Volvo zkouší robotický popelářský vůz

Jan Horčík - 22 Květen 2017

Robotická auta pomalu pronikají do všedního života. Už od roku 2014 je na trhu první robotické vozítko Navia. Volvo teď ve Švédsku zkouší částečně autonomní popeláře.auto Volvo robotický popelářský vůz

Volvo nepochybuje o tom, že v budoucnu nás budou obklopovat vozidla s různým stupněm autonomie
foto: Volvo

Už od roku 2016 provozuje Volvo robotická nákladní auta Volvo FMX v jednom ze švédských dolů společnosti Boliden. Teď zkouší částečně autonomní chování také u svých popelářských vozů.

V této oblasti navázalo Volvo spolupráci s domácí společností Renova, která se stará o odpadové hospodářství. V okamžiku, kdy se popeláři poprvé vydají s autonomním vozem do nové oblasti, nasnímá si ji celou s pomocí GPS a dalších senzorů, včetně kamer.

Kdykoliv se tam pak vrací, ví přesně kam jet a jak často zastavovat. Dokáže se případně vyhnout dynamicky se objevujícím překážkám, jako jsou v ulici zaparkovaná auta nebo hrající si děti.

Aby operátor (česky prostě "popelář") nemusel neustále vystupovat a nastupovat do vozu, může dát vozu prostě povel "následuj mě k další popelnici". A auto se za ním samostatně vydá, jak je vidět na videu.

Pilotní projekt automobilky Volvo Trucks zatím poběží do konce letošního roku. Jak to bude s robotickými popeláři dál se teprve uvidí. Jisté je, že robotické řízení je jednou z technologií, které Volvo využije při cestě za svým ultimátním cílem: zajistit, že do roku 2020 budou jejich auta zcela bez rizika smrtelných nehod.

Na vývoji robotických aut nyní Volvo spolupracuje například také s LG. Osobní robotická auta testuje doma ve Švédsku už od roku 2014 a na trhu je chce nabídnout v nejbližší době.

Volvo
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď mě napadlo, že by vlastně nemusel být ani řidič, ani "operátor nakládky odpadu". Ke kontejnerům na odpad by se přidělal malý elektromotorek a měl by robotické řízení. Elektromotorek by byl napájen z malého akumulátoru a ten trvale pod nabíjením malým solárním panelem. K němu by se přiblížilo popelářské auto a on by už pak sám najel do toho zvedacího mechanismu a auto by si ho samo vysypalo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chudáci popeláři.
Takhle si ani nemají v práci s kým popovídat, a ještě hůř když se něco staně někde v opuštěné uličce, tak jim ani nemá kdo pomoc nebo zavolat záchranku.

A to jen proto, aby mohlo být ještě víc humanistních blbců všude po EU umístěno na úřady a neziskovky do zbytečných až vysoce škodlivých administrativních pozic.

V americe většinou na předměstí maj některý popelářský auta vpravo místo pro řidiče na stojáka hned z boku protože pojíždí od domku k domku a občas musí i vyskočit a popadnout volné pytle s odpadky a hodit je na auto. Koukal jsem na to jako puk. Viděl jsem to tam už v 90 roce. Stačí na to sám, šetří se na lidech. V hustěji zastavěných centrech už je jich asi víc.
https://www.youtube.com/watch?v=RP-LEtmhvtQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další nesmysl.

Obrázek uživatele PaRi

Tak já jsem sledoval popeláře už mockrát, ale řidič nikdy nevysedá. O popelnice se starají dva kolíci na stupačkách vzadu. No, asi jiná liga.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U nás je taky potřeba na jednu práci 3 lidi

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebudeto spíše "prostředím"? Tedy, že v USA jsou ulice široké, kde projede všude velké popelářské auto a u nás díky stavbě měst i vtom středověku to nelze?
Dělám ve velé mezinárodní firmě, a faktem je, že to co u nás dělá jeden člověk, tak právě "na západě" to dělají 2-3...
Už je pryč doba, kdy někdo nahoře řekl, "na západě je to tak", dnes lidi vyjíždej a viděj...

Obrázek uživatele ozana

Pokud má jeden člověk řídit auto i manipulovat s popelnicemi, tak jeho produktivita moc vysoká nebude. A s plným kontejnerem by v hlubokém sněhu ani nehnul.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vše je to o systému a prostředí. Co si může dovolit "pouštní krajina" to si nemůže dovolit třeba kanada a naopak.
Ale dnes někdo dá "youtube video" z floridy a řekne "proč to unás nejde"...

Obrázek uživatele Jan Horčík

U nás to tak, pravda, není, v jiných krajinách to můžou mít jinak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Groupe-Salon

Newsletter