Volvo představilo kloubový elektrobus s až 396kWh baterií

Na veletrhu Busworld Europe představuje Volvo kloubový elektrobus Volvo 7900 EA až pro 150 pasažérů.

Kloubový elektrobus Volvo 7900 EA
foto: Volvo

Elektrický autobus Volvo 7900 EA lze plně přizpůsobit požadavkům konkrétních provozovatelů a měst. Délka může být 18 metrů nebo 18,7 metru.

Navíc je možné zvolit si i kapacitů baterií, a to až do 396 kWh. Ty je pak možné nabíjet s pomocí pantografů na cestě, anebo v depu přes CCS.

Autobus je poháněn dvěma 200kW elektromotory, kdy je každý doplněn o dvojrychlostní převodovku. Zajímavý je způsob, jakým Volvo přistupuje k prodeji tohoto elektrobusu.

Kromě běžného nákupu nabízí Volvo provozovatelům také možnost platit pevnou cenu za ujetý kilometr. V ceně jsou pak zahrnuty servis, opravy, údržba baterie a výcvik řidičů.

Dva prototypy tohoto elektrobusu už od června 2018 jezdí na lince č. 16 ve švédském Göteborgu. Najezdili už přes 62 000 km.

tisková zpráva

12 Comments on “Volvo představilo kloubový elektrobus s až 396kWh baterií”

  1. Proc je u elektrobusu, ktery (dle me logiky) jezdi pomaleji
    Proc je u elektrobusu, ktery (dle me logiky) jezdi pomaleji jak auta, dvourychlostni prevodovka? Proc by pripadna efektivita neslka resit jinym prevodovym pomerem v reduktorech na kazdem motoru (omalejsi by se pouzival pro rozjezdy a prip. nutnou akceleraci (u autobusu se vetsinou jezdi velice plynule, stojicim by asi nebyla prijemna stovka pod 15 sekund)

    1. co třeba momentovej záběr, aby to vyjelo ze zálivu přes
      co třeba momentovej záběr, aby to vyjelo ze zálivu přes obrubník nebo přes kanál? Když by tam ta převodovka nebyla, potřebovalo by to mnohem větší motor. Další věc elektromotory v autech točí 10 000 + takže je výkon daný otáčkama – motor v elektrobusu bych řekl, že bude jinak řešený

      1. Na to by byl prave ten motor s mensim prevodovym pomerem (+ na
        Na to by byl prave ten motor s mensim prevodovym pomerem (+ na razantnejsi zrychlovani) a na plynulou jizdu druhy s vyssim prevodovym pomerem. Nebo je to spatna myslenka, z eby pri ustalene jizde pohanel autobus jen jeden motor o vykonu 100 kW? Je to malo?

Napsat komentář