Volvo Trucks se připravuje elektrifikaci přepravy zboží, připravuje i vodíkové tahače

Letošním zahájením prodeje tří nových vysoce výkonných plně elektrických modelů společnost Volvo Trucks ukazuje, že věří, že nastal správný čas pro rychlý rozmach elektrifikace těžké silniční dopravy.

Pozitivní prognóza je založena na schopnosti elektrických nákladních vozidel Volvo uspokojit širokou škálu přepravních potřeb. Například v EU by mohla být již brzy téměř polovina veškeré silniční nákladní přepravy elektrifikována.
foto: Volvo Trucks

Velcí národní a mezinárodní zákazníci v oblasti přepravy projevují silný zájem o elektrická vozidla. Důvodem jsou jejich vlastní ambiciózní cíle v oblasti klimatu i poptávka spotřebitelů po dekarbonizaci a čistší přepravě.

Se zahájením prodeje nových elektrických modelů Volvo FH a Volvo FM je nyní elektrifikovaná přeprava možná nejen v městských oblastech, ale také pro regionální přepravu. A nový elektrický model Volvo FMX nově umožňuje dosáhnout klidnějšího a čistšího provozu ve stavebnictví.

Výroba nových elektrických modelů pro Evropu začne v druhé polovině roku 2022. Připojují se k vozidlům Volvo FL Electric a Volvo FE Electric pro městskou přepravu, která se na tomto trhu vyrábějí sériově od roku 2019.

Elektrické tahače Volvo Trucks mají našlápnuto do budoucnosti

Elektrické tahače Volvo Trucks mají našlápnuto do budoucnosti
foto: Volvo Trucks

V Severní Americe začal prodej modelu Volvo VNR Electric v prosinci roku 2020. Se zahájením prodeje nových modelů nákladních vozidel má společnost Volvo Trucks nyní v nabídce šest středních a těžkých elektrických nákladních vozidel, což je nejkompletnější řada komerčních elektrických nákladních vozidel v tomto odvětví.

Přidáním nových produktů s vyšší nosností, výkonnějšími pohonnými jednotkami a dojezdem až 300 km by mohlo elektrické portfolio společnosti Volvo Trucks pokrýt přibližně 45 % veškerého dnes přepravovaného zboží v Evropě. To umožňuje významně přispět ke snížení klimatického dopadu silniční nákladní dopravy, která podle oficiálních statistik vytváří přibližně 6 % celkových emisí CO2 v EU.

„Ve velmi blízké budoucnosti existuje obrovský potenciál elektrifikovat nákladní dopravu v Evropě a také v jiných částech světa,“ říká Roger Alm. „Abychom to dokázali, stanovili jsme si ambiciózní cíl, a to aby do roku 2030 činila elektrická nákladní vozidla polovinu našich prodejů. A tato tři nová těžká nákladní vozidla, která začínáme prodávat, představují obrovský krok k dosažení tohoto cíle.“

Široká nabídka elektrických řešení

Kromě elektrických vozidel elektrifikační program společnosti Volvo Trucks zahrnuje kompletní ekosystém se spoustou řešení pro servis, údržbu a financování a další možnosti, které mohou usnadnit a urychlit přechod na elektrifikovanou přepravu. Tato komplexní nabídka pomůže zákazníkům zachovat si produktivitu a mít pod kontrolou svůj nový elektrický přepravní vozový park.

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks

Elektrická nákladní auta Volvo Trucks
foto: Volvo Trucks

Další krok: elektrická nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články

Dále v budoucnosti budou elektrická vozidla schopná přepravovat i těžké náklady na dlouhé vzdálenosti. Aby společnost Volvo Trucks splnila náročné požadavky na vysokou nosnost a mnohem delší dojezd, plánuje k výrobě elektřiny využívat vodíkové palivové články.

„Tato technologie se rychle rozvíjí a naší ambicí je pomocí baterií i palivových článků elektrifikovat také jízdy na dlouhé vzdálenosti,“ říká Roger Alm. „Naším cílem je zahájit prodej elektrických nákladních vozidel na palivové články v druhé polovině tohoto desetiletí a věříme, že se nám to podaří.“

Nabídka elektrických vozidel společnosti Volvo Trucks pro Evropu

• Volvo FH Electric, pro regionální a meziměstskou přepravu.
• Volvo FM Electric, všestranné nákladní vozidlo pro těžkou lokální přepravu a regionální distribuci.
• Volvo FMX Electric, pro čistší a tišší přepravu ve stavebnictví.
• Volvo FE Electric, pro lokální a městskou distribuci a svoz odpadu.
• Volvo FL Electric, pro lokální a městskou distribuci.
Program zahrnuje také model Volvo VNR Electric pro severoamerický trh.

Technické údaje

Volvo FH, FM a FMX Electric: • Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 490 kW. Max. točivý moment 2400 Nm. Kapacita baterie až 540 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun.

Volvo FE Electric: • Dojezd až 200 km. Trvalý výkon 330 kW. Maximální točivý moment až 850 Nm. Kapacita baterie až 264 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 27 tun.

Volvo FL Electric: • Dojezd až 300 km. Trvalý výkon 165 kW. Maximální točivý moment až 425 Nm. Kapacita baterie až 396 kWh. Celková hmotnost soupravy (GCW) 16 tun.

tisková zpráva

5 Comments on “Volvo Trucks se připravuje elektrifikaci přepravy zboží, připravuje i vodíkové tahače”

    1. No spíš není, vodík je drahý, vyráběný z fosilních
      No spíš není, vodík je drahý, vyráběný z fosilních paliv, pokud myslíte zelený vodík, tak ten je ještě dražší a na 1kg vodíku (max 100km dojezd) potřebujete 60kWh elektřiny (cca 400km dojezd u EV) a 9l vody, pokud nevím, jestli chceme, aby ČR odčerpávala podzemní vody, nebo řeky kvůli provozu, tím pádem opět nesoběstačnost.
      Infrastruktura je neuvěřitelně dráha, cca 60M za čerpací stanici, která obslouží asi 60 aut denně, za to postavíte 60 rychlonabíjecích stanic pro obsluhu i 600 aut denně, nebo 2000 AC stojanů pro 6000 aut. No a teď, aby to bylo co k čemu, potřebujete vybudovat tisíce stanic (v ČR je 5000 čerpacích) a to by stálo dost peněz. Takže ok, vybudovat nějaké stanice pro kamióny na hlavních tazích, to se mi zdá proveditelné.

Napsat komentář