Volvo Trucks uvádí bezpečnostní systémy nové generace

Rušné dopravní situace představují každodenní bezpečnostní rizika pro zranitelné účastníky silničního provozu. Proto společnost Volvo Trucks zavádí dva bezpečnostní systémy zaměřené na ochranu chodců a cyklistů.

Společnost Volvo Trucks neustále vyvíjí své systémy aktivní bezpečnosti, aby chránila zranitelné účastníky silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci, a to vše s cílem podniknout kroky k dlouhodobé vizi společnosti, kterou je nulová nehodovost vozidel Volvo Trucks.

Nejnovějším příkladem je systém Aktivní podpory předcházení bočním kolizím, kde klíčovým slovem je aktivní. Jedná se o evoluci stávajícího bezpečnostního systému, který byl doplněn o funkci aktivní brzdy.

Pomocí radarových senzorů, které detekují blížící se cyklisty, dokáže systém varovat řidiče a v případě potřeby může nyní také aktivně brzdit nákladní vozidlo, aby se vyhnul střetu s cyklisty při otáčení vozidla směrem ke straně spolujezdce.

„Nákladní vozidla se podílejí na 15 % smrtelných dopravních nehod a městský provoz může být náročný i pro ty nejzkušenější řidiče nákladních vozidel,“ říká Anna Wrige Berlingová, ředitelka pro bezpečnost provozu a produktů ve společnosti Volvo Trucks.

„Ve společnosti Volvo Trucks neustále pracujeme na zlepšování bezpečnostních parametrů našich nákladních vozidel, abychom chránili řidiče i ostatní účastníky silničního provozu. Tento bezpečnostní systém zaměřený na ochranu cyklistů v městském prostředí představuje jednu z našich posledních inovací, která nás posune o krok blíže k naší dlouhodobé vizi nulové nehodovosti nákladních vozidel Volvo.“

Systém Aktivní podpory předcházení bočním kolizím si budou moci zákazníci objednat od listopadu 2024 v modelech Volvo FH, FM a FMX na všech trzích po celém světě.

Systém nouzového brzdění nové generace – několik let před legislativou

Druhým bezpečnostním prvkem je Systém varování před kolizí s nouzovým brzděním nové generace společnosti Volvo Trucks. Tento systém byl poprvé představen v roce 2012 a od té doby je neustále zdokonalován.

Využívá kamerové i radarové senzory ke sledování provozu před nákladním vozidlem a v případě zjištění rizika kolize je systém navržen tak, aby varoval řidiče a v případě potřeby automaticky zabrzdil, aby kolizi zabránil nebo ji zmírnil.  

Díky nejnovějším vylepšením dokáže tento systém detekovat, varovat a brzdit nejen před ostatními vozidly, ale chrání tímto způsobem i chodce a cyklisty.

Byl certifikován tak, aby splňoval nové přísnější evropské předpisy* pro pokročilé systémy nouzového brzdění, které vstoupí v platnost až v roce 2028. Systém společnosti Volvo Trucks navíc dokonce překračuje nadcházející nařízení, pokud jde o dopravní situace, pro které je určen.

„Jsme rádi, že zákonné požadavky jsou plněny v souladu s naší vlastní vizí nulové nehodovosti,“ říká Anna Wrige Berlingová. „Ve společnosti Volvo však nebudeme čekat na legislativu – budeme pokračovat v inovacích a překračovat zákonné požadavky novými funkcemi, abychom podpořili naše vlastní ambiciózní cíle.“

Tento systém automatického brzdění je od roku 2025 v Evropě standardní výbavou všech vozidel modelové řady FH, FM a FMX a celosvětově je k dispozici jako volitelná výbava.

zdroj: tisková zpráva

15 Comments on “Volvo Trucks uvádí bezpečnostní systémy nové generace”

        1. 🙂 mozna bych zavedl citace: cnevpost.com/2024/10/02/tesla-global-deliveries-q3-2024/

          BYD’s passenger BEVs sold 443,426 units in the third quarter, up 2.74 percent year-on-year and up 4.08 percent from the second quarter.

          Its passenger PHEVs sold 685,830 units in the third quarter, up 75.63 percent year-on-year and 23.19 percent from the second quarter.

        2. Díky za další potvrzení, že EV nepřestávají růst.😉
          Jen lehounce poopravím tvoje procenta:
          Aby porovnání procentuálního růstu BEV versus Hybridy meziročně ve výrobě BYD dávalo smysl, musel by loni být poměr vyrobených BEV versus Hybridy 50% – 50%….A musím uznat, že tomu SKORO tak bylo…. Přesněji loni vyrobili 55% čistých elektromobilů a 45% hybridů.
          Tak že ty procenta růstu – aby měly reálnou vypovídající hodnotu – bys musel u BEV trochu zvednout a naopak u Hybridů trochu sundat….

          1. Procenta jsou procenta. Nic víc, nic míň. Že BYD EV prakticky nerostou, pokud za růst nepovažuješ ta necelá tři procenta, prostě neokecáš.

            Mimochodem, gratuluji Mazdě k rekordním a rostoucím prodejům. A bez jediného elektromobilu. Prodávají víc trojek atmo v benzínu s manuálem, než Volkswagen svých ID.3. Vlkoši na to čumí s otevřenou hubou 🖕 😂 🖕

            1. Tak to ne 🧐… To ty neokecáš svůj křivácky účelový přístup!
              Hlavně že ty se tady léta posmíváš všem procentuálním číslům růstu EV, že jde o růst z malých čísel a nemá vypovídající hodnotu. Ale teď, když jsou BEV u konkrétního výrobce ve většině, tak ti to najednou vyhovuje a samozřejmě nevadí.
              Co kdyby loni BYD vyrobil 99% BEV a jen 1% hybridů… Taky bys klidně a NESMYSLNĚ porovnával jejich procentuální růst?? … No ty asi ano…
              Máš kliku, že poměr výroby byl loni 55/45, jen proto tě nenazvu prokazatelným lhářem.
              Pokud bys chtěl popsat skutečný vývoj výroby BYD, nejprve bys uvedl celkový růst (v reálných číslech nebo procentech – to je jedno) a potom bys napsal kolika procenty se na meziročním růstu podílí BEV a kolika hybridy (spalováky bez elektrifikace BYD nevyrábí)…
              Si fakt nechutný manipulátor 🖕

              1. Léta se posmívám a posmívat se budu, pokud bude procentuální změnou prodejů dokládán význam a pokrok, tedy veličiny měřitelné pouze a jedině tržním podílem.
                Procentuální změna prodejů je pouze a jedině ukazatel trendu a takto ji používám – abych demonstroval, že i BYD se v prodejích BEV v podstatě zasekli.

                Což jsi evidentně nevěděl ve chvíli, když jsi ho vytahoval jako argument pro potvrzení správnosti strategie Jaguaru.

                1. pro Runnču…. Ty hlavně přestaň lhát a ohýbat realitu…
                  A upřímně a bez zlého úmyslu ti musím říct, že se ti divím. Pro jednou ti čísla víceméně potvrzují tvoje teorie (samozřejmě jen dočasně a jen na části trhu), ale ty i přesto máš potřebu manipulovat čísly. Nestačí ti pro tebe lichotivá pravda, chceš ještě o kousíček víc i za cenu (skoro)lži….
                  Vážně nechápu myšlení lidí jako si ty. Možná to souvisí s tou tvojí disfunkcí, jak si ji onehdá zmiňoval… Tak že si možná dokonce nevinej.🤔😁

                2. Jo zřejmě to bude tou disfunkcí, protože jen blázni se radujou když loďka se naklání…
                  Jak je možné myslet si, že se zaostalým automobilkám vrátí staré dobré časy, když budou postaru vyrábět rachotiny.
                  Snad se někteří vzpamatují, dříve než zkrachují.
                  //youtu.be/lgntzjLu_Ug?t=410
                  //www.youtube.com/shorts/Zyqqo2dKh8E

              2. Poznámka – právě čtu, že Ford pro nezájem zastavil výrobu modelu F-150 Lightning. A tento rok už ji neobnoví a kdo ví, jak to bude rok příští. Přitom ještě včera tvrdil, že roste o 86%. Asi rostl. A stejně to je naprosté fiasko. Takže asi tolik k procentům růstu…

                1. Moc dobře víš o čem píšu, už di doprdele 🙄

                2. Naprosto netuším. Napsal jsem dvě čísla, obě pro BEV BYD lichotivě mírně nepřesná. V čem tedy ta manipulace spočívá?

Napsat komentář