Všechny nové taxíky v Pekingu musí jezdit na elektřinu

Peking, čínskou metropoli o 20 milionech lidí, obsluhuje asi 70 000 vozů taxi. Míra znečištění ovzduší tam ale dosáhla tak vysokého stupně, že místní radnice nyní jasně zavelela: všechny nové vozy taxi musí být elektromobily.

Elektromobily BYD sloužící jako taxi v Šen-čenu
foto: BYD

Peking není první čínskou metropolí, které k takovému kroku přistupují. Už předtím podobné plány ohlásily Šen-čen a Tchaj-jüan. Po autobusech, kterých už na elektřinu v Číně jezdí 250 000, tak čekají na další významnou proměnu vozy taxislužby.

Čína je tak dnes jednoznačně největším trhem s elektromobily na světě. Jen za rok 2016 se tam prodalo 351 861 elektrických aut do zásuvky. Celkem jich tam už jezdí přes 600 000. A tento počet bude dál výrazně růst.

Jedním z hlavních důvodů je tlak čínské vlády a municipalit. Ty nákup elektromobilů a dalších typů elektrických aut štědře dotují. Mají k tomu dva dobré důvody: snížení kriticky znečištěného ovzduší a podporu hi-tech výroby v místních automobilkách.

13 Comments on “Všechny nové taxíky v Pekingu musí jezdit na elektřinu”

  1. Jak je možné, že ve smrdutým Práglu nejezdí ještě ani
    Jak je možné, že ve smrdutým Práglu nejezdí ještě ani jedna flotila elektro?? To máme snad málo milijardářů !? ;))
    PS: Sem slyšel že na výlet do Prahy už díky tý špinavosti přestali jezdit Japonci i Laponci a jedíný kdo sem jezdí jsou Čínský turisti na ozdravný pobyt ;))

      1. Zřejmě to fake nebude, BYD6 jako BEV má prý automaticky ve
        Zřejmě to fake nebude, BYD6 jako BEV má prý automaticky ve volbě na palubovce „chovat se jako baterie“. Stačí ho jen přes zásuvku Mennekes připojit k domu a může sloužit jako mobilní baterie pro FVE a při nedostatku elektřiny se automaticky díky povelu z domu přepnou do módu baterie pro dům a zásobovat ho elektřinou. Má mít 60 kWh baterku. Takže chytrá koncovka na kabelu z auta se zdířkami pro zásuvky bude asi fungovat podobně.
        Když jsem viděl, jak borec BYD ovládá z telefonu, vzpomněl jsem si na středeční popojíždění Tesly Model S v Ostravě na Librosu stejným způsobem. Mám vtíravý dojem, že nám Čína začíná ujíždět mílovými kroky. Tedy USA a Tesle, my v Evropě jsme už díky dinosauřímu přístupu dávno v…….. A hluboko.
        Jinak mi ten BYD velmi silně připomenul Mercedes B elektro, co jsem nedávno testoval.

Napsat komentář