Volvo Cars postaví na Slovensku továrnu na elektromobily za 1,2 mld. eur

Společnost Volvo Cars dnes oznámila, že v Evropě postaví třetí výrobní závod, čímž si vytvoří dobrou pozici pro uspokojení trvalé poptávky zákazníků po elektromobilech a budoucího růstového potenciálu.

Nový moderní závod bude klimaticky neutrální a bude vyrábět plně elektrické osobní automobily. To podporuje ambice společnosti stát se do roku 2030 plně elektrickou a do roku 2040 klimaticky neutrální a pokračovat v růstu globální výrobní kapacity s cílem naplnit svůj růstový potenciál.

Výběrem Slovenska jako místa pro nový výrobní závod vytváří společnost Volvo Cars evropský výrobní trojúhelník pokrývající její největší prodejní region, který doplňují závody v Gentu (Belgie) v západní Evropě a v Torslandu (Švédsko) v severní Evropě. Nový závod představuje investici ve výši přibližně 1,2 miliardy eur. Bude se nacházet v blízkosti Košic, kde bude těžit z rozvinuté sítě dodavatelů pro automobilový průmysl, neboť půjde o pátý automobilový závod v zemi.

Společnost Volvo Cars má ambice dosáhnout do poloviny tohoto desetiletí počtu 1,2 milionu prodaných vozů ročně a usiluje o globální výrobní pozici v Evropě, USA a Asii. „Plně se soustředíme na dosažení našeho cíle stát se do roku 2030 značkou s čistě elektrickou mobilitou, což je v souladu s našimi ambicemi,“ řekl Jim Rowan, generální ředitel a prezident společnosti Volvo Cars.

Dodal: „Expanze v Evropě, která je z hlediska prodeje naším největším regionem, je klíčem k našemu přechodu na elektrifikaci a k dalšímu růstu. Velmi se těším nejen na rozšíření společnosti Volvo Cars na Slovensku, ale také na nové kolegy a partnery na naší další cestě.“

„Jsem nesmírně potěšen, že dnes můžeme oznámit, že na Slovensko přichází Volvo, společnost, která si vybrala Slovensko pro svou první expanzi v Evropě od roku 1960! Osobně mě také velmi těší, že naše země uspěla v soutěži o megainvestici, která přinese rozvoj a mnoho pracovních míst do východní části Slovenska. Podařilo se nám splnit náročná kritéria a spolu s obrovským nasazením lidí z ministerstva hospodářství, SARIO a státních společností VIP a MH Invest II jsme přispěli k rozhodnutí společnosti, že se jí vyplatí investovat na Slovensku. Velmi vítám, že Volvo na Slovensku zřizuje zcela nový závod na výrobu elektromobilů, což je v současné době obzvláště důležité. Zároveň mohu říci, že se nám dnes podařilo splnit další z našich velkých cílů – přivést na východ naší země nového investora s řadou přímých i nepřímých pracovních příležitostí,“ uvedl ministr hospodářství Slovenské republiky Richard Sulík.

Zahájení výstavby košického závodu je naplánováno na rok 2023 a instalace zařízení a výrobních linek na rok 2024. Sériová výroba nové generace čistě elektrických vozů Volvo Cars je plánována na rok 2026. V souladu s ambicí společnosti Volvo Cars zavést do roku 2025 klimaticky neutrální výrobní procesy bude závod využívat pouze klimaticky neutrální energii. Bude také prezentován jako nejlepší příklad udržitelné a efektivní výroby prémiových elektromobilů s optimalizovanou strukturou a logistickými toky a bude navržen společností Volvo Cars tak, aby splňoval nejvyšší světové standardy energetické a ekologické účinnosti.

Z hlediska polohy nabízí Košice dobré logistické a dopravní spojení se zbytkem Evropy a přístup k dobré síti dodavatelů. Klíčovým faktorem při rozhodování o umístění závodu v Košicích byly také pobídky slovenské vlády. Továrna má vyrábět až 250 000 vozidel ročně a očekává se, že v regionu vytvoří několik tisíc pracovních míst. Umístění také umožňuje další rozšíření v budoucnu.

Založení košického závodu je prvním novým výrobním závodem společnosti Volvo Cars v Evropě po téměř 60 letech. Továrna v Torslande byla otevřena v roce 1964 a továrna v Gentu o rok později. Dohromady mohou závody vyrobit 600 000 vozidel ročně.

zdroj: tisková zpráva

12 Comments on “Volvo Cars postaví na Slovensku továrnu na elektromobily za 1,2 mld. eur”

  1. Zdravím chudáka v modré Tesle S v neděli o půl čtvrté znuděně čumící do mobilu na jinak prázdné OMV v Hradci Králové a omlouvám mého kámoše, který se mu při projíždění okolo smál do ksichtu a dělal posměšné a lehce obscénní posunky.
    On prostě nedokáže ocenit krásu trávení slunečného víkendu v osamění na nabíječce 😀

      1. Momentálně je trochu nemocná, takže jí zůstává pouze kojenec a zbytek je dočasně na mě a prarodičích. V porodnici chytla od Ukrajinců nějakou virózu, protože na nějakou ochranu matek a děti se pod tlakem sluníčkové ideologie nehraje a po porodnicích vandruji tlupy vzdálených příbuzných. Jak někde na Balkáně.
        Takže nemocná a se svými 48kg uzvedne maximálně čtyřkilového prcka.
        Ale děkuji za optání.

    1. Uprimne vam nerozumim. Predpokladam ze nabijeni majitelum Tesel nevadi, to by si je jinak nekupovali ne? To je jako by se nekdo posmival vam nebo vasemu kamaradovi za to ze jezdite v autech ktera mate radi.

      P.S. Ac mam EV strasne rad zatim jsem si zadne nekoupil. Jsou draha a delsi nabijeni by me obcas obtezovalo. Zatim to jisti plugin hybrid. Prumerna spotreba 1,9l / 100km a zadna omezeni jako maji EV. Maximalni spokojenost. Vcera 200km po okreskach. Vyjezd z plnou baterii, po ceste 2x nabijeni. (Behem nakupu.) Spotreba 2,7 / 100km.

      P.S.2 Co by na to rekl Emil Tupec?

Napsat komentář