Volvo Trucks zahajuje zákaznické testy plně elektrických nákladních vozidel pro stavebnictví

Letos v říjnu zahájí společnost Volvo Trucks ostré testování plně elektrického přepravního řešení pro stavebnictví.

Elektrické Volvo FMX s hákovým zvedákem najde primární uplatnění ve větších infrastrukturních projektech a v městské výstavbě.
foto: Volvo Trucks

Testovat se budou dvě elektrická vozidla: Volvo FM s domíchávačem betonu a Volvo FMX s hákovým zvedákem. Jde o společný projekt společnosti Volvo Trucks a Swerock s podporou společností JOAB a Saraka.

Elektrické Volvo FM bude dodávat beton zákazníkům Swerocku v městských oblastech. Elektrické Volvo FMX s hákovým zvedákem najde primární uplatnění ve větších infrastrukturních projektech a v městské výstavbě.

Swerock je jedním z největších skandinávských dodavatelů materiálu a služeb pro stavebnictví s více než 360 lomy a 60 betonárnami. Swerock se angažuje rovněž v recyklaci, aby převzal odpovědnost za klima a životní prostředí a omezil tak těžbu nového materiálu.

Po úspěšném uvedení sériově vyráběných elektrických nákladních vozidel pro městskou dopravu a svoz odpadu nyní společnost Volvo Trucks zavádí dvě plně elektrická nákladní vozidla pro stavebnictví spolu s řešeními nabíjení, která budou testována v reálném provozu u zákazníků.

„Nákladní vozidla pro stavebnictví obvykle vyžadují vyšší výkon a robustnost než je tomu v jiných segmentech a u elektrických nákladních vozidel to není jinak,“ říká Jonas Odermalm, viceprezident pro elektromobilitu ve společnosti Volvo Trucks.

Nabíjení nákladního elektromobilu Volvo Trucks

Nabíjení nákladního elektromobilu Volvo Trucks
foto: Volvo Trucks

„Naše obchodní řešení musí splňovat požadavky na vysokou produktivitu a provozuschopnost, přičemž musí přinést výhody snížených emisí a menšího hluku, které jsou s plně elektrickým pohonem spojovány. Pro vývoj jsou terénní testy a spolupráce se zákazníky velmi důležité.“

Během testování bude elektrické nákladní vozidlo Volvo FM s domíchávačem dodávat zákazníkům beton. Kromě toho bude ve větších infrastrukturních projektech sloužit elektrické nákladní vozidlo Volvo FMX s hákovým zvedákem.

Projekt vyhodnotí, jak mohou elektrická nákladní vozidla zvýšit efektivitu a snížit dopad na klima. Kromě analýzy výkonu samotných vozidel se testy budou zabývat také celkovým ekosystémem elektromobility, aby nám pomohly rozkrýt možnosti nabíjení splňující požadavky na produktivitu.

Výhody elektrických vozidel pro městské prostředí budou měřeny z hlediska nižší hlučnosti dopravy, bezpečnosti na pracovišti a pohodlí řidiče.

„Tyto typy testů jsou velmi cenné, protože nám pomáhají lépe porozumět fungování vozidel u zákazníků a tomu, jak by elektrifikace ovlivnila jejich každodenní fungování, co se týče jízdních cyklů, nosnosti, provozuschopnosti, dojezdu a dalších parametrů, při využití všech výhod plynoucích z tišší a čistší přepravy,“ říká Ebba Bergbom Wallin, obchodní manažerka elektromobility ve společnosti Volvo Trucks.

Testování těchto dvou elektrických nákladních vozidel v reálném provozu nám poskytne příležitost vyhodnotit, jak budou používána, a upozornit na potřebu případných zlepšení, ještě než dojde k širšímu uplatnění elektrických nákladních vozidel.

„Společně s Volvo Trucks činíme velký krok směrem ke klimaticky inteligentní přepravě. To nás výrazně přiblíží nákladním vozidlům zítřka, které sníží fosilní emise. Již máme 15 hybridních domíchávačů betonu a v rámci tohoto projektu nyní testujeme vozidla, která jsou poháněna čistě elektricky,“ říká Hans Orest, divizní manažer společnosti Swerock, která je součástí skupiny PEAB.

tisková zpráva

5 Comments on “Volvo Trucks zahajuje zákaznické testy plně elektrických nákladních vozidel pro stavebnictví”

  1. Při demontáži a montáži balkonů u bytového domu, kolik
    Při demontáži a montáži balkonů u bytového domu, kolik musí obyvatelstvo i okolních domů nadýchat spálené nafty ze stojící vyběhané tatry – jeřábu! Celý okolní park zadýmený – naprosto „JEDNIČKA V ČERSTVOSTI!“ A kdy se to změní? To musí zase Elon začít i tento segment, aby se někdo probudil? Díky za každý e-stroj!

    1. Nastesti se zabyva par vyrobcu stroju o elektrifikaci. Volvo
      Nastesti se zabyva par vyrobcu stroju o elektrifikaci. Volvo by mohlo uz neco nabizet. Verim, ze ve vyspelych statech to bude brzo podminka u zakazek v centrech mest. Ze v CR cmoudi lidem primo do obyvaku a nikomu to nevadi me vubec neprekvapuje.

  2. Takovy clanek tu uz byl i drive. Elektricky bagr. Existuji
    Takovy clanek tu uz byl i drive. Elektricky bagr. Existuji stavby, kde nejaky stroj s naftakem bezi cely den a jen obcas zvedne nejake bremeno. Pro takove pripady je bateriovy stroj nejlepsi. Vsak prijde doba, kdy bude v centrech mest povinnost pouzivat jen bezemisni stroje. V CR to jen tak nebude, ale v severskych zemich to prijde.

  3. detinské znižovanie emisií, ktoré na zdravie človeka
    detinské znižovanie emisií, ktoré na zdravie človeka nemajú vplyv.
    realita je taká, že treba anulovať/neprodukovať emisie zdraviu človeka škodlivé.
    pretože kliatická zmena je pre veľa ľudí šumafuk, oproti tomu zdraviu škodlivé sa týka všetkých bez rozdielu a nebudú proti!

Napsat komentář