati i pro Kony a Souly od Kia.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele honza.t

Dva krásné prototypy Benzín a Elektro
Brutální novinka Böhmerland 21 - rozhovor s tvůrcem!
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM

Böhmerland prototype ride - world premiere, it's rollin'!!! :-)
https://www.youtube.com/watch?v=X5ohOoYiOU4

Co je natom pěknýho? V technickém muzeu je ta předloha kterou kopírovali. V té době to bylo určitě ojedinělé řešení, alo co zajímavého na tom spatřujete dnes?

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele honza.t

Konstruktéři se inspirovali vzhledem
Snažili se vytvořit Retro odkazující na původní motocykl
Böhmerland (Liebisch Motor).
Všechno je jinak
Jiné výrobní postupy ( bylo využito 3d tisku )
Jiné materiály
Jiné technické řešení
Jiné odpružení
Jiné brzdy
Jiný motor používající moderní technologie ( nižší spotřeba motorového oleje díky menším provozním vůlím a kvalitnějším těsnícím prvkům )
Jiný palivový systém ( u produkčni bude vstřikování paliva aby splnovala současné emisní předpisy )
Jiný pohon u jednoho s prototypů Elektro

Podle vašeho komentáře Splnili prvotní záměr na 100%
Protože podle Prostě myslicího člověka je to pořád to samé co před 80lety kdy byla výroba násilně ukončena .

https://www.youtube.com/watch?v=FxK_50ADEqA

No to by mě fakt nenapadlo že to neni to samé co před 80ti lety (ironie), ale koncept jako takový je okopírovaný. Vznikla z toho navíc opět hnusná nezajímavá motorka nevhodná pro cokoliv. Ani jezdit jim na tom dle videa nejde. Ostatně to je asi odkaz na původní model který byl též znám špatnými jízdními vlastnostmi a nespolehlivostí. Sorry že to píšu tak přímo.

Vy jste z týmu nebo za ně nějak kopete? Chtěl jsem jen vědět co se vám na tom líbí.

Ale jako nic proti tomu. Ať se každej baví jak uzná za vhodné.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele honza.t

Sice jsem původně nechtěl reagovat
Protože je to marný, je to marný,je to marný.
Dle vašeho měřídka hnusná nezajímavá značka Böhmerland jejíž motocykly se cení i na 4 miliony . V jednom Muzeu veteránů, jsem se před mnoha lety ptal majitele, který motocykl je pro nej osobně v jeho mezinárodní zbírce nejcennější a on bez váhaní ukázal a řekl Böhmerland. Přitom tam měl motorky kterých už se dochovalo jen pár kusů .
Jsou lidé kteři še živí výrobou replik motocyklů značky Böhmerland.
Motorka Böhmerland 21 nevhodná pro cokoliv.
Velký kola, široké řidítka, pomaloběžný motor s velkým zdvihem pístu
Prostě kultovní Motorka pro pohodovou jízdu Zádná divočina.
Protože jsem konvertoval k elektropohonu .
Mít ty peníze, tak si jednu tu novodobou elektrickou nechám vyrobit, byla by to dobá investice.

Já o voze, vy o koze. Vážně je to marný. Navíc mám pocit že to berete nějak osobně. Cena motorky neříká nic o její kvalitě. V podstatě se snažíte vyvrátit můj názor svý názorem a to dost dobře nemůže fungovat. Hezký den.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Zaměstnanci dosud absolvovali 8000 z celkem 13 000 plánovaných školicích dnů.

Eeeeee, to je jako skolili 22 let?

---

Svet je prilis komplikovane misto pro jeden typ pohonu.

Cipis alert!

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

off

Nadšenec vyrobil novej Böhmerland čili Českou lavici a to jak ve spalováku tak i v elektrice. Akorát že v elektrice to přehrává mp3 původního zvuku motorky a víčko nádrže je knoflík s hlasitostí. :))))
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ropácký prasopsata nejenže "to chtějí natvrdo...", ale ještě po sobě nechtějí uklidit... ;)

https://www.euro.cz/byznys/casovana-bomba-britove-rozzlobili-nemce-kvuli-starym-ropny-plosinam-v-severnim-mori-1465038

https://www.youtube.com/watch?v=nWsl-6P09eM

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Co to je za ligu?
Kde jsou ligový mistri Carlos, Michelin, e_luky, Josef (ten s kiou) Josef s BMW?, spetak?

Mišelína naštvalo že nejsem runner a neposlal jsem mu fotku. Asi si dává pauzu.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nooo uvidíme mišelin někam zmizel a zbytek.... je kombo hodnocení přínosnosti hodnotnosti a výkonnosti zahulíme uvidíme soudluzi ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele spetak

Spetak here. Snad se někdy taky prokopu :-)

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

VW Cvikov, továrna jak hovado, střech a parkovišt jak nasr*no a ani jeden solární panel. Soudruzi, takhle ten socialismus nevybudujem. :(((
https://goo.gl/maps/tkAb6pYQAeS3v8Kt6

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

VW zacina masovou vyrobu elektroaut. Vsichni se jim tu smejou ale zapominate na jedno. Tesla ma sice naskok ale porad pali penize kdezto VW je ziskovej a ma obrovske prostredky kjtere do toho muze investovat.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

To je pravda, že VW je ziskový, ale ne na EVs. Tam pálí peníze mnohem více než Tesla. Prakticky všichni klasičtí výrobci přiznávají, že EV je pro ně ztrátový business. Ti šťastnější jako Hyundai mluví o kladné nule. To mluvíme o hrubém zisku. Čistý je ztrátový pro všechny a všechno se financuje z prodejů spalováků. Jedině Tesla má na svých autech 20% hrubý zisk.

A dokud to u nich ta výroba bude probíhat jen jako apendix mající za cíl pouze splnit emisní normy, tak to jiné nebude.

Já jim to brečení, že nemají zisk nevěřím. Ano, chápu, že když udělají několik miliard investici a podělí to 30 tisíci auty, tak jim to tak vychází :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Spíš jste asi myslel marži než hrubý zisk.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Ano. Gross margin. Díky

Obrázek uživatele runner42

Hrubý zisk je zisk před zdaněním. Tesla má ho*** a ne hrubý zisk.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo. A třeba tohle https://qz.com/1703260/teslas-model-3-may-never-catch-up-to-the-nissan-leaf/

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

"Muze" je velký pán, ale "Chce" je ešte väčší :)
Otázka je, že či sa tam taký vobec nachádza.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

„uklízecí“ svátek nazývaný umuganda? Rwanda to je rachot ;)

https://www.e15.cz/magazin/rwanda-zeme-bez-odpadku-korupce-a-zlocinu-1284875

2019 novým standartem eletrické motorky jako taxi ;)

https://koreni.nova.cz/ 07.09.2019

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Kuk

off

VW se jako poslední připojil k retro vlně a ukázal protoyp starýho brouka se střevama z e-Upu.
https://electrek.co/2019/09/05/vw-electric-conversion-classic-beetles-first-prototype/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ale to je super. A koupite si ho? Me by se docela libil.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Až skoro za rok? To je děsná doba ještě. To budu tady na fóru k smíchu. A asi právem. Jdu to radši zapít zeleným čajem.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Ale kdepak. V Listopadu spustí továrnu ve Cvikově a v létě začnou dodávat a pak všechny převálcujou.
Tesla sice spustí továrnu v Číně v Řijnu a v Lednu začnou dodávat a někdy v druhé polovině příštího roku začne tahle globálně nejprodávanější EV automobilka s výrobou SUV, ale jak by tohle mohlo mít vliv?

Obrázek uživatele Tomáš

Já už tomu nerozumím. Pokud ale Tesle nedojdou peníze.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Proč by ji docházeli peníze, když mají na kontě 5,5 miliardy dolarů cash, což je nejvíce v historii firmy.

Ono je něco jiného Cash at end of period 5,4 mld. a Free Cash Flow 1.4 mld.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jo přesně jak píše vykuk, co se do toho sreš když tomu ouno rozumíš, plácáš akorát dezinformace, kolik ti vůbec je let? a vzdelání? mělo by to být v záhlaví povině

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Lol, nejvetsi retard na foru tady mele o vzdelani.

---

Svet je prilis komplikovane misto pro jeden typ pohonu.

Obrázek uživatele Tomáš

To říká ten pravej.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

musíš víc studovat, mín kecat víc myslet. pokud máš dostatečně výkonný procesor chybí ti ty informace. začni studijem veškerých vydaných článku na hybrid.cz od roku 2012 doted. Pak už zbejva jen vyřešit system zpracování tech informací ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Kuk

Ty nerozumiš ničemu a proto plácáš jen hovadiny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To je legrace co.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Naopak je to vopruz.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Tak si to tak neberte.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

To řekni ostatním.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

To bylo furt řevu že s nástupem elektroaut přijdou dělňasové o práci a tady jich má hnedle 8000 práci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Presne. To se rika vzdycky a je to hloupost.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Cvikov je celkem malá vesnička u České Lípy. Že by tam měl VW fabriku?
Nemyslel autor na německé straně Zwickau? A je to pořád ta firmička Lidovývágen co má sídlo na Vlčím Hradě? (dříve Wolfsburg)?...:):)
Co to je za blbost překládat zeměpisné názvy...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Historicky jsme tak dlouho spolu, že například ve středověku to bylo běžné, nešlo ale o překlad, ale o ustálené názvosloví. Další zajímavá okolnost je ta, že na území dnešního Německa, hlavně ve východní a severní části, žili Slované (Lužičtí Srbové), takže názvy mohly být původně České (Slovanské) a pak se teprve poněmčovalo. Ergo Cvikov klidně může být původní název. Dresden - Drážďany (čím se tam dráždili?), Rujana - Rügen, Leipzig - Lipsko, Regensburg - Řezno... Je tam toho dost a dost.
P.S. Německá kultura se dost proměňuje, díval jsem se na nové zfilmování Bratří Grimmů a byl jsem překvapený, že v pohádkách hrají slovanské typy, Rom, černoch případně Arab.

---

hariprasad

tak to máte pravdu. Nic to bohužel neřeší s vypovídací a informační hodnotou článku.
Např. dle jiného článku má být ve Svinoústí konference o energetice. Kde to místo najdete? Jak se tam dostanete bez encyklopedie? (je to v PL Swinouscie). Ono přeložit se dá téměř vše, ale v z informační zprávy se stává chaos.
Mj. dělají to i jiné národy, třeba v Německu jedete až k hranicím směr CZ Reichenberg, který se za čárou promění v Liberec. V Hrádku se pak Němec diví a neví kam jet... Jsou takhle s předklady i Google mapy, ale překládají jen něco, něco nechávají v originálech a pak se v tom vyznej...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Pravda. Chtělo by to mít alespoň trochu ohled a uvést na hranicích na cedulích obousměrně oba názvy. V mapách nápodobně.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

germánský cvikov normálka asi tam rádi furt cvičí ;))

https://www.google.cz/maps/place/Cvikov,+N%C4%9Bmecko/@50.7272223,12.3470666,11z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!2sCvikov,+N%C4%9Bmecko!3b1!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725!3m4!1s0x47a72c564a4c3cc3:0x421b1cb4288b3b0!8m2!3d50.7102169!4d12.4733725

to je odveta za válečnýho napadení čezka germánskem... Liberec (německy Reichenberg)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Liberec

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele ozana

Paříži taky říkáž Paris a Vídni Wien?!

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

tož říkám Vídni Vídeň a Paříži Paříž, ale nepíšu o tom články.
Mj. máme mezinárodní autodopravu a vím jaké problémy jsou když se zeměpisné názvy překládají. Při jednáních používám zásadně originální názvy a třeba v textech je uvedu v závorce, když se jedná třeba o tu Paříž a to snad není žádný problém. Jinak některým překladům byste asi dost zasmál... :) každopádně to vnáší zmatek do komunikace.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Kuk

99 % lidí nemá autodopravu :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Už vidím nějakýho skopčáka jak místo Prag říka Praha a místo Carls Bad Karlovy Vary. Ha ha ha :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

nemám problém říkat cizincům ať říkají Praha... nevím proč by to měli komolit... :)
Řekněte Italovi, že jedete do Benátek... , tak proč by nemohl říct Ital Praha...:)
Prostě, zeměpisný názvy a jména lidí se nepřekládají.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Kuk

Jó tady na diskuzi je to samej Ital a cizozemec... :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Souhlasím s Vámi. Možná kromě těch co se učí česky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Dízlblejt...

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/emisni-skandal-volkswagenu.K38056

...zapomenut! jede se dál :) ... teda alespon na autokokotfóru ;)))))

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Franto, STS Chojkovice Brod, ten článek o čištění vzduchu je totání je paskvil. Když jsem se v tom smšru na iDnes vyjádřil, tak mě smazali. Přikládám mojí reakci, ale neprošlo mi to:

Dobrý den,

mám na Vás kontakt. Tak se na Vás obracím, protože reakce na smazaný
příspěvek mi délkou nestačila.

Tedy ohledně mého naposledy smazaného příspěvku. Článek, o kterém
tvrdím, že je, pravda poněkud neurvale, výblitek se dá také označit za
podvod a manipulaci. Proč? K objektivní žurnalistice má hodně daleko.
Tvrdit, že naftové motory čistí vzduch je za hranou nejen slušnosti, ale
jde o hrubé lhaní.

Rozpory v článku a v originále:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-obraci-po-nejnovejsim-testu-tvrdi-ze-diesely-dokonce-vzduch-cisti/
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/werkstatt/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

1) V celém článku, jeho těle, není zmínka o tom, že se jedná o měření
pevných částic a ničeho jiného, zatímco v originále je toto téma jasně
dané. Jen na konci ve grafech, tam je tato skutečnost zřejmá. Čtenář
tedy celou dobu čte o něčem, a neví o čem. Vlastní text má nulovou
vypovídací hodnotu.

2) V původním článku jsou uvedené hodnoty PN na několik místech a je i
uvedená referenční hodnota 10 000 PN/cm3 - Stuttgart. To se dá považovat
za referenční hodnotu, ale ne za čistý vzduch. Tím městské prostředí
rozhodně není a to ani tehdy, když jsou rozptylové podmínky dobré.

3) Původní článek se zaměřuje na jeden aspekt a vlastně říká, že
problémy se znečištěním jsou v dopravě všude a dělat z dieselů obětního
beránka je trochu nefér. Článek v Českém hodně volném, překladu, vyznívá
ale v konotacích dost jinak.

Už originální článek zavání poněkud manipulací, ale kam to dotáhl váš
kolega Petr Prokopec na Autoforum.cz, to je opravdu asi tak něco, jako
doporučovat lidem s astma, ať se jdou nadýchat čerstvého kyslíku na I.P.
Pavlova, protože tam je na magistrále největší provoz, tam bude vzduch
určitě nejčistší. Nebo tvrdit, že lidé s nemocemi dýchacích cest
nepotřebují ozdravnou léčbu na horách, že stačí žít ve městě, někde kde
je hustý provoz, protože diesely vzduch vyčistí.

Je mi celkem jedno, jestli mi smazaný příspěvek vrátíte nebo ne, ale
prosím domluvte kolegovi. Tohle není žurnalistika, tohle je
dezinformační bulvár.

Děkuji předem...

---

hariprasad

Obrázek uživatele Tomáš

Čoveče nedávejte jsem teď pesimistický zprávy. Nebo se z toho opravdu pobliju.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Docela mě zajímá, jaké budou na to tohle auto ohlasy. Toto už není nějaká Potěmkinova vesnice typu 30 000 Golf-E ročně. Došlo na lámání chleba a mě zajímá, jak se to bude vyvíjet.

---

hariprasad

Takže 4 roky jim bude trvat zvýšit výrobu z 300.000ks na 330.000ks. Podle mě je to pořad ten stejný natahowagen ! Od té doby co vedení Škodovky řeklo že vyrobí jen tolik BEV kolik bude nezbytné nutné jim nevěřím vůbec nic. To bylo pořad řečí jak zaplaví trh elektroautama a oni ještě v roce 2021 budou vyrábět tolik co Tesla zvládne vyrobit ve stanu! VW - u mě si neškrtnou. Bohužel jejich hlavními odběratele jsou korporátní zákazníci a tam to zase bude o tom kolik komu do kapsy.

Obrázek uživatele Tomáš

No já jsem tady předvídal tsunami id3 a koukám že z toho bude prd. Teď se mi tady na fóru budou všichni smát. Ale pořád si myslím že sice to bude chvíli trvat že až to Volkswagen rozjede takže to bude maso.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Kdyby ji vyráběli 300 tis. ročně za cenu 1 mil. tak to nejsou schopni prodat, protože příští rok začínají vyrábět všichni. Hladový trh na auta za 1 mil. prostě není, je to krásně vidět na příkladech, kdy bez dotace poklesly prodej až na čtvrtinu. Prostě lidi to chtějí v cenách spalovacích aut, jak to nastavilo Norsko.
Nedávno jsem se bavil s taxikářem o EV, říkal, že by musel mít Teslu (má nájezd 80-90 tis. ročně) a to se nikdy nezaplatí. Takže jezdí taxi s Citroenem C5, modelem, které se vyráběly do roku 2005 (prý držáky). Dá za auto cca 25 tis., udělá na začátku nejzákladnější údržbu, rozvody a olej za 20 tis. a pak jezdí. Po roce to prodá za co koupil, koupí další a tak pořád dokola. V podstatě platí jen výměny oleje a palivo. Pravda rozměrově spolu s rozumnou cenou se auto vhodné pro taxi zatím nedělá.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Naše taxi Hyundai Ioniq 28kWh najednou ročně 90 tkm a nemají problém s dojezdovou vzdáleností nebo rychlostí nabíjení. Nez řidič vybije po městě baterii, stejně sám potřebuje pauzu a v té si opět nabije. Určitě není na taxi vhodná Tesla, právě naopak. Servis a provozní náklady jsou mnohem vyšší.

---

ecotaxiolomouc.cz

Ad1 VW možná zaplaví svět svými BEV, ale bude mu to trvat minimálně 10-15 let! Tj. Někdy od roku 2015 ( kdy začlo být jasné, že jim Tesla začala šlapat na kuří oko a navíc problém s emisemi...) až do roku 2030 kdy začnou dodávat ročně na trh 1mil. a víc BEV. Dřív to nebude! V roce 2025 bude výroba tak max na 500tis. ks.

AD2 BEV za cenu spalovaku bude během několika málo let. BEV půjdou postupně dolů a ropaci zdraží. Podobně jako to udělali v Norsku. Pak to půjde docela rychle a z 2% podílu na trhu bude během 2-3 let 20% a během dalších 2-3 let 50%

Všude jinde bude podíl určitě 5x vyšší než u nás. Cena aut bude ještě dlouho vysoká, už to tady kritizujeme několik let a mimo kapacity baterií se nic nezměnilo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?