Volkswagen zkouší vlastní výrobu bateriových článků v Salzgitteru

redakce - 24 Září 2019

V odborném centru koncernu Volkswagen v Salzgitteru byla spuštěna zkušební linka pro akumulátorové články. „Gigatovárna“, společný podnik se společností Northvolt, zahájí ve stejném závodě výrobu na přelomu let 2023 a 2024.V odborném centru koncernu Volkswagen v Salzgitteru byla spuštěna zkušební linka pro akumulátorové články

Od roku 2020 bude součástí závodu také zkušební provoz pro recyklaci akumulátorů.
foto: Volkswagen

Koncern Volkswagen stanovuje nová měřítka v oblasti vývoje, testování a výroby progresivní technologie akumulátorových článků v Německu. Jen v dolnosaském Salzgitteru vznikne do přelomu let 2023 a 2024 více než 1000 pracovních míst.

Z toho 300 ve vývojovém centru značky Volkswagen se zařízením pro zkušební výrobu a 700 ve společném podniku, který založily společnosti Northvolt a Volkswagen za účelem výstavby a provozování závodu na výrobu akumulátorových článků.

Koncern Volkswagen investuje do aktivity v oblasti akumulátorových článků ve stejném časovém období více než jednu miliardu eur.

V odborném centru v Salzgitteru byla zprovozněna speciální linka pro zkušební malosériovou výrobu akumulátorových článků. Přibližně 300 odborníků vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy pro výrobu lithium-iontových akumulátorů.

Zkušební výroba bateriových článků Volkswagen

Zkušební výroba bateriových článků Volkswagen
foto: Volkswagen

Volkswagen investuje v prvním kroku více než 100 milionů eur do vlastních vývojových a výrobních kompetencí. Dalších 900 milionů eur investic vynaloží Volkswagen na společné aktivity se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt.

V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024.

Volkswagen za tím účelem nedávno založil společný podnik, v němž má, stejně jako Northvolt, podíl 50 procent. V této právně samostatné společnosti vznikne ve střednědobém horizontu 700 pracovních míst.

Volkswagen bude pro svou počínající elektromobilní ofenzívu potřebovat obrovské množství baterií.

Volkswagen bude pro svou počínající elektromobilní ofenzívu potřebovat obrovské množství baterií.
foto: Volkswagen

„Propojením vývoje, testování a zkušební výroby akumulátorových článků v Salzgitteru vznikne další milník v rozsáhlé elektrické ofenzivě koncernu Volkswagen,“ říká Dr. Stefan Sommer, člen představenstva společnosti Volkswagen, odpovědný za oblast nákupu.

„Sdružením kompetencí v salzgitterském závodě zajistíme další vývoj akumulátorových článků ve vlastní režii, protože se jedná o klíčový komponent elektrifikace. Současně také budeme moci vyvíjet nové standardy a rychle je zavádět do sériové výroby.“

Koncern Volkswagen vytvořil za tím účelem v rámci obchodní jednotky Volkswagen Group Components obchodní oblast akumulátorových článků. Jejím úkolem bude další zdokonalování akumulátorových článků ve spolupráci s dodavateli pro jejich budoucí použití v elektricky poháněných modelech koncernu.

Spektrum dílčích cílů sahá od zvyšování kapacity pro delší dojezd přes snižování množství vzácných surovin a optimalizaci trvale udržitelných výrobních procesů až po recyklaci akumulátorových systémů.

Dosud spoléhá na nákup bateriových článků od třetích stran. V budoucnu si chce ale jejich výrobu zajišťovat sám a aktuálně učinil první krok tímto směrem.

Dosud spoléhá na nákup bateriových článků od třetích stran. V budoucnu si chce ale jejich výrobu zajišťovat sám a aktuálně učinil první krok tímto směrem.
foto: Volkswagen

„Již dnes vyvíjíme a vyrábíme výkonovou elektroniku, akumulátorové systémy, elektromotory a nabíjecí systémy a osvojujeme si kompetence pro recyklaci akumulátorů,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva obchodní jednotky Volkswagen Group Components.

„Začleněním obchodní oblasti akumulátorových článků do obchodní jednotky Volkswagen Group Components jsme na cestě ke globálně vedoucímu výrobci elektrických komponentů.“

Frank Blome, vedoucí odborného centra pro akumulátorové články v Salzgitteru, vysvětluje:

„Zprovoznění zkušebního výrobního zařízení je důležitým krokem na naší cestě k výstavbě ‚gigatovárny‘ v našem závodě v Salzgitteru. Během krátké doby zde prohloubíme naše znalosti výrobních procesů.“ Frank Blome dodává, že to je důležité pro optimalizaci vývoje, jehož cílem je zajištění požadovaných provozních vlastností, nákladů a kvality. „Získané zkušenosti přispějí také k tomu, abychom u lithium-iontových akumulátorů měli v budoucnosti pod kontrolou celý dodavatelský řetězec – od surovin přes výrobu až po recyklaci.“

V závodě Salzgitter probíhá rovněž výstavba zkušebního zařízení pro recyklaci akumulátorů. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Koukajic na obrazky to vypada, ze v kurzu vyvoje jsou jak kvadrove tak i valcove clanky.
Zvedav jsem na to, ktery tvar bude top.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Tomáš

S tím novým diskutérem je docela legrace tak jsem se už dlouho nezasmál.

Tak už se teda nezasměju.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Milá redakce. Nešla by prosím zavést cenzura na sprosté a vulgární komentáře.

Děkuji.

Obrázek uživatele ozana

.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Cenzuru zavádět nebudeme, ale problémového uživatele níže jsme již zablokovali a jeho komentáře průběžně mažeme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Co kdy jste mu zmenili loginName na jeho emajl? Neni to nic proti gdpr.
A jinak pochopitelne diky.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

+1

Obrázek uživatele Tomáš

Dík.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Děkuji.

Obrázek uživatele Kuk

HEDA taky zkouší výrobu vlastních bateriových článků. :)))))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

vyvíjí a testuje inovativní výrobní postupy - dvadsať rokov som v takom zariadení (na obranu vlasti) pracoval a každému, kto tam prišiel vraveli, že ZDANLIVÚ prekážku je treba zmeniť na aspoň VÝHODU. oveľa neskôr som v odbotre (o ktorom som nič nevedel) zmenil výrobný postup a ušetrilo sa na vykurovaní :-)

takže, ak fauWé má ľudí, ktorí dokážu nájsť/opraviť v dnes funkčnej technológii chybičku krásy, budeme všetci radi. ak je to iba compaliance, tak nič.

mimo misu 12:57:
Nemecká prokuratúra obvinila šéfa automobilky Volkswagen Herberta Diessa z manipulácie s akciovým trhom v súvislosti s emisným škandálom. Obvinenie sa týka aj bývalého šéfa podniku Martina Winterkorna a terajšieho predsedu dozornej rady Hansa Dietera Pötscha.
Obvinení podľa prokuratúry zámerne včas neposkytli investorom informácie o finančných dôsledkoch emisného škandálu. (bloomberg)

Obrázek uživatele Tomáš

To je to co říkám pořád a všichni se mi tedy smějou sice to bude ještě chvilku trvat ale až to Volkswagen rozjede tak se zbytek světa nebude stačit divit.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"V roce 2020 bude v Salzgitteru zahájena výstavba výrobního závodu s kapacitou 16 GWh akumulátorových článků. Zahájení výroby je plánováno na přelom let 2023 a 2024."
Tomáši, jak vidíte, to vaše ještě chvilku je 5 let, kdy budou (chtějí/plánují) mít vlastní baterie pro 250 tisíc aut ročně. Uvědomte si, že i 1 milion BEV ročně je stále jen méně než 10 % jejich produkce. Bude to samozřejmě super, ale že by si z toho ostatní automobilky sedaly na zadek, to rozhodně nenastane.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Anonym123

nedá sa kalkulovať s dnešnými počtami - už sa dosť líšia od vlaňajších a nik nemá funkčnú guľu na veštenie - ktorá cesta je slepá, ktorá ťažko schodná a ktorú niekto "zarúbe" politickým rozhodnutím.

Nikdo nic proti VW nema, ale predstava ze vsechny rozdrti je smesna protoze ostatni taky nespi. To hlavni co tim VW ziska je sance, ze ji totalne nerozdrti asijska konkurence a Tesla. Ostatni evropske automobilky to budou mit tezsi. Nektere urcite zaniknou

Podle mě rozdrtí ostatní značky stejně jako to udělal v normálních vozech. Nazáleží až tak na co to auto jezdí, ale v kvalitě, vydrži a férové ceně.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jak ale té lepší výdrže a kvality oproti konkurenci dosáhnou, když baterie kupují stejně jako ostatní od Číňanů?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Kvalitou vozu jako celku. Auto neni jen o baterce.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To samozřejmě ne, ale na rozdíl od složitých motorů veškerých nutných věcí okolo (kde byl VW opravdu mezi světovou špičkou) je postavení "skateboardu" z baterií a okolo toho nějaké plechy výrobně mnohem jednodušší a není důvod, proč by to Korejci nebo Číňani nedokázali za nějakých 5 let ve stejné kvalitě za stejnou nebo i lepší cenu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

VW vyhraje na to, že dokáže vytvořit šedivou myš, která bude většině vyhovovat za ještě přijatelnou cenu.
Ono elektromobil není jen o baterce a skateboardu - byť ano je to důležitá komponenta a závěr nestačí články kupovat, je pravdivý a už se na to zařizují, ale také o výkonových měničích, sinusových filtrech, DC/DC měničích, motorech a především je to o účinnostech - a tady je jedna výhoda VW - má tolik vlastních značek, kam to může následně použít, že pro lazení těchto věcí má prostě prakticky neomezené finanční prostředky - ale už ne čas, takže pokud si to fat.. nepos.., tak mají velkou šanci úspěšní být.

Zrovna ta cena asi nic moc nebude.
Citigo 430 tis. ID.3 teda bude aspoň 650 tis nebo víc. Což už je pro masové prodeje stejně moc.
Třeba u mě je ta magická hranice, jestli si někdy pořídím nové auto, maximálně 500 tis s rozumnou výbavou.
I to citigo bych reálně viděl spíše na 350 tis v základu. Ale zatím nic lepšího není.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

€30.000 x 26 = 780.000 CZK

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Upřímně, Teslu jako konkurenci bych nepočítal.
Tesla zatím nemá v plánu dělat nějaké cenově dostupné vozítko. Tj. něco v ceně okolo půl mega. A pokud takové auto nebude existovat, tak se nedají čekat nějaké mega velké prodeje.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jenže za pár let se výrazně změní trh přesunem od prodejů ke carsharingu, který bude automobilkám generovat největší příjmy a tam může být Tesla setsakramentsky velká konkurence.
Dokonce si myslím, že nějaká dostupná vozítka nebo nějaký základ cena od XXX Kč úplně vymizí a v nabídce ke koupi zůstanou jenom v plné výbavě.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Anonym123

ten výraz je od základu nesprávny. stále je to iba požičovňa, jednotlivé autá nevlastnia užívatelia.
na druhej strane - kúpiť auto a vložiť ho do "požičovne" už má znaky podieľnictva.

ps - "všetci" čakajú, kedy dacia vyrobí úplné holátko, aj bez displeja, iba s páčkami/tlačítkami/analóg ....

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je to jednoduchý a jednoslovný termín, kde každý chápe o co jde, tak proč jej nepoužívat. Lidé mezi sebou sdílí auto bez osobní asistence půjčovny a že ho nikdo z nich nevlastní přeci není vůbec důležité. Je to prostě speciální typ půjčovny se zažitým názvem carsharing, to je celé :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

jojo, Tesla po pár letech jako startup už prodává víc než automobilka se 110letou historií - Alfa Romeo... Ale jasně že to se přeci vůbec nedá srovnávat... :-)

---

BMW i3 60Ah REX

Tak sis vybral automobilku co už asi 8 let není startupem a srovnal jí s jinou co se potácí v problémech. Ty budeš evidentně kokot. To je jak kdybych já machroval že uběhnu víc než devadesátiletej dědek.

Tak koukám že se objevil další "odborník a expert" nejen na automobilky, ale i na jednání s lidmi..
Gratulace...

Tak ona ta Tesla jednou je startupem když se to hodí, jindy je to skvěle prosperující firma... chápu...

---

BMW i3 60Ah REX

Ne miláčku. Já jsem odborník na kokoty jako seš ty. Nazývat teslu startupem může jen kokot.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no čoveče "Já jsem odborník na kokoty..." nepřehodil sis ty pojmy náhodou?? :))))))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

To možná má, ale pořád se jedná o auta nad milión.
Pokud to vemu tak je těch 100 tis co vyrobila Tesla jen kapka v moři. Jen škodovka vyrobila 900 tis aut. A pak tu jsou ještě další automobilky.
Prostě tesla má jinou sortu zákazníků a spíš bych jí přirovnal k exkluzivnější značce než masovce typu VW.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

A jste si tou úspěšností tak jistý?
Prodeje škoda Superb 2008-2015 celkem 618.000 ks
Prodeje Tesla Model 3 2017- 1/2 2019 cca 300.000 ks
nevím nevím, ale myslím že i když je Superb levnější auto, prodává se Tesla Model 3 celkem obstojně...

---

BMW i3 60Ah REX

Josef, musíš se svým kokotismem až takhle chlubit?

musím. A v konkurenci takových "profíků" si to i užívám!

---

BMW i3 60Ah REX

Obrázek uživatele Kuk

Tesla teď produkuje víc aut než zavedená automobilka Porše.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

100 tisíc? Letos Tesla plánuje nějakých 360-400 tisíc. To už zase tak málo není.

Neni. To už je hnedle polovina toho co vyrábí škodovka. Onanuj dál.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tím myslíš jako tu konzerví autodebilku (od příštího roku mobilku protože konečně začnou vyrábět elkáry) vw šáde jako jo?? :))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Automobilky mají největší zisky z prodeje aut střední třídy, kde jim Tesla nepříjemně přebírá zákazníky. Ale je pravda, že v kategorii levných vozů hrozí spíše konkurence z Číny.

Nemyslím, že Tesla má v plánu někdy levné auta vyrábět, byť Musk na to téma nkědy něco nadhodí. Oni na masově dostupnou dopravu půjdou spíše přes Robotaxi.

Máš pravdu demente. Za chvíli bude celosvětový prodej tesly tvořit možná i 1% prodejů. Děsivá dominance.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no hlavně ji ty statisíce elektroaut co ubírají prodeje autopopelnic nezávid, stejně jednou ta fosilní pakáž pude dopldele ;))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

jojo, přesně o 1% mluvil Steve Jobs při uvádění iPhone když největší prodeje měla Nokie... A kde je jí dnes konec, a má Apple aspoň to jedno procento?
Fakta, fakta hovoří, ne názory v diskuzích

---

BMW i3 60Ah REX

Ty tvoje primitivní nesouvisející příklady...takovou sračku nemá smysl komentovat.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no tak co tady votravuješ když ti to nemá cenu komentovat? :)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Už v 2024? A není to moc brzo? Co ještě pár let počkat? :-)

---

BMW i3 60Ah REX

Taky si říkám že VW moc tlačí na pilu :D

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Tomáš

Jo jo otázka je kdo se bude smát naposled.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jen aby než se ten VW rozhoupe se všichni ostatní nepotrhali smíchy :-)
Jestli škoda vyrábí 20 Superbů PHEV týdně, ale chystá se na 60ks, tak to moc nevytrhne..

---

BMW i3 60Ah REX

Tak hlavně VW pořád jen natahowágen.. kolik miliard budou investovat v následujích desetiletích a stoletích... jak plánujou, že začnou zkoumat a že budou stavět a pak určitě příjde i výroba... zatímco jiný nekecají a vyrábějí, inovují a jsou deset let napřed.
Prostě VW chce zase pumpnout vládu a EU o pár desítek miliard na vývoj a výzkum, aby pak přišli zase s nějakým podvodem jako diesel gate. To známe.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil